Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. dec. 14, 2018 7:33 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 55  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 03, 2011 10:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1151
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Köszi a tapasztalatokat Maci!

Nekem 1.2 HTP van, most van benne 86 ezer. 1 hónap múlva szerviz, a hosszbordás szíjat majd megnézzük, hogy milyen állapotban van.

UI: Az egyik barátomat rábeszéltem a gázra (igaz, 1.4 16V Octavia-ja van), elvileg be is rakták neki a Landi Renzo-t 215 ezerért, vízáramba épített jeladóval és a tankoló nyílásba épített betöltővel. Majd ha itthon lesz, szemügyreveszem a gépet. 2000 km után vissza kell majd vinnie utóállításra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 03, 2011 10:14 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 03, 2011 9:27 am
Hozzászólások: 2
Még most szeretnénk vásárolni fábiát vagy octáviát és milyen motorral vegyem szerintem a láncos megbizhatób igaz hangosab is valamivel kérném válaszod köszi..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 03, 2011 10:02 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Milyen Fabia?

1.2 6V, 12 12V, 1.4 8V, 1.4 16V, 1.6 16V, 1.9 SDI....

Kicsit tág fogalom kör ez hogy "Fábia"....

apus58 írta:
Kérdezném hogy a fábia most vezérmű szíjas vagy láncos és hogy 2004 esek már komojab vezérlésel vannak nem a egycsavaros megoldásal


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. júl. 03, 2011 9:37 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 03, 2011 9:27 am
Hozzászólások: 2
Kérdezném hogy a fábia most vezérmű szíjas vagy láncos és hogy 2004 esek már komojab vezérlésel vannak nem a egycsavaros megoldásal


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 10:08 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 14, 2011 8:29 pm
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Érd
Nem nem a 3 egyszerre hanem csak az egyik fordulhat el a két vezérmütengely közül. De ha láttad már szétszedve akkor megérted a lényegét hogy egy 10-es csavar szoritoerejére van bizva az egész. Én ezzel a megoldással szemben szkeptikus vagyok nem egy bizalomgerjesztö látvány.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 8:17 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Kovabe írta:
Sziasztok Az elmult idöben láttam vezérmüláncost és igenis nem átfordul hanem megforoga fogaskerék.(12v)
A cseréhez egy speciális szerszmra van szükség de egy ügyeskezü ember 3 lapsvasbol meg tudja csinálni a szerszámot a többi már csak a rutin beállítás. Az én véleményem hogy csak szíjas vezérlés és normál csereintervallum nem a leirtak szerint mert az már a vég.

Egyszerre a 3 tárcsa láncal együtt??


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 7:27 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 14, 2011 8:29 pm
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Érd
Sziasztok Az elmult idöben láttam vezérmüláncost és igenis nem átfordul hanem megforoga fogaskerék.(12v)
A cseréhez egy speciális szerszmra van szükség de egy ügyeskezü ember 3 lapsvasbol meg tudja csinálni a szerszámot a többi már csak a rutin beállítás. Az én véleményem hogy csak szíjas vezérlés és normál csereintervallum nem a leirtak szerint mert az már a vég.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 14, 2011 8:29 pm
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Érd
Sziasztok Az elmult idöben láttam vezérmüláncost és igenis nem átfordul hanem megforoga fogaskerék.(12v)
A cseréhez egy speciális szerszmra van szükség de egy ügyeskezü ember 3 lapsvasbol meg tudja csinálni a szerszámot a többi már csak a rutin beállítás. Az én véleményem hogy csak szíjas vezérlés és normál csereintervallum nem a leirtak szerint mert az már a vég.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 9:48 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 28, 2011 7:06 am
Hozzászólások: 3
Köszönöm még egyszer a válaszokat.

Elviszem inkább szakemberhez.

Kerregő hangja van ha szembe állok a motorral akkor a bal oldalon, pont ahol nagyjából a vezértlés van.

Olyan a hangja mintha a belsejében valamihez hozzáverődne valami.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 9:36 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
6 szelepes vezérlése nem ugrik át, az a 2004 előtti 12V-re jellemző, de ha átugrana nem járna a motor. Ellenben a hengerfej, azaz a szelepek szoktak elégni ennél a tipusnál. Mondjuk a kerregés nem erre utal. A motor simán jár, nem traktoros? Én valamelyik csapágyra gyanakodnék első körben: generátor, feszítőgörgő, vízpumpa. Hallgatózni kell és legalább a hang forrását be kellene határolni. Vidd hozzáértőhöz szerintem.

lestrade írta:
Jóreggelt! Sziasztok!

Ha nem veszitek rossz néven, regisztrációm után rögtön egy kis segítséget szeretnék kérni.

Nemrég vettem egy 2003-as 1.2 6V-s Fabiát és pár nappal ezelött egyik napról a másikra elkezdett furcsa hang jönni a motorból.

Hidegen indításkor kerreg egyet, majd abbahagyja amint elindult. Utána egy darabig semmi gond, de amikor teljesen felmelegedett, akkor ismét elkezd kerregni, de akkor már folyamatosan. Olyan mint egy dízel autó.

Páran meghallgatták már és mindenki a vezérlésre gyanakszik. Állítólag valami történhetett a vezérműlánccal.
Visszaolvastam ezt a topikot és írjátok hogy akkor van nagy gond, ha átugrik a vezérlés. Eddig ezt nem tapasztaltam, rögtön indul és nem hagy ki a motor vagy másnéven nem dadog.
A konkrét kérdésem az, hogy én otthon meg tudom e nézni a vezérlést, esetleg kicserélni vagy mindenképpen szerelőhöz vigyem? Olvastam azt is itt, hogy van aki azt mondja hogy otthon javítható és van aki azt hogy szerelő, mert célszerszám szükséges. Egyáltalán kell cserélnem a láncot, ha nem ugrott át, hiszen a motor indítható és jár?
A motor AWY kódú ezerkettes.
Köszönöm előre is nektek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 9:23 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
lestrade írta:
Köszönöm a választ TiB!

Akkor felkeresek egy hozzáértőt és inkább rábízom a munkát.


Hello!
Tib-el ellentétbe igenis volt rá példa Fabiak között, hogy a vezérlés elugrott. Álltálába leállításkor lett itt a fórumozok közül is többnek ez a jelenség, és legközelebbi indításkor nem indult az autó. Úgy emlékszem 1.2-nél volt hiba, de pontosan melyik motorkodúnál azt nem. Ha jól emlékszem 2004-től orvosolták a problémát.
Lánc lehet meg van nyúlva, és az csörög hangot. Bízd inkább szerelőre a pontos beállítás végett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 8:58 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 28, 2011 7:06 am
Hozzászólások: 3
Köszönöm a választ TiB!

Akkor felkeresek egy hozzáértőt és inkább rábízom a munkát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 8:50 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
A lánchajtás nem szokott átugrani, elszakadni vagy hasonló katasztófát okozni, fogasszíj hajtások hajlamosak ilyesmire. Ha megnyúlik a lánc az jellegzetes hangot ad, eleinte csak időnként, aztán folyamatosan. Előírt csereintervallum nincs rá. Ha zavar ki lehet cseréni. Nem kis munka, rendesen szét kell hozzá kapni a motort. Azt, hogy célszerszám kell-e hozzá nem tudom. Mivel a hajtást illeszteni kell érdemes először olyan ember segítségét kérni aki csinált már ilyet, mert kis hiba is drága károkat okozhat.

lestrade írta:
Jóreggelt! Sziasztok!

Ha nem veszitek rossz néven, regisztrációm után rögtön egy kis segítséget szeretnék kérni.

Nemrég vettem egy 2003-as 1.2 6V-s Fabiát és pár nappal ezelött egyik napról a másikra elkezdett furcsa hang jönni a motorból.

Hidegen indításkor kerreg egyet, majd abbahagyja amint elindult. Utána egy darabig semmi gond, de amikor teljesen felmelegedett, akkor ismét elkezd kerregni, de akkor már folyamatosan. Olyan mint egy dízel autó.

Páran meghallgatták már és mindenki a vezérlésre gyanakszik. Állítólag valami történhetett a vezérműlánccal.
Visszaolvastam ezt a topikot és írjátok hogy akkor van nagy gond, ha átugrik a vezérlés. Eddig ezt nem tapasztaltam, rögtön indul és nem hagy ki a motor vagy másnéven nem dadog.
A konkrét kérdésem az, hogy én otthon meg tudom e nézni a vezérlést, esetleg kicserélni vagy mindenképpen szerelőhöz vigyem? Olvastam azt is itt, hogy van aki azt mondja hogy otthon javítható és van aki azt hogy szerelő, mert célszerszám szükséges. Egyáltalán kell cserélnem a láncot, ha nem ugrott át, hiszen a motor indítható és jár?
A motor AWY kódú ezerkettes.
Köszönöm előre is nektek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 28, 2011 7:15 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 28, 2011 7:06 am
Hozzászólások: 3
Jóreggelt! Sziasztok!

Ha nem veszitek rossz néven, regisztrációm után rögtön egy kis segítséget szeretnék kérni.

Nemrég vettem egy 2003-as 1.2 6V-s Fabiát és pár nappal ezelött egyik napról a másikra elkezdett furcsa hang jönni a motorból.

Hidegen indításkor kerreg egyet, majd abbahagyja amint elindult. Utána egy darabig semmi gond, de amikor teljesen felmelegedett, akkor ismét elkezd kerregni, de akkor már folyamatosan. Olyan mint egy dízel autó.

Páran meghallgatták már és mindenki a vezérlésre gyanakszik. Állítólag valami történhetett a vezérműlánccal.
Visszaolvastam ezt a topikot és írjátok hogy akkor van nagy gond, ha átugrik a vezérlés. Eddig ezt nem tapasztaltam, rögtön indul és nem hagy ki a motor vagy másnéven nem dadog.
A konkrét kérdésem az, hogy én otthon meg tudom e nézni a vezérlést, esetleg kicserélni vagy mindenképpen szerelőhöz vigyem? Olvastam azt is itt, hogy van aki azt mondja hogy otthon javítható és van aki azt hogy szerelő, mert célszerszám szükséges. Egyáltalán kell cserélnem a láncot, ha nem ugrott át, hiszen a motor indítható és jár?
A motor AWY kódú ezerkettes.
Köszönöm előre is nektek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Robi
HozzászólásElküldve: vas. jún. 26, 2011 8:29 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 05, 2010 4:51 pm
Hozzászólások: 21
Szia köszönöm a segítséget de eddig ez a jelenség nemvolt


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség