Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. szept. 23, 2018 12:34 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 105 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: vas. feb. 26, 2017 9:55 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 26, 2017 9:47 pm
Hozzászólások: 13
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI
Sziasztok!

Fabia 1.4 MPi autóm valószínűleg hengerfejes. Olaj van a vízben és víz az olajban sajnos. Viszont van egy maszek szerelőm, akivel kb. másfél hónapja cseréltük a hűtőfolyadékot. Olvastam egy helyen, hogy a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere is okozhatja a hengerfej tömítéshibát. Leengedtük a vizet, feltöltéskor viszont a tartályból nem ment tovább a rendszerbe csak a víz egy része. ezért kivettük a hőgombát a légtelenítés miatt. Akkor sem igazán ment le a tartályból a víz a rendszerbe, ezért a hőgomba helyén töltöttük fel a rendszert. Ez okozhatott valamiféle problémát? Valamint előtte termosztát házat si kellett cserélnünk, mert eltörött ami nyitja és zárja a termosztátot, az a picike műanyag darab valahol a rendszerben keringhet. Nyitott termosztáttal, tehát hidegen kb. 700-800km-t mehettem. Esetleg emiatt mehetett tönkre a hengerfejtömítés vagy maga a hengerfej? Szétszedve még nem volt a motor, a héten kerül rá sor. Tehát kérdésem a következő, mitől lesz hengerfejes az autó? esetleg a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere miatt? Most 46 ezer km van benne óra szerint, idős házaspártól vettem akik 2 éves kora óta 10 évig használták. Előtte való tulaj is ismerősük volt, ő 2 év alatt majdnem 20 ezret rakott bele. Előre is köszönöm a válaszokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2016 11:59 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
bundy87 írta:
hubo44 írta:
intelpentium írta:
Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:

Az tôb mindentôl fu"g. Ha el van šu"jedve a a hu"vej akor 2x aňiba fog keru"lni.

hali
azért nem kell ijesztgetni egyből a legrosszabbal. :D :D
kell tömítés 3-4e
kell csavarok : 6-10e
szelepfedél tömítés :1e
olaj + olajszűrő + hűtőfolyadék és erre jön még a munkadíj.

De musaj ki merni a huvej šujedešt !


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2016 10:39 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1285
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
hubo44 írta:
intelpentium írta:
Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:

Az tôb mindentôl fu"g. Ha el van šu"jedve a a hu"vej akor 2x aňiba fog keru"lni.

hali
azért nem kell ijesztgetni egyből a legrosszabbal. :D :D
kell tömítés 3-4e
kell csavarok : 6-10e
szelepfedél tömítés :1e
olaj + olajszűrő + hűtőfolyadék és erre jön még a munkadíj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 22, 2016 7:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1148
intelpentium írta:
Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:

Az tôb mindentôl fu"g. Ha el van šu"jedve a a hu"vej akor 2x aňiba fog keru"lni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 22, 2016 11:13 am 
Offline

Csatlakozott: vas. ápr. 06, 2014 7:38 pm
Hozzászólások: 20
Autó: Skoda Fábia Sedan Cool 1.4 MPI 2002 AQW
Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 10, 2016 5:59 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 119
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
Sziasztok !
Tud valaki megbízható gépműhelyt Pesten?

Üdv


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. szept. 09, 2016 8:56 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Kacsla írta:
Hi!Én ezt a mantecet már kivágtam volna a fórumról :felk:

Hali
A fórum ilyen, szélesebbek a határok az ismeretlenség miatt.
Még messze van attól a határtól. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. szept. 09, 2016 6:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 642
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
mantec írta:
T Csabaa!

"... mi a oka ... ezek szerint ..."
A te képzésed nem az én feladatom.

Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek.

Hey Mantec!

Miért nem tudsz normális hangnemben válaszolni? Az elmúlt évek során még nem volt erre példa, hogy valaki ilyen bunkón viselkedjen.
Hallatlan...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: pén. szept. 09, 2016 11:13 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 03, 2010 6:19 pm
Hozzászólások: 160
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar 2002 1,4MpI AME
Hi!Én ezt a mantecet már kivágtam volna a fórumról :felk:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 08, 2016 9:37 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
T mantec!

"...Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek..."

Látod ez a baj, a fejedet sosem akarod használni. A száraz elmélet jó dolog, de gyakorlati gondolkodás nélkül
kutyafület sem ér..

-Adva volt egy kopott gyűrűs motor, ami elkezdte enni a 10w40-es olajat. A kérdés csak annyi volt ,a szerelő ezt pótolta
5w30-al ez okozhat -e gondot? Erre elbeszélsz a dolog mellett:
"""... 5W-30 vs. 10W40 ..."
A követelmény nem viszkozitási osztály, hanem a gyártóművi olajkövetelmény (VW 502 00, VW 504 00) megléte."
A válaszod a konkrét semmi, nyugodtan azt is írhattad volna, hogy nyáron sokat süt a nap..
Ha leírod, hogy egy kopottabb motor, fogyasztja a 10w40-es olajat, az a 5w30-t nagyobb mértékben fogja, de hibát ez nem okozni,
az egy segítő válasz lett volna..

-A másik kérdés az volt, olajcsere után a lánc, az elején csörög. Az eredeti olaj 5w30 volt, az új 5w40, ennek mi az oka?
Erre jöttél Pascallal és a kilukasztott lufival.. :D
""... hamarabb épül fel a nyomás ..."
Mivel a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed (Ált Isk, 7. o. fizika) (Pascal törvény) ezért a nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától."
Egy a baj, az autó áll és nulla az olajnyomás. Az olajszivattyú és feszítő patron között, ~10 cm-es távolság van.
A két olaj nem egy időben fog a feszítőhöz érni, tehát hiába egyforma a két olaj nyomása, a patronban az 5w40-nél később fogja
megtámasztani a patront. Tehát a patronnál hamarabb épül fel a nyomás 5w30-as olaj esetében. 5w40-nél éppen fordítva,később lesz meg az olajnyomás, a lánc később lesz megfeszítve, és becsörög.
Viszont a viszkozitás különbségük miatt, azonos fordulaton az 5w30-as olaj alacsonyabb olajnyomást okoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2016 2:30 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 174
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T Csabaa!

"... mi a oka ... ezek szerint ..."
A te képzésed nem az én feladatom.

Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 05, 2016 6:25 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 978
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Helló Csabám!Jól érzem,hogy megint kóstolgatnak??? :D :D Mantec Úr nagyon haragszik rád valamiért,hogy ennyire a bögyében vagy,de előbb-utóbb csak megszeret téged is! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2016 7:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
T mantec!


"A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy vékonyabb nincs."
Ha egy ugyanazon motornál két olajcsere között az 5w30-s olaj fogy, és az 5w40-s nem, annak mi az oka!?


"... nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától."
Ezek szerint, a két olaj ugyanolyan sebességgel szivattyúzható..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2016 4:47 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 174
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T Csabaa!

"... vékonyabb ..."
A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy vékonyabb nincs.

"... hamarabb épül fel a nyomás ..."
Mivel a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed (Ált Isk, 7. o. fizika) (Pascal törvény) ezért a nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától.

http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/fizika/fizika-7-evfolyam/pascal-torvenye/a-nyomas-terjedese-folyadekokban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2016 8:09 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7394
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:

Én nem tudom mit variáltak a Vw-nél de azóta 2 BME kódos autót is néztem. Az egyik szintén mint az enyém 2005-ös volt, a másik 2006-os és mindegyikben ott volt az Egr.

Ha már itt tartunk. Van valakinek ötlete/tapasztalata miért csörög a láncom ha 1-2 nap után beindítom az autót? Első indításnál. Most olajat váltottam. Castrol 5w-40-re. Azóta csinálja. Az 5w-30 edge-vel nem volt ilyen probléma. 110 ezer van a kocsiban.

Köszi.

Szia
A 30-as "vékonyabb" ,hamarabb épül fel az olajnyomás, viszont alacsonyabb lesz minimálisan a végnyomása. ,a könnyebb szivattyúzhatóság miatt.
Nekem 30-al sem volt sosem lánc csörgés. Lehet kicsit álmos a feszítőben a rugó.
De az ,hogy a feszítőpatron kézzel áttekerve, olajnyomás nélkül
vissza-vissza tudott ugrani, az meglepett.
A bme a hosszabb vezetősin miatt, nem ugrik, és a patron csapja is hosszabb,
de ezek után német mérnöknek akkor hiszek, ha ló legel a sírján.

Lassacskán úgy is aktuális lesz a vezérlés csere, szerintem újra olajat cserélni csak ezért felesleges.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 105 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség