Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. okt. 20, 2018 8:27 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 55  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
:D Ekkora hülyeseget mondtam volna, akkor elnezest.
Egyszer lattam gyuruzest, ott ugy csinalta a csavo, hogy speci menetes szorito szerszammal összenyomta a gyuruket majd ugy tette a dugattyut a hengerbe a helyere, ott pedig visszalazitotta.
En ugy gondoltam, hogy elsorban a ket gyurű az ami kompressziora kepes teret adja. Nyilvan a dugattyú es a hengerfal kozott csak szazados az illesztesi hezag. Valahogy igy ertettem..
Egyebkent te miert a motorcsere mellett törsz palcat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 8:42 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda Fabia 2008
Idézet:
Na est it aba kene hadni.
,,elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval,,

Ja, szerintem is. Amúgy sem ebbe a topikba tartozik a dolog.

OFF: Sakraf írtad hogy beszéltél egy motorgenerálozó céggel. Ha úgy döntesz megnézeted, leírnád ide nekünk mire jutott a szaki és kb. mennyibe fog kerülni? Előre is köszi mindannyiunk nevében.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 1:19 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
[/quote]

Szia,
Szerintem nem feltetlenul a henger furatra merőleges lötyögéstől jon a hang, ha a gyurű hornyok vannak kiverődve, "hordósra"kopva, a horonyban fel le pulzalo gyuru megdobhatja az olajfogyasztast, nem beszelve ha maga a gyuru is megkopott, de az meg egy kompressziomeresen kibukik.. Nekem viszont nem eszi az olajat, bar most mar hidegen is kellene egy merest csinalni..Azt tudom elkepzelni, bar ez lehet hogy hulyeseg, hogy a csapszeg persely kopas miatt a hengerre csak függoleges iranyu a kotyogas, feltetelezve ha a gyuruk megvezetnek rendesen..elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval ha jo gyűrű, és a megvezetes..[/quote]

Na est it aba kene hadni.
,,elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval,,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 12:37 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
skdfb2008 írta:
Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.


Idézet:
Szia,

Nekem is hasonlóan jár a BXW, hidegen főleg most télen eléggé traktoros, de aztán ahogy bemelegszik elhallgat, igaz gyorsításkor ilyenkor is hallom a "karakteresebb" hangot. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy ha tényleg lötyög a dugattyú akkor nem kéne kékes füstöt eregetnie indítás után egészen addig még e "lötyögés" meg nem szűnik? Hiszen ilyenkor nagyobb mennyiságű olaj tud bejutni az égéstérbe. Meg gondolom az olaj szagán is érződne egy kis benzin szag. Vagy rosszul gondolom? Csak mint laikus kérdezem, nem értek hozzá.

a olajal a olaj tôrlô duruk rôrlik le a huvej falrol. A dugaťu a duru hordozo ha erthetoen irtam.[/quote]

Idézet:
Igen, igy érthető. De ezzel akkor még sokáig elmegy a motor nem? Vagy legfeljebb a kompresszió gyűrűt kell csak cserélni valami minőségi fajtára, de a hengerfal nem sérül gondolom.


Szia,
Szerintem nem feltetlenul a henger furatra merőleges lötyögéstől jon a hang, ha a gyurű hornyok vannak kiverődve, "hordósra"kopva, a horonyban fel le pulzalo gyuru megdobhatja az olajfogyasztast, nem beszelve ha maga a gyuru is megkopott, de az meg egy kompressziomeresen kibukik.. Nekem viszont nem eszi az olajat, bar most mar hidegen is kellene egy merest csinalni..Azt tudom elkepzelni, bar ez lehet hogy hulyeseg, hogy a csapszeg persely kopas miatt a hengerre csak függoleges iranyu a kotyogas, feltetelezve ha a gyuruk megvezetnek rendesen..elvegre maga a dugattyú nem is erintkezhet?! a henger falaval ha jo gyűrű, és a megvezetes..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 18, 2017 12:03 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Közben beszéltem egy ismert motorgenerálozó céggel, az elmondottak alapján a szaki is azt mondta hogy valószínűleg dugattyú/csapszeg kopás, és mivel a "hajtókar nem vezetett" így ide-oda kalimpál amíg a hőtágulás, meg az olajfilm nem javít rajta..Legközelebb jövőhéten tudok beszélni velük, mert házon kívül voltak.
Jól dolgoznak, csak az a kellemetlen hogy kiszerelve kell hozzájuk vinni..

Egyébként mennyire ajánlott így használni az autót? Gondolom sem az érintett csapágyazásoknak, illetve a henger falának sem túl jó ez...

Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.



Lehet hogy csörög, zörög hidegen de megiscsak 115 van benne..Ugyhogy ennel max kevesebb km-el kellene bontott. Ahol szinten bizonytalan az eloelet, és ahogy nalam is szinte egyik naprol a masikra kezdődott a kerepelés egy hosszabb allas kovetoen ugy mi a garancia hogy a motorcsere utan nem sz.rik be a bontott, vagy nem jon ki barmi mas hiba, akar ugyanez. Sajnos így is ugy is bukta ha azt nezem mennyit futott eddig az autó es mar most generalt kell fontolgatni..de utana kvazi lesz egy felujitott eroforras, ami remelhetőleg sokaig kiszolgal..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 7:22 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
Csabaa írta:
Sziasztok
Az 1.2-ben is lötyög a dugó, ez vw tulajdonság. :)
Van a sajátomról video, megkeresem..
Ez a video:
https://mega.nz/#!qpZknTRb!b5BV-eNFLtJ- ... Tu5Wr-bH-A

Taxišok hoztak regeben felujitašra 1,2 6V (gazoš) bele neztem aba aňira lôťôkot a dugo hod šiman letet latni a durut. Oda hivtam a tulajt neze meg hat hod čak činaljam az a motor dôňôruen ment mikor be raktak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 6:21 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Sziasztok
Az 1.2-ben is lötyög a dugó, ez vw tulajdonság. :)
Van a sajátomról video, megkeresem..
Ez a video:
https://mega.nz/#!qpZknTRb!b5BV-eNFLtJ- ... Tu5Wr-bH-A


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 4:07 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda Fabia 2008
Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.[/quote]

Szia,

Nekem is hasonlóan jár a BXW, hidegen főleg most télen eléggé traktoros, de aztán ahogy bemelegszik elhallgat, igaz gyorsításkor ilyenkor is hallom a "karakteresebb" hangot. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy ha tényleg lötyög a dugattyú akkor nem kéne kékes füstöt eregetnie indítás után egészen addig még e "lötyögés" meg nem szűnik? Hiszen ilyenkor nagyobb mennyiságű olaj tud bejutni az égéstérbe. Meg gondolom az olaj szagán is érződne egy kis benzin szag. Vagy rosszul gondolom? Csak mint laikus kérdezem, nem értek hozzá.[/quote]
a olajal a olaj tôrlô duruk rôrlik le a huvej falrol. A dugaťu a duru hordozo ha erthetoen irtam.[/quote]

Igen, igy érthető. De ezzel akkor még sokáig elmegy a motor nem? Vagy legfeljebb a kompresszió gyűrűt kell csak cserélni valami minőségi fajtára, de a hengerfal nem sérül gondolom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
skdfb2008 írta:
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Közben beszéltem egy ismert motorgenerálozó céggel, az elmondottak alapján a szaki is azt mondta hogy valószínűleg dugattyú/csapszeg kopás, és mivel a "hajtókar nem vezetett" így ide-oda kalimpál amíg a hőtágulás, meg az olajfilm nem javít rajta..Legközelebb jövőhéten tudok beszélni velük, mert házon kívül voltak.
Jól dolgoznak, csak az a kellemetlen hogy kiszerelve kell hozzájuk vinni..

Egyébként mennyire ajánlott így használni az autót? Gondolom sem az érintett csapágyazásoknak, illetve a henger falának sem túl jó ez...

Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.


Szia,

Nekem is hasonlóan jár a BXW, hidegen főleg most télen eléggé traktoros, de aztán ahogy bemelegszik elhallgat, igaz gyorsításkor ilyenkor is hallom a "karakteresebb" hangot. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy ha tényleg lötyög a dugattyú akkor nem kéne kékes füstöt eregetnie indítás után egészen addig még e "lötyögés" meg nem szűnik? Hiszen ilyenkor nagyobb mennyiságű olaj tud bejutni az égéstérbe. Meg gondolom az olaj szagán is érződne egy kis benzin szag. Vagy rosszul gondolom? Csak mint laikus kérdezem, nem értek hozzá.

a olajal a olaj tôrlô duruk rôrlik le a huvej falrol. A dugaťu a duru hordozo ha erthetoen irtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 3:49 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 68
Autó: Skoda Fabia 2008
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Közben beszéltem egy ismert motorgenerálozó céggel, az elmondottak alapján a szaki is azt mondta hogy valószínűleg dugattyú/csapszeg kopás, és mivel a "hajtókar nem vezetett" így ide-oda kalimpál amíg a hőtágulás, meg az olajfilm nem javít rajta..Legközelebb jövőhéten tudok beszélni velük, mert házon kívül voltak.
Jól dolgoznak, csak az a kellemetlen hogy kiszerelve kell hozzájuk vinni..

Egyébként mennyire ajánlott így használni az autót? Gondolom sem az érintett csapágyazásoknak, illetve a henger falának sem túl jó ez...

Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.


Szia,

Nekem is hasonlóan jár a BXW, hidegen főleg most télen eléggé traktoros, de aztán ahogy bemelegszik elhallgat, igaz gyorsításkor ilyenkor is hallom a "karakteresebb" hangot. Nekem viszont az lenne a kérdésem, hogy ha tényleg lötyög a dugattyú akkor nem kéne kékes füstöt eregetnie indítás után egészen addig még e "lötyögés" meg nem szűnik? Hiszen ilyenkor nagyobb mennyiságű olaj tud bejutni az égéstérbe. Meg gondolom az olaj szagán is érződne egy kis benzin szag. Vagy rosszul gondolom? Csak mint laikus kérdezem, nem értek hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 3:10 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
Sakraf írta:
Közben beszéltem egy ismert motorgenerálozó céggel, az elmondottak alapján a szaki is azt mondta hogy valószínűleg dugattyú/csapszeg kopás, és mivel a "hajtókar nem vezetett" így ide-oda kalimpál amíg a hőtágulás, meg az olajfilm nem javít rajta..Legközelebb jövőhéten tudok beszélni velük, mert házon kívül voltak.
Jól dolgoznak, csak az a kellemetlen hogy kiszerelve kell hozzájuk vinni..

Egyébként mennyire ajánlott így használni az autót? Gondolom sem az érintett csapágyazásoknak, illetve a henger falának sem túl jó ez...

Az el med šokat id de en nem javitatnam a motrot venek 1mašikat a mi sepen meg 1garambološ kočibol a meikbe még meg lehet halgatni ki sereleš elôt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 2:08 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
Közben beszéltem egy ismert motorgenerálozó céggel, az elmondottak alapján a szaki is azt mondta hogy valószínűleg dugattyú/csapszeg kopás, és mivel a "hajtókar nem vezetett" így ide-oda kalimpál amíg a hőtágulás, meg az olajfilm nem javít rajta..Legközelebb jövőhéten tudok beszélni velük, mert házon kívül voltak.
Jól dolgoznak, csak az a kellemetlen hogy kiszerelve kell hozzájuk vinni..

Egyébként mennyire ajánlott így használni az autót? Gondolom sem az érintett csapágyazásoknak, illetve a henger falának sem túl jó ez...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 12:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1167
Ez sem tökéletes minőség, az utca zaja beleszűrődik, de hallani ahogy gázadásnál, illetve elvételnél becsörög..
https://drive.google.com/file/d/1L7o3AR ... sp=sharing[/quote]
én 1picit értek a motrokhoz de nem merek 1értelmu valast adni ha nem halom semeješen. el vinem 1sakihoz aki furja a hengereket iš hod nem/e laza a dugo a hengerbe. ezeknel dakori a dugo koťogaš eš ha be megsik a dugo a hôtôl ki takul eš el halgat/dengul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. nov. 17, 2017 9:20 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
Idézet:
Van az az egy százalék, nekem ahhoz lehet szerencsém...
Castrol edget kapott, márkaszervizben azt töltöttek bele, max másfél év telt el két csere közt, ahogy visszanézegettem a szervizkönyvet, számlákat..Mióta nálam van 5w40-es motult kapott max 15 ezrenként cserélve volt az olaj. Most visszatértem a 5w30-hoz mégpedig az Araltól, kb egy hete sincs hogy ledobtam az olajat, előtte majdnem 1000km-et mentem xado tisztitóval, hátha alapon..
Nyáron csere után elkussolt par hétre, aztán megint elkezdte a kerepelést, de most nem jött be.



Idézet:
https://drive.google.com/file/d/0B9b3aDBBJM9TZ2g5S05HUmh6WTA/view?usp=sharing

Ez a hangja hidegen, és ha felpörgetem be is csörög.


Hat ha id halgatom nem taporgok a motor kôrul akor mind ha dugo volna meg kapodva. Meik hengere danakodtok.[/quote]

Idézet:
Egyenlőre még nincsen tipp, olajfogyasztás sem mutatkozik, kompressziómérésen gondolkozom hidegen, bar nem biztos hogy ez igazolni fogja..Másik, hogy egyesével lehúzkodni az injektorok csatijait, ha nincs égés a hengerben talán nem csörög be..


Ez sem tökéletes minőség, az utca zaja beleszűrődik, de hallani ahogy gázadásnál, illetve elvételnél becsörög..
https://drive.google.com/file/d/1L7o3AR ... sp=sharing


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 16, 2017 4:39 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2016 9:59 am
Hozzászólások: 106
Autó: Fabia 1.4 16v
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Idézet:
Ujkoratol van nalad eš meňi km. van bene.


Idézet:
Ez bonyolult sztori, de jelenleg az üzembentartója, használója vagyok és terveztem megvenni, de ezek után egyre jobban elgondolkozom, mert nem kevés pénz fordítottam rá, és még messze a lista vége. A tulaj(családtag) kb. 45 ezer kilométerrel vette, a kuplung már akkor nagyon fent fogott, ebből azért lehet következtetni az első tulaj tehetségére. A szervizkönyv szerint rendszeresen hordták a kötelező intervallumokban, olajcsere stb, mar amit ilyen kevés futás teljesítménnyel indokolt lehetett/kellett cserélni..A családtag amíg használták, és szükség volt rá rendszeresen vitték márkaszervizbe, ahol volt elég megbízható "protekció" szóval ami ki lett számlázva az cserélték, mikor megvették átvizsgáltatták, lecsekkolták a "futását", és stimmelt az óra állásával. Annyi derült ki, ami nem került a szervizkönyvben hogy a motorháztetőt horpadással javították, de ez a fényezésen látszik is, ahol belefut a hűtőrácsba, ott "rétegesebb" a festék..Én kb. 75 ezer óta használom, tehát ha lekövetjük az autó eddigi életét, nem mondhatjuk, hogy elhanyagolták..
Egyébként 115 van benne és 2006-os évjárat

Idézet:
Sinte hihetetlen tôrtenet. Ha kevešet ment a koči eš peldaul 3 evente čereltek a olajat ninče olaj šar a košaron mind a 1,9šarannal castroltol sokot leni eš ijenkor hidegen a šurub alajat nem birja at sivni a košaron. De ez čak ud kotorasok a gondolatokba.


Idézet:
Van az az egy százalék, nekem ahhoz lehet szerencsém...
Castrol edget kapott, márkaszervizben azt töltöttek bele, max másfél év telt el két csere közt, ahogy visszanézegettem a szervizkönyvet, számlákat..Mióta nálam van 5w40-es motult kapott max 15 ezrenként cserélve volt az olaj. Most visszatértem a 5w30-hoz mégpedig az Araltól, kb egy hete sincs hogy ledobtam az olajat, előtte majdnem 1000km-et mentem xado tisztitóval, hátha alapon..
Nyáron csere után elkussolt par hétre, aztán megint elkezdte a kerepelést, de most nem jött be.



https://drive.google.com/file/d/0B9b3aD ... sp=sharing

Ez a hangja hidegen, és ha felpörgetem be is csörög.


Hat ha id halgatom nem taporgok a motor kôrul akor mind ha dugo volna meg kapodva. Meik hengere danakodtok.


Egyenlőre még nincsen tipp, olajfogyasztás sem mutatkozik, kompressziómérésen gondolkozom hidegen, bar nem biztos hogy ez igazolni fogja..Másik, hogy egyesével lehúzkodni az injektorok csatijait, ha nincs égés a hengerben talán nem csörög be..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 823 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 55  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség