Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. ápr. 20, 2018 11:03 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 802 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 5:20 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1010
mikorkakalman írta:
zoli00794 írta:
Üdv nekem az lennne a kérdésem skoda fabia 2002 14.MPI 169ezer km van benne már csörög a lánc egy ideje hogy meddig tudok vele biztonságosan menni? magyarul meddig bírja a lánc!?
Köszönöm előre a válaszokat!


Minél előbb cseréld le. Nekem átugrott a vezérlés, szelep a dugattyúban landolt. A motor leggyengébb láncszeme a lánc :)


1,4MPI-nel nem tortenik šemi ha sakad a lanc. Nem tud a dugo talalkozni a selepekel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 1:12 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7180
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mikorkakalman írta:
és neked mennyiből jött ki az egész felújítás?
dugattyút is kell cserélni mert beleragadt. Hengerfejet is, mert ahogy kiszakította a szelepet a helyéről utána kilyukasztotta a hengerfejet is. Ezért javasolta a szerelő a teljes motor cserét.
40 guriga körül láttam másik hengerfejet.

Mivel szét volt szedve az egész, a kuplungot is cserélték, így 210e.
Egy új dugót is kapott mert ki volt verődve a gyűrűnél. A vezérlés mellett az olajszivattyú feszítője és lánca is új.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 12:54 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 24, 2018 10:17 am
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda SuperB
Csabaa írta:
mikorkakalman írta:
Nem. 1.2-es 12 szelepes BME kódú volt a motorom. Most éppen használt motort keresek bele, de reménytelen.

Fel kell újítani a régit. Nálam is ez történt. Kapott új szelepeket, gyűrűket, vezérlést, főtengely szimeringet...

De keresd Hubot, biztos van komplett felújított motorja a polcon.

Azért az érdekes, hogy az AZQ volt az első ugrós 1.2-es (2003 januártól-), és az volt a mondás, hogy a BME-nél (2004 decembertől) már más a feszítő és hosszabb a vezetősín, és nem ugrik..


és neked mennyiből jött ki az egész felújítás?
dugattyút is kell cserélni mert beleragadt. Hengerfejet is, mert ahogy kiszakította a szelepet a helyéről utána kilyukasztotta a hengerfejet is. Ezért javasolta a szerelő a teljes motor cserét.
40 guriga körül láttam másik hengerfejet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 10:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7180
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mikorkakalman írta:
Nem. 1.2-es 12 szelepes BME kódú volt a motorom. Most éppen használt motort keresek bele, de reménytelen.

Fel kell újítani a régit. Nálam is ez történt. Kapott új szelepeket, gyűrűket, vezérlést, főtengely szimeringet...

De keresd Hubot, biztos van komplett felújított motorja a polcon.

Azért az érdekes, hogy az AZQ volt az első ugrós 1.2-es (2003 januártól-), és az volt a mondás, hogy a BME-nél (2004 decembertől) már más a feszítő és hosszabb a vezetősín, és nem ugrik..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 10:47 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 24, 2018 10:17 am
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda SuperB
Csabaa írta:
mikorkakalman írta:
zoli00794 írta:
Üdv nekem az lennne a kérdésem skoda fabia 2002 14.MPI 169ezer km van benne már csörög a lánc egy ideje hogy meddig tudok vele biztonságosan menni? magyarul meddig bírja a lánc!?
Köszönöm előre a válaszokat!


Minél előbb cseréld le. Nekem átugrott a vezérlés, szelep a dugattyúban landolt. A motor leggyengébb láncszeme a lánc :)

Szia
A 8 szelepes 1,4 mpi-nél!? :shock: :shock: :shock:


Nem. 1.2-es 12 szelepes BME kódú volt a motorom. Most éppen használt motort keresek bele, de reménytelen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 10:40 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7180
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mikorkakalman írta:
zoli00794 írta:
Üdv nekem az lennne a kérdésem skoda fabia 2002 14.MPI 169ezer km van benne már csörög a lánc egy ideje hogy meddig tudok vele biztonságosan menni? magyarul meddig bírja a lánc!?
Köszönöm előre a válaszokat!


Minél előbb cseréld le. Nekem átugrott a vezérlés, szelep a dugattyúban landolt. A motor leggyengébb láncszeme a lánc :)

Szia
A 8 szelepes 1,4 mpi-nél!? :shock: :shock: :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 24, 2018 10:34 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 24, 2018 10:17 am
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda SuperB
zoli00794 írta:
Üdv nekem az lennne a kérdésem skoda fabia 2002 14.MPI 169ezer km van benne már csörög a lánc egy ideje hogy meddig tudok vele biztonságosan menni? magyarul meddig bírja a lánc!?
Köszönöm előre a válaszokat!


Minél előbb cseréld le. Nekem átugrott a vezérlés, szelep a dugattyúban landolt. A motor leggyengébb láncszeme a lánc :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 05, 2018 1:25 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 11, 2015 2:00 pm
Hozzászólások: 42
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fabia 1.2 htp kombi 47kw AZQ
Szevasztok!
Megérett a vezérműláncom a cserére.
Olyan kérdésem lenne, hogy milyen tapasztalatotok van a Kistarcsai Skoda patika szervizről?
Nem akarom akármilyen szerelővel csináltatni. Ők azért tipusra vannak szakosodva. Valahogy jobban bíznék bennük.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 17, 2017 10:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1010
zoli00794 írta:
Üdv nekem az lennne a kérdésem skoda fabia 2002 14.MPI 169ezer km van benne már csörög a lánc egy ideje hogy meddig tudok vele biztonságosan menni? magyarul meddig bírja a lánc!?
Köszönöm előre a válaszokat!


Ez nem sakad el de ha hangoš akor erdemeš lene ki čerelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 17, 2017 10:02 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2017 9:54 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda fabia 1.4 MPI
Üdv nekem az lennne a kérdésem skoda fabia 2002 14.MPI 169ezer km van benne már csörög a lánc egy ideje hogy meddig tudok vele biztonságosan menni? magyarul meddig bírja a lánc!?
Köszönöm előre a válaszokat!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 06, 2017 5:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1010
msznagyb írta:

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D

Nem fideltem rendešen pár mp. eš pár perc az nad kulôbšeg. Ha 1 percig zakatol akor ast musaj meg bontani mert ot gond van.[/quote]

Na kedves hubo és kedves mindenki.

Leszedtem a hosszbordás szíjat, generátor a nyári javítás után zajtalan, igaz forgó rész nem volt cserélve vagy a feszültségszabályzóból forrasztottam ki a bronzkefét, kapott egy kis rézpasztát, de hangtalan. Főtengelyt nem néztem de minek, vízszivattyú csendes, és hát igen, a feszítő, az már bizony kicsit hangos volt. Volt otthon egy használatlan vadi úgy nyáron vásárolt ékszíjam, hát feltettem, és akármennyire is hiszitek vagy sem h olyan volt mint a lánccsörgés bizony semmi hangja nincs, így arra következtetek hogy süket vok :D és béna és nincs semmi hangja ergo nem a lánc csörgött és volt zajos, hanem ahhoz hasonló zajt csinált a régi hosszbordás szíjam. Tehát hidegindítás után semmi súroló hang, semmi nyüszítés, semmi csörömpölés, csak a tiszta motorhang!!!!! :D ...és úgy örülök neki...

Remélem ha akad valaha ilyen gondja vkinek akkor segítettem némi infóval!

Köszönöm a segítséget![/quote]
Gratula. Na de en mindig tesek ňilat a síjra forgaš iraň miat adig le še vesem a síjat. (de kešôn fidelmeztetlek)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 06, 2017 3:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 20
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
hubo44 írta:
msznagyb írta:
Idézet:
Le ešik a olaj a karterba.


Nem volt teljesen felöntve olajjal... Adtam neki egy esélyt, és öntöttem bele olajat, hátha kevesebb jut oda... Semmivel nem jobb, igen leesik az olaj de ennyire ilyen hangja nem volt eddig tehát vmi nem stimmel az tuti. Évekig ugyanígy használtam, semmi nem változott, most erősödött ki, melegen semmi baja, de kell jó pár perc míg elhagyja ezt a hangot! Eddig is leesett az olaj, most is, de most hangosabb. Ezért vok tanácstalan...

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D

Nem fideltem rendešen pár mp. eš pár perc az nad kulôbšeg. Ha 1 percig zakatol akor ast musaj meg bontani mert ot gond van.


Na kedves hubo és kedves mindenki.

Leszedtem a hosszbordás szíjat, generátor a nyári javítás után zajtalan, igaz forgó rész nem volt cserélve vagy a feszültségszabályzóból forrasztottam ki a bronzkefét, kapott egy kis rézpasztát, de hangtalan. Főtengelyt nem néztem de minek, vízszivattyú csendes, és hát igen, a feszítő, az már bizony kicsit hangos volt. Volt otthon egy használatlan vadi úgy nyáron vásárolt ékszíjam, hát feltettem, és akármennyire is hiszitek vagy sem h olyan volt mint a lánccsörgés bizony semmi hangja nincs, így arra következtetek hogy süket vok :D és béna és nincs semmi hangja ergo nem a lánc csörgött és volt zajos, hanem ahhoz hasonló zajt csinált a régi hosszbordás szíjam. Tehát hidegindítás után semmi súroló hang, semmi nyüszítés, semmi csörömpölés, csak a tiszta motorhang!!!!! :D ...és úgy örülök neki...

Remélem ha akad valaha ilyen gondja vkinek akkor segítettem némi infóval!

Köszönöm a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 03, 2017 6:42 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1010
msznagyb írta:
Idézet:
Le ešik a olaj a karterba.


Nem volt teljesen felöntve olajjal... Adtam neki egy esélyt, és öntöttem bele olajat, hátha kevesebb jut oda... Semmivel nem jobb, igen leesik az olaj de ennyire ilyen hangja nem volt eddig tehát vmi nem stimmel az tuti. Évekig ugyanígy használtam, semmi nem változott, most erősödött ki, melegen semmi baja, de kell jó pár perc míg elhagyja ezt a hangot! Eddig is leesett az olaj, most is, de most hangosabb. Ezért vok tanácstalan...

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D

Nem fideltem rendešen pár mp. eš pár perc az nad kulôbšeg. Ha 1 percig zakatol akor ast musaj meg bontani mert ot gond van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. dec. 03, 2017 5:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 20
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Idézet:
Le ešik a olaj a karterba.


Nem volt teljesen felöntve olajjal... Adtam neki egy esélyt, és öntöttem bele olajat, hátha kevesebb jut oda... Semmivel nem jobb, igen leesik az olaj de ennyire ilyen hangja nem volt eddig tehát vmi nem stimmel az tuti. Évekig ugyanígy használtam, semmi nem változott, most erősödött ki, melegen semmi baja, de kell jó pár perc míg elhagyja ezt a hangot! Eddig is leesett az olaj, most is, de most hangosabb. Ezért vok tanácstalan...

Még mindig nem tudom mi tévő legyek, de az is érdekes h nem feltétlen onnan hallom de olyan mintha lánc lenne, nyüszítős kissé súroló hang! Most leveszem a hosszbordás szíjat h megnézzem vajon nem ott van vmi ami okozza, generátor, feszítő vagy vízszivattyú, vagy vmi más... és van egy repedés a szíj egyik bordáján, már fél éve vettem újat és kicserélem és holnap reggel megmondom :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 6:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1010
msznagyb írta:
hubo44 írta:
msznagyb írta:
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok, hátha van tőlem tapasztaltabb ebben a témában.
Nyáron raktam rendbe az 1.2 htp-met a szokásos szelepégés ügyben. Nem mondom h a láncom pontosan a helyére került mert valószínű nem igaz, a jelölést rajta hagytam úgy raktam fel a burkolatot, majd emiatt újra le kellett szednem, s akkor kiesett a lánc a kezemből, bármennyire akartam pont oda tenni vissza nem hiszem h sikerült. De hogy miért is mondom ezt. Vagy van jelentősége vagy nincs, lényeg h már tavaly is hallottam hogy furcsán suruló hangja van hidegen, de most odajutottam hogy hidegen hallani erősen mintha csörögne a lánc, majd melegedés után 2-3p után elhagyja mikor már jó lehet a kenése. Gondolom nem került pont vissza a helyére az is gond lehet, de előtte tavaly is csinálta már. Vagy hőtágulás vagy kenés, de tény h melegedéskor már elhagyja a hangot, ergo nem csörömpöl, viszont félek hogy szakadni fog és gatya lesz a motornak. Ebben kérem a segítségetek, 132e km van benne, ez még gyári, mindenki azt mondta elkoptatja a motort, stb. stb. nem kell cserélni de szerintetek érdemes kicserélnem mert most toltam belel 1500km-et 2 hét alatt és 5.1-5.4 a fogyasztásom 90-120 km/h között s nem igazán vágnám kukába a verdát! Ráadásul most lenne egy termosztátcserém is, lengéscsillapítókat is cseréltem 3 hónapja, silent-ek és toronycsapágyat is mert a balos nyúlt nagyon legéskor bár nem recsegett tehát mondhatni nincs rossz állapotban a verda de nem cseszném szét a motorját. Cseréljek láncot vagy sem?
Köszi előre is... :D
U.i.: milyen márkát és honnan??? Skf-et látni és hallani mindenfelé...

A lanc ezeknel šoše sakad el. Regel iš halani a lancot pár mp mig meg fesu´l a lanc?


Na tehát hideg indítás esetében (főleg reggel de 4 után is mikor indulok haza) mikor meg van hűlve a járgány akkor hallani. 2-3p melegedés és elhagyja! Utána semmi hangja nincs!!!

Le ešik a olaj a karterba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 802 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség