Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hengerfej
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=2095
Oldal: 6 / 8

Szerző:  gyurma [ szomb. dec. 10, 2016 5:59 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok !
Tud valaki megbízható gépműhelyt Pesten?

Üdv

Szerző:  Csabaa [ pén. szept. 09, 2016 8:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Kacsla írta:
Hi!Én ezt a mantecet már kivágtam volna a fórumról :felk:

Hali
A fórum ilyen, szélesebbek a határok az ismeretlenség miatt.
Még messze van attól a határtól. :)

Szerző:  mumo [ pén. szept. 09, 2016 6:06 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

mantec írta:
T Csabaa!

"... mi a oka ... ezek szerint ..."
A te képzésed nem az én feladatom.

Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek.

Hey Mantec!

Miért nem tudsz normális hangnemben válaszolni? Az elmúlt évek során még nem volt erre példa, hogy valaki ilyen bunkón viselkedjen.
Hallatlan...

Szerző:  Kacsla [ pén. szept. 09, 2016 11:13 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Hi!Én ezt a mantecet már kivágtam volna a fórumról :felk:

Szerző:  Csabaa [ csüt. szept. 08, 2016 9:37 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

T mantec!

"...Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek..."

Látod ez a baj, a fejedet sosem akarod használni. A száraz elmélet jó dolog, de gyakorlati gondolkodás nélkül
kutyafület sem ér..

-Adva volt egy kopott gyűrűs motor, ami elkezdte enni a 10w40-es olajat. A kérdés csak annyi volt ,a szerelő ezt pótolta
5w30-al ez okozhat -e gondot? Erre elbeszélsz a dolog mellett:
"""... 5W-30 vs. 10W40 ..."
A követelmény nem viszkozitási osztály, hanem a gyártóművi olajkövetelmény (VW 502 00, VW 504 00) megléte."
A válaszod a konkrét semmi, nyugodtan azt is írhattad volna, hogy nyáron sokat süt a nap..
Ha leírod, hogy egy kopottabb motor, fogyasztja a 10w40-es olajat, az a 5w30-t nagyobb mértékben fogja, de hibát ez nem okozni,
az egy segítő válasz lett volna..

-A másik kérdés az volt, olajcsere után a lánc, az elején csörög. Az eredeti olaj 5w30 volt, az új 5w40, ennek mi az oka?
Erre jöttél Pascallal és a kilukasztott lufival.. :D
""... hamarabb épül fel a nyomás ..."
Mivel a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed (Ált Isk, 7. o. fizika) (Pascal törvény) ezért a nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától."
Egy a baj, az autó áll és nulla az olajnyomás. Az olajszivattyú és feszítő patron között, ~10 cm-es távolság van.
A két olaj nem egy időben fog a feszítőhöz érni, tehát hiába egyforma a két olaj nyomása, a patronban az 5w40-nél később fogja
megtámasztani a patront. Tehát a patronnál hamarabb épül fel a nyomás 5w30-as olaj esetében. 5w40-nél éppen fordítva,később lesz meg az olajnyomás, a lánc később lesz megfeszítve, és becsörög.
Viszont a viszkozitás különbségük miatt, azonos fordulaton az 5w30-as olaj alacsonyabb olajnyomást okoz.

Szerző:  mantec [ szer. szept. 07, 2016 2:30 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

T Csabaa!

"... mi a oka ... ezek szerint ..."
A te képzésed nem az én feladatom.

Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek.

Szerző:  Szesze [ hétf. szept. 05, 2016 6:25 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Helló Csabám!Jól érzem,hogy megint kóstolgatnak??? :D :D Mantec Úr nagyon haragszik rád valamiért,hogy ennyire a bögyében vagy,de előbb-utóbb csak megszeret téged is! :D

Szerző:  Csabaa [ vas. szept. 04, 2016 7:06 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

T mantec!


"A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy vékonyabb nincs."
Ha egy ugyanazon motornál két olajcsere között az 5w30-s olaj fogy, és az 5w40-s nem, annak mi az oka!?


"... nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától."
Ezek szerint, a két olaj ugyanolyan sebességgel szivattyúzható..

Szerző:  mantec [ vas. szept. 04, 2016 4:47 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

T Csabaa!

"... vékonyabb ..."
A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy vékonyabb nincs.

"... hamarabb épül fel a nyomás ..."
Mivel a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed (Ált Isk, 7. o. fizika) (Pascal törvény) ezért a nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától.

http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/fizika/fizika-7-evfolyam/pascal-torvenye/a-nyomas-terjedese-folyadekokban

Szerző:  Csabaa [ vas. szept. 04, 2016 8:09 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Bálint Zoltán írta:

Én nem tudom mit variáltak a Vw-nél de azóta 2 BME kódos autót is néztem. Az egyik szintén mint az enyém 2005-ös volt, a másik 2006-os és mindegyikben ott volt az Egr.

Ha már itt tartunk. Van valakinek ötlete/tapasztalata miért csörög a láncom ha 1-2 nap után beindítom az autót? Első indításnál. Most olajat váltottam. Castrol 5w-40-re. Azóta csinálja. Az 5w-30 edge-vel nem volt ilyen probléma. 110 ezer van a kocsiban.

Köszi.

Szia
A 30-as "vékonyabb" ,hamarabb épül fel az olajnyomás, viszont alacsonyabb lesz minimálisan a végnyomása. ,a könnyebb szivattyúzhatóság miatt.
Nekem 30-al sem volt sosem lánc csörgés. Lehet kicsit álmos a feszítőben a rugó.
De az ,hogy a feszítőpatron kézzel áttekerve, olajnyomás nélkül
vissza-vissza tudott ugrani, az meglepett.
A bme a hosszabb vezetősin miatt, nem ugrik, és a patron csapja is hosszabb,
de ezek után német mérnöknek akkor hiszek, ha ló legel a sírján.

Lassacskán úgy is aktuális lesz a vezérlés csere, szerintem újra olajat cserélni csak ezért felesleges.

Szerző:  Bálint Zoltán [ szomb. szept. 03, 2016 4:00 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Csabaa írta:
cerberos írta:
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.

sziasztok
a 6 szelepes 1,2-nél sincs egr szelep.
De láttam már egr szelep nélküli BME-t , Guderian fabiája ilyen.


Én nem tudom mit variáltak a Vw-nél de azóta 2 BME kódos autót is néztem. Az egyik szintén mint az enyém 2005-ös volt, a másik 2006-os és mindegyikben ott volt az Egr.

Ha már itt tartunk. Van valakinek ötlete/tapasztalata miért csörög a láncom ha 1-2 nap után beindítom az autót? Első indításnál. Most olajat váltottam. Castrol 5w-40-re. Azóta csinálja. Az 5w-30 edge-vel nem volt ilyen probléma. 110 ezer van a kocsiban.

Köszi.

Szerző:  cerberos [ szomb. szept. 03, 2016 7:50 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Elhiszem. Nem lehet, hogy ki volt operálva belöle? Vagy épp EU-n kívüli piacra készült motor volt? Én csak olyat láttam, amin volt.

Szerző:  Csabaa [ szer. aug. 31, 2016 8:18 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

cerberos írta:
Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.

sziasztok
a 6 szelepes 1,2-nél sincs egr szelep.
De láttam már egr szelep nélküli BME-t , Guderian fabiája ilyen.

Szerző:  cerberos [ szer. aug. 31, 2016 7:21 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi...


Jót karikáztál, ott bizony az EGR csücsül, van a BME-n. Szerintem az 1.2-nél van mindenhol, az 1.4-nél hiányzik.

Szerző:  Csabaa [ csüt. aug. 25, 2016 7:17 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Bálint Zoltán írta:
Ha a BME motoros nem EGR-es akkor ez a szelep mi amelyik bekarikáztam? Közvetlen a szívócső alatt. Ebből megy egy cső a fojtó szelephez.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/160825/ ... es.hu_.jpg

Szia
Ha ez a sajátod, akkor éppen a váltásnál lehet.
De a BME-nél tényleg nincs EGR szelep.
Sőt a motorburkolat is más, nincs már meleg levegő zsalu,
ami magától vált.

Oldal: 6 / 8 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/