Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 22, 2017 9:24 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 73 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2016 8:18 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
cerberos írta:
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.

sziasztok
a 6 szelepes 1,2-nél sincs egr szelep.
De láttam már egr szelep nélküli BME-t , Guderian fabiája ilyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2016 7:21 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 16, 2007 5:19 pm
Hozzászólások: 93
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2016 7:17 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi amelyik bekarikáztam? Közvetlen a szívócső alatt. Ebből megy egy cső a fojtó szelephez.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/160825/ ... es.hu_.jpg

Szia
Ha ez a sajátod, akkor éppen a váltásnál lehet.
De a BME-nél tényleg nincs EGR szelep.
Sőt a motorburkolat is más, nincs már meleg levegő zsalu,
ami magától vált.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2016 6:32 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 365
Tartózkodási hely: Bugyi
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi amelyik bekarikáztam? Közvetlen a szívócső alatt. Ebből megy egy cső a fojtó szelephez.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/160825/ ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 11:53 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 781
kékvillám írta:
Idézet:
En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia Hubo!

Köszi a gyors választ. Milyen más gubanc jöhet szerinted szóba? Valahogy bekerül a hűtőfolyadék az égéstérbe - a fehér füstnek határozottan fagyállós szaga van sajnos. Egyébként nem mindig csinálja, csak kb. 20 indításból egyszer. A víz fogyása is esetleges, néha egy hét, néha egy hónap kell neki, hogy a max-ról kicsivel a min alá fogyjon (sípolásig).

Fel lehet valahogy deríteni a hibát a motor megbontása nélkül? Csak mert mifelénk egyik szerelő kóklerebb a másiknál (pl. nekem kell megmutatnom, hogy hol fogják csavarok az alkatrészeket, nehogy eltörjenek valamit, mert csavarhúzóval feszegetni, azt tudnak; durva, de tényleg így volt), és biztos vagyok benne, hogy egy felesleges megbontás több kárt csinálna, mint hasznot - ha addig nem folyt valami, azután biztos hogy fog :(. Annak idején a lánccserét is csak a Skodapatikára mertem bízni, mert ők tuti értenek a Skodához, legalábbis remélem... Csak hát ők meg Kistarcsán vannak, ahova 10 évente egyszer kiugrok ugyan, de azért sűrűbben nemigen szeretnék.


Ha teňleg a viz/G12 jut a hengerbe anak a motornak musaj jelezni hod ki marad a robanaš de expanzba iš tul nad les a ňomaš. Est id telefonon nem tudom diagnostikalni. Ha nem kals mese meg alhats eš meg nezem mi a baj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 10:52 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 7:29 pm
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: 1.2 kombi AZQ 2004
Bálint Zoltán írta:

Szia hubo44!

Melyik motor bírja jobban? AZQ vagy BME kódos?
Elgondolkodtam, hogy eladom. Veszek egy strapabíróbb autót. De milyet? :mrgreen: :mrgreen: :roll: :D (igaz a sajátommal nincs probléma csak sokat olvasok ezekről, hogy papírmotor, rossz konstrukció stb...)


Lehet, hogy csak szerencsém volt eddig, de szerintem nagyon jó kis kocsi. Soha nem volt még ilyen öreg autóm, korához képest kevés hibával. Hirtelen csak 2 trafót, egy hűtőt és egy kuplungot tudok felsorolni, amit cserélni kellett rajta a kopó alkatrészeken felül (plusz a híres- hírhedt lánc + tartozékai kb. 150000-nél). Városban, országúton kiváló, az autópályát is bírja,
csak nem szereti (kb. 8.5 l-es fogyasztás óra szerinti 150-nel, légkondival, valamint 10 év felett
1 dl olaj 100 autópályakilométerenként). Nekem az előzéssel sem volt gondom sose, még lég-
kondival sem, az egyedüli, amit nem bír az a felfelé kigyorsítás, akkor néha meglepően vissza
kell rakni a sebességet, akár kettesbe is.
Én is szoktam nézegetni a hasznaltauto.hu-t, hogy kb. mennyit érhet még a kocsi, de mindig arra jutok, hogy nekem annál többet, mint amit adnának érte :). És még mindig ott van, hogy
formailag ez jön be nekem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 10:26 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 7:29 pm
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: 1.2 kombi AZQ 2004
Idézet:
En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia Hubo!

Köszi a gyors választ. Milyen más gubanc jöhet szerinted szóba? Valahogy bekerül a hűtőfolyadék az égéstérbe - a fehér füstnek határozottan fagyállós szaga van sajnos. Egyébként nem mindig csinálja, csak kb. 20 indításból egyszer. A víz fogyása is esetleges, néha egy hét, néha egy hónap kell neki, hogy a max-ról kicsivel a min alá fogyjon (sípolásig).

Fel lehet valahogy deríteni a hibát a motor megbontása nélkül? Csak mert mifelénk egyik szerelő kóklerebb a másiknál (pl. nekem kell megmutatnom, hogy hol fogják csavarok az alkatrészeket, nehogy eltörjenek valamit, mert csavarhúzóval feszegetni, azt tudnak; durva, de tényleg így volt), és biztos vagyok benne, hogy egy felesleges megbontás több kárt csinálna, mint hasznot - ha addig nem folyt valami, azután biztos hogy fog :(. Annak idején a lánccserét is csak a Skodapatikára mertem bízni, mert ők tuti értenek a Skodához, legalábbis remélem... Csak hát ők meg Kistarcsán vannak, ahova 10 évente egyszer kiugrok ugyan, de azért sűrűbben nemigen szeretnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 8:01 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 781
Bálint Zoltán írta:
hubo44 írta:
kékvillám írta:
Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám


En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia hubo44!

Melyik motor bírja jobban? AZQ vagy BME kódos?
Elgondolkodtam, hogy eladom. Veszek egy strapabíróbb autót. De milyet? :mrgreen: :mrgreen: :roll: :D (igaz a sajátommal nincs probléma csak sokat olvasok ezekről, hogy papírmotor, rossz konstrukció stb...)


Ez két edforma motor čak a AZQ AGReš.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 7:35 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 365
Tartózkodási hely: Bugyi
Autó: 2005. 1.2 12V BME
hubo44 írta:
kékvillám írta:
Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám


En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia hubo44!

Melyik motor bírja jobban? AZQ vagy BME kódos?
Elgondolkodtam, hogy eladom. Veszek egy strapabíróbb autót. De milyet? :mrgreen: :mrgreen: :roll: :D (igaz a sajátommal nincs probléma csak sokat olvasok ezekről, hogy papírmotor, rossz konstrukció stb...)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 12:00 am 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 781
kékvillám írta:
Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám


En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: kedd aug. 23, 2016 10:53 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 7:29 pm
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: 1.2 kombi AZQ 2004
Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 27, 2016 6:15 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6933
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabor165 írta:
Sziasztok! 1,2 12v bme fabiam szelepfedele ereszti az olajat. Kérdésem hogy elég a szelepfedelet tarto csavrokat kiszedni es lejön vagy a vezerles burkolatat is le kell szedni? Suzukin csináltam mar ilyet.

szia
Egyben van az egész, a szelepfedélre van csavarozva a két vezérműtengely is:
https://www.google.hu/search?q=03E10347 ... GNS4NFM%3A


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 27, 2016 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd ápr. 13, 2010 9:16 pm
Hozzászólások: 68
Autó: 2005 1,2 12V BME
Sziasztok! 1,2 12v bme fabiam szelepfedele ereszti az olajat. Kérdésem hogy elég a szelepfedelet tarto csavrokat kiszedni es lejön vagy a vezerles burkolatat is le kell szedni? Suzukin csináltam mar ilyet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 17, 2015 11:00 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 871
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Jimmypage írta:
Sziasztok lenne egy kérdésem. Most néztem, hogy a skoda fabia 1.4 mpi ATZ 2000-es évjáratú autómon a hengerfejre az van rá (beleírva) hogy 1-4-2-3 ez lenne a gyújtási sorrend? VAGY ezen már ki lett cserélve a hengerfej a skoda feliciára vagy favoritra? Azt honnét tudom megállapítani, hogy esetleg át lett-e már ez alakítva felicia szelepemelősre vagy még eredeti hidrotőkés?
Hali.A fabia gyújtási sorrendje 1-3-4-2 és nem az amit te leírtál.Az hogy a hengerfejbe milyen szám van az nem a gyújtási sorrend és az a szám amit te is írtál szerintem az összes hengerfejen rajt van.Nem gondolom,hogy bárki is a te autódra régi hengerfejet rakott rá és azt sem hiszem,hogy a hidrotőkét is megszüntette volna bárki,mert ez csak itt a fórumon téma szerintem.Mivel olvastam,hogy leszedted a hengerfejet ha kiszeded az egyik lökőrudat elvileg alatta találod a hidrotőkét ha kétségeid vannak így meg tudod nézni míg vissza nem raktad a hengerfejet.A ha kiszeded a lökőrudat alatta egy felül 1mm furatos valamit kell látnod ha azt látod akkor megvannak a tökéid .:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 17, 2015 7:28 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 05, 2015 7:51 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI ATZ 2000
Sziasztok lenne egy kérdésem. Most néztem, hogy a skoda fabia 1.4 mpi ATZ 2000-es évjáratú autómon a hengerfejre az van rá (beleírva) hogy 1-4-2-3 ez lenne a gyújtási sorrend? VAGY ezen már ki lett cserélve a hengerfej a skoda feliciára vagy favoritra? Azt honnét tudom megállapítani, hogy esetleg át lett-e már ez alakítva felicia szelepemelősre vagy még eredeti hidrotőkés?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 73 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség