Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hengerfej
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=2095
Oldal: 6 / 7

Szerző:  hubo44 [ szer. aug. 24, 2016 11:53 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

kékvillám írta:
Idézet:
En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia Hubo!

Köszi a gyors választ. Milyen más gubanc jöhet szerinted szóba? Valahogy bekerül a hűtőfolyadék az égéstérbe - a fehér füstnek határozottan fagyállós szaga van sajnos. Egyébként nem mindig csinálja, csak kb. 20 indításból egyszer. A víz fogyása is esetleges, néha egy hét, néha egy hónap kell neki, hogy a max-ról kicsivel a min alá fogyjon (sípolásig).

Fel lehet valahogy deríteni a hibát a motor megbontása nélkül? Csak mert mifelénk egyik szerelő kóklerebb a másiknál (pl. nekem kell megmutatnom, hogy hol fogják csavarok az alkatrészeket, nehogy eltörjenek valamit, mert csavarhúzóval feszegetni, azt tudnak; durva, de tényleg így volt), és biztos vagyok benne, hogy egy felesleges megbontás több kárt csinálna, mint hasznot - ha addig nem folyt valami, azután biztos hogy fog :(. Annak idején a lánccserét is csak a Skodapatikára mertem bízni, mert ők tuti értenek a Skodához, legalábbis remélem... Csak hát ők meg Kistarcsán vannak, ahova 10 évente egyszer kiugrok ugyan, de azért sűrűbben nemigen szeretnék.


Ha teňleg a viz/G12 jut a hengerbe anak a motornak musaj jelezni hod ki marad a robanaš de expanzba iš tul nad les a ňomaš. Est id telefonon nem tudom diagnostikalni. Ha nem kals mese meg alhats eš meg nezem mi a baj.

Szerző:  kékvillám [ szer. aug. 24, 2016 10:52 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Bálint Zoltán írta:

Szia hubo44!

Melyik motor bírja jobban? AZQ vagy BME kódos?
Elgondolkodtam, hogy eladom. Veszek egy strapabíróbb autót. De milyet? :mrgreen: :mrgreen: :roll: :D (igaz a sajátommal nincs probléma csak sokat olvasok ezekről, hogy papírmotor, rossz konstrukció stb...)


Lehet, hogy csak szerencsém volt eddig, de szerintem nagyon jó kis kocsi. Soha nem volt még ilyen öreg autóm, korához képest kevés hibával. Hirtelen csak 2 trafót, egy hűtőt és egy kuplungot tudok felsorolni, amit cserélni kellett rajta a kopó alkatrészeken felül (plusz a híres- hírhedt lánc + tartozékai kb. 150000-nél). Városban, országúton kiváló, az autópályát is bírja,
csak nem szereti (kb. 8.5 l-es fogyasztás óra szerinti 150-nel, légkondival, valamint 10 év felett
1 dl olaj 100 autópályakilométerenként). Nekem az előzéssel sem volt gondom sose, még lég-
kondival sem, az egyedüli, amit nem bír az a felfelé kigyorsítás, akkor néha meglepően vissza
kell rakni a sebességet, akár kettesbe is.
Én is szoktam nézegetni a hasznaltauto.hu-t, hogy kb. mennyit érhet még a kocsi, de mindig arra jutok, hogy nekem annál többet, mint amit adnának érte :). És még mindig ott van, hogy
formailag ez jön be nekem.

Szerző:  kékvillám [ szer. aug. 24, 2016 10:26 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Idézet:
En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia Hubo!

Köszi a gyors választ. Milyen más gubanc jöhet szerinted szóba? Valahogy bekerül a hűtőfolyadék az égéstérbe - a fehér füstnek határozottan fagyállós szaga van sajnos. Egyébként nem mindig csinálja, csak kb. 20 indításból egyszer. A víz fogyása is esetleges, néha egy hét, néha egy hónap kell neki, hogy a max-ról kicsivel a min alá fogyjon (sípolásig).

Fel lehet valahogy deríteni a hibát a motor megbontása nélkül? Csak mert mifelénk egyik szerelő kóklerebb a másiknál (pl. nekem kell megmutatnom, hogy hol fogják csavarok az alkatrészeket, nehogy eltörjenek valamit, mert csavarhúzóval feszegetni, azt tudnak; durva, de tényleg így volt), és biztos vagyok benne, hogy egy felesleges megbontás több kárt csinálna, mint hasznot - ha addig nem folyt valami, azután biztos hogy fog :(. Annak idején a lánccserét is csak a Skodapatikára mertem bízni, mert ők tuti értenek a Skodához, legalábbis remélem... Csak hát ők meg Kistarcsán vannak, ahova 10 évente egyszer kiugrok ugyan, de azért sűrűbben nemigen szeretnék.

Szerző:  hubo44 [ szer. aug. 24, 2016 8:01 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Bálint Zoltán írta:
hubo44 írta:
kékvillám írta:
Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám


En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia hubo44!

Melyik motor bírja jobban? AZQ vagy BME kódos?
Elgondolkodtam, hogy eladom. Veszek egy strapabíróbb autót. De milyet? :mrgreen: :mrgreen: :roll: :D (igaz a sajátommal nincs probléma csak sokat olvasok ezekről, hogy papírmotor, rossz konstrukció stb...)


Ez két edforma motor čak a AZQ AGReš.

Szerző:  Bálint Zoltán [ szer. aug. 24, 2016 7:35 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

hubo44 írta:
kékvillám írta:
Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám


En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?


Szia hubo44!

Melyik motor bírja jobban? AZQ vagy BME kódos?
Elgondolkodtam, hogy eladom. Veszek egy strapabíróbb autót. De milyet? :mrgreen: :mrgreen: :roll: :D (igaz a sajátommal nincs probléma csak sokat olvasok ezekről, hogy papírmotor, rossz konstrukció stb...)

Szerző:  hubo44 [ szer. aug. 24, 2016 12:00 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

kékvillám írta:
Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám


En rengeteg HTP motrot činalok de meg ki fujt vad el salt tômitešel nem talalkoztam. Fém tômiteš van. Nem les ot valami maš gubanc?

Szerző:  kékvillám [ kedd aug. 23, 2016 10:53 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok!

Attól tartok, hogy hengerfejes lett a kocsi: időnként nehéz indulás (mintha kihagyna egy henger néhány mp-ig), 15-20 mp-ig sűrű fehér füst a kipufogóból, fogyatkozó hűtővíz. Amúgy klasszul megy, ha egyszer beindul. Trutymó nincs a sapkán. Remélem, hogy csak a tömítés szállt el, így 210000 km táján, mert ha repedt, az gazdasági totálkár lenne...
Kérdéseim: kb. milyen összegre számítsak javítási költségként, valamint milyen márkájú alkatrészeket ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat!
Kékvillám

Szerző:  Csabaa [ szomb. feb. 27, 2016 6:15 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Gabor165 írta:
Sziasztok! 1,2 12v bme fabiam szelepfedele ereszti az olajat. Kérdésem hogy elég a szelepfedelet tarto csavrokat kiszedni es lejön vagy a vezerles burkolatat is le kell szedni? Suzukin csináltam mar ilyet.

szia
Egyben van az egész, a szelepfedélre van csavarozva a két vezérműtengely is:
https://www.google.hu/search?q=03E10347 ... GNS4NFM%3A

Szerző:  Gabor165 [ szomb. feb. 27, 2016 3:43 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok! 1,2 12v bme fabiam szelepfedele ereszti az olajat. Kérdésem hogy elég a szelepfedelet tarto csavrokat kiszedni es lejön vagy a vezerles burkolatat is le kell szedni? Suzukin csináltam mar ilyet.

Szerző:  Szesze [ szomb. okt. 17, 2015 11:00 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Jimmypage írta:
Sziasztok lenne egy kérdésem. Most néztem, hogy a skoda fabia 1.4 mpi ATZ 2000-es évjáratú autómon a hengerfejre az van rá (beleírva) hogy 1-4-2-3 ez lenne a gyújtási sorrend? VAGY ezen már ki lett cserélve a hengerfej a skoda feliciára vagy favoritra? Azt honnét tudom megállapítani, hogy esetleg át lett-e már ez alakítva felicia szelepemelősre vagy még eredeti hidrotőkés?
Hali.A fabia gyújtási sorrendje 1-3-4-2 és nem az amit te leírtál.Az hogy a hengerfejbe milyen szám van az nem a gyújtási sorrend és az a szám amit te is írtál szerintem az összes hengerfejen rajt van.Nem gondolom,hogy bárki is a te autódra régi hengerfejet rakott rá és azt sem hiszem,hogy a hidrotőkét is megszüntette volna bárki,mert ez csak itt a fórumon téma szerintem.Mivel olvastam,hogy leszedted a hengerfejet ha kiszeded az egyik lökőrudat elvileg alatta találod a hidrotőkét ha kétségeid vannak így meg tudod nézni míg vissza nem raktad a hengerfejet.A ha kiszeded a lökőrudat alatta egy felül 1mm furatos valamit kell látnod ha azt látod akkor megvannak a tökéid .:D

Szerző:  Jimmypage [ szomb. okt. 17, 2015 7:28 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok lenne egy kérdésem. Most néztem, hogy a skoda fabia 1.4 mpi ATZ 2000-es évjáratú autómon a hengerfejre az van rá (beleírva) hogy 1-4-2-3 ez lenne a gyújtási sorrend? VAGY ezen már ki lett cserélve a hengerfej a skoda feliciára vagy favoritra? Azt honnét tudom megállapítani, hogy esetleg át lett-e már ez alakítva felicia szelepemelősre vagy még eredeti hidrotőkés?

Szerző:  olle_gyuri [ szer. okt. 14, 2015 7:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Jimmypage írta:
Sziasztok!
Lenne egy lehet butának tűnő kérdésem, de annyira nem értek hozzá. Ha le van bontva a hengerfej az autórúl akkor a dugattyúknak milyen állásban kell lennie? Nálam kb. középállásban van mind a négy. Tehát egy vonalban állnak. Nem lett forgatva semmi csak leszedve a hengerfej.


Szia Jimmypage!
Állhatnak éppen úgy is a dugattyúk, mind a 4 'egyvonalban'.
Pl. ezen a videon meg tudod nézni a dugattyúk mozgását, egymáshoz képest is:
https://www.youtube.com/watch?v=4W_NRHxekaY

Szerző:  Jimmypage [ szer. okt. 14, 2015 5:59 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok!

Lenne egy lehet butának tűnő kérdésem, de annyira nem értek hozzá. Ha le van bontva a hengerfej az autórúl akkor a dugattyúknak milyen állásban kell lennie? Nálam kb. középállásban van mind a négy. Tehát egy vonalban állnak. Nem lett forgatva semmi csak leszedve a hengerfej.

Szerző:  Szesze [ hétf. aug. 31, 2015 5:11 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Goodman írta:
Sziasztok, Ma lebontottam a Skodát, aki csinált már 1.4MPI hengerfejtömítés cserét attól kérdezném 20nm+2x90° ? vagy simán nyomatékra húztátok csak többel?
Hali.Jól írtad 1.lépcső 20 nm.2.lépcső 90fok.3.lépcső ismét 90fok.

Szerző:  Goodman [ vas. aug. 30, 2015 7:46 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok, Ma lebontottam a Skodát, aki csinált már 1.4MPI hengerfejtömítés cserét attól kérdezném 20nm+2x90° ? vagy simán nyomatékra húztátok csak többel?

Oldal: 6 / 7 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/