Csabaa írta:
A kopások tekintetében a hideg indítás a kritikus, egy 5w40-es osztályú olaj jobb választás. Biztosan találsz a Motul termékei között is.
Tökéletesen így van. Úgy tudom, a Fabiához a gyári ajánlás is 5W-40; de én akkor is ezt használtam volna, ha 10W-40 lett volna az előírt. Egy régi kocsimban ugyanis már jó kotyogósak voltak a főtengelycsapágyak és beindítás után kellett bő 1 másodperc, mire felépült az olajnyomás és elaludt az "Aladdin lámpa". Miután ott áttértem az 5W-40 olajra, kb. 3 tizedmásodpercre csökkent ez az idő. Ennyit jelentett az 5W / 10 W különbség; na akkor fogadtam meg, hogy a 10W olaj felejtős.
Én jelenleg Total Quartz 9000-est használok (természetesen 5W-40) és tízezrenként dobom ki (persze szűrőstől). És levegőszűrő-csere is ugyanekkor van (azaz mindig egyszerre az olajcserével) és elvből nem tankolok E10 szutykot. (És úgy látom, E5 csak 100-asból van, így "kénytelen" vagyok azzal itatni a gépsast...

)