Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. júl. 19, 2018 1:25 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: differenciálzár
HozzászólásElküldve: pén. szept. 24, 2010 5:14 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 20, 2010 5:57 pm
Hozzászólások: 2
Az a helyzet,hogy a diffi egyik fogaskerekén a fogak letörtek + a difiháznak nekinyomodott és azt is kimarta.
Eddig cserés a diffiház a bolygókerekek + a préselt dupla csapágy is és lehet,hogy a nemtom mi a neve (fogaskerekes tengely ami csatlakozik a változóhoz) mert ott is egy fog kicsit csorbult , de lehet hogy az még jó . Eddig ez a diagnózis de majd még írok. Mitől lehet ez ?

a bolygókerék 61000 a dupla csapágy 21000 + az apróságok perselyek szimering olaj satöbbi. Ha valaki tud segíteni azt szívesen venném.

UI: Ja mindez 55640 km-nél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 29, 2009 1:10 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 12, 2009 6:42 pm
Hozzászólások: 9
Alex65 írta:
Szervusztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinekvan valami jó tippje. Sajon nemrégiben egy koccanás következtében sérült az 1,2-es Fábiám eleje.
Szervízbe megjavították a biztosító fizette. Azonban azóta nem igazán jó a válltó.. :cry:
Kettesből hármasba téve a váltkart "vezetni kell" mert nem megy simán. Ha pl. nulla állásban meghúzom magam felé a kart és elengedem, visszakéne mennie alap helyzetbe. De ez sajnos ott marad, ez okozza, hogy kettesből hármasba váltáskor végig "vezetni" kell és jól el kell találni a pozíciót. Elég kellemetlen, főleg az asszonynak... :lol:
Szervízbe vissza vittem, ahol spray-al fújkálták a csatlakozó dolgokat, még a húlye is látja, nem ott van a gond. Ja és azt mondták új váltó kell és azt már nem fér bele a biztosításba. Tök h.-nak nézik az embert.
A váltónál lévő kart kézzel mozgatva érezhető, hogy amikor lefelé nyomom ( egyes fokozatnak megfelelő irány) akad a szerkezet és a már említett módon nem tér vissza.
Valaki esetleg javított-e már ilyen típusú váltót. Én is láttam már közelről több váltót is, de Skoda váltót nem ismerem, viszont biztosan nem fog a szervíz új váltót rámbeszélni..


Nekem akkor csinált ilyet a Fabia, amikor az alsó motortartó bak elért(berepedezet), és emiatt nem tartotta rendesen a motort, ami miatt feszült az egész motor-váltó szerkezet. A motortartó bak cserével megoldódott a probléma. Utána kellene nézni, hogy az ütközés során megnyomódott e a motor, vagy sérül az alsó motortartó bak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 25, 2009 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 15, 2009 7:56 am
Hozzászólások: 11
Hát igen, jó volna ha a biztosítóval minden ok lenne.
De azt mondja, hogy a kocsi piaci értéke 900 eFt és már kifizetett a szervíznek ( akinek jó vastagon fogott a ceruzája...) 500 eft-t. Az kocsi értékének 70 % százalékánál nagyobb kárnál, totálkárra veszi.. Abból a levonások stb.., az nem igazán jó egy váltóhiba miatt. Mert amúgy teljesen rendben van a kocsi.
68 e km van benne.
Szerintem nem kell oda új váltó, én simán megcsinálnám, de nem akarok beleavatkozni, azért fizetem a biztosítást, hogy csinálják meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 25, 2009 1:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A biztosításba az fér bele, ami sérült. Menj vissza a szervízbe, vetess fel jegyzőkönyvet a hibáról, ha nem hajlandóak megjavítani, akkor azt is írják le. Minden bizonnyal nem kell új váltó, de a javítást fizesse az, akinek kell, vagyis a biztosító. A szervizet meg fenyítsd be, ne hagyd magad.
Alex65 írta:
Szervusztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinekvan valami jó tippje. Sajon nemrégiben egy koccanás következtében sérült az 1,2-es Fábiám eleje.
Szervízbe megjavították a biztosító fizette. Azonban azóta nem igazán jó a válltó.. :cry:
Kettesből hármasba téve a váltkart "vezetni kell" mert nem megy simán. Ha pl. nulla állásban meghúzom magam felé a kart és elengedem, visszakéne mennie alap helyzetbe. De ez sajnos ott marad, ez okozza, hogy kettesből hármasba váltáskor végig "vezetni" kell és jól el kell találni a pozíciót. Elég kellemetlen, főleg az asszonynak... :lol:
Szervízbe vissza vittem, ahol spray-al fújkálták a csatlakozó dolgokat, még a húlye is látja, nem ott van a gond. Ja és azt mondták új váltó kell és azt már nem fér bele a biztosításba. Tök h.-nak nézik az embert.
A váltónál lévő kart kézzel mozgatva érezhető, hogy amikor lefelé nyomom ( egyes fokozatnak megfelelő irány) akad a szerkezet és a már említett módon nem tér vissza.
Valaki esetleg javított-e már ilyen típusú váltót. Én is láttam már közelről több váltót is, de Skoda váltót nem ismerem, viszont biztosan nem fog a szervíz új váltót rámbeszélni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 25, 2009 8:34 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 15, 2009 7:56 am
Hozzászólások: 11
Szervusztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinekvan valami jó tippje. Sajon nemrégiben egy koccanás következtében sérült az 1,2-es Fábiám eleje.
Szervízbe megjavították a biztosító fizette. Azonban azóta nem igazán jó a válltó.. :cry:
Kettesből hármasba téve a váltkart "vezetni kell" mert nem megy simán. Ha pl. nulla állásban meghúzom magam felé a kart és elengedem, visszakéne mennie alap helyzetbe. De ez sajnos ott marad, ez okozza, hogy kettesből hármasba váltáskor végig "vezetni" kell és jól el kell találni a pozíciót. Elég kellemetlen, főleg az asszonynak... :lol:
Szervízbe vissza vittem, ahol spray-al fújkálták a csatlakozó dolgokat, még a húlye is látja, nem ott van a gond. Ja és azt mondták új váltó kell és azt már nem fér bele a biztosításba. Tök h.-nak nézik az embert.
A váltónál lévő kart kézzel mozgatva érezhető, hogy amikor lefelé nyomom ( egyes fokozatnak megfelelő irány) akad a szerkezet és a már említett módon nem tér vissza.
Valaki esetleg javított-e már ilyen típusú váltót. Én is láttam már közelről több váltót is, de Skoda váltót nem ismerem, viszont biztosan nem fog a szervíz új váltót rámbeszélni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 16, 2009 9:32 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1147
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Goodman írta:
Sziasztok!
1.4MPIben mikor esedékes a válto olaj csere?Mert már nálam van 3éve,mentem vele 40.000kmet de még nem cseréltek szervizben.legalabbis a szervizfüzetben 3évvel ezelötti szerviznél volt csere mikor átvettem.


Nos, elég eltérőek ezzel kapcsolatban a vélemények. A váltó olaj elvileg élettartamra van feltöltve, nem kell cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 16, 2009 8:41 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 25, 2009 12:58 pm
Hozzászólások: 800
Tartózkodási hely: 2002, 1.4MPI AME
Sziasztok!
1.4MPIben mikor esedékes a válto olaj csere?Mert már nálam van 3éve,mentem vele 40.000kmet de még nem cseréltek szervizben.legalabbis a szervizfüzetben 3évvel ezelötti szerviznél volt csere mikor átvettem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 15, 2009 11:29 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 18, 2009 12:46 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok 1.2 HTP változaton hol kell ellenőrizni a váltóolaj szintet? Fénykép nagy segítség lenne.
Kösz
BSz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 06, 2009 6:54 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 06, 2009 6:46 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Plííz vki segítsen.1.4 16V 100 lovas Fabia-m van.125E km van benne.Kuplung tárcsa és szerkezet cseréje után elfosta magát az alsó munkahenger,kicseréltem,de még mindig puha a kupulng.Levegős lett a rendszer és szinte a padlón fog.Kérdésem:Hogy lehet lelégteleníteni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 04, 2009 10:07 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Sziasztok!

Sikerült tájékozódnom megbízható szervizben és az 1,2 HTP 12V váltóolajának a cseréje 80000 Km-enként esedékes. Leeresztő csavar nincs, így kár is keresni, csak a beöntőnyíláson történő leszívással lehet üríteni a régi olajat.
Az ajánlott olaj Castrol TAF-X 75W-90.
2 Liter a feltöltési mennyiség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: váltó
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 02, 2009 8:12 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 29, 2008 6:35 pm
Hozzászólások: 46
Sziasztok!Én a váltóról annyit tudok mindössze mondani,hogy elvileg a váltóolajat nem kell cserélni úgytudom persze én kicseréltem 80000-nél biztos ami tuti alapon.1.4 MPI 2001-es évjáratú a skodrim,Most 97000 van benn de nekem talán egy picit a kinyomócsapágyat lehet hallani hidegen ha felengedem a kuplungot.többet sajnos nem tudok mondani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: váltó
HozzászólásElküldve: pén. jan. 23, 2009 8:55 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Rsjani írta:
Hello tud valaki segiteni!?
Van egy 2002-es 1.4-es MPI (AQW) fabiám 104 000 km-rel kiderült hogy a váltóban egy vagy több vagy az összes csapágy haldoklik, közben olvastam rolla a neten, hogy ez állitólag a VW-konszern váltó típushibája. A kérdésem az lenne, hogy találkoztatok e már ilyen problémával és ha igen mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban, tényleg lehetséges hogy egy 104 000 km-t futott autónál már váltót kell javitani és hogy hozzávetőlegesen mennyi km-t tudok még megtenni igy mert jelenleg kicsit szűkösek az anyagi lehetőségeim, a hang csak hideg motornál halható üzemmeleg motornál már egyáltalán nem hallani és az olajszint is megfelelő a váltóban.


Csak az 1.6 Octaviák korai váltója tipushibás, az 1.4 MPI váltója jó konstrukció. Biztos az a 104e km? Megfelelő olaj van a váltóban?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: váltó
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 22, 2009 9:57 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. jan. 22, 2009 7:14 pm
Hozzászólások: 5
Hello tud valaki segiteni!?
Van egy 2002-es 1.4-es MPI (AQW) fabiám 104 000 km-rel kiderült hogy a váltóban egy vagy több vagy az összes csapágy haldoklik, közben olvastam rolla a neten, hogy ez állitólag a VW-konszern váltó típushibája. A kérdésem az lenne, hogy találkoztatok e már ilyen problémával és ha igen mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban, tényleg lehetséges hogy egy 104 000 km-t futott autónál már váltót kell javitani és hogy hozzávetőlegesen mennyi km-t tudok még megtenni igy mert jelenleg kicsit szűkösek az anyagi lehetőségeim, a hang csak hideg motornál halható üzemmeleg motornál már egyáltalán nem hallani és az olajszint is megfelelő a váltóban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 343 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség