Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=376
Oldal: 6 / 55

Szerző:  hubo44 [ csüt. nov. 16, 2017 4:33 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Sakraf írta:
Idézet:
Ujkoratol van nalad eš meňi km. van bene.


Idézet:
Ez bonyolult sztori, de jelenleg az üzembentartója, használója vagyok és terveztem megvenni, de ezek után egyre jobban elgondolkozom, mert nem kevés pénz fordítottam rá, és még messze a lista vége. A tulaj(családtag) kb. 45 ezer kilométerrel vette, a kuplung már akkor nagyon fent fogott, ebből azért lehet következtetni az első tulaj tehetségére. A szervizkönyv szerint rendszeresen hordták a kötelező intervallumokban, olajcsere stb, mar amit ilyen kevés futás teljesítménnyel indokolt lehetett/kellett cserélni..A családtag amíg használták, és szükség volt rá rendszeresen vitték márkaszervizbe, ahol volt elég megbízható "protekció" szóval ami ki lett számlázva az cserélték, mikor megvették átvizsgáltatták, lecsekkolták a "futását", és stimmelt az óra állásával. Annyi derült ki, ami nem került a szervizkönyvben hogy a motorháztetőt horpadással javították, de ez a fényezésen látszik is, ahol belefut a hűtőrácsba, ott "rétegesebb" a festék..Én kb. 75 ezer óta használom, tehát ha lekövetjük az autó eddigi életét, nem mondhatjuk, hogy elhanyagolták..
Egyébként 115 van benne és 2006-os évjárat

Idézet:
Sinte hihetetlen tôrtenet. Ha kevešet ment a koči eš peldaul 3 evente čereltek a olajat ninče olaj šar a košaron mind a 1,9šarannal castroltol sokot leni eš ijenkor hidegen a šurub alajat nem birja at sivni a košaron. De ez čak ud kotorasok a gondolatokba.


Idézet:
Van az az egy százalék, nekem ahhoz lehet szerencsém...
Castrol edget kapott, márkaszervizben azt töltöttek bele, max másfél év telt el két csere közt, ahogy visszanézegettem a szervizkönyvet, számlákat..Mióta nálam van 5w40-es motult kapott max 15 ezrenként cserélve volt az olaj. Most visszatértem a 5w30-hoz mégpedig az Araltól, kb egy hete sincs hogy ledobtam az olajat, előtte majdnem 1000km-et mentem xado tisztitóval, hátha alapon..
Nyáron csere után elkussolt par hétre, aztán megint elkezdte a kerepelést, de most nem jött be.



https://drive.google.com/file/d/0B9b3aD ... sp=sharing

Ez a hangja hidegen, és ha felpörgetem be is csörög.


Hat ha id halgatom nem taporgok a motor kôrul akor mind ha dugo volna meg kapodva. Meik hengere danakodtok.

Szerző:  Sakraf [ csüt. nov. 16, 2017 4:16 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Idézet:
Ujkoratol van nalad eš meňi km. van bene.


Idézet:
Ez bonyolult sztori, de jelenleg az üzembentartója, használója vagyok és terveztem megvenni, de ezek után egyre jobban elgondolkozom, mert nem kevés pénz fordítottam rá, és még messze a lista vége. A tulaj(családtag) kb. 45 ezer kilométerrel vette, a kuplung már akkor nagyon fent fogott, ebből azért lehet következtetni az első tulaj tehetségére. A szervizkönyv szerint rendszeresen hordták a kötelező intervallumokban, olajcsere stb, mar amit ilyen kevés futás teljesítménnyel indokolt lehetett/kellett cserélni..A családtag amíg használták, és szükség volt rá rendszeresen vitték márkaszervizbe, ahol volt elég megbízható "protekció" szóval ami ki lett számlázva az cserélték, mikor megvették átvizsgáltatták, lecsekkolták a "futását", és stimmelt az óra állásával. Annyi derült ki, ami nem került a szervizkönyvben hogy a motorháztetőt horpadással javították, de ez a fényezésen látszik is, ahol belefut a hűtőrácsba, ott "rétegesebb" a festék..Én kb. 75 ezer óta használom, tehát ha lekövetjük az autó eddigi életét, nem mondhatjuk, hogy elhanyagolták..
Egyébként 115 van benne és 2006-os évjárat

Idézet:
Sinte hihetetlen tôrtenet. Ha kevešet ment a koči eš peldaul 3 evente čereltek a olajat ninče olaj šar a košaron mind a 1,9šarannal castroltol sokot leni eš ijenkor hidegen a šurub alajat nem birja at sivni a košaron. De ez čak ud kotorasok a gondolatokba.


Idézet:
Van az az egy százalék, nekem ahhoz lehet szerencsém...
Castrol edget kapott, márkaszervizben azt töltöttek bele, max másfél év telt el két csere közt, ahogy visszanézegettem a szervizkönyvet, számlákat..Mióta nálam van 5w40-es motult kapott max 15 ezrenként cserélve volt az olaj. Most visszatértem a 5w30-hoz mégpedig az Araltól, kb egy hete sincs hogy ledobtam az olajat, előtte majdnem 1000km-et mentem xado tisztitóval, hátha alapon..
Nyáron csere után elkussolt par hétre, aztán megint elkezdte a kerepelést, de most nem jött be.



https://drive.google.com/file/d/0B9b3aD ... sp=sharing

Ez a hangja hidegen, és ha felpörgetem be is csörög.

Szerző:  Sakraf [ csüt. nov. 16, 2017 3:06 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

hubo44 írta:
Sakraf írta:
Idézet:
Sajnos mar bekövetkezett, hidegen kattog, kemény, dizeles hangja van a motornak, ahogy melegszik úgy halkul, végül üzem meleg állapotában teljesen elhalkul. Megvan rá az esély hogy "csak" tőke, de meghallgatták szakszervizben is, és ott is tőkére saccoltak, amennyire hang után ezt meg lehet állapítani.Ettől függetlenül nincs kizárva a csapszegpersely, ami a hőtágulásra és az olajfilm felépülése után megszűnik a dugattyú kalimpálása.Ott is megerősítették a a kopásos teóriám a tapasztalataik alapján. Nem MPI, hanem a klasszik 1.4 16v motorok, amivel polokat, és ibizákat is szereltek.


Idézet:
Ujkoratol van nalad eš meňi km. van bene.


Ez bonyolult sztori, de jelenleg az üzembentartója, használója vagyok és terveztem megvenni, de ezek után egyre jobban elgondolkozom, mert nem kevés pénz fordítottam rá, és még messze a lista vége. A tulaj(családtag) kb. 45 ezer kilométerrel vette, a kuplung már akkor nagyon fent fogott, ebből azért lehet következtetni az első tulaj tehetségére. A szervizkönyv szerint rendszeresen hordták a kötelező intervallumokban, olajcsere stb, mar amit ilyen kevés futás teljesítménnyel indokolt lehetett/kellett cserélni..A családtag amíg használták, és szükség volt rá rendszeresen vitték márkaszervizbe, ahol volt elég megbízható "protekció" szóval ami ki lett számlázva az cserélték, mikor megvették átvizsgáltatták, lecsekkolták a "futását", és stimmelt az óra állásával. Annyi derült ki, ami nem került a szervizkönyvben hogy a motorháztetőt horpadással javították, de ez a fényezésen látszik is, ahol belefut a hűtőrácsba, ott "rétegesebb" a festék..Én kb. 75 ezer óta használom, tehát ha lekövetjük az autó eddigi életét, nem mondhatjuk, hogy elhanyagolták..
Egyébként 115 van benne és 2006-os évjárat

Sinte hihetetlen tôrtenet. Ha kevešet ment a koči eš peldaul 3 evente čereltek a olajat ninče olaj šar a košaron mind a 1,9šarannal castroltol sokot leni eš ijenkor hidegen a šurub alajat nem birja at sivni a košaron. De ez čak ud kotorasok a gondolatokba.


Van az az egy százalék, nekem ahhoz lehet szerencsém...
Castrol edget kapott, márkaszervizben azt töltöttek bele, max másfél év telt el két csere közt, ahogy visszanézegettem a szervizkönyvet, számlákat..Mióta nálam van 5w40-es motult kapott max 15 ezrenként cserélve volt az olaj. Most visszatértem a 5w30-hoz mégpedig az Araltól, kb egy hete sincs hogy ledobtam az olajat, előtte majdnem 1000km-et mentem xado tisztitóval, hátha alapon..
Nyáron csere után elkussolt par hétre, aztán megint elkezdte a kerepelést, de most nem jött be.

Szerző:  hubo44 [ csüt. nov. 16, 2017 2:24 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Sakraf írta:
Idézet:
Sajnos mar bekövetkezett, hidegen kattog, kemény, dizeles hangja van a motornak, ahogy melegszik úgy halkul, végül üzem meleg állapotában teljesen elhalkul. Megvan rá az esély hogy "csak" tőke, de meghallgatták szakszervizben is, és ott is tőkére saccoltak, amennyire hang után ezt meg lehet állapítani.Ettől függetlenül nincs kizárva a csapszegpersely, ami a hőtágulásra és az olajfilm felépülése után megszűnik a dugattyú kalimpálása.Ott is megerősítették a a kopásos teóriám a tapasztalataik alapján. Nem MPI, hanem a klasszik 1.4 16v motorok, amivel polokat, és ibizákat is szereltek.


Idézet:
Ujkoratol van nalad eš meňi km. van bene.


Ez bonyolult sztori, de jelenleg az üzembentartója, használója vagyok és terveztem megvenni, de ezek után egyre jobban elgondolkozom, mert nem kevés pénz fordítottam rá, és még messze a lista vége. A tulaj(családtag) kb. 45 ezer kilométerrel vette, a kuplung már akkor nagyon fent fogott, ebből azért lehet következtetni az első tulaj tehetségére. A szervizkönyv szerint rendszeresen hordták a kötelező intervallumokban, olajcsere stb, mar amit ilyen kevés futás teljesítménnyel indokolt lehetett/kellett cserélni..A családtag amíg használták, és szükség volt rá rendszeresen vitték márkaszervizbe, ahol volt elég megbízható "protekció" szóval ami ki lett számlázva az cserélték, mikor megvették átvizsgáltatták, lecsekkolták a "futását", és stimmelt az óra állásával. Annyi derült ki, ami nem került a szervizkönyvben hogy a motorháztetőt horpadással javították, de ez a fényezésen látszik is, ahol belefut a hűtőrácsba, ott "rétegesebb" a festék..Én kb. 75 ezer óta használom, tehát ha lekövetjük az autó eddigi életét, nem mondhatjuk, hogy elhanyagolták..
Egyébként 115 van benne és 2006-os évjárat

Sinte hihetetlen tôrtenet. Ha kevešet ment a koči eš peldaul 3 evente čereltek a olajat ninče olaj šar a košaron mind a 1,9šarannal castroltol sokot leni eš ijenkor hidegen a šurub alajat nem birja at sivni a košaron. De ez čak ud kotorasok a gondolatokba.

Szerző:  Sakraf [ csüt. nov. 16, 2017 10:58 am ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Idézet:
Sajnos mar bekövetkezett, hidegen kattog, kemény, dizeles hangja van a motornak, ahogy melegszik úgy halkul, végül üzem meleg állapotában teljesen elhalkul. Megvan rá az esély hogy "csak" tőke, de meghallgatták szakszervizben is, és ott is tőkére saccoltak, amennyire hang után ezt meg lehet állapítani.Ettől függetlenül nincs kizárva a csapszegpersely, ami a hőtágulásra és az olajfilm felépülése után megszűnik a dugattyú kalimpálása.Ott is megerősítették a a kopásos teóriám a tapasztalataik alapján. Nem MPI, hanem a klasszik 1.4 16v motorok, amivel polokat, és ibizákat is szereltek.


Idézet:
Ujkoratol van nalad eš meňi km. van bene.


Ez bonyolult sztori, de jelenleg az üzembentartója, használója vagyok és terveztem megvenni, de ezek után egyre jobban elgondolkozom, mert nem kevés pénz fordítottam rá, és még messze a lista vége. A tulaj(családtag) kb. 45 ezer kilométerrel vette, a kuplung már akkor nagyon fent fogott, ebből azért lehet következtetni az első tulaj tehetségére. A szervizkönyv szerint rendszeresen hordták a kötelező intervallumokban, olajcsere stb, mar amit ilyen kevés futás teljesítménnyel indokolt lehetett/kellett cserélni..A családtag amíg használták, és szükség volt rá rendszeresen vitték márkaszervizbe, ahol volt elég megbízható "protekció" szóval ami ki lett számlázva az cserélték, mikor megvették átvizsgáltatták, lecsekkolták a "futását", és stimmelt az óra állásával. Annyi derült ki, ami nem került a szervizkönyvben hogy a motorháztetőt horpadással javították, de ez a fényezésen látszik is, ahol belefut a hűtőrácsba, ott "rétegesebb" a festék..Én kb. 75 ezer óta használom, tehát ha lekövetjük az autó eddigi életét, nem mondhatjuk, hogy elhanyagolták..
Egyébként 115 van benne és 2006-os évjárat

Szerző:  hubo44 [ csüt. nov. 16, 2017 10:16 am ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Sakraf írta:
hubo44 írta:
Sakraf írta:
Hol csinalnak ennyiért teljes motorgenerált, ahol még jól is dolgoznak?
Nekem is kellene lassan "beutalot" kérni egy hibafeltárásra, ahol jobb esetben tőke, rosszabban csapszegpersely, gyűrű, esetleg dugattyú/hengerfalkopás mindez 115-nél..Mondjuk az én motorkódom nincsen az ominózus szeriahibas modellek kozt, ahol sok esetben még garisan motort cseréltek, de az esely ott van, nagy különbsegek nincsenek a 16 szelepes tipusok közt..

Egyébként nekem 100 ban állt meg a vezerlés csere Gates szettel, és SKF vizpumpával ebből kb 75 volt az anyag. Márkaszervizben kb 200-220 körül lett volna, úgy hogy 160at mondtak csak az anyagdíjra..

Te čak a 16V-el ne felj hod fel ujitašta kerul ha idôbe čereled a olajat. Eňimeken 350-450ezer kôzôt van a km. eš meg edikenše volt jen a fej. (FII, BXW-ék) Eš ha el kezdi zabalmi a olajat akor enel 1nap alat meg van a fel ujitaš it nem kel ki veni motrot še mind a 1,2-nel.



Sajnos mar bekövetkezett, hidegen kattog, kemény, dizeles hangja van a motornak, ahogy melegszik úgy halkul, végül üzem meleg állapotában teljesen elhalkul. Megvan rá az esély hogy "csak" tőke, de meghallgatták szakszervizben is, és ott is tőkére saccoltak, amennyire hang után ezt meg lehet állapítani.Ettől függetlenül nincs kizárva a csapszegpersely, ami a hőtágulásra és az olajfilm felépülése után megszűnik a dugattyú kalimpálása.Ott is megerősítették a a kopásos teóriám a tapasztalataik alapján. Nem MPI, hanem a klasszik 1.4 16v motorok, amivel polokat, és ibizákat is szereltek.

Ujkoratol van nalad eš meňi km. van bene.

Szerző:  Sakraf [ csüt. nov. 16, 2017 10:04 am ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

hubo44 írta:
Sakraf írta:
Hol csinalnak ennyiért teljes motorgenerált, ahol még jól is dolgoznak?
Nekem is kellene lassan "beutalot" kérni egy hibafeltárásra, ahol jobb esetben tőke, rosszabban csapszegpersely, gyűrű, esetleg dugattyú/hengerfalkopás mindez 115-nél..Mondjuk az én motorkódom nincsen az ominózus szeriahibas modellek kozt, ahol sok esetben még garisan motort cseréltek, de az esely ott van, nagy különbsegek nincsenek a 16 szelepes tipusok közt..

Egyébként nekem 100 ban állt meg a vezerlés csere Gates szettel, és SKF vizpumpával ebből kb 75 volt az anyag. Márkaszervizben kb 200-220 körül lett volna, úgy hogy 160at mondtak csak az anyagdíjra..

Te čak a 16V-el ne felj hod fel ujitašta kerul ha idôbe čereled a olajat. Eňimeken 350-450ezer kôzôt van a km. eš meg edikenše volt jen a fej. (FII, BXW-ék) Eš ha el kezdi zabalmi a olajat akor enel 1nap alat meg van a fel ujitaš it nem kel ki veni motrot še mind a 1,2-nel.



Sajnos mar bekövetkezett, hidegen kattog, kemény, dizeles hangja van a motornak, ahogy melegszik úgy halkul, végül üzem meleg állapotában teljesen elhalkul. Megvan rá az esély hogy "csak" tőke, de meghallgatták szakszervizben is, és ott is tőkére saccoltak, amennyire hang után ezt meg lehet állapítani.Ettől függetlenül nincs kizárva a csapszegpersely, ami a hőtágulásra és az olajfilm felépülése után megszűnik a dugattyú kalimpálása.Ott is megerősítették a a kopásos teóriám a tapasztalataik alapján. Nem MPI, hanem a klasszik 1.4 16v motorok, amivel polokat, és ibizákat is szereltek.

Szerző:  Bálint Zoltán [ csüt. nov. 16, 2017 7:12 am ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

hubo44 írta:
Bálint Zoltán írta:
Gab írta:
Üdv!

Körülbelül milyen összegre kell számítani vezérlés cserénél, mi az ami még "korrekt"? ( így 240e km-nél jár a gyári, nem szeretném sokáig halogatni)

Szia, nekem 120-ért csinálták gyári cucokkal. Budaörsön a D.motors.
130 ezernél cseréltettem és kopott illetve már megvolt a lánc nyúlva.

Vezerleš čere eňi???


Igen, ez egy VW konszernt javító cég. Munkadíjjal együtt volt.
Sajnos nem találtam olyan szerelőt aki vállalta volna. A D,motorsról pedig jókat írnak.

Gab![/b] Hol cserélteted a vezérlést?

Szerző:  Csabaa [ csüt. nov. 16, 2017 4:58 am ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

hubo44 írta:
Csabaa írta:
Sziasztok
Elég szépen megkérik az árát...
Nekem 210e a komplett motor generál volt. Hengerfej felújítás,gyűrűzés, vezérlés csere az olajszivattyú lánca és feszítője is, új kuplung szett, tömítések, olajcsere, egy dugót is cseréltek.

Mi baja volt a dugonak hod čereltek?

Ki volt kopva a gyűrű nutja. A gyűrűzés jót tett neki, mindig koromfekete volt az
olaj, most sárgás még olajcserénél 15ekm után.

Szerző:  hubo44 [ csüt. nov. 16, 2017 12:55 am ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Sakraf írta:
Hol csinalnak ennyiért teljes motorgenerált, ahol még jól is dolgoznak?
Nekem is kellene lassan "beutalot" kérni egy hibafeltárásra, ahol jobb esetben tőke, rosszabban csapszegpersely, gyűrű, esetleg dugattyú/hengerfalkopás mindez 115-nél..Mondjuk az én motorkódom nincsen az ominózus szeriahibas modellek kozt, ahol sok esetben még garisan motort cseréltek, de az esely ott van, nagy különbsegek nincsenek a 16 szelepes tipusok közt..

Egyébként nekem 100 ban állt meg a vezerlés csere Gates szettel, és SKF vizpumpával ebből kb 75 volt az anyag. Márkaszervizben kb 200-220 körül lett volna, úgy hogy 160at mondtak csak az anyagdíjra..

Te čak a 16V-el ne felj hod fel ujitašta kerul ha idôbe čereled a olajat. Eňimeken 350-450ezer kôzôt van a km. eš meg edikenše volt jen a fej. (FII, BXW-ék) Eš ha el kezdi zabalmi a olajat akor enel 1nap alat meg van a fel ujitaš it nem kel ki veni motrot še mind a 1,2-nel.

Szerző:  Sakraf [ szer. nov. 15, 2017 11:46 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Hol csinalnak ennyiért teljes motorgenerált, ahol még jól is dolgoznak?
Nekem is kellene lassan "beutalot" kérni egy hibafeltárásra, ahol jobb esetben tőke, rosszabban csapszegpersely, gyűrű, esetleg dugattyú/hengerfalkopás mindez 115-nél..Mondjuk az én motorkódom nincsen az ominózus szeriahibas modellek kozt, ahol sok esetben még garisan motort cseréltek, de az esely ott van, nagy különbsegek nincsenek a 16 szelepes tipusok közt..

Egyébként nekem 100 ban állt meg a vezerlés csere Gates szettel, és SKF vizpumpával ebből kb 75 volt az anyag. Márkaszervizben kb 200-220 körül lett volna, úgy hogy 160at mondtak csak az anyagdíjra..

Szerző:  hubo44 [ szer. nov. 15, 2017 9:51 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Csabaa írta:
Sziasztok
Elég szépen megkérik az árát...
Nekem 210e a komplett motor generál volt. Hengerfej felújítás,gyűrűzés, vezérlés csere az olajszivattyú lánca és feszítője is, új kuplung szett, tömítések, olajcsere, egy dugót is cseréltek.

Mi baja volt a dugonak hod čereltek?

Szerző:  Csabaa [ szer. nov. 15, 2017 8:36 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Sziasztok
Elég szépen megkérik az árát...
Nekem 210e a komplett motor generál volt. Hengerfej felújítás,gyűrűzés, vezérlés csere az olajszivattyú lánca és feszítője is, új kuplung szett, tömítések, olajcsere, egy dugót is cseréltek.

Szerző:  Gab [ szer. nov. 15, 2017 6:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Köszönöm mindenkinek a választ!

Két hét múlva tudják vállalni, addig remélem nem lesz gond. (Nem olcsó, de inkább mint egy motor felújítás)
Addig sajna letenni se tudom...

Szerző:  hubo44 [ kedd nov. 14, 2017 9:10 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!

Bálint Zoltán írta:
Gab írta:
Üdv!

Körülbelül milyen összegre kell számítani vezérlés cserénél, mi az ami még "korrekt"? ( így 240e km-nél jár a gyári, nem szeretném sokáig halogatni)

Szia, nekem 120-ért csinálták gyári cucokkal. Budaörsön a D.motors.
130 ezernél cseréltettem és kopott illetve már megvolt a lánc nyúlva.

Vezerleš čere eňi???

Oldal: 6 / 55 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/