Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 24, 2020 10:07 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 912 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 61  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2020 3:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
eje75 írta:
feketete írta:
eje75 írta:
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


nem tudom mit ért ragasztáson, de gyárilag és a javításoknál is a fedél alatt nem papír tömítés van hanem hozzá való tömítő ragasztóval szerelik össze. Meg kéne nézni a törés felületét ha fényes a törés akkor most törték el. Ha meg a törésnél ragasztották akkor van-e ragasztónyom. Ha a motortartó fül lett volna ragasztva az nem bírta volna el szerintem a motor állandó mozgását.
Szia! Köszönöm a választ, biztos, hogy most törte el, el is ismerte, viszont állítása szerint azért, mert feszegette azt, amit ragasztóval összegányoltak, de ezek szerint akkor a fedelet "gyárilag" beragasztják valami tömítő anyaggal? Szerinte az nem normális, hogy a fedél be van ragasztva. Mert akkor szerintem az történt, hogy valószínűleg be volt gyógyulva 14 év alatt, és nem óvatosan körbevágta, hanem le akarta feszíteni, és közben betörte a felet, csak nem akarja beismerni. Nem a motortartó bak tört el, hanem a láncot fedő elem teteje.


ha már lent van az alkatrész hogy milyen a tömítő színe ( gyári) és hogy hogyan van felkenve a gyárit robot keni föl . az egyenletes . A kézi egyenetlen és ki is folyhatott az oldalaknál. Szereznek egy fedelet és nincs gond :)
körbevágni nem lehet mert nagyon passzentosan van ragasztva . Épp csak egy kis csík ragasztó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2020 8:55 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 14, 2020 7:12 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia
feketete írta:
eje75 írta:
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


nem tudom mit ért ragasztáson, de gyárilag és a javításoknál is a fedél alatt nem papír tömítés van hanem hozzá való tömítő ragasztóval szerelik össze. Meg kéne nézni a törés felületét ha fényes a törés akkor most törték el. Ha meg a törésnél ragasztották akkor van-e ragasztónyom. Ha a motortartó fül lett volna ragasztva az nem bírta volna el szerintem a motor állandó mozgását.
Szia! Köszönöm a választ, biztos, hogy most törte el, el is ismerte, viszont állítása szerint azért, mert feszegette azt, amit ragasztóval összegányoltak, de ezek szerint akkor a fedelet "gyárilag" beragasztják valami tömítő anyaggal? Szerinte az nem normális, hogy a fedél be van ragasztva. Mert akkor szerintem az történt, hogy valószínűleg be volt gyógyulva 14 év alatt, és nem óvatosan körbevágta, hanem le akarta feszíteni, és közben betörte a felet, csak nem akarja beismerni. Nem a motortartó bak tört el, hanem a láncot fedő elem teteje.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2020 8:08 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
eje75 írta:
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


nem tudom mit ért ragasztáson, de gyárilag és a javításoknál is a fedél alatt nem papír tömítés van hanem hozzá való tömítő ragasztóval szerelik össze. Meg kéne nézni a törés felületét ha fényes a törés akkor most törték el. Ha meg a törésnél ragasztották akkor van-e ragasztónyom. Ha a motortartó fül lett volna ragasztva az nem bírta volna el szerintem a motor állandó mozgását.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2020 7:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 14, 2020 7:12 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 10, 2020 7:27 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
hubo44 írta:
astrojoe12 írta:
Az INA vezeres szettet mikor kell cserelni MK1 fabiaban? 60ezer/5 év vagy 100ezer/5 év?


100ezer/5 év.


Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 04, 2020 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
astrojoe12 írta:
Az INA vezeres szettet mikor kell cserelni MK1 fabiaban? 60ezer/5 év vagy 100ezer/5 év?


100ezer/5 év.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 01, 2020 3:01 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Az INA vezeres szettet mikor kell cserelni MK1 fabiaban? 60ezer/5 év vagy 100ezer/5 év?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 31, 2019 6:24 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Kész a vezérlés csere, légtelenítettem a hűtést is, megvolt a próbaút.

Köszi a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 31, 2019 2:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Szia Csaba!

Végre szereztem 19-es 16 szögű dugókulcsot az ütvecsavarozóhoz. Kicseréltem a szettet. Meg tudnád mondani, hogy a főtengelynél lévő csavart mekkora erővel kell meghúzni?

Előre is köszi!


Csabaa írta:
astrojoe12 írta:
Sziasztok!
Vezérlés cserébe fogtam. Egy kis segítség kellene.
(Régi 120-as skodán, 1.3-as szamarán és 1.8 mk1 focuson már cseréltem, de ennyi.)


Fabia 1.4 benzin, 16v, 100Le, 2002-es ferdehátú:
- 1-es henger felső holtponton van,
- a vezérműtengely fogasait rögzítem és jelen vannak.
- a főtengely fogasát össze jelölöm a blokk falával, ha nem lesz rajta jelölés-

Azt szeretném kérdezni, hogy a váltó oldali nagy fogason van-e jelölés és honnan látható? Van valahol egy gumidugó, amit kihúzva benézhetek, hogy jelen legyen minden?

A főtengelyen lévő csavar, ami a szíjtárcsát tartja, jobbos ugye, nem balos vagy ilyesmi?
Ütvecsavarozóval szedném le, de nem mertem amíg nem tudom merre csavarjam, nehogy elszakadjon vagy valami baj legyen.

Előre is köszönöm!

Szia
Ez segíteni fog:
https://youtu.be/9ZDVZKrnTME

23. Percnél normál menet és az ékszíjtárcsa széle jelölve van.

Szia
90Nm+ 1/4 fordulat 90°


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd dec. 31, 2019 2:23 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Szia Csaba!

Végre szereztem 19-es 16 szögű dugókulcsot az ütvecsavarozóhoz. Kicseréltem a szettet. Meg tudnád mondani, hogy a főtengelynél lévő csavart mekkora erővel kell meghúzni?

Előre is köszi!


Csabaa írta:
astrojoe12 írta:
Sziasztok!
Vezérlés cserébe fogtam. Egy kis segítség kellene.
(Régi 120-as skodán, 1.3-as szamarán és 1.8 mk1 focuson már cseréltem, de ennyi.)


Fabia 1.4 benzin, 16v, 100Le, 2002-es ferdehátú:
- 1-es henger felső holtponton van,
- a vezérműtengely fogasait rögzítem és jelen vannak.
- a főtengely fogasát össze jelölöm a blokk falával, ha nem lesz rajta jelölés-

Azt szeretném kérdezni, hogy a váltó oldali nagy fogason van-e jelölés és honnan látható? Van valahol egy gumidugó, amit kihúzva benézhetek, hogy jelen legyen minden?

A főtengelyen lévő csavar, ami a szíjtárcsát tartja, jobbos ugye, nem balos vagy ilyesmi?
Ütvecsavarozóval szedném le, de nem mertem amíg nem tudom merre csavarjam, nehogy elszakadjon vagy valami baj legyen.

Előre is köszönöm!

Szia
Ez segíteni fog:
https://youtu.be/9ZDVZKrnTME

23. Percnél normál menet és az ékszíjtárcsa széle jelölve van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. dec. 27, 2019 11:15 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Köszi a videót, tényleg nagy segítség! :taps: :D :D :taps:

Holnap folytatom a szerelést.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. dec. 27, 2019 7:07 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
astrojoe12 írta:
Sziasztok!
Vezérlés cserébe fogtam. Egy kis segítség kellene.
(Régi 120-as skodán, 1.3-as szamarán és 1.8 mk1 focuson már cseréltem, de ennyi.)


Fabia 1.4 benzin, 16v, 100Le, 2002-es ferdehátú:
- 1-es henger felső holtponton van,
- a vezérműtengely fogasait rögzítem és jelen vannak.
- a főtengely fogasát össze jelölöm a blokk falával, ha nem lesz rajta jelölés-

Azt szeretném kérdezni, hogy a váltó oldali nagy fogason van-e jelölés és honnan látható? Van valahol egy gumidugó, amit kihúzva benézhetek, hogy jelen legyen minden?

A főtengelyen lévő csavar, ami a szíjtárcsát tartja, jobbos ugye, nem balos vagy ilyesmi?
Ütvecsavarozóval szedném le, de nem mertem amíg nem tudom merre csavarjam, nehogy elszakadjon vagy valami baj legyen.

Előre is köszönöm!

Szia
Ez segíteni fog:
https://youtu.be/9ZDVZKrnTME

23. Percnél normál menet és az ékszíjtárcsa széle jelölve van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. dec. 27, 2019 5:24 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Sziasztok!
Vezérlés cserébe fogtam. Egy kis segítség kellene.
(Régi 120-as skodán, 1.3-as szamarán és 1.8 mk1 focuson már cseréltem, de ennyi.)

Itt vannak a képek:
Csatolmány:
IMG_20191227_165610_átméretezve.jpg

Csatolmány:
IMG_20191227_165614_1_átméretezve.jpg

Csatolmány:
IMG_20191227_165621_átméretezve.jpg


Fabia 1.4 benzin, 16v, 100Le, 2002-es ferdehátú:
- 1-es henger felső holtponton van,
- a vezérműtengely fogasait rögzítem és jelen vannak.
- a főtengely fogasát össze jelölöm a blokk falával, ha nem lesz rajta jelölés-

Azt szeretném kérdezni, hogy a váltó oldali nagy fogason van-e jelölés és honnan látható? Van valahol egy gumidugó, amit kihúzva benézhetek, hogy jelen legyen minden?

A főtengelyen lévő csavar, ami a szíjtárcsát tartja, jobbos ugye, nem balos vagy ilyesmi?
Ütvecsavarozóval szedném le, de nem mertem amíg nem tudom merre csavarjam, nehogy elszakadjon vagy valami baj legyen.

Előre is köszönöm!


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 12, 2019 3:40 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 520
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
"Sziasztok
Ez diesel hang!? :shock:
Szép hangja van, a szelepeket lehet hallani, azt is annyira ,mint bármelyik motornál.
A nyekergés, valamelyik görgő lesz a hosszbordás szíjnál.. vezető vagy feszítő. "

Lehet hogy tul felhangosítottam :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 12, 2019 8:55 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7966
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
febi írta:
feketete írta:
febi írta:
Sziasztok,

Most hogy bekoszontott a hideg, reggeli inditaskor ilyen nyikorgo hangot ad a motor felol valami, utemesen az alapjarattal. Mi lehet ez? Vezerműszíj vagy a görgők sírnak egy cseréért? A motor kerreges egyebkent normalis szerintetek?

Link:
https://gofile.io/?c=DuSpw5


szép dízel hangja van a nyikorgás lehet a generátor vagy az "ékszíj" vagy a vezérlés görgő . mennyi kilométer van benne ?
Ha a vezérlésgörgő nyöszörög vezérlés garnitúrát érdemes cserélni



6 eve volt cserelve a vezerles, papiron 198e km. Be is jelentkeztem akkor egy cserere. A dizeles hang... azt mondjak ez ilyen, de engem piszkosul zavar meg az is hogy semelyik szerelo nem tudja miert. Ha meleg a motor, vagy nyarvan akkor halkabb.

Sziasztok
Ez diesel hang!? :shock:
Szép hangja van, a szelepeket lehet hallani, azt is annyira ,mint bármelyik motornál.
A nyekergés, valamelyik görgő lesz a hosszbordás szíjnál.. vezető vagy feszítő..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 912 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 61  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség