Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. ápr. 21, 2021 12:44 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 920 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 62  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 4:16 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8018
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
bundy87 írta:
sziasztok
vezérműlánc csere előtt állok a fabia ban.
1.4mpi 2001
nem találok már gyári láncot csak ezt a cseh csodálatos cuccot , van valakinek véleménye róla ?
https://alkatreszmarket.hu/img/48594/6U ... 98026A.jpg


cseh autóban a cseh az eredeti alkatrész, ezt már lehet hogy a százas Škodába is ezt rakták.

itt egy másik puccosabb alkatrész :)

https://www.bardiauto.hu/webshop/autoal ... =108981480

Sziasztok
Azért a Febi vállalható..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 3:09 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
bundy87 írta:
sziasztok
vezérműlánc csere előtt állok a fabia ban.
1.4mpi 2001
nem találok már gyári láncot csak ezt a cseh csodálatos cuccot , van valakinek véleménye róla ?
https://alkatreszmarket.hu/img/48594/6U ... 98026A.jpg


cseh autóban a cseh az eredeti alkatrész, ezt már lehet hogy a százas Škodába is ezt rakták.

itt egy másik puccosabb alkatrész :)

https://www.bardiauto.hu/webshop/autoal ... =108981480


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 1:35 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sziasztok
vezérműlánc csere előtt állok a fabia ban.
1.4mpi 2001
nem találok már gyári láncot csak ezt a cseh csodálatos cuccot , van valakinek véleménye róla ?
https://alkatreszmarket.hu/img/48594/6U ... 98026A.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 1:30 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sziasztok
vezérműlánc csere előtt állok a fabia ban.
1.4mpi 2001
nem találok már gyári láncot csak ezt a cseh csodálatos cuccot , van valakinek véleménye róla ?
https://alkatreszmarket.hu/img/48594/6U ... 98026A.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vezérmülánc
HozzászólásElküldve: kedd márc. 30, 2021 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
bandika írta:
Sziasztok,
nemrég vásároltam egy FABIA II-t (542,5J..2013 1,2 12V 51kW -CGP motor), aminek az előzményei ismeretlenek, sajnos..
A motor dadogva jár és nem megy fenneb a fordulat 3800 nál..ilyenkor kigyúllad a csúszásgátló jele, ami kiolvasva P0341 híbát ad..törölhető, de újra előáll.. :falbav:
Gyertyák, folytószelep kipucolva..a jeladó kimérve műszerrel, illetve szkóppal, jónak mutakozik..(ellenállás, fesz.. illetve négyszögjel 5v..)
Kérdés: ajánlott-e mégis a jeladó csere vagy a lánc lenne a lúdas és azt cseréljem(megnyúlhatott..vagy átugrott)?


milyen az olaj? lehet hogy egy olajcsere megoldja.
Indításnál hallasz-e lánchangot?
Érdemes lenne a vezérlés helyét ellenőrizni. A vezérlést beállító célszerszámmal. Kevés szereléssel megoldható. ( lehet hogy átugrott a lánc talán 1 fogat és még működik a motor)

Én nem használnám , ha újra átugrik motorgenerál :(

Már rossz motorral vetted?


16725 / P0341 / 000833 - Vezérműtengely helyzetérzékelő (G40): Hihetetlen jel
Lehetséges tünetek

A hibajelző lámpa (MIL) aktív

Lehetséges okok

A vezetékek a vezérműtengely-helyzetérzékelőtől (G40) hibásak
Vezérműtengely-helyzet érzékelő (G40) hibás
Az időzítés nincs igazítva
Alacsony olajszint vagy alacsony olajnyomás

Lehetséges megoldások

Ellenőrizze a vezetéket a vezérműtengely-helyzetérzékelőtől (G40)
Vezérműtengely-helyzet érzékelő ellenőrzése (G40)
Ellenőrizze az időzítést
Ellenőrizze az olajszintet és / vagy az olajnyomást

Különleges megjegyzések

Amikor 2008-ban megtalálták és egy újabb VW 2.0T motor, vezérműlánccal (például CCTA és CBFA), kérjük, olvassa el:
TT 01-15-08 információk a szívó vezérműtengelyről, az állítóhídról és az orsószelepről.
Lásd még ezt a szálat, ha a P0016-tal együtt található
Ha egy 2,7T-s (vagy hasonló V6 / V8 motorban található), ellenőrizze, hogy a hajlítótányér (azaz a hajtólemez) megfelelően van-e felszerelve a motor javítása után. A 2.7T BEL lehetővé teszi, hogy a hajlító lemezt helytelenül csavarozza rá, ami 16730 / P0346 és 16725 / P0341 / 000833 eredményeket eredményez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vezérmülánc
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 30, 2020 11:26 am 
Offline

Csatlakozott: pén. júl. 05, 2013 1:05 pm
Hozzászólások: 30
Tartózkodási hely: Csíkszentimre, RO
Autó: FAVORIT 135,OCTAVIA I 1,6,FABAII (5J,542
Sziasztok,
nemrég vásároltam egy FABIA II-t (542,5J..2013 1,2 12V 51kW -CGP motor), aminek az előzményei ismeretlenek, sajnos..
A motor dadogva jár és nem megy fenneb a fordulat 3800 nál..ilyenkor kigyúllad a csúszásgátló jele, ami kiolvasva P0341 híbát ad..törölhető, de újra előáll.. :falbav:
Gyertyák, folytószelep kipucolva..a jeladó kimérve műszerrel, illetve szkóppal, jónak mutakozik..(ellenállás, fesz.. illetve négyszögjel 5v..)
Kérdés: ajánlott-e mégis a jeladó csere vagy a lánc lenne a lúdas és azt cseréljem(megnyúlhatott..vagy átugrott)?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2020 3:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
eje75 írta:
feketete írta:
eje75 írta:
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


nem tudom mit ért ragasztáson, de gyárilag és a javításoknál is a fedél alatt nem papír tömítés van hanem hozzá való tömítő ragasztóval szerelik össze. Meg kéne nézni a törés felületét ha fényes a törés akkor most törték el. Ha meg a törésnél ragasztották akkor van-e ragasztónyom. Ha a motortartó fül lett volna ragasztva az nem bírta volna el szerintem a motor állandó mozgását.
Szia! Köszönöm a választ, biztos, hogy most törte el, el is ismerte, viszont állítása szerint azért, mert feszegette azt, amit ragasztóval összegányoltak, de ezek szerint akkor a fedelet "gyárilag" beragasztják valami tömítő anyaggal? Szerinte az nem normális, hogy a fedél be van ragasztva. Mert akkor szerintem az történt, hogy valószínűleg be volt gyógyulva 14 év alatt, és nem óvatosan körbevágta, hanem le akarta feszíteni, és közben betörte a felet, csak nem akarja beismerni. Nem a motortartó bak tört el, hanem a láncot fedő elem teteje.


ha már lent van az alkatrész hogy milyen a tömítő színe ( gyári) és hogy hogyan van felkenve a gyárit robot keni föl . az egyenletes . A kézi egyenetlen és ki is folyhatott az oldalaknál. Szereznek egy fedelet és nincs gond :)
körbevágni nem lehet mert nagyon passzentosan van ragasztva . Épp csak egy kis csík ragasztó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2020 8:55 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 14, 2020 7:12 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia
feketete írta:
eje75 írta:
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


nem tudom mit ért ragasztáson, de gyárilag és a javításoknál is a fedél alatt nem papír tömítés van hanem hozzá való tömítő ragasztóval szerelik össze. Meg kéne nézni a törés felületét ha fényes a törés akkor most törték el. Ha meg a törésnél ragasztották akkor van-e ragasztónyom. Ha a motortartó fül lett volna ragasztva az nem bírta volna el szerintem a motor állandó mozgását.
Szia! Köszönöm a választ, biztos, hogy most törte el, el is ismerte, viszont állítása szerint azért, mert feszegette azt, amit ragasztóval összegányoltak, de ezek szerint akkor a fedelet "gyárilag" beragasztják valami tömítő anyaggal? Szerinte az nem normális, hogy a fedél be van ragasztva. Mert akkor szerintem az történt, hogy valószínűleg be volt gyógyulva 14 év alatt, és nem óvatosan körbevágta, hanem le akarta feszíteni, és közben betörte a felet, csak nem akarja beismerni. Nem a motortartó bak tört el, hanem a láncot fedő elem teteje.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2020 8:08 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 678
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
eje75 írta:
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


nem tudom mit ért ragasztáson, de gyárilag és a javításoknál is a fedél alatt nem papír tömítés van hanem hozzá való tömítő ragasztóval szerelik össze. Meg kéne nézni a törés felületét ha fényes a törés akkor most törték el. Ha meg a törésnél ragasztották akkor van-e ragasztónyom. Ha a motortartó fül lett volna ragasztva az nem bírta volna el szerintem a motor állandó mozgását.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2020 7:30 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 14, 2020 7:12 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia
Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy a feleségem láncos vezérlésű Fábiájában láncot akart cseréltetni, elvitte egy szervízbe, ahol másnap azzal fogadták, hogy a motor valamikor "gányolva volt" mert a láncfedél ragasztva volt, ami szerinte soha nincs ragasztva, sőt szerinte a csavarok sem gyáriak, és amikor szét akarta szedni a "ragasztást" a feszegetés közben a láncfedél tetejéből letört egy darabot. Nem is értettük miről beszél, mert szerintünk soha nem volt a motorhoz nyúlva eddig, most lett volna először megbontva. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e segíteni, hogy azt a részt tényleg csak csavar tarja, vagy elqrt valamit, eltörte a tartó fület (gyakorlatilag betörte a fedelet) és hülyének néz minket (mondjuk ehhez azok is vagyunk :D ), de nagyon furcsálom az egészet, szerintem a motorhoz soha senki nem nyúlt eddig.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vezérmülánc
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 20, 2020 1:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. nov. 10, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 181
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: FABIA SEDAN COOL 2002. 1.4 MPI AQW
Joco írta:
Hello érdeklődnék hogy vezérmű lánc az folyamatosan csörög ha laza vagy bizonyos fordulaton mert nekem 1500-1900 fordulat közöt valami elkezdet csörögni választ előre is köszönöm.

Szia!
Szerintem leginkább alapjáraton.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Vezérmülánc
HozzászólásElküldve: szer. jún. 17, 2020 6:53 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 07, 2019 6:24 pm
Hozzászólások: 92
Autó: Skoda fábia 1.4mpi AQW
Hello érdeklődnék hogy vezérmű lánc az folyamatosan csörög ha laza vagy bizonyos fordulaton mert nekem 1500-1900 fordulat közöt valami elkezdet csörögni választ előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. jan. 10, 2020 7:27 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
hubo44 írta:
astrojoe12 írta:
Az INA vezeres szettet mikor kell cserelni MK1 fabiaban? 60ezer/5 év vagy 100ezer/5 év?


100ezer/5 év.


Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 04, 2020 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1591
astrojoe12 írta:
Az INA vezeres szettet mikor kell cserelni MK1 fabiaban? 60ezer/5 év vagy 100ezer/5 év?


100ezer/5 év.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. jan. 01, 2020 3:01 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 10, 2018 7:18 pm
Hozzászólások: 93
Autó: skoda fabia 1.4 16V comfort benzines
Az INA vezeres szettet mikor kell cserelni MK1 fabiaban? 60ezer/5 év vagy 100ezer/5 év?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 920 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 62  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség