Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. júl. 15, 2018 10:16 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 814 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 55  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. jún. 29, 2018 1:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 29, 2018 1:45 pm
Hozzászólások: 2
Autó: skoda 1.4 TSI
Sziasztok,

Tudtok ajanlani megbizhato (olyat akivel van mar tapasztalat..) szerelőt...skoda 1.4TSI vezérműlánc cseré
Előre is köszönom
Tisztelettel
Nik


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 18, 2018 7:59 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7312
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Én nem hallok semmi furcsát, ezeken a videokon sem.. :roll:
Tipikus 1,2-es hang..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 17, 2018 11:39 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1109
Aňi el tereš bene van a tolerangiaba. vezerleš čerene nem fog šenki aňit vacakolni hod 100% ledem. ast majd sinchonba rakja a elektronika. ha latnad meňire fere vanak a jelek mikor bontom a ki futot motrokot.
a sivo sarvak mindig olajošak/žirošak a olaj levalasto/tol ez normališ. (ha nem turkalna bene nem iš tudnad hod olajoš :) )
a kulômbôzô hang a injektorokna normaba les mert ha pocoltam en iš est esre vetem de menek maji napig.
,, szívótorok tömítésein illetve némi folyás a blokkon az okozhat e bajt?,, nem, nem okozhat bajt. ešetleg ha zavar akor rakjal harom uj tômitešt.

(a síj fesítôt mar meg kented?)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 17, 2018 10:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 25
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
No azt elfeledtem, hogy levideóztam a vezérlés ellenőrzését is.
Első videón a két célszerszám a helyén, a vezérműtengely szerszáma nem megy be tövig, de ez lehet hogy a pontatlanság miatt van, ettől mélyebbre soha nem is ment be.
A másik videón egy picit fordítottam a főtengelyen, akkor még éppen hajszálnyira a célszerszám hegye bemegy a helyére, de látszik hogy kevésbé mélyen, persze hiszen fordult egy keveset a vezérműtengely.
A videóban tovább fordítottam a főtengelyt, s akkor már látszik hogy egyáltalán nem megy a helyére a vezérlés beállító szerszám.
https://youtu.be/ogmW_1QYmHA
https://youtu.be/5Icb0v-9ag8

Gondolom ez nem lehet lánc nyúlása??? Ugye hubo44 ez így helyes, ennek így kell lennie??? Szerintem ez így helyén való.

Néhány kép arról hogy elég olajosnak tűnik a szívótorok tömítése, bár nem csepegnek be az injektorok. De mitől olajos?
https://drive.google.com/open?id=1ARWOKNmeqef1j7aT1HxGz_H4H-hcL9xE
https://drive.google.com/open?id=1OJw5bMwj80Rg1bUKN5WX5iM3oFkkQKYq
https://drive.google.com/open?id=1LPZRcIW7fvdDrtfqg03V8-M-Ajk5s_v6
https://drive.google.com/open?id=1ZCEQf3RlDUmBEHqGVmkTY0NIYEkpuzZQ


...és a videó az injektorok tesztjéről, amit azért tettem a telefon tokjára, mert zörgő hangja volt az asztalon és nem lehetett hallani a hangjukat normálisan - hangerőt nagyon fel kell hangosítani hogy hallani lehessen, 2 hangos, 1 halk:
https://youtu.be/hvDNJgiLZeI

Ezek a további megállapításaim. Tehát a kérdés, lánc nyúlás lehet e vagy lánc baj, hubo44 szerint nem valószínű de így a videót látva lehet e nyúlás, illetve ha van kevés olajos anyag a szívótorok tömítésein illetve némi folyás a blokkon az okozhat e bajt? Injektorok jónak tűnnek e?

Köszönöm előre és újra a segítséget!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 17, 2018 8:27 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1109
msznagyb írta:
Kedves fórumtársak!

Készítettem további videókat. Remélem így már hallható a fémes csattogó, kattogó hang, ami nem a szokásos alap motorzaj. Kérlek titeket mondjatok rá valami ötletet mi lehet illetve tán azt már kizártuk hogy nem lánc de remélem nem az. Szerintetek?

Előre is köszönöm!

https://youtu.be/9S1-bx1TArU
https://youtu.be/_jUgpaBxU6E
https://youtu.be/72IJlX2vJ8k

Lehet čak a hydro tôkebe a rugo tôrôt el. Ojan selep hezag hangnak halom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 17, 2018 6:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 25
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Kedves fórumtársak!

Készítettem további videókat. Remélem így már hallható a fémes csattogó, kattogó hang, ami nem a szokásos alap motorzaj. Kérlek titeket mondjatok rá valami ötletet mi lehet illetve tán azt már kizártuk hogy nem lánc de remélem nem az. Szerintetek?

Előre is köszönöm!

https://youtu.be/9S1-bx1TArU
https://youtu.be/_jUgpaBxU6E
https://youtu.be/72IJlX2vJ8k


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 9:05 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 25
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Mivel szétkaptam a befecskendező részt és nem raktam össze így holnap tudok videót készíteni, és ha kész írok! Köszönöm a lánc tippet, én is így gondolom hogy más hangja van és kissé hülyére akarnak venni és nagyon nem tetszik nekem. Ezért fordultam ide. No folyt.köv holnap!

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 6:58 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1109
Csabaa írta:
Szia
Többször visszahallgattam, de nem találom a kopogást..
A második videóban egészséges varrógép hang van, a végén kopog kicsit a
műanyag motorborítás.. a csökkenő fordulatszámnál, kicsit későn nyit rá a fojtószelepre
és van benne egy kis torpanás.
Van egy alap finom magas hangú ciripelés, azt a szelepek okozzák, de az összes 1,2-es ilyen.
Kiváncsi vagyok, Hubo mit hall a videóban..

Egyébként a megnyúlt láncnak olyan hangja van ,mint amikor a kutya láncát húzni kezded a betonon..

Nem tudok ňilatkozni čak zajt halok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 5:46 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7312
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Többször visszahallgattam, de nem találom a kopogást..
A második videóban egészséges varrógép hang van, a végén kopog kicsit a
műanyag motorborítás.. a csökkenő fordulatszámnál, kicsit későn nyit rá a fojtószelepre
és van benne egy kis torpanás.
Van egy alap finom magas hangú ciripelés, azt a szelepek okozzák, de az összes 1,2-es ilyen.
Kiváncsi vagyok, Hubo mit hall a videóban..

Egyébként a megnyúlt láncnak olyan hangja van ,mint amikor a kutya láncát húzni kezded a betonon..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 5:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 25
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
hubo44 írta:
,,fém kopogó hangja van,,
serintem nem a lanc les merefele laks eštleg probalj hangot rôgziteni ide.
6V-nel nem musaj lancot čerelni nem sok ugrani.


https://youtu.be/tAvDlDBbpso
https://youtu.be/P5EQRPhlOz0

Nem tudom mennyire hallatszik jól, fémes csattogó hang, mint mikor a szánkkal csettintünk. Egy volt szervizes mondja hogy ez lánc, mások h hidrotőke, a hengerfej szívó része felől jön a hang, de ha a fülem ráteszem akkor az injektor közös nyomócsöve csattog.
Tavaly gépműhelyben szelepcsere, azt is mondták már h mostanában az a gépműhely sok hengerfejet elront és már nem visznek oda hozzájuk , 7 rosszat hallottam már, rossz szelepszárszimeringet tesznek rá, illetve hanyagul dolgoznak. Nekem a szokásos szelepégés volt a gond, nem tudtam ki h mit cseréltek, nem tudom volt a a 3 kipufogó szelepen kívül más cserélve vagy sem, azt sem hogy a szelepvezetőket is cserélték e vagy sem. Azt is mondták hogy vmelyik szelepvezető kikopott és lötyög a szelep benne. 2 hónapja csinálja, tavaly volt javítva, 10 hónapig jó volt, most ez lett a baja, de már egy szervizes azt fújja ez a lánc ami megnyúlt, és csere... ő azt mondja 120e-nél cserélni kell a láncot meg újra rendberakni a hengerfejet. Víz, olaj rendben, kicsit csípi az olajat, de hát melyik nem, főleg ha a szimeringek rosszak, 5.5-7.2 között eszik, minden teszt ok, hiba nincs, de csattog fémesen! És nagyon olyan érzésem van hogy a lánc dologgal le akarnak húzni. Havernak, szomszédnak is volt lánc baja a kocsijával, az folyamatosan csörgött, csattogott, csúnya hangja volt. Ma leszedtem a szívótorkot, időzítés célszerszám be a lendkerék lyukba, felül a vezérlés célszerszám hajszálnyit szorul, de a főtengely célszerszámmal tudok egy hajszálnyit tekerni a főtengelyen és akkor nagyjából jó jár... Fog nincs elugordva, ha nyúlt a lánc ennyit???? Tavaly is kb így ment bele a vezérlés beállító célszerszám, az h felül századokkal nem pontos lehet a célszerszám vastagsága okozza, de mondom ez így lett szétszedve, ezzel és így összerakva. Annyit mondott a volt szervizes fickó hogy a vezérműtengely csavarját és fogaskereket levettem??? Mondom nem, egybe vettem ki, hisz hengerfej javítás volt, egybe ki, ugyanúgy gyári összeszereléssel vissza. Minek piszkáljam hiszen az gyárilag úgy volt összerakva. Így ment áprilisig hiba nélkül. Azóta csattog. 100 szerelő 100 féle verzió, de ez az utolsó kiborított a lánccal. Mi lehet a baj. lehet e lánc? Tegyek fel még videót? Most kivettem az injektorokat, és rámérek, a 3. henger injektora felől jön a csattogó hang de leht h csak megvezeti a hangot a benzin a közös nyomócsőben. Hülyét kapok. Szervízben mértünk olajnyomást 4.5 bár, tán 2-6 között kell lenni, másik szerelő havernál majd 5 bár nyomást mértünk. Általában 8e megyek az olajjal, és mivel mindig 4 litert veszek és 1 megmarad, max. tavasszal kiengedek belőle 1 litert és a maradékot beleöntöm h frissüljön, tehát 8e alatt évente 1.1/3x cserélek olajat. 10W40-et. Azt mondták a szervizben hogy skoda előírás lett az 5w40 mert az olajjáratok beégnek az ásványi olaj lerakódástól, 5w40 kell bele full syntetic olaj mert az nem ég meg. Másoktól azt hallom az is hajlamos megégni nagy terhelésnél. Mostmár tényleg nem tudom. 137e van benne, 126e-nél volt hengerfejezve. Jah szervizek és házi szerelők megbízhatatlanok a környéken, de mostmár a volt skoda szervizes fickóval is aki a lánc dolgot mondta vele is hitetlen lettem. Teljesen tanácstalan vok!

Lánc nyúlás esetében az időzítő célszerszámmal meg tudom nézni h valóban nyúlt e vagy sem? Mert ha rögzítem alul a főtengelyt és a lánc nyúlott akkor a vezérlés tengelye visszább kellene állnia és így nem igazán kellene tudnom beledugni a másik célszerszámot. Nekem belemegy, max mondom 100-ad mm-es eltérés lehet, tehát belemegy csak kissé szorul, de ha a hajszálnyit fordítok a főtengelyen amennyit a főtengely célszerszáma enged vagy míg az nem feszül jobban, akkor már könnyedén jár vezérlés szerszáma. Ez lehet nyúlás?

Kérlek segítsetek! Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 4:06 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1109
,,fém kopogó hangja van,,
serintem nem a lanc les merefele laks eštleg probalj hangot rôgziteni ide.
6V-nel nem musaj lancot čerelni nem sok ugrani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2018 2:21 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 25
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Sziasztok! Segítségetek kérném! Érdeklődni szeretnék hogy 1.2 htp-nél AWY-nál mennyi a lánc csere periódus, mert még mindig furcsán fém kopogó hangja van a motornak és azt mondják lánc is okozhatja. Az sem kizárható hogy a gépműhely tavaly rosszul csinálta meg a hengerfejem, mondtak már olyat is h a szelepvezetőben lötyög a szelepszár és ez is okoz fémes kocogó hangot. Na lényeg hogy lehet e lánc, mert a hengerfej gond nem kizárt, hidrotőke gond nem kizárt de lánc hangja szálat nincs, fordulatszám függő tán hidegen kevésbé melegen jobban hallható fémes kattogás bár hangos eleve jól kihallik a motorháztető alól.
Azért kérdezek itt, mert ahány szerelő annyi féle hibára hivatkozás, kóklereknél kóklerebbek, és most ott tartok hogy az egyik volt skodás szervizes azt mondja hogy lánc nem hidrotőke és 120e-nél lánccsere mindenképp szükséges... hogy van ez?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 04, 2018 9:17 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 114
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
hubo44 írta:
gyurma írta:
Sziasztok !
Vezérlés cserénél olajat is kell cserélni?Vagy érdemes összekötni a kettőt?
1,2 htp 12v.

ha ninč mese a olaj čere akor ki čerelnem de ha meg friš akor nem.



Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 03, 2018 7:32 pm 
Online

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1109
gyurma írta:
Sziasztok !
Vezérlés cserénél olajat is kell cserélni?Vagy érdemes összekötni a kettőt?
1,2 htp 12v.

ha ninč mese a olaj čere akor ki čerelnem de ha meg friš akor nem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 03, 2018 6:18 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 114
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
Sziasztok !
Vezérlés cserénél olajat is kell cserélni?Vagy érdemes összekötni a kettőt?
1,2 htp 12v.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 814 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség