Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. dec. 09, 2018 9:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2017 1:57 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1230
madrian írta:
Srácok, mi lehet ez a csörgő hang a váltótól? A hangot a sebességváltónál vettem fel:

felvétel.mp3

:help:

Alapjáraton. Hiába nyomom be a kuplungot, nem szűnik. Melegen viszont nem hallom.


Nem 1jelemzô hang de a valto nem lehet ha ki ňomod a kuplumgot eš nem hada el. Ha ki ňomod a kuplungot akor minden meg al a valtoba a lamelat iš be ertve čak a ki ňomo lapot+čapadat visi a lend kerek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2017 12:10 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 09, 2010 9:47 pm
Hozzászólások: 84
Srácok, mi lehet ez a csörgő hang a váltótól? A hangot a sebességváltónál vettem fel:

felvétel.mp3

:help:

Alapjáraton. Hiába nyomom be a kuplungot, nem szűnik. Melegen viszont nem hallom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. okt. 18, 2017 4:05 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 110
Autó: Fabia 1.4 16v
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Sziasztok,

Kézi kapcsolású váltónál van a motortérben egy, az az két állítási pont, ahol gondolom a váltó középállását lehet x/y tengely mentén állítani. A sebesség választó bowden mechanikája végpontján, ahol a váltóba fut van egy kar, amivel gyakorlatilag üresbe lehet tenni a motortérből a váltót. Ennek mi a funkciója?
Illetve sikerült kicsit elba@kurálnom a beállítást x tengelyen a középállást (üres). Visszaállítottam nagyjából, viszonylag simán veszi be a sebességet,de van erre valami biztos beállítási módszer, hogy alaphelyzetbe kerüljön?

Másik kérdésem pedig az volna, kicsit csapongva a témától, hogy van az üzemanyag elosztó cső, és annak a végén van egy autós szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni?


Az kiš kar a alap be alitašra van eš a mašik fixalo meg kabinba a valto karon a manžeta alat van.
,,szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni,, igen ot iš.



Két állása van, de állítási lehetőséget nem átok rajta fel le mozgatja a sebváltókart y tengelyen, tehát előre hátra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. okt. 18, 2017 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1230
Sakraf írta:
Sziasztok,

Kézi kapcsolású váltónál van a motortérben egy, az az két állítási pont, ahol gondolom a váltó középállását lehet x/y tengely mentén állítani. A sebesség választó bowden mechanikája végpontján, ahol a váltóba fut van egy kar, amivel gyakorlatilag üresbe lehet tenni a motortérből a váltót. Ennek mi a funkciója?
Illetve sikerült kicsit elba@kurálnom a beállítást x tengelyen a középállást (üres). Visszaállítottam nagyjából, viszonylag simán veszi be a sebességet,de van erre valami biztos beállítási módszer, hogy alaphelyzetbe kerüljön?

Másik kérdésem pedig az volna, kicsit csapongva a témától, hogy van az üzemanyag elosztó cső, és annak a végén van egy autós szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni?


Az kiš kar a alap be alitašra van eš a mašik fixalo meg kabinba a valto karon a manžeta alat van.
,,szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni,, igen ot iš.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. okt. 18, 2017 2:51 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 110
Autó: Fabia 1.4 16v
Sziasztok,

Kézi kapcsolású váltónál van a motortérben egy, az az két állítási pont, ahol gondolom a váltó középállását lehet x/y tengely mentén állítani. A sebesség választó bowden mechanikája végpontján, ahol a váltóba fut van egy kar, amivel gyakorlatilag üresbe lehet tenni a motortérből a váltót. Ennek mi a funkciója?
Illetve sikerült kicsit elba@kurálnom a beállítást x tengelyen a középállást (üres). Visszaállítottam nagyjából, viszonylag simán veszi be a sebességet,de van erre valami biztos beállítási módszer, hogy alaphelyzetbe kerüljön?

Másik kérdésem pedig az volna, kicsit csapongva a témától, hogy van az üzemanyag elosztó cső, és annak a végén van egy autós szelepszerű kupak, ott lehet nyomást mérni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. szept. 24, 2017 7:18 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 24, 2011 12:21 pm
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Sk 1.4 16v BBZ
hubo44 írta:
deejays írta:
Sziasztok . Problémám hogy álló autónál ha kinyomom a kuplungot nyikorog mit lehet vele kezdeni ja és elég nehéz kínyomni a pedált? Skoda Fabia 2011 1.6 crdi

Ki a valtot ne leden meg nadob baj. His ez mar jelenkezik/ňikorog. (talan be ált a ki ňomo čapad)


Nem a váltó nyikorog csak pedál mikor nyomom


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 23, 2017 5:22 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 647
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
jánosi zoltán írta:
sziasztok nekem egy 1.2 es fabiam van de hülye hang jön a válto felöl bugo hang. csak a benyomom a kuplungot akkor szünik meg a hang . nagyob fordulatnál viszont egyre hangosabb és egyre gyorsabban ismétlödik a hang mi lehet ez tudtok nekem segiteni elöre is kösz

Elsősorban ellenőrizd az olajszintet a váltóban. Bár ha már búg egy csapágy sok jót nem jelent,azt már az olajfeltöltés nem javítja meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 23, 2017 5:03 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1230
deejays írta:
Sziasztok . Problémám hogy álló autónál ha kinyomom a kuplungot nyikorog mit lehet vele kezdeni ja és elég nehéz kínyomni a pedált? Skoda Fabia 2011 1.6 crdi

Ki a valtot ne leden meg nadob baj. His ez mar jelenkezik/ňikorog. (talan be ált a ki ňomo čapad)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 23, 2017 4:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 24, 2011 12:21 pm
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Sk 1.4 16v BBZ
Sziasztok . Problémám hogy álló autónál ha kinyomom a kuplungot nyikorog mit lehet vele kezdeni ja és elég nehéz kínyomni a pedált? Skoda Fabia 2011 1.6 crdi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 3:22 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Update!

Ezúttal alaposabban megvizsgáltam a féltengely végét...benne van a biztosító fém. Viszont az is tény, hogy sokkal kevésbé domborodik az íve, mint az újnak. Ergo lehet annyit vetemedett már, hogy lecsúszhatott a csukló.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: szer. szept. 06, 2017 4:58 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Csabaa írta:
RWD írta:
Teszem azt valami többet enged a kelleténél (és mit ad ég, most cseréltem toronycsapágyat a napokban), és elkezd kirázódni, mocorogni a szeg (?). Viszont az is érdekes, hogy már az új toronnyal szerelve hullott szét a cucc.

Szia
Amikor a szakadt gumiharangot cseréltem, a csonkállványból már kiszabadított féltengelyről a csuklót gumikalapáccsal egy igen nagy ütéssel tudtam csak leugrasztani..
(pontosan a biztosító gyűrű miatt)
Ha volt ott biztosító ,akkor azt meg fogod találni a csukló belsejében, nyomtalanul nem tűnhetett el.. szerintem inkább az eredetileg hiányzott onnan..

Szia!
Értem, nagyon köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 4:26 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7454
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
Teszem azt valami többet enged a kelleténél (és mit ad ég, most cseréltem toronycsapágyat a napokban), és elkezd kirázódni, mocorogni a szeg (?). Viszont az is érdekes, hogy már az új toronnyal szerelve hullott szét a cucc.

Szia
Amikor a szakadt gumiharangot cseréltem, a csonkállványból már kiszabadított féltengelyről a csuklót gumikalapáccsal egy igen nagy ütéssel tudtam csak leugrasztani..
(pontosan a biztosító gyűrű miatt)
Ha volt ott biztosító ,akkor azt meg fogod találni a csukló belsejében, nyomtalanul nem tűnhetett el.. szerintem inkább az eredetileg hiányzott onnan..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 1:14 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Csabaa írta:
RWD írta:

Eszerint ha pótlom ezt a kis biztosítót, nyugodtan összerakhatom a cuccot? Nagyon köszi!

A nagy bilincset is cserélned kell, azt nem lehet roncsolás nélkül levenni, és a tengely végénél az anya is önzáró abból is kell másik..

http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2000/ ... 407/407020


Köszönöm! Szerencsére előre gondolkodtam, úgyhogy megvettem a következő cuccokat: kicsi és nagy bilincs, önzáró anya, zsír, rögzítő "szeg". Remélem sikerrel járok. Egyébként egy kedves márkatárs világított rá, hogy lehet egy bizonyos futómű hiba következménye is ez a jelenség. Teszem azt valami többet enged a kelleténél (és mit ad ég, most cseréltem toronycsapágyat a napokban), és elkezd kirázódni, mocorogni a szeg (?). Viszont az is érdekes, hogy már az új toronnyal szerelve hullott szét a cucc.

Remélem megúszom csukló csere nélkül. Még egyszer köszönöm a segítséget, druszám!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 9:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7454
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:

Eszerint ha pótlom ezt a kis biztosítót, nyugodtan összerakhatom a cuccot? Nagyon köszi!

A nagy bilincset is cserélned kell, azt nem lehet roncsolás nélkül levenni, és a tengely végénél az anya is önzáró abból is kell másik..

http://hu.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2000/ ... 407/407020


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Váltó és kuplung
HozzászólásElküldve: kedd szept. 05, 2017 9:45 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 97
Csabaa írta:
RWD írta:
Mondjuk a ricni végén lévő nútban nincsen semmilyen biztosító, nekem ez fura."

Szia
Pontosan, ott kell lennie egy rugónak.... ezt valaki kifelejtette a csukló, vagy a gumiharang cseréjénél..

https://www.google.hu/search?q=44140729 ... =974&dpr=1

Szia! Nagyon köszönöm. Ilyen balgák lettünk volna? Bármi lehet, viszont akkor csoda hogy ennyit elmentem vele (több hónap, és semmi zaj nem jött belőle, egészen pár nappal ezelőttig).

Eszerint ha pótlom ezt a kis biztosítót, nyugodtan összerakhatom a cuccot? Nagyon köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 349 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség