Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Váltó és kuplung
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=2057
Oldal: 3 / 26

Szerző:  febi [ kedd feb. 19, 2019 1:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

hubo44 írta:
febi írta:
Sziasztok,

Van egy olyan problémám, hogy elinduláskor amikor ráengedem a kuplungot 1-es sebességben, a motortér felől cicergő hangot hallok, aztán amint megszűnik a kuplung "csúsztatás" és megindul az autó akkor elhalkul a cicergés. Mi lehet ez? A kuplung nem tudom mikor volt cserélve, talán sosem, 200ezer km van a kocsiban. (Ugyanezt egyébként álló helyzetben is elő tudom hozni, behúzott kézifékkel ráengedem 1-esbe a kuplungot és ugyanigy cicereg-nyikorog sőt ilyenkor jóval hangosabb). Kopott kuplung lehet vagy a főtengely környékén keressem a hibát? Csak 1-es sebességben elinduláskor csinálja, amikor rövid idő alatt relatíve nagy terhelés kerül rá, a többi sebességben nem csinálja - illetve ha megpróbálnék 2-3-ban indulni nyilván akkor igen...

II-es Fabia, 2008-ból.


kuplung tarčaba a vibracioš rugog činalhašak.


és szerinted érdemes lenne cserélni a tárcsát?

Szerző:  hubo44 [ kedd feb. 19, 2019 12:25 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

febi írta:
Sziasztok,

Van egy olyan problémám, hogy elinduláskor amikor ráengedem a kuplungot 1-es sebességben, a motortér felől cicergő hangot hallok, aztán amint megszűnik a kuplung "csúsztatás" és megindul az autó akkor elhalkul a cicergés. Mi lehet ez? A kuplung nem tudom mikor volt cserélve, talán sosem, 200ezer km van a kocsiban. (Ugyanezt egyébként álló helyzetben is elő tudom hozni, behúzott kézifékkel ráengedem 1-esbe a kuplungot és ugyanigy cicereg-nyikorog sőt ilyenkor jóval hangosabb). Kopott kuplung lehet vagy a főtengely környékén keressem a hibát? Csak 1-es sebességben elinduláskor csinálja, amikor rövid idő alatt relatíve nagy terhelés kerül rá, a többi sebességben nem csinálja - illetve ha megpróbálnék 2-3-ban indulni nyilván akkor igen...

II-es Fabia, 2008-ból.


kuplung tarčaba a vibracioš rugog činalhašak.

Szerző:  febi [ kedd feb. 19, 2019 12:14 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Sziasztok,

Van egy olyan problémám, hogy elinduláskor amikor ráengedem a kuplungot 1-es sebességben, a motortér felől cicergő hangot hallok, aztán amint megszűnik a kuplung "csúsztatás" és megindul az autó akkor elhalkul a cicergés. Mi lehet ez? A kuplung nem tudom mikor volt cserélve, talán sosem, 200ezer km van a kocsiban. (Ugyanezt egyébként álló helyzetben is elő tudom hozni, behúzott kézifékkel ráengedem 1-esbe a kuplungot és ugyanigy cicereg-nyikorog sőt ilyenkor jóval hangosabb). Kopott kuplung lehet vagy a főtengely környékén keressem a hibát? Csak 1-es sebességben elinduláskor csinálja, amikor rövid idő alatt relatíve nagy terhelés kerül rá, a többi sebességben nem csinálja - illetve ha megpróbálnék 2-3-ban indulni nyilván akkor igen...

II-es Fabia, 2008-ból.

Szerző:  Gabor165 [ szomb. jan. 26, 2019 11:30 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Sziasztok 1.2 12v 2005 évjárat gsb váltó helyére felrakható a 02T301103AB cikkszám váltó? Ez már a 2es fabiabol van.

Szerző:  Brolin [ szomb. okt. 27, 2018 5:19 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Csabaa írta:
Sziasztok
Váltó (02T) felújítás, néhány percben:
https://www.youtube.com/watch?v=vsITAdEjFPY


Szia Csaba,

részemről nagyon köszönöm a megosztott videót!

Reagálva rá, esetleg Tudnátok segíteni, hogy Veszprém/Fejér megyében hol találhatnánk olyan szakembert aki ezt meg tudná csinálni? A kis kocsi JHQ-s kódú 02T váltójára már ráférne a csapágyak cseréje.
Köszönöm előre is, megtisztelő segítségetek!

Üdvözlettel: Bálint

Szerző:  Csabaa [ pén. okt. 26, 2018 11:55 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Sziasztok
Váltó (02T) felújítás, néhány percben:
https://www.youtube.com/watch?v=vsITAdEjFPY

Szerző:  hubo44 [ csüt. okt. 25, 2018 7:41 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

febi írta:
hubo44 írta:
febi írta:
Sziasztok, a minap egy nyestet láttam kiszaladni az autóm alól és miután benéztem a géptető alá a nyest nyomain túl olaj folyást vettem eszre mindkét oldalon a váltón a féltengelyek körül. Ez mi lehet? Honnan kerülhet oda olaj?


talan čak kônezig a benti čuklo a pedig normališ ha 1-re gondolunk. (rakjal képt)


Ime: https://kepkuldes.com/images/85214fe7cc ... 9505a3.jpg

mindket oldalon a belso csuklo csavarjainak kornyeken jelentkezik.


Ezel ne tôrôd´ ez mormališ.

Szerző:  febi [ csüt. okt. 25, 2018 7:32 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

hubo44 írta:
febi írta:
Sziasztok, a minap egy nyestet láttam kiszaladni az autóm alól és miután benéztem a géptető alá a nyest nyomain túl olaj folyást vettem eszre mindkét oldalon a váltón a féltengelyek körül. Ez mi lehet? Honnan kerülhet oda olaj?


talan čak kônezig a benti čuklo a pedig normališ ha 1-re gondolunk. (rakjal képt)


Ime: https://kepkuldes.com/images/85214fe7cc ... 9505a3.jpg

mindket oldalon a belso csuklo csavarjainak kornyeken jelentkezik.

Szerző:  hubo44 [ szomb. okt. 13, 2018 7:30 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

febi írta:
Sziasztok, a minap egy nyestet láttam kiszaladni az autóm alól és miután benéztem a géptető alá a nyest nyomain túl olaj folyást vettem eszre mindkét oldalon a váltón a féltengelyek körül. Ez mi lehet? Honnan kerülhet oda olaj?


talan čak kônezig a benti čuklo a pedig normališ ha 1-re gondolunk. (rakjal képt)

Szerző:  febi [ pén. okt. 12, 2018 8:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Sziasztok, a minap egy nyestet láttam kiszaladni az autóm alól és miután benéztem a géptető alá a nyest nyomain túl olaj folyást vettem eszre mindkét oldalon a váltón a féltengelyek körül. Ez mi lehet? Honnan kerülhet oda olaj?

Szerző:  hubo44 [ hétf. jún. 11, 2018 7:21 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Szesze írta:
hubo44 írta:
Szesze írta:
Szevasztok.Valaki meg tudja mondani,hogy az 1.4 mpi kuplungtácsa eredeti vastagsága hány milliméter,mert én sehol nem találom???


Terheleš nelkul kb. 9 terheleš alat 7,5-8. Dártotol iš fuggô.
Köszi a segítséget,de jó lett volna egy pontos adatot tudni,hogy mennyi kéne lenni újkorában!

ha eleg terneleš nelkul akor holnap le merhetem.

Szerző:  Szesze [ hétf. jún. 11, 2018 7:01 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

hubo44 írta:
Szesze írta:
Szevasztok.Valaki meg tudja mondani,hogy az 1.4 mpi kuplungtácsa eredeti vastagsága hány milliméter,mert én sehol nem találom???


Terheleš nelkul kb. 9 terheleš alat 7,5-8. Dártotol iš fuggô.
Köszi a segítséget,de jó lett volna egy pontos adatot tudni,hogy mennyi kéne lenni újkorában!

Szerző:  hubo44 [ hétf. jún. 11, 2018 6:51 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Szesze írta:
Szevasztok.Valaki meg tudja mondani,hogy az 1.4 mpi kuplungtácsa eredeti vastagsága hány milliméter,mert én sehol nem találom???


Terheleš nelkul kb. 9 terheleš alat 7,5-8. Dártotol iš fuggô.

Szerző:  Szesze [ hétf. jún. 11, 2018 6:40 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

Szevasztok.Valaki meg tudja mondani,hogy az 1.4 mpi kuplungtácsa eredeti vastagsága hány milliméter,mert én sehol nem találom???

Szerző:  Brolin [ kedd máj. 01, 2018 8:33 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Váltó és kuplung

hubo44 írta:
Brolin írta:
Tiszteletem az Uraknak!

Sajnos feleségem gépsárkánya elkezdett betegeskedni és az alábbi tünetet produkálja:
felengedett kuplungnál erős morgó csapágyszerű fémes hang hallatszik, kinyomott kuplungnál ahogy a váltó leáll a hang is megszűnik, majd megint felenged és ismét jön a hang, erről egy kis videót / hanganyagot feltöltöttem az alábbi linken (remélem használható lesz, a felvételen úgy 5 másodpercenként van kinyomva majd felengedve a kuplung)

https://mega.nz/#!bPRziZLI!zCDQmZSp1xDL ... E3ZyTOjdys

Ahogy olvastam a fórumot és Írtátok többen hogy az ikercsapágyazása a ki-és behajtótengelynek ami hasonló jelenséget tud produkálni.
Ennek a javíttatása mennyire sürgető, mennyire vegyük prioritásba a javíttatását (két hónapot, ami kb. 2000 km-t jelentene lenne jó ha kibírna). Akkor már azt is megkérdezném, hogy a csapágyazás csere azaz váltófelújítás valós megoldás-e a problémára?

Nagyon szépen köszönöm előre is mindenkinek a segítségét!

Üdvözlettel: Bálint

Az autó adatai: 2007-es BUD motorkód (80LE), JHQ váltókód, 107.000 km-rel.

dakran čereltem iker čapadat a valtonal šoše volt maš gond.


Köszönöm szépen a gyors visszajelzést!

Oldal: 3 / 26 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/