Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hengerfej
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=2095
Oldal: 6 / 9

Szerző:  hubo44 [ szer. márc. 01, 2017 7:15 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

slacee írta:
hubo44 írta:
slacee írta:
Sziasztok!

Fabia 1.4 MPi autóm valószínűleg hengerfejes. Olaj van a vízben és víz az olajban sajnos. Viszont van egy maszek szerelőm, akivel kb. másfél hónapja cseréltük a hűtőfolyadékot. Olvastam egy helyen, hogy a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere is okozhatja a hengerfej tömítéshibát. Leengedtük a vizet, feltöltéskor viszont a tartályból nem ment tovább a rendszerbe csak a víz egy része. ezért kivettük a hőgombát a légtelenítés miatt. Akkor sem igazán ment le a tartályból a víz a rendszerbe, ezért a hőgomba helyén töltöttük fel a rendszert. Ez okozhatott valamiféle problémát? Valamint előtte termosztát házat si kellett cserélnünk, mert eltörött ami nyitja és zárja a termosztátot, az a picike műanyag darab valahol a rendszerben keringhet. Nyitott termosztáttal, tehát hidegen kb. 700-800km-t mehettem. Esetleg emiatt mehetett tönkre a hengerfejtömítés vagy maga a hengerfej? Szétszedve még nem volt a motor, a héten kerül rá sor. Tehát kérdésem a következő, mitől lesz hengerfejes az autó? esetleg a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere miatt? Most 46 ezer km van benne óra szerint, idős házaspártól vettem akik 2 éves kora óta 10 évig használták. Előtte való tulaj is ismerősük volt, ő 2 év alatt majdnem 20 ezret rakott bele. Előre is köszönöm a válaszokat.

Ez normališ a 1,4 PI-nel hod tônkre med a fej pakolaš.
,,hűtőfolyadék csere is okozhatja ,, -nem.


Köszi a gyors választ. Holnap ér rá a szerelőm ránézni, aztán kiderül, hogy csak a hengerfejtömítés a probléma-e, remélem, hogy ennyi.
Volna egy régebb óta fennálló problémám is. Alapjáratom ingadozik. Néha csak úgy leesik kb 600-as értékre és rázkódik is az autó picit. Mondták, hogy ezek a motorok ilyenek, de nem hiszem, hogy normális lenne, hogy a normál 900 körüli értékről leesik 600-ra. Erről mi a véleményed vagy véleményetek? Még egyszer az autóm 1.4 Mpi, 2002-es évjárat.

Fel iš foraltad motrot?

Szerző:  slacee [ szer. márc. 01, 2017 7:08 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

hubo44 írta:
slacee írta:
Sziasztok!

Fabia 1.4 MPi autóm valószínűleg hengerfejes. Olaj van a vízben és víz az olajban sajnos. Viszont van egy maszek szerelőm, akivel kb. másfél hónapja cseréltük a hűtőfolyadékot. Olvastam egy helyen, hogy a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere is okozhatja a hengerfej tömítéshibát. Leengedtük a vizet, feltöltéskor viszont a tartályból nem ment tovább a rendszerbe csak a víz egy része. ezért kivettük a hőgombát a légtelenítés miatt. Akkor sem igazán ment le a tartályból a víz a rendszerbe, ezért a hőgomba helyén töltöttük fel a rendszert. Ez okozhatott valamiféle problémát? Valamint előtte termosztát házat si kellett cserélnünk, mert eltörött ami nyitja és zárja a termosztátot, az a picike műanyag darab valahol a rendszerben keringhet. Nyitott termosztáttal, tehát hidegen kb. 700-800km-t mehettem. Esetleg emiatt mehetett tönkre a hengerfejtömítés vagy maga a hengerfej? Szétszedve még nem volt a motor, a héten kerül rá sor. Tehát kérdésem a következő, mitől lesz hengerfejes az autó? esetleg a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere miatt? Most 46 ezer km van benne óra szerint, idős házaspártól vettem akik 2 éves kora óta 10 évig használták. Előtte való tulaj is ismerősük volt, ő 2 év alatt majdnem 20 ezret rakott bele. Előre is köszönöm a válaszokat.

Ez normališ a 1,4 PI-nel hod tônkre med a fej pakolaš.
,,hűtőfolyadék csere is okozhatja ,, -nem.


Köszi a gyors választ. Holnap ér rá a szerelőm ránézni, aztán kiderül, hogy csak a hengerfejtömítés a probléma-e, remélem, hogy ennyi.
Volna egy régebb óta fennálló problémám is. Alapjáratom ingadozik. Néha csak úgy leesik kb 600-as értékre és rázkódik is az autó picit. Mondták, hogy ezek a motorok ilyenek, de nem hiszem, hogy normális lenne, hogy a normál 900 körüli értékről leesik 600-ra. Erről mi a véleményed vagy véleményetek? Még egyszer az autóm 1.4 Mpi, 2002-es évjárat.

Szerző:  hubo44 [ hétf. feb. 27, 2017 8:17 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Csabaa írta:
Hubo, nincs mpi-hez fémtömítés a hengerfejhez!?
Olyanra gondolok ,mint az 1,2-nél..


Oda musaj klingerit mert ot nem fix blok van hanem huveješ blok. Ki alnak a huvejek 0,15 ast el kel ňelnien a klingeritnek. Erlinget kel rakni. A fémhez edeneš klok kel eš nadon pontoš felulet.

Szerző:  Csabaa [ hétf. feb. 27, 2017 7:11 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Hubo, nincs mpi-hez fémtömítés a hengerfejhez!?
Olyanra gondolok ,mint az 1,2-nél..

Szerző:  hubo44 [ hétf. feb. 27, 2017 1:53 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

slacee írta:
Sziasztok!

Fabia 1.4 MPi autóm valószínűleg hengerfejes. Olaj van a vízben és víz az olajban sajnos. Viszont van egy maszek szerelőm, akivel kb. másfél hónapja cseréltük a hűtőfolyadékot. Olvastam egy helyen, hogy a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere is okozhatja a hengerfej tömítéshibát. Leengedtük a vizet, feltöltéskor viszont a tartályból nem ment tovább a rendszerbe csak a víz egy része. ezért kivettük a hőgombát a légtelenítés miatt. Akkor sem igazán ment le a tartályból a víz a rendszerbe, ezért a hőgomba helyén töltöttük fel a rendszert. Ez okozhatott valamiféle problémát? Valamint előtte termosztát házat si kellett cserélnünk, mert eltörött ami nyitja és zárja a termosztátot, az a picike műanyag darab valahol a rendszerben keringhet. Nyitott termosztáttal, tehát hidegen kb. 700-800km-t mehettem. Esetleg emiatt mehetett tönkre a hengerfejtömítés vagy maga a hengerfej? Szétszedve még nem volt a motor, a héten kerül rá sor. Tehát kérdésem a következő, mitől lesz hengerfejes az autó? esetleg a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere miatt? Most 46 ezer km van benne óra szerint, idős házaspártól vettem akik 2 éves kora óta 10 évig használták. Előtte való tulaj is ismerősük volt, ő 2 év alatt majdnem 20 ezret rakott bele. Előre is köszönöm a válaszokat.

Ez normališ a 1,4 PI-nel hod tônkre med a fej pakolaš.
,,hűtőfolyadék csere is okozhatja ,, -nem.

Szerző:  slacee [ vas. feb. 26, 2017 9:55 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok!

Fabia 1.4 MPi autóm valószínűleg hengerfejes. Olaj van a vízben és víz az olajban sajnos. Viszont van egy maszek szerelőm, akivel kb. másfél hónapja cseréltük a hűtőfolyadékot. Olvastam egy helyen, hogy a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere is okozhatja a hengerfej tömítéshibát. Leengedtük a vizet, feltöltéskor viszont a tartályból nem ment tovább a rendszerbe csak a víz egy része. ezért kivettük a hőgombát a légtelenítés miatt. Akkor sem igazán ment le a tartályból a víz a rendszerbe, ezért a hőgomba helyén töltöttük fel a rendszert. Ez okozhatott valamiféle problémát? Valamint előtte termosztát házat si kellett cserélnünk, mert eltörött ami nyitja és zárja a termosztátot, az a picike műanyag darab valahol a rendszerben keringhet. Nyitott termosztáttal, tehát hidegen kb. 700-800km-t mehettem. Esetleg emiatt mehetett tönkre a hengerfejtömítés vagy maga a hengerfej? Szétszedve még nem volt a motor, a héten kerül rá sor. Tehát kérdésem a következő, mitől lesz hengerfejes az autó? esetleg a szakszerűtlen hűtőfolyadék csere miatt? Most 46 ezer km van benne óra szerint, idős házaspártól vettem akik 2 éves kora óta 10 évig használták. Előtte való tulaj is ismerősük volt, ő 2 év alatt majdnem 20 ezret rakott bele. Előre is köszönöm a válaszokat.

Szerző:  hubo44 [ pén. dec. 23, 2016 11:59 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

bundy87 írta:
hubo44 írta:
intelpentium írta:
Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:

Az tôb mindentôl fu"g. Ha el van šu"jedve a a hu"vej akor 2x aňiba fog keru"lni.

hali
azért nem kell ijesztgetni egyből a legrosszabbal. :D :D
kell tömítés 3-4e
kell csavarok : 6-10e
szelepfedél tömítés :1e
olaj + olajszűrő + hűtőfolyadék és erre jön még a munkadíj.

De musaj ki merni a huvej šujedešt !

Szerző:  bundy87 [ pén. dec. 23, 2016 10:39 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

hubo44 írta:
intelpentium írta:
Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:

Az tôb mindentôl fu"g. Ha el van šu"jedve a a hu"vej akor 2x aňiba fog keru"lni.

hali
azért nem kell ijesztgetni egyből a legrosszabbal. :D :D
kell tömítés 3-4e
kell csavarok : 6-10e
szelepfedél tömítés :1e
olaj + olajszűrő + hűtőfolyadék és erre jön még a munkadíj.

Szerző:  hubo44 [ csüt. dec. 22, 2016 7:08 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

intelpentium írta:
Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:

Az tôb mindentôl fu"g. Ha el van šu"jedve a a hu"vej akor 2x aňiba fog keru"lni.

Szerző:  intelpentium [ csüt. dec. 22, 2016 11:13 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok!
Körülbelül mennyiből lehet megúszni egy hengerfej tömítés cserét? :falbav:

Szerző:  gyurma [ szomb. dec. 10, 2016 5:59 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok !
Tud valaki megbízható gépműhelyt Pesten?

Üdv

Szerző:  Csabaa [ pén. szept. 09, 2016 8:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Kacsla írta:
Hi!Én ezt a mantecet már kivágtam volna a fórumról :felk:

Hali
A fórum ilyen, szélesebbek a határok az ismeretlenség miatt.
Még messze van attól a határtól. :)

Szerző:  mumo [ pén. szept. 09, 2016 6:06 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

mantec írta:
T Csabaa!

"... mi a oka ... ezek szerint ..."
A te képzésed nem az én feladatom.

Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek.

Hey Mantec!

Miért nem tudsz normális hangnemben válaszolni? Az elmúlt évek során még nem volt erre példa, hogy valaki ilyen bunkón viselkedjen.
Hallatlan...

Szerző:  Kacsla [ pén. szept. 09, 2016 11:13 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Hi!Én ezt a mantecet már kivágtam volna a fórumról :felk:

Szerző:  Csabaa [ csüt. szept. 08, 2016 9:37 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

T mantec!

"...Én ha valamit nem tudok, hallgatok, és utána nézek..."

Látod ez a baj, a fejedet sosem akarod használni. A száraz elmélet jó dolog, de gyakorlati gondolkodás nélkül
kutyafület sem ér..

-Adva volt egy kopott gyűrűs motor, ami elkezdte enni a 10w40-es olajat. A kérdés csak annyi volt ,a szerelő ezt pótolta
5w30-al ez okozhat -e gondot? Erre elbeszélsz a dolog mellett:
"""... 5W-30 vs. 10W40 ..."
A követelmény nem viszkozitási osztály, hanem a gyártóművi olajkövetelmény (VW 502 00, VW 504 00) megléte."
A válaszod a konkrét semmi, nyugodtan azt is írhattad volna, hogy nyáron sokat süt a nap..
Ha leírod, hogy egy kopottabb motor, fogyasztja a 10w40-es olajat, az a 5w30-t nagyobb mértékben fogja, de hibát ez nem okozni,
az egy segítő válasz lett volna..

-A másik kérdés az volt, olajcsere után a lánc, az elején csörög. Az eredeti olaj 5w30 volt, az új 5w40, ennek mi az oka?
Erre jöttél Pascallal és a kilukasztott lufival.. :D
""... hamarabb épül fel a nyomás ..."
Mivel a folyadékokban a nyomás gyengítetlenül terjed (Ált Isk, 7. o. fizika) (Pascal törvény) ezért a nyomás felépülésének ideje független a motorolaj viszkozitási osztályától."
Egy a baj, az autó áll és nulla az olajnyomás. Az olajszivattyú és feszítő patron között, ~10 cm-es távolság van.
A két olaj nem egy időben fog a feszítőhöz érni, tehát hiába egyforma a két olaj nyomása, a patronban az 5w40-nél később fogja
megtámasztani a patront. Tehát a patronnál hamarabb épül fel a nyomás 5w30-as olaj esetében. 5w40-nél éppen fordítva,később lesz meg az olajnyomás, a lánc később lesz megfeszítve, és becsörög.
Viszont a viszkozitás különbségük miatt, azonos fordulaton az 5w30-as olaj alacsonyabb olajnyomást okoz.

Oldal: 6 / 9 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/