Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. nov. 21, 2018 2:07 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 08, 2016 9:37 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
T mantec!

"...Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek..."

Látod ez a baj, a fejedet sosem akarod használni. A száraz elmélet jó dolog, de gyakorlati gondolkodás nélkül
kutyafület sem ér..

-Adva volt egy kopott gyűrűs motor, ami elkezdte enni a 10w40-es olajat. A kérdés csak annyi volt ,a szerelő ezt pótolta
5w30-al ez okozhat -e gondot? Erre elbeszélsz a dolog mellett:
"""... 5W-30 vs. 10W40 ..."
A követelmény nem viszkozitási osztály, hanem a gyártóművi olajkövetelmény (VW 502 00, VW 504 00) megléte."
A válaszod a konkrét semmi, nyugodtan azt is írhattad volna, hogy nyáron sokat süt a nap..
Ha leírod, hogy egy kopottabb motor, fogyasztja a 10w40-es olajat, az a 5w30-t nagyobb mértékben fogja, de hibát ez nem okozni,
az egy segítő válasz lett volna..

-A másik kérdés az volt, olajcsere után a lánc, az elején csörög. Az eredeti olaj 5w30 volt, az új 5w40, ennek mi az oka?
Erre jöttél Pascallal és a kilukasztott lufival.. :D
""... hamarabb épül fel a nyomás ..."
Mivel a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed (Ált Isk, 7. o. fizika) (Pascal törvény) ezért a nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától."
Egy a baj, az autó áll és nulla az olajnyomás. Az olajszivattyú és feszítő patron között, ~10 cm-es távolság van.
A két olaj nem egy időben fog a feszítőhöz érni, tehát hiába egyforma a két olaj nyomása, a patronban az 5w40-nél később fogja
megtámasztani a patront. Tehát a patronnál hamarabb épül fel a nyomás 5w30-as olaj esetében. 5w40-nél éppen fordítva,később lesz meg az olajnyomás, a lánc később lesz megfeszítve, és becsörög.
Viszont a viszkozitás különbségük miatt, azonos fordulaton az 5w30-as olaj alacsonyabb olajnyomást okoz.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2016 2:30 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 202
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T Csabaa!

"... mi a oka ... ezek szerint ..."
A te képzésed nem az én feladatom.

Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 05, 2016 6:25 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1003
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Helló Csabám!Jól érzem,hogy megint kóstolgatnak??? :D :D Mantec Úr nagyon haragszik rád valamiért,hogy ennyire a bögyében vagy,de előbb-utóbb csak megszeret téged is! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2016 7:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
T mantec!


"A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy vékonyabb nincs."
Ha egy ugyanazon motornál két olajcsere között az 5w30-s olaj fogy, és az 5w40-s nem, annak mi az oka!?


"... nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától."
Ezek szerint, a két olaj ugyanolyan sebességgel szivattyúzható..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2016 4:47 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 202
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T Csabaa!

"... vékonyabb ..."
A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy vékonyabb nincs.

"... hamarabb épül fel a nyomás ..."
Mivel a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed (Ált Isk, 7. o. fizika) (Pascal törvény) ezért a nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától.

http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/fizika/fizika-7-evfolyam/pascal-torvenye/a-nyomas-terjedese-folyadekokban


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2016 8:09 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:

Én nem tudom mit variáltak a Vw-nél de azóta 2 BME kódos autót is néztem. Az egyik szintén mint az enyém 2005-ös volt, a másik 2006-os és mindegyikben ott volt az Egr.

Ha már itt tartunk. Van valakinek ötlete/tapasztalata miért csörög a láncom ha 1-2 nap után beindítom az autót? Első indításnál. Most olajat váltottam. Castrol 5w-40-re. Azóta csinálja. Az 5w-30 edge-vel nem volt ilyen probléma. 110 ezer van a kocsiban.

Köszi.

Szia
A 30-as "vékonyabb" ,hamarabb épül fel az olajnyomás, viszont alacsonyabb lesz minimálisan a végnyomása. ,a könnyebb szivattyúzhatóság miatt.
Nekem 30-al sem volt sosem lánc csörgés. Lehet kicsit álmos a feszítőben a rugó.
De az ,hogy a feszítőpatron kézzel áttekerve, olajnyomás nélkül
vissza-vissza tudott ugrani, az meglepett.
A bme a hosszabb vezetősin miatt, nem ugrik, és a patron csapja is hosszabb,
de ezek után német mérnöknek akkor hiszek, ha ló legel a sírján.

Lassacskán úgy is aktuális lesz a vezérlés csere, szerintem újra olajat cserélni csak ezért felesleges.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2016 4:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Csabaa írta:
cerberos írta:
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.

sziasztok
a 6 szelepes 1,2-nél sincs egr szelep.
De láttam már egr szelep nélküli BME-t , Guderian fabiája ilyen.


Én nem tudom mit variáltak a Vw-nél de azóta 2 BME kódos autót is néztem. Az egyik szintén mint az enyém 2005-ös volt, a másik 2006-os és mindegyikben ott volt az Egr.

Ha már itt tartunk. Van valakinek ötlete/tapasztalata miért csörög a láncom ha 1-2 nap után beindítom az autót? Első indításnál. Most olajat váltottam. Castrol 5w-40-re. Azóta csinálja. Az 5w-30 edge-vel nem volt ilyen probléma. 110 ezer van a kocsiban.

Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2016 7:50 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 16, 2007 5:19 pm
Hozzászólások: 93
Elhiszem. Nem lehet, hogy ki volt operálva belöle? Vagy épp EU-n kívüli piacra készült motor volt? Én csak olyat láttam, amin volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2016 8:18 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
cerberos írta:
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.

sziasztok
a 6 szelepes 1,2-nél sincs egr szelep.
De láttam már egr szelep nélküli BME-t , Guderian fabiája ilyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2016 7:21 am 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 16, 2007 5:19 pm
Hozzászólások: 93
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2016 7:17 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7438
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi amelyik bekarikáztam? Közvetlen a szívócső alatt. Ebből megy egy cső a fojtó szelephez.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/160825/ ... es.hu_.jpg

Szia
Ha ez a sajátod, akkor éppen a váltásnál lehet.
De a BME-nél tényleg nincs EGR szelep.
Sőt a motorburkolat is más, nincs már meleg levegő zsalu,
ami magától vált.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2016 6:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 04, 2012 4:07 pm
Hozzászólások: 397
Autó: 2005. 1.2 12V BME
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi amelyik bekarikáztam? Közvetlen a szívócső alatt. Ebből megy egy cső a fojtó szelephez.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/160825/ ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 11:53 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1198
kékvillám írta:
Idézet:
En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia Hubo!

Köszi a gyors választ. Milyen más gubanc jöhet szerinted szóba? Valahogy bekerül a hűtőfolyadék az égéstérbe - a fehér füstnek határozottan fagyállós szaga van sajnos. Egyébként nem mindig csinálja, csak kb. 20 indításból egyszer. A víz fogyása is esetleges, néha egy hét, néha egy hónap kell neki, hogy a max-ról kicsivel a min alá fogyjon (sípolásig).

Fel lehet valahogy deríteni a hibát a motor megbontása nélkül? Csak mert mifelénk egyik szerelő kóklerebb a másiknál (pl. nekem kell megmutatnom, hogy hol fogják csavarok az alkatrészeket, nehogy eltörjenek valamit, mert csavarhúzóval feszegetni, azt tudnak; durva, de tényleg így volt), és biztos vagyok benne, hogy egy felesleges megbontás több kárt csinálna, mint hasznot - ha addig nem folyt valami, azután biztos hogy fog :(. Annak idején a lánccserét is csak a Skodapatikára mertem bízni, mert ők tuti értenek a Skodához, legalábbis remélem... Csak hát ők meg Kistarcsán vannak, ahova 10 évente egyszer kiugrok ugyan, de azért sűrűbben nemigen szeretnék.


Ha teňleg a viz/G12 jut a hengerbe anak a motornak musaj jelezni hod ki marad a robanaš de expanzba iš tul nad les a ňomaš. Est id telefonon nem tudom diagnostikalni. Ha nem kals mese meg alhats eš meg nezem mi a baj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 10:52 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 7:29 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: 1.2 kombi AZQ 2004
Bálint Zoltán írta:

Szia hubo44!

Melyik motor bírja jobban? AZQ vagy BME kódos?
Elgondolkodtam, hogy eladom. Veszek egy strapabíróbb autót. De milyet? :mrgreen: :mrgreen: :roll: :D (igaz a sajátommal nincs probléma csak sokat olvasok ezekről, hogy papírmotor, rossz konstrukció stb...)


Lehet, hogy csak szerencsém volt eddig, de szerintem nagyon jó kis kocsi. Soha nem volt még ilyen öreg autóm, korához képest kevés hibával. Hirtelen csak 2 trafót, egy hűtőt és egy kuplungot tudok felsorolni, amit cserélni kellett rajta a kopó alkatrészeken felül (plusz a híres- hírhedt lánc + tartozékai kb. 150000-nél). Városban, országúton kiváló, az autópályát is bírja,
csak nem szereti (kb. 8.5 l-es fogyasztás óra szerinti 150-nel, légkondival, valamint 10 év felett
1 dl olaj 100 autópályakilométerenként). Nekem az előzéssel sem volt gondom sose, még lég-
kondival sem, az egyedüli, amit nem bír az a felfelé kigyorsítás, akkor néha meglepően vissza
kell rakni a sebességet, akár kettesbe is.
Én is szoktam nézegetni a hasznaltauto.hu-t, hogy kb. mennyit érhet még a kocsi, de mindig arra jutok, hogy nekem annál többet, mint amit adnának érte :). És még mindig ott van, hogy
formailag ez jön be nekem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 10:26 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 7:29 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: 1.2 kombi AZQ 2004
Idézet:
En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia Hubo!

Köszi a gyors választ. Milyen más gubanc jöhet szerinted szóba? Valahogy bekerül a hűtőfolyadék az égéstérbe - a fehér füstnek határozottan fagyállós szaga van sajnos. Egyébként nem mindig csinálja, csak kb. 20 indításból egyszer. A víz fogyása is esetleges, néha egy hét, néha egy hónap kell neki, hogy a max-ról kicsivel a min alá fogyjon (sípolásig).

Fel lehet valahogy deríteni a hibát a motor megbontása nélkül? Csak mert mifelénk egyik szerelő kóklerebb a másiknál (pl. nekem kell megmutatnom, hogy hol fogják csavarok az alkatrészeket, nehogy eltörjenek valamit, mert csavarhúzóval feszegetni, azt tudnak; durva, de tényleg így volt), és biztos vagyok benne, hogy egy felesleges megbontás több kárt csinálna, mint hasznot - ha addig nem folyt valami, azután biztos hogy fog :(. Annak idején a lánccserét is csak a Skodapatikára mertem bízni, mert ők tuti értenek a Skodához, legalábbis remélem... Csak hát ők meg Kistarcsán vannak, ahova 10 évente egyszer kiugrok ugyan, de azért sűrűbben nemigen szeretnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 111 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség