Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. aug. 24, 2019 1:18 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 891 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 24, 2019 11:06 am 
Offline

Csatlakozott: pén. szept. 26, 2014 10:49 am
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Tatabánya
Autó: Fabia II 5J 1.2 12V CGPA
Napokban megtörtént a vezérlés csere az autómon. (1.2 HTP CGPA) Az indításkor jelentkező lánccsörgés elmúlt. :D Szinte mindent kicseréltek benne. (Olajpumpát is) Márkaszervízben csináltattam a garancia miatt. Így elég húzós ára volt, de megérte. Aminek komoly baja volt az a láncfeszítő, illetve meg volt nyúlva az olajpumpa lánca. 58 000km van a kocsiban. :fejvak: De végre csend van és nem kell attól félnem, hogy mikor ugrik át a lánc.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 22, 2019 7:48 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 14, 2017 5:51 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 6Y2
feketete írta:
Csabaa írta:
Zozóka írta:
Sziasztok!
Kérdésem lenne 2007-es, Fábia 6Y2 1.2 benzin, 47kw. BME motorkódú, 134422 km van a verdában. Elvittem szerelőhöz, mert 8-12 óra állás után az alapjárat ingadozik, lefullad (ha csak nem lépek a gázra), vagy ritkábban felpörög. Benzin szag is társul a jelenséghez és ha jobban a gázra lépek, akkor van amikor kisebb durranó hangot is ad a hátsó része. Max. 1-2 percig szórakozik, majd beáll rendesen és utána semmi gond vele. Megnézték szelepvezérlást újra programozták. Hiba még fenn áll (vissza is vittem miatt garanciába csinálják meg). Itt jön a kanyar és a kérdésem lényege azon kívül, hogy mi okozhatja a gondot? A szerelő mikor elhoztam, jelezte, hogy vezérlést kellene cserélni. A szerelőnél mikor indítottam a kocsit, akkor hallottam csattogó hangot (előtte, az óta semmi). Mennyinél kell ezeken a szekereken vezérlést cserélni?
Előre is köszönöm.


Zoli

Szia
Lassan érdemes a vezérlés cseréje.
De keress másik szerelőt, "szelepvezérlés programozás" egy hülyének néző magyarázat..
Egyébként benzin nyomást kellene mérni az injektor hídnál, valószínű a pumpa
indul álmosan, azért dadog a motor.. 10e-t lehet kapni utángyártott pumpát, egy óra alatt ki lehet cserélni.
A csattogó hangot lehet a hidrotőkék valamelyike csinálta, amíg nem olajozódik át lehet fémes hangja, ez nem hiba.


a láncot akkor kell cserélni ha rossz. A rossz lánc hangja : indításnál csattan egyet ha már fel áll az ilajnyomás (olajos láncfeszítő) utána más nincs hangja. - indításnál a láncfeszítő oldal feszül meg a nagy holtjáték miatt és az adja akoppanó hangoh , ha már forog a motor jól- rosszul beáll a lánc feszessége.

érdemes egy kompressziot mérni ha a kipufogo szelep repedt átégett akkor a komresszios ütemben kerül el nem égett benzin a kipufogoba és ott robban.


Köszönöm az infókat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 22, 2019 6:23 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 125
Autó: Fábia I 1,2
Csabaa írta:
Zozóka írta:
Sziasztok!
Kérdésem lenne 2007-es, Fábia 6Y2 1.2 benzin, 47kw. BME motorkódú, 134422 km van a verdában. Elvittem szerelőhöz, mert 8-12 óra állás után az alapjárat ingadozik, lefullad (ha csak nem lépek a gázra), vagy ritkábban felpörög. Benzin szag is társul a jelenséghez és ha jobban a gázra lépek, akkor van amikor kisebb durranó hangot is ad a hátsó része. Max. 1-2 percig szórakozik, majd beáll rendesen és utána semmi gond vele. Megnézték szelepvezérlást újra programozták. Hiba még fenn áll (vissza is vittem miatt garanciába csinálják meg). Itt jön a kanyar és a kérdésem lényege azon kívül, hogy mi okozhatja a gondot? A szerelő mikor elhoztam, jelezte, hogy vezérlést kellene cserélni. A szerelőnél mikor indítottam a kocsit, akkor hallottam csattogó hangot (előtte, az óta semmi). Mennyinél kell ezeken a szekereken vezérlést cserélni?
Előre is köszönöm.


Zoli

Szia
Lassan érdemes a vezérlés cseréje.
De keress másik szerelőt, "szelepvezérlés programozás" egy hülyének néző magyarázat..
Egyébként benzin nyomást kellene mérni az injektor hídnál, valószínű a pumpa
indul álmosan, azért dadog a motor.. 10e-t lehet kapni utángyártott pumpát, egy óra alatt ki lehet cserélni.
A csattogó hangot lehet a hidrotőkék valamelyike csinálta, amíg nem olajozódik át lehet fémes hangja, ez nem hiba.


a láncot akkor kell cserélni ha rossz. A rossz lánc hangja : indításnál csattan egyet ha már fel áll az ilajnyomás (olajos láncfeszítő) utána más nincs hangja. - indításnál a láncfeszítő oldal feszül meg a nagy holtjáték miatt és az adja akoppanó hangoh , ha már forog a motor jól- rosszul beáll a lánc feszessége.

érdemes egy kompressziot mérni ha a kipufogo szelep repedt átégett akkor a komresszios ütemben kerül el nem égett benzin a kipufogoba és ott robban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 22, 2019 5:18 pm 
Online
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7688
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Zozóka írta:
Sziasztok!
Kérdésem lenne 2007-es, Fábia 6Y2 1.2 benzin, 47kw. BME motorkódú, 134422 km van a verdában. Elvittem szerelőhöz, mert 8-12 óra állás után az alapjárat ingadozik, lefullad (ha csak nem lépek a gázra), vagy ritkábban felpörög. Benzin szag is társul a jelenséghez és ha jobban a gázra lépek, akkor van amikor kisebb durranó hangot is ad a hátsó része. Max. 1-2 percig szórakozik, majd beáll rendesen és utána semmi gond vele. Megnézték szelepvezérlást újra programozták. Hiba még fenn áll (vissza is vittem miatt garanciába csinálják meg). Itt jön a kanyar és a kérdésem lényege azon kívül, hogy mi okozhatja a gondot? A szerelő mikor elhoztam, jelezte, hogy vezérlést kellene cserélni. A szerelőnél mikor indítottam a kocsit, akkor hallottam csattogó hangot (előtte, az óta semmi). Mennyinél kell ezeken a szekereken vezérlést cserélni?
Előre is köszönöm.


Zoli

Szia
Lassan érdemes a vezérlés cseréje.
De keress másik szerelőt, "szelepvezérlés programozás" egy hülyének néző magyarázat..
Egyébként benzin nyomást kellene mérni az injektor hídnál, valószínű a pumpa
indul álmosan, azért dadog a motor.. 10e-t lehet kapni utángyártott pumpát, egy óra alatt ki lehet cserélni.
A csattogó hangot lehet a hidrotőkék valamelyike csinálta, amíg nem olajozódik át lehet fémes hangja, ez nem hiba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 22, 2019 4:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 14, 2017 5:51 am
Hozzászólások: 3
Autó: Skoda Fabia 6Y2
Sziasztok!
Kérdésem lenne 2007-es, Fábia 6Y2 1.2 benzin, 47kw. BME motorkódú, 134422 km van a verdában. Elvittem szerelőhöz, mert 8-12 óra állás után az alapjárat ingadozik, lefullad (ha csak nem lépek a gázra), vagy ritkábban felpörög. Benzin szag is társul a jelenséghez és ha jobban a gázra lépek, akkor van amikor kisebb durranó hangot is ad a hátsó része. Max. 1-2 percig szórakozik, majd beáll rendesen és utána semmi gond vele. Megnézték szelepvezérlást újra programozták. Hiba még fenn áll (vissza is vittem miatt garanciába csinálják meg). Itt jön a kanyar és a kérdésem lényege azon kívül, hogy mi okozhatja a gondot? A szerelő mikor elhoztam, jelezte, hogy vezérlést kellene cserélni. A szerelőnél mikor indítottam a kocsit, akkor hallottam csattogó hangot (előtte, az óta semmi). Mennyinél kell ezeken a szekereken vezérlést cserélni?
Előre is köszönöm.


Zoli


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd júl. 16, 2019 6:32 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1485
kzoo írta:
Sziasztok!

2008 1,4B 92ekm BXW motorú autón mikor érdemes vezérműszíjat cserélni?
Alaposan átnézve nem látszik rajta még repedés se, de a kora aggaszt...
Tapasztalatok?
Üdv.


minel hamarab.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 15, 2019 11:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 04, 2017 1:17 pm
Hozzászólások: 8
Autó: Roomster
Sziasztok!

2008 1,4B 92ekm BXW motorú autón mikor érdemes vezérműszíjat cserélni?
Alaposan átnézve nem látszik rajta még repedés se, de a kora aggaszt...
Tapasztalatok?
Üdv.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 08, 2019 5:55 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jan. 09, 2018 4:22 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia 1.2 Classic
feketete írta:

Ezeket a motorokat hajtani kell ! A sok ovodajáratnál rövid táv - sok indítás , nem melegszik föl a rendszer azn EGR szelep müködése miatt korom rakodik le a szívócsőben a szelepnél és a szük keresztmetszet miatt kevesebb levegőt szív be dus keveréket okoz. Az egr szelep alacsony fordulatszámon a kipufogo gázt vezeti vissza a szivócsőbe,

A sárga lámpa keverékképzési hibát jelez azért javasolják egyből a szervízt mert tönkreteszi a katalizátort ( eltömiti) sok esetben ilyen hibánál letilt a vezérlés és csak minimális sebességgel tudsz menni.

és kell csinálni egy költségvetést mibe kerül a javítás ha van rajta még sok vizsga és megy az autó addig hajtani és kuka :(


Igen, komprssziómérést már más is javasolt, viszont a kcosit főleg főúton használom, úgy nem hajtom, hogy nem padlógázzal közlekedek hideg motorral, 4000-en pörgetve. A túl dús keveréket már rég nem mutatja, most csak a katalizátor hiba van, de lehet ez már annak a következménye. Műszaki most volt, én is lassan úgy vagyok vele, hogy nem érdemes sokat szórakozni vele. A szerelők legtöbbször felületesek, nem igazán állnak neki a komolyabb hibakeresésnek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 08, 2019 5:42 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jan. 09, 2018 4:22 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia 1.2 Classic
mar íd veted vad nalad kezdte est činalni?[/quote]

Hat éve vettem az autót, a pénzt viszi, lényegében már ráköltöttem magát az autó értékét, vagy még többet, állandó problémák vannak vele, pedig sosem volt hajtva, ismerem az előző tulajt. A check engine lámpa kb 2017. novembere óta ég folyamatosan, a rángatás pedig kb fél éve van.[/quote]

volt vezerleš čere iš? ha volt nem akor kezdet a rangataš?[/quote]

Nem volt ilyen csere, most ajánlotta a szerelő a cserét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 08, 2019 5:41 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 125
Autó: Fábia I 1,2
kéne egy jó hibafeltárás egyszerübbtől a bonyolultakig probálom felsorolni őket

- volt -e vagy mikor vlt légszürő csere ...... a hosszu csereperiodus miatt sokan elfelejtik cserélni a kevés beszívott levegő miatt dus keveréket jelezhet a diagnosztika

- kompressziő mérés ..... a kiéget kipufogó szelepnék égéskor a kipufogóba durrog a robbanás.

- a vezérlés ellenőrző szerszámokkal ellenőrizni a vezérlés helyét .... ha rossz időben nyit a szelep akkor is a kipufogóba vagy a szivóccsőbe durrog vissza

- a kartergáz visszavezető szelep gumimembránját ellenőrizni .... szakadásakor rángatást keverékképzési hibát okozhat

Ezeket a motorokat hajtani kell ! A sok ovodajáratnál rövid táv - sok indítás , nem melegszik föl a rendszer azn EGR szelep müködése miatt korom rakodik le a szívócsőben a szelepnél és a szük keresztmetszet miatt kevesebb levegőt szív be dus keveréket okoz. Az egr szelep alacsony fordulatszámon a kipufogo gázt vezeti vissza a szivócsőbe,

A sárga lámpa keverékképzési hibát jelez azért javasolják egyből a szervízt mert tönkreteszi a katalizátort ( eltömiti) sok esetben ilyen hibánál letilt a vezérlés és csak minimális sebességgel tudsz menni.

Érdemes belenézni a katalizátorba mert nagyo közel van a motorhoz. Ennek előnye hogy hamar eléri az üzemi hőfokot hátránya hogy hamar kiég és akkor eltömiti magát.

Ezeket a hibákat közvetlenül nem jelzi a diagnosztika , csak a hibakodokról lehet következtetni rájuk.

és kell csinálni egy költségvetést mibe kerül a javítás ha van rajta még sok vizsga és megy az autó addig hajtani és kuka :(


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 08, 2019 4:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1485
somgabor írta:
hubo44 írta:
somgabor írta:
Sziasztok, 2003-as Fabia, AWY kód, 1.2HTP motor, 185000km. Álló helyzetben a motor alapjáraton (stabil 900-as fordulat) rángatja az autót, ülök benne és szó szerint megy alattam az ülés. Check engine lámpa már vagy két éve sárga, mindenféle hibával (gyújtótrafó csere, túl dús keverek, jelenleg katalizátor hiba, de az előtte lévő szonda jelez). Rendszeresen viszem szerelőhöz (két éven belül a negyedikhez), de mindegyik csak tippel. Legutóbb kicserélték a hátsó kipufogót, rezgőcsövet és a motortartó bak gumi alátétjét. Akkor egy kicsit javult a helyzet, de hamar visszatért az eredeti állapot. És a hangja olyan mint egy ötven éves traktoré, kiszállok és hallom hangosan, hogy pöf-pöf-pöf, mintha a kipufogóból is jönne a hang. Olajat nem eszi, fogyasztás korrekt 6,1l/100km, hűtőfolyadékot nem eszi, télen egy fél ujjnyit ment csak le, menet közben nem érezni semmi problémát, van benne kraft. Most ajánlottak egy vezérműláncserét 100-asért. Tud valaki mondani valami mitől lehet ez a rángatás és a traktorhang?


mar íd veted vad nalad kezdte est činalni?


Hat éve vettem az autót, a pénzt viszi, lényegében már ráköltöttem magát az autó értékét, vagy még többet, állandó problémák vannak vele, pedig sosem volt hajtva, ismerem az előző tulajt. A check engine lámpa kb 2017. novembere óta ég folyamatosan, a rángatás pedig kb fél éve van.


volt vezerleš čere iš? ha volt nem akor kezdet a rangataš?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 08, 2019 1:47 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jan. 09, 2018 4:22 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia 1.2 Classic
hubo44 írta:
somgabor írta:
Sziasztok, 2003-as Fabia, AWY kód, 1.2HTP motor, 185000km. Álló helyzetben a motor alapjáraton (stabil 900-as fordulat) rángatja az autót, ülök benne és szó szerint megy alattam az ülés. Check engine lámpa már vagy két éve sárga, mindenféle hibával (gyújtótrafó csere, túl dús keverek, jelenleg katalizátor hiba, de az előtte lévő szonda jelez). Rendszeresen viszem szerelőhöz (két éven belül a negyedikhez), de mindegyik csak tippel. Legutóbb kicserélték a hátsó kipufogót, rezgőcsövet és a motortartó bak gumi alátétjét. Akkor egy kicsit javult a helyzet, de hamar visszatért az eredeti állapot. És a hangja olyan mint egy ötven éves traktoré, kiszállok és hallom hangosan, hogy pöf-pöf-pöf, mintha a kipufogóból is jönne a hang. Olajat nem eszi, fogyasztás korrekt 6,1l/100km, hűtőfolyadékot nem eszi, télen egy fél ujjnyit ment csak le, menet közben nem érezni semmi problémát, van benne kraft. Most ajánlottak egy vezérműláncserét 100-asért. Tud valaki mondani valami mitől lehet ez a rángatás és a traktorhang?


mar íd veted vad nalad kezdte est činalni?


Hat éve vettem az autót, a pénzt viszi, lényegében már ráköltöttem magát az autó értékét, vagy még többet, állandó problémák vannak vele, pedig sosem volt hajtva, ismerem az előző tulajt. A check engine lámpa kb 2017. novembere óta ég folyamatosan, a rángatás pedig kb fél éve van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 8:23 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1485
somgabor írta:
Sziasztok, 2003-as Fabia, AWY kód, 1.2HTP motor, 185000km. Álló helyzetben a motor alapjáraton (stabil 900-as fordulat) rángatja az autót, ülök benne és szó szerint megy alattam az ülés. Check engine lámpa már vagy két éve sárga, mindenféle hibával (gyújtótrafó csere, túl dús keverek, jelenleg katalizátor hiba, de az előtte lévő szonda jelez). Rendszeresen viszem szerelőhöz (két éven belül a negyedikhez), de mindegyik csak tippel. Legutóbb kicserélték a hátsó kipufogót, rezgőcsövet és a motortartó bak gumi alátétjét. Akkor egy kicsit javult a helyzet, de hamar visszatért az eredeti állapot. És a hangja olyan mint egy ötven éves traktoré, kiszállok és hallom hangosan, hogy pöf-pöf-pöf, mintha a kipufogóból is jönne a hang. Olajat nem eszi, fogyasztás korrekt 6,1l/100km, hűtőfolyadékot nem eszi, télen egy fél ujjnyit ment csak le, menet közben nem érezni semmi problémát, van benne kraft. Most ajánlottak egy vezérműláncserét 100-asért. Tud valaki mondani valami mitől lehet ez a rángatás és a traktorhang?


mar íd veted vad nalad kezdte est činalni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jún. 07, 2019 7:17 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jan. 09, 2018 4:22 pm
Hozzászólások: 5
Autó: Skoda Fabia 1.2 Classic
Sziasztok, 2003-as Fabia, AWY kód, 1.2HTP motor, 185000km. Álló helyzetben a motor alapjáraton (stabil 900-as fordulat) rángatja az autót, ülök benne és szó szerint megy alattam az ülés. Check engine lámpa már vagy két éve sárga, mindenféle hibával (gyújtótrafó csere, túl dús keverek, jelenleg katalizátor hiba, de az előtte lévő szonda jelez). Rendszeresen viszem szerelőhöz (két éven belül a negyedikhez), de mindegyik csak tippel. Legutóbb kicserélték a hátsó kipufogót, rezgőcsövet és a motortartó bak gumi alátétjét. Akkor egy kicsit javult a helyzet, de hamar visszatért az eredeti állapot. És a hangja olyan mint egy ötven éves traktoré, kiszállok és hallom hangosan, hogy pöf-pöf-pöf, mintha a kipufogóból is jönne a hang. Olajat nem eszi, fogyasztás korrekt 6,1l/100km, hűtőfolyadékot nem eszi, télen egy fél ujjnyit ment csak le, menet közben nem érezni semmi problémát, van benne kraft. Most ajánlottak egy vezérműláncserét 100-asért. Tud valaki mondani valami mitől lehet ez a rángatás és a traktorhang?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2019 9:49 am 
Offline

Csatlakozott: pén. szept. 26, 2014 10:49 am
Hozzászólások: 52
Tartózkodási hely: Tatabánya
Autó: Fabia II 5J 1.2 12V CGPA
hubo44 írta:
,,53 000km. Akkor mi okozhatja a hibát?,,

eňinel nem lehet ki ňulva a lanc ez logikuš.
probalj bele mobil1 de nem mobilt hanem mobil1.
mar a šajataimon el tavolitotam est a problemat. ha el kesul a seria megoldaš akor jelenkezek.

Neked hogy sikerült megoldani ezt a dolgot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 891 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Csabaa, Google [Bot] valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség