Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd júl. 17, 2018 10:52 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 814 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 55  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 6:45 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2017 5:10 pm
Hozzászólások: 35
Autó: Fabia 1.2 12V 2005 (BME)
Még egy kérdés a vezérműlánc szett cseréhez: Olvastam ezt azt minőségről és ajánlott a gyári alkatrész, most nem tudom mik azok amiket nyugodtan választhatok és hozza azt a minőséget? ( pl.: Febi?)

Bálint Zoltán : Pécsen


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 11:41 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
Sakraf írta:
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


250ezer? az kb. 800€ hat ez nem šok? Meg ehez a vegen vameňit hoza rajzolnak.


Nem kevés pénz, de kb. ide saccoltam, mondjuk ez mar a teteje-elvileg- ha a hajtókar is érintett..Persze a legvége, munkadíjjal, járulékos alkatrészekkel simán 300 fölé megy..
Egyenlőre nem ugrok neki, mert semmi nem biztos a hibát illetően.
Bar egy szerelő srác adott egy tippet, hogyan lehetne első körben próbálkozni, ha csapszegre gyanakszunk, a költséghatékonyság jegyében.. Gyertyákat kiszedni, és szívó ütemben az álló dugattyút lefele nyomni egy "célszerszámmal".Ha van kottyanás, tehát van holtjáték, akkor feltételezhető a csapszeg..Legalábbis szerinte.

Ha nem a čap seg akor inkab motor čeren gondolkoznak. Neztem moš hod 400€ keveš km. komplet motor valtoval. (angol koči bontaš)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 9:43 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


250ezer? az kb. 800€ hat ez nem šok? Meg ehez a vegen vameňit hoza rajzolnak.


Nem kevés pénz, de kb. ide saccoltam, mondjuk ez mar a teteje-elvileg- ha a hajtókar is érintett..Persze a legvége, munkadíjjal, járulékos alkatrészekkel simán 300 fölé megy..
Egyenlőre nem ugrok neki, mert semmi nem biztos a hibát illetően.
Bar egy szerelő srác adott egy tippet, hogyan lehetne első körben próbálkozni, ha csapszegre gyanakszunk, a költséghatékonyság jegyében.. Gyertyákat kiszedni, és szívó ütemben az álló dugattyút lefele nyomni egy "célszerszámmal".Ha van kottyanás, tehát van holtjáték, akkor feltételezhető a csapszeg..Legalábbis szerinte.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 1:21 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
Sakraf írta:
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


250ezer? az kb. 800€ hat ez nem šok? Meg ehez a vegen vameňit hoza rajzolnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 23, 2017 10:32 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
Udv,

Kozben kertem arajanlatot, kb 250 a teljes general dugattyucserevel, sikolas, csiszolas, furas stb. Plussz a blokk ki be szereltetese, es a tomitesek, illetev attol fuggoen mihez kell nyulni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 9:05 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
skdfb2008 írta:
Idézet:
Na est it aba kene hadni.
,,elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval,,

Ja, szerintem is. Amúgy sem ebbe a topikba tartozik a dolog.

OFF: Sakraf írtad hogy beszéltél egy motorgenerálozó céggel. Ha úgy döntesz megnézeted, leírnád ide nekünk mire jutott a szaki és kb. mennyibe fog kerülni? Előre is köszi mindannyiunk nevében.


Termeszetesen, sokat segitettetek, plane hubo, amit koszonok is szepen.
Egyenlore tobb helyrol is kerek arajanlatot, persze csak hasrautesszerü pontossaggal, mert biztos hogy lesz varatlan koltseg a kalkulalton felul..de valoszinuleg iden mar nem fogom etoltetni a dolgot, de ha megtudok vmit erdemben majd megirom:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
:D Ekkora hülyeseget mondtam volna, akkor elnezest.
Egyszer lattam gyuruzest, ott ugy csinalta a csavo, hogy speci menetes szorito szerszammal összenyomta a gyuruket majd ugy tette a dugattyut a hengerbe a helyere, ott pedig visszalazitotta.
En ugy gondoltam, hogy elsorban a ket gyurű az ami kompressziora kepes teret adja. Nyilvan a dugattyú es a hengerfal kozott csak szazados az illesztesi hezag. Valahogy igy ertettem..
Egyebkent te miert a motorcsere mellett törsz palcat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 8:42 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda Fabia 2008
Idézet:
Na est it aba kene hadni.
,,elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval,,

Ja, szerintem is. Amúgy sem ebbe a topikba tartozik a dolog.

OFF: Sakraf írtad hogy beszéltél egy motorgenerálozó céggel. Ha úgy döntesz megnézeted, leírnád ide nekünk mire jutott a szaki és kb. mennyibe fog kerülni? Előre is köszi mindannyiunk nevében.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 1:19 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
[/quote]

Szia,
Szerintem nem feltetlenul a henger furatra merőleges lötyögéstől jon a hang, ha a gyurű hornyok vannak kiverődve, "hordósra"kopva, a horonyban fel le pulzalo gyuru megdobhatja az olajfogyasztast, nem beszelve ha maga a gyuru is megkopott, de az meg egy kompressziomeresen kibukik.. Nekem viszont nem eszi az olajat, bar most mar hidegen is kellene egy merest csinalni..Azt tudom elkepzelni, bar ez lehet hogy hulyeseg, hogy a csapszeg persely kopas miatt a hengerre csak függoleges iranyu a kotyogas, feltetelezve ha a gyuruk megvezetnek rendesen..elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval ha jo gyűrű, és a megvezetes..[/quote]

Na est it aba kene hadni.
,,elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval,,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 12:37 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
skdfb2008 írta:
Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.


Idézet:
Szia,

Nekem is hasonlóan jár a BXW, hidegen főleg most télen eléggé traktoros, de aztán ahogy bemelegszik elhallgat, igaz gyorsításkor ilyenkor is hallom a "karakteresebb" hangot. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy ha tényleg lötyög a dugattyú akkor nem kéne kékes füstöt eregetnie indítás után egészen addig még e "lötyögés" meg nem szűnik? Hiszen ilyenkor nagyobb mennyiságű olaj tud bejutni az égéstérbe. Meg gondolom az olaj szagán is érződne egy kis benzin szag. Vagy rosszul gondolom? Csak mint laikus kérdezem, nem értek hozzá.

a olajal a olaj tôrlô duruk rôrlik le a huvej falrol. A dugaťu a duru hordozo ha erthetoen irtam.[/quote]

Idézet:
Igen, igy érthető. De ezzel akkor még sokáig elmegy a motor nem? Vagy legfeljebb a kompresszió gyűrűt kell csak cserélni valami minőségi fajtára, de a hengerfal nem sérül gondolom.


Szia,
Szerintem nem feltetlenul a henger furatra merőleges lötyögéstől jon a hang, ha a gyurű hornyok vannak kiverődve, "hordósra"kopva, a horonyban fel le pulzalo gyuru megdobhatja az olajfogyasztast, nem beszelve ha maga a gyuru is megkopott, de az meg egy kompressziomeresen kibukik.. Nekem viszont nem eszi az olajat, bar most mar hidegen is kellene egy merest csinalni..Azt tudom elkepzelni, bar ez lehet hogy hulyeseg, hogy a csapszeg persely kopas miatt a hengerre csak függoleges iranyu a kotyogas, feltetelezve ha a gyuruk megvezetnek rendesen..elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval ha jo gyűrű, és a megvezetes..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 12:03 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 91
Autó: Fabia 1.4 16v
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Közben beszéltem egy ismert motorgenerálozó céggel, az elmondottak alapján a szaki is azt mondta hogy valószínűleg dugattyú/csapszeg kopás, és mivel a "hajtókar nem vezetett" így ide-oda kalimpál amíg a hőtágulás, meg az olajfilm nem javít rajta..Legközelebb jövőhéten tudok beszélni velük, mert házon kívül voltak.
Jól dolgoznak, csak az a kellemetlen hogy kiszerelve kell hozzájuk vinni..

Egyébként mennyire ajánlott így használni az autót? Gondolom sem az érintett csapágyazásoknak, illetve a henger falának sem túl jó ez...

Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.



Lehet hogy csörög, zörög hidegen de megiscsak 115 van benne..Ugyhogy ennel max kevesebb km-el kellene bontott. Ahol szinten bizonytalan az eloelet, és ahogy nalam is szinte egyik naprol a masikra kezdődott a kerepelés egy hosszabb allas kovetoen ugy mi a garancia hogy a motorcsere utan nem sz.rik be a bontott, vagy nem jon ki barmi mas hiba, akar ugyanez. Sajnos így is ugy is bukta ha azt nezem mennyit futott eddig az autó es mar most generalt kell fontolgatni..de utana kvazi lesz egy felujitott eroforras, ami remelhetőleg sokaig kiszolgal..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 7:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
Csabaa írta:
Sziasztok
Az 1.2-ben is lötyög a dugó, ez vw tulajdonság. :)
Van a sajátomról video, megkeresem..
Ez a video:
https://mega.nz/#!qpZknTRb!b5BV-eNFLtJ- ... Tu5Wr-bH-A

Taxišok hoztak regeben felujitašra 1,2 6V (gazoš) bele neztem aba aňira lôťôkot a dugo hod šiman letet latni a durut. Oda hivtam a tulajt neze meg hat hod čak činaljam az a motor dôňôruen ment mikor be raktak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 6:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7316
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Az 1.2-ben is lötyög a dugó, ez vw tulajdonság. :)
Van a sajátomról video, megkeresem..
Ez a video:
https://mega.nz/#!qpZknTRb!b5BV-eNFLtJ- ... Tu5Wr-bH-A


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 4:07 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda Fabia 2008
Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.[/quote]

Szia,

Nekem is hasonlóan jár a BXW, hidegen főleg most télen eléggé traktoros, de aztán ahogy bemelegszik elhallgat, igaz gyorsításkor ilyenkor is hallom a "karakteresebb" hangot. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy ha tényleg lötyög a dugattyú akkor nem kéne kékes füstöt eregetnie indítás után egészen addig még e "lötyögés" meg nem szűnik? Hiszen ilyenkor nagyobb mennyiságű olaj tud bejutni az égéstérbe. Meg gondolom az olaj szagán is érződne egy kis benzin szag. Vagy rosszul gondolom? Csak mint laikus kérdezem, nem értek hozzá.[/quote]
a olajal a olaj tôrlô duruk rôrlik le a huvej falrol. A dugaťu a duru hordozo ha erthetoen irtam.[/quote]

Igen, igy érthető. De ezzel akkor még sokáig elmegy a motor nem? Vagy legfeljebb a kompresszió gyűrűt kell csak cserélni valami minőségi fajtára, de a hengerfal nem sérül gondolom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1111
skdfb2008 írta:
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Közben beszéltem egy ismert motorgenerálozó céggel, az elmondottak alapján a szaki is azt mondta hogy valószínűleg dugattyú/csapszeg kopás, és mivel a "hajtókar nem vezetett" így ide-oda kalimpál amíg a hőtágulás, meg az olajfilm nem javít rajta..Legközelebb jövőhéten tudok beszélni velük, mert házon kívül voltak.
Jól dolgoznak, csak az a kellemetlen hogy kiszerelve kell hozzájuk vinni..

Egyébként mennyire ajánlott így használni az autót? Gondolom sem az érintett csapágyazásoknak, illetve a henger falának sem túl jó ez...

Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.


Szia,

Nekem is hasonlóan jár a BXW, hidegen főleg most télen eléggé traktoros, de aztán ahogy bemelegszik elhallgat, igaz gyorsításkor ilyenkor is hallom a "karakteresebb" hangot. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy ha tényleg lötyög a dugattyú akkor nem kéne kékes füstöt eregetnie indítás után egészen addig még e "lötyögés" meg nem szűnik? Hiszen ilyenkor nagyobb mennyiságű olaj tud bejutni az égéstérbe. Meg gondolom az olaj szagán is érződne egy kis benzin szag. Vagy rosszul gondolom? Csak mint laikus kérdezem, nem értek hozzá.

a olajal a olaj tôrlô duruk rôrlik le a huvej falrol. A dugaťu a duru hordozo ha erthetoen irtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 814 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség