Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

Hengerfej
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=2095
Oldal: 1 / 8

Szerző:  hubo44 [ kedd dec. 04, 2018 10:14 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Harcos88 írta:
Csabaa írta:
Harcos88 írta:
Üdvözlet Skodások:)

Még új vagyok itt,de hátha tudtok segíteni.

Szóval kérdésem az lenne hogy nekem van egy Skoda Fabia 1.2MPI 6V AWY motorkódos autóm,
Apósom autószerelő mester,és mondta hogy csak alig jár egy henger,ami be bizonyosodott,mivel mértünk kompressziót,és 3.henger 16Bar 2.Henger 9, 1.henger 6-6,5 bar. Mondta hogy a szelepek beégtek szerinte,.Szereléssel nem lenne gond,de csak egy kis specifikáció tanács kéne hogy milyen méretű szelep kell bele 2-féle van méretre gondolnék: Esetleg milyen egyéb munkálatok kellenének hengerfejnél,mennyire macerás a szelepeket kicserélni kell figyelni még valami más rendellenességre?

1.Mhale: fej átmérő 28mm szár átmérő:6mm Hossz: 99,2
2.TRW-ENGINE: fej átmérő 34,5mm szár átmérő:6mm hossz:99,25

Ezt a két típust néztem ki német gyártmány,csak még mielőtt megbontanánk azelőtt kíváncsi lennék hogy valakinek AWY motorhoz milyen szelepet tudtak berakni

Természetesen komplett vezérlés csere, hengerfej tömítéssel,Hengerfej csavarokkal,kipufogó tömítéssel,szívósor tömítéssel, meg még annyi hogy az hengerfejnél mennyi nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat és a vezérlés körül.

Köszönöm előre is.

Üdv:Tomo

Szia
Gyűrűzni is kell, mert a felújított hengerfejjel visszatér a magas végnyomás és
a kopott gyűrűk mellett felszippantja az olajat. Ha ez kimarad kb. egy év múlva 500-1000km alatt meg fog enni akár 1 liter olajat..
https://mega.nz/#!z0AGlJZB!Luc2uwjeVkjB ... ycBrAwfXbY



Értem,szóval akkor a dugattyúgyűrűzés is fontos,néztem a prospektust amit linkeltél keretem a szelepeket,benne de végül is mind a 34,5 es kell bele elvileg.

Elvileg ha ezeket megcsináljuk akkor mennyire időtálló lesz a gép? mint km mint időbenileg?


AWY eš a BMD 50ezer km. utan kin van a toleranciabol. (hengerenkent tôb mind 4bar eltereš)

Szerző:  Harcos88 [ kedd dec. 04, 2018 9:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Csabaa írta:
Harcos88 írta:
Üdvözlet Skodások:)

Még új vagyok itt,de hátha tudtok segíteni.

Szóval kérdésem az lenne hogy nekem van egy Skoda Fabia 1.2MPI 6V AWY motorkódos autóm,
Apósom autószerelő mester,és mondta hogy csak alig jár egy henger,ami be bizonyosodott,mivel mértünk kompressziót,és 3.henger 16Bar 2.Henger 9, 1.henger 6-6,5 bar. Mondta hogy a szelepek beégtek szerinte,.Szereléssel nem lenne gond,de csak egy kis specifikáció tanács kéne hogy milyen méretű szelep kell bele 2-féle van méretre gondolnék: Esetleg milyen egyéb munkálatok kellenének hengerfejnél,mennyire macerás a szelepeket kicserélni kell figyelni még valami más rendellenességre?

1.Mhale: fej átmérő 28mm szár átmérő:6mm Hossz: 99,2
2.TRW-ENGINE: fej átmérő 34,5mm szár átmérő:6mm hossz:99,25

Ezt a két típust néztem ki német gyártmány,csak még mielőtt megbontanánk azelőtt kíváncsi lennék hogy valakinek AWY motorhoz milyen szelepet tudtak berakni

Természetesen komplett vezérlés csere, hengerfej tömítéssel,Hengerfej csavarokkal,kipufogó tömítéssel,szívósor tömítéssel, meg még annyi hogy az hengerfejnél mennyi nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat és a vezérlés körül.

Köszönöm előre is.

Üdv:Tomo

Szia
Gyűrűzni is kell, mert a felújított hengerfejjel visszatér a magas végnyomás és
a kopott gyűrűk mellett felszippantja az olajat. Ha ez kimarad kb. egy év múlva 500-1000km alatt meg fog enni akár 1 liter olajat..
https://mega.nz/#!z0AGlJZB!Luc2uwjeVkjB ... ycBrAwfXbY



Értem,szóval akkor a dugattyúgyűrűzés is fontos,néztem a prospektust amit linkeltél keretem a szelepeket,benne de végül is mind a 34,5 es kell bele elvileg.

Elvileg ha ezeket megcsináljuk akkor mennyire időtálló lesz a gép? mint km mint időbenileg?

Szerző:  Csabaa [ kedd dec. 04, 2018 8:30 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Harcos88 írta:
Üdvözlet Skodások:)

Még új vagyok itt,de hátha tudtok segíteni.

Szóval kérdésem az lenne hogy nekem van egy Skoda Fabia 1.2MPI 6V AWY motorkódos autóm,
Apósom autószerelő mester,és mondta hogy csak alig jár egy henger,ami be bizonyosodott,mivel mértünk kompressziót,és 3.henger 16Bar 2.Henger 9, 1.henger 6-6,5 bar. Mondta hogy a szelepek beégtek szerinte,.Szereléssel nem lenne gond,de csak egy kis specifikáció tanács kéne hogy milyen méretű szelep kell bele 2-féle van méretre gondolnék: Esetleg milyen egyéb munkálatok kellenének hengerfejnél,mennyire macerás a szelepeket kicserélni kell figyelni még valami más rendellenességre?

1.Mhale: fej átmérő 28mm szár átmérő:6mm Hossz: 99,2
2.TRW-ENGINE: fej átmérő 34,5mm szár átmérő:6mm hossz:99,25

Ezt a két típust néztem ki német gyártmány,csak még mielőtt megbontanánk azelőtt kíváncsi lennék hogy valakinek AWY motorhoz milyen szelepet tudtak berakni

Természetesen komplett vezérlés csere, hengerfej tömítéssel,Hengerfej csavarokkal,kipufogó tömítéssel,szívósor tömítéssel, meg még annyi hogy az hengerfejnél mennyi nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat és a vezérlés körül.

Köszönöm előre is.

Üdv:Tomo

Szia
Gyűrűzni is kell, mert a felújított hengerfejjel visszatér a magas végnyomás és
a kopott gyűrűk mellett felszippantja az olajat. Ha ez kimarad kb. egy év múlva 500-1000km alatt meg fog enni akár 1 liter olajat..
https://mega.nz/#!z0AGlJZB!Luc2uwjeVkjB ... ycBrAwfXbY

Szerző:  Harcos88 [ kedd dec. 04, 2018 8:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Üdvözlet Skodások:)

Még új vagyok itt,de hátha tudtok segíteni.

Szóval kérdésem az lenne hogy nekem van egy Skoda Fabia 1.2MPI 6V AWY motorkódos autóm,
Apósom autószerelő mester,és mondta hogy csak alig jár egy henger,ami be bizonyosodott,mivel mértünk kompressziót,és 3.henger 16Bar 2.Henger 9, 1.henger 6-6,5 bar. Mondta hogy a szelepek beégtek szerinte,.Szereléssel nem lenne gond,de csak egy kis specifikáció tanács kéne hogy milyen méretű szelep kell bele 2-féle van méretre gondolnék: Esetleg milyen egyéb munkálatok kellenének hengerfejnél,mennyire macerás a szelepeket kicserélni kell figyelni még valami más rendellenességre?

1.Mhale: fej átmérő 28mm szár átmérő:6mm Hossz: 99,2
2.TRW-ENGINE: fej átmérő 34,5mm szár átmérő:6mm hossz:99,25

Ezt a két típust néztem ki német gyártmány,csak még mielőtt megbontanánk azelőtt kíváncsi lennék hogy valakinek AWY motorhoz milyen szelepet tudtak berakni

Természetesen komplett vezérlés csere, hengerfej tömítéssel,Hengerfej csavarokkal,kipufogó tömítéssel,szívósor tömítéssel, meg még annyi hogy az hengerfejnél mennyi nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat és a vezérlés körül.

Köszönöm előre is.

Üdv:Tomo

Szerző:  msznagyb [ szomb. okt. 13, 2018 8:31 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

hjano: nem! hubo44 küldtem privát üzenetet, akkor kérném a segítséged!!! Köszönöm

Szerző:  hjano [ csüt. okt. 11, 2018 6:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

msznagyb írta:
Sziasztok!
Itt szó volt róla hogy vhová elküldik a hengerfejeket javításra de minden nagyobb sőt környékbeli műhelyt megkérdeztem, vonalba fúrni nem tudnak, új csapágyrészt nem tudnak kialakítani mert nincs a hengerfej másik végén nyílás mint sok másik motor esetében, így nem lehet helyrepofozni.
Sehol nem találok megoldást
Itt is próbáltad már?

Szerző:  hubo44 [ csüt. okt. 11, 2018 3:52 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

msznagyb írta:
Sziasztok!
2 hónapja áll az AWY-os 1.2-esem. Megbontottuk, az tény h hidrotőke törött és ezért kelepelt, de a láncvezérlés felőli hengerfej csapágyazásamnak annyi, ergo a szerelőm azt mondja hogy kuka a hengerfejem, az már másik tészta hogy azóta se találtunk bontottan jobbat, sőt azt mondják minden ilyen motornak a hengerfeje így kopik hogy csapágyazás rottyra megy. A szerelőm nem akarja összerakni mert mondja meg fog szorulni a vezérműtengelyem rövidesen.
No lényeg tavaly lett ráköltve szelepcserével 130e most nincs kocsim 2 hónapja, és bosszant a dolog. Itt szó volt róla hogy vhová elküldik a hengerfejeket javításra de minden nagyobb sőt környékbeli műhelyt megkérdeztem, vonalba fúrni nem tudnak, új csapágyrészt nem tudnak kialakítani mert nincs a hengerfej másik végén nyílás mint sok másik motor esetében, így nem lehet helyrepofozni.
Sehol nem találok megoldást, egyedül a skodapatika ahol azt mondták h meg tudják csinálni, de hogy ha más helyen nem, hogyan ha más gépműhely nem tudja, nincs célszerszám hozzá, beszéltem a skodapatikásokkal és legrosszabb az az eset mikor cserélhető csapágyat tesznek a helyére, de annak a helyét is vonalba kell fúrni, kialakítani h ne essen ki jobbra balra, a körben forgásról nem is beszélve.
Van valakinek ezzel tapasztalata, tegnap hívtam őket és azt mondták 2 hengerfej is van ott felújításon és mindkettőnek ez a baja, ne vegyek használt motort mert az is ilyen bajos lesz. Szinte mindnek ez a baja!

Ismeri vki a skodapatika munkáját, volt már vkinek szerencséje hozzá, látott már vki ilyet vagy van ötlet hogy lehet megcsinálni mert a szerelőm egy volt skoda szervizes és ő azt mondja h nagyon nem tudja elképzelni mihez mérik a tengely távolságot a zárt végén a hengerfejhez, esetleg a síkolt alsórészhez és már van benne 1 szádad eltérés vagy épp a nem biztos h tökéletesen mindig ugyanoda kerülő hűtővíz kiömlő nyíláshoz, ahol mindegy h fentebb van kicsivel vagy lentebb, gumicső enged annyit. Van vkinek ehhez nemi 5lete? 90-120e lenne a csapágyazás és a felújítás a skodapatikán!


mar irtam ide hod Pešten profi modon fel ujiťak a fejet talat ast a minkat eš sepen meg oldotak a buťkôš čapadazašat. ešetleg privatba adhatok samot a kôzvetitôra ha gondolod.

Szerző:  msznagyb [ csüt. okt. 11, 2018 1:33 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok!
2 hónapja áll az AWY-os 1.2-esem. Megbontottuk, az tény h hidrotőke törött és ezért kelepelt, de a láncvezérlés felőli hengerfej csapágyazásamnak annyi, ergo a szerelőm azt mondja hogy kuka a hengerfejem, az már másik tészta hogy azóta se találtunk bontottan jobbat, sőt azt mondják minden ilyen motornak a hengerfeje így kopik hogy csapágyazás rottyra megy. A szerelőm nem akarja összerakni mert mondja meg fog szorulni a vezérműtengelyem rövidesen.
No lényeg tavaly lett ráköltve szelepcserével 130e most nincs kocsim 2 hónapja, és bosszant a dolog. Itt szó volt róla hogy vhová elküldik a hengerfejeket javításra de minden nagyobb sőt környékbeli műhelyt megkérdeztem, vonalba fúrni nem tudnak, új csapágyrészt nem tudnak kialakítani mert nincs a hengerfej másik végén nyílás mint sok másik motor esetében, így nem lehet helyrepofozni.
Sehol nem találok megoldást, egyedül a skodapatika ahol azt mondták h meg tudják csinálni, de hogy ha más helyen nem, hogyan ha más gépműhely nem tudja, nincs célszerszám hozzá, beszéltem a skodapatikásokkal és legrosszabb az az eset mikor cserélhető csapágyat tesznek a helyére, de annak a helyét is vonalba kell fúrni, kialakítani h ne essen ki jobbra balra, a körben forgásról nem is beszélve.
Van valakinek ezzel tapasztalata, tegnap hívtam őket és azt mondták 2 hengerfej is van ott felújításon és mindkettőnek ez a baja, ne vegyek használt motort mert az is ilyen bajos lesz. Szinte mindnek ez a baja!

Ismeri vki a skodapatika munkáját, volt már vkinek szerencséje hozzá, látott már vki ilyet vagy van ötlet hogy lehet megcsinálni mert a szerelőm egy volt skoda szervizes és ő azt mondja h nagyon nem tudja elképzelni mihez mérik a tengely távolságot a zárt végén a hengerfejhez, esetleg a síkolt alsórészhez és már van benne 1 szádad eltérés vagy épp a nem biztos h tökéletesen mindig ugyanoda kerülő hűtővíz kiömlő nyíláshoz, ahol mindegy h fentebb van kicsivel vagy lentebb, gumicső enged annyit. Van vkinek ehhez nemi 5lete? 90-120e lenne a csapágyazás és a felújítás a skodapatikán!

Szerző:  zoltán fabia2006 [ csüt. okt. 04, 2018 5:41 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok segitséget szeretnék kérni!
Most vettem egy 2006 évj 1.2 12v fabiat és az a gondom vele hogy a 3 henger égéskimaradást ir,és nem tudjuk mi lehet a baj?? (gyertyák cserélve vákumcsö elvolt törve javitva lett. pipák megcserélve hátha vándorol a hiba de nem mindig 3 henger! néha 2 hengerezik utanna leállit és megint jo!!!! ki mit javasol???? én már lehet hengerfej le és hengerfejezés lesz de annak az ára mennyibe kerül???? ebbe is tud valaki segiteni hogy kb mennyi lenne a javitás? 100 ezerböl kijön ????
köszönöm hogy elolvastad és válaszoltál!!!! Zoli

Szerző:  lescsa90 [ vas. szept. 23, 2018 11:25 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Sziasztok.
Remélem jó helyre írok. Olyan kérdésem lenne, hogy az 1.4 16v bbz hengerfej miben különbözik az 1.4 16v bky hengerfejtől?

Szerző:  Szesze [ vas. aug. 26, 2018 9:19 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Szevasztok.Én is használtam már több gépben a Xado revitalizálóját és csak pozitív tapasztalataim vannak.Eddig bármibe raktam csendesebb és egyenletesebb lett tőle tényleg a motor valaki vagy elhiszi vagy nem.Engem meggyőzött és bátran ajánlom bárkinek,hogy nyugodtan próbálja meg,mert rosszabb biztosan nem lesz tőle a kocsija.A legrosszabb ami történhet,hogy az illető nem vesz észre semmi változást.Eddig ez a legnegatívabb kritika amit bárki mástól olvastam vagy hallottam.

Szerző:  mantec [ pén. aug. 24, 2018 5:22 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

T Sakraf!

"... eddig a ... val a legcsendesebb a motor ..."

Ja. Ha te hallod. Az más.

Szerző:  Sakraf [ csüt. aug. 23, 2018 3:06 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

Itt szoktam vásárolni.
Elvileg ezek mind minőségi olajok, elvileg.
Nagyon sokféle olajat próbáltam már, gyártó váltást szinte mindig utánajárás előzte meg.. Sokáig motult használtam vw szerviz javaslatára, mert ők is ezt használják.
Állítólag már nem az a minőség ami régen volt, de erre nincs objektív rálátásom.
Viszont a hivatkozott márkák közül pont az egyik, nevezetesen parnalub, ami elvileg nonplus ultra.. volt az autóban mikor előjött a németek által "kolbenkipper"-nek hívott betegség, azaz a dugattyú lötyögése miatti dízeles hang..Nem állítom, hogy szabad párhuzamot vonni az olaj, és a meghibásodást között, de elgondolkoztatott hogy nem használom tovább azt a markat..Egyébként meg eddig a xadoval a legcsendesebb a motor..

Szerző:  mantec [ csüt. aug. 23, 2018 4:01 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

T Sakraf!

"... plusz anyagi terhet ro a termekre ..."

Hogy hogy erről a Q8, LiMo, Parnalub, Mol ... nem tud?
www.olajvilag.hu www.olajsziget.hu

Q8 Formula VX Long Life 5W-30
Meguin Compatible 5W-30,
Parnalub Synthesis 5W-30
Mol Dynamic Gold Longlife 5W-30.

Szerző:  Sakraf [ szer. aug. 22, 2018 8:57 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Hengerfej

mantec írta:
T Sakraf!

Hivatkozott motorolaj nem rendelkezik semmilyen VAG jóváhagyással.
Ezért VAG motorba nem való.

A termék gyártójának állítása szerint a terméke megfelel a követelménynek.

A VAG követelmény azonban nem a "megfelelés", hanem az elfogadással rendelkezés.

Imígyen.


"... Csodara viszont egyik sem kepes ..."

Elkopott alkatrészek cseréjére, csak hozzáértő szerelő képes.



Attol nem tartok hogy barmilyen meghibasodas oka lehetne, ha nem a konszern tradmark-al melyen bevasalt alkatreszt epitek be, plane nem egy olaj eseteben, ami mind viszkozitasaban mind minositeseben megfelel a gyartoi eloirasnak, legalabbis az adatlap szerint. Nekem ennyi eleg, nincs miert szkeptikusnak lennem.Ezen parameterek validalasa a vag reszerol leginkabb plusz anyagi terhet ro a termekre, mint minoseget. Amire a konszern billog rakerul az ar-ertek paros aranya erosen torzul.
Annak idejen vezerles cserere 240-es ajanlatot kaptam harom markaszerviztol, egy helyen lett volna olcsobb, de kizarolag azert mert volt ismertsegem.Ebbol az osszegbol 170e lett volna a "gyari" vezerles szett anyagkoltsege, mert rajta volt az konszern emblema, kozben ugyanugy az ina/ gates gyartja legfeljebb tobb tesztnek vetik ala, de szerintem ez nem er meg haromszoros arat, es erre ra is cafoltam..Fele koltsegen, lassan ujabb cserere hajtom, es eddig, legkopogom, hibamentesen...

Oldal: 1 / 8 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/