Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

vezérmű(lánc vagy szíj) csere! segítség!!
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=376
Oldal: 52 / 55

Szerző:  Gabesz [ vas. aug. 01, 2010 10:46 am ]
Hozzászólás témája:  G12

Goest kérdezném, hogy vezérlésszettcserénél mennyi legyen a G12 - desztillált víz keverési aránya? (50-50%) vagy egyéb? Köszi!

Szerző:  xjoex [ hétf. júl. 26, 2010 7:20 am ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok,
Hamarosan sort kerítek édesapámmal a vezérműlánc cserére. A kérdésem az lenne, hogy vezérműláncszetten, vezérműfedél tömítésen és olajteknő tömítésen kívül még mit kell beszerezni hozzá? Főtengely szimmeringet még veszek tartaléknak, ha megsérülne, akkor tudjuk cserélni.

Kicsit hülye kérdés: az áprilisban cserélt olajat vissza lehet majd önteni?

Köszi!

Szerző:  dc0066 [ pén. júl. 02, 2010 10:15 am ]
Hozzászólás témája: 

Ted Mosby írta:
Ha ráncfelvarrott az autód (az enyém 2004.09 és az), akkor már tuti a javított láncfeszítő van benne.

A ráncfelvarrottnak ilyen az orra:
http://www.hyts.hu/autok/skoda/fabia-co ... mbi_r5.jpg

dc0066 írta:
Viszont mondott egy érdekes dolgot a szerelő. Mégpedig azt, hogy az egy dolog, hogy 2004.11-es forgalombakerüléssel bír az autó, azonban előfordulhat, hogy 2003-ban gyártották, csak bent maradt a gyárban vagy vámon stb., ezért nem 100%-os, hogy tényleg a javított láncfeszítő van a gépben. Szerintetek hogy tudja az ember kideríteni, hogy ténylegesen milyen gyártású az autója?


Jaja, ez a típus, a kerek ködlámpás!

Szerző:  Ted Mosby [ pén. júl. 02, 2010 10:11 am ]
Hozzászólás témája: 

Ha ráncfelvarrott az autód (az enyém 2004.09 és az), akkor már tuti a javított láncfeszítő van benne.

A ráncfelvarrottnak ilyen az orra:
http://www.hyts.hu/autok/skoda/fabia-co ... mbi_r5.jpg

dc0066 írta:
Viszont mondott egy érdekes dolgot a szerelő. Mégpedig azt, hogy az egy dolog, hogy 2004.11-es forgalombakerüléssel bír az autó, azonban előfordulhat, hogy 2003-ban gyártották, csak bent maradt a gyárban vagy vámon stb., ezért nem 100%-os, hogy tényleg a javított láncfeszítő van a gépben. Szerintetek hogy tudja az ember kideríteni, hogy ténylegesen milyen gyártású az autója?

Szerző:  dc0066 [ pén. júl. 02, 2010 9:52 am ]
Hozzászólás témája: 

poles írta:
Ha azt "hallaná" valaki h megcsúszik/átugrik a lánc, akkor már régen rossz. Akkor utána nem is indulna. Ha volna előjele, akkor jobb lenne, de sajnos nincs.


dc0066 írta:
Csabaa írta:
dc0066 írta:
Akkor szerinted ne cseréltessem? Csak mert kicsit beparáztattak, mivel mondták a szervizben, hogy bármikor szétvághatja a motort, és akkor 200E-ről indul a javítás.


Igen, azóta beszéltem egy Skodákra specializálódott maszekkal is. És ő is azt mondta, hogy sajnos semmilyen előjele nincs annak, ha szakad a lánc. Kivizsgálni sem nagyon lehet, valójában olyan mint a lutri. Az pedig pláne hülyeség, hogy hallja a szervizes, hogy ugrik a lánc. Azt mondta, mint ti, hogy ha ugrik a lánc, akkor onnantól már az autó sem megy, csak lehet imádkozni, hogy csak elugrott és lánccsere vagy pedig szétverte a szelepeket stb. Szóval köszi nektek, hogy segítettetek és megkíméltetek egy nagyobb kiadástól.

Viszont mondott egy érdekes dolgot a szerelő. Mégpedig azt, hogy az egy dolog, hogy 2004.11-es forgalombakerüléssel bír az autó, azonban előfordulhat, hogy 2003-ban gyártották, csak bent maradt a gyárban vagy vámon stb., ezért nem 100%-os, hogy tényleg a javított láncfeszítő van a gépben. Szerintetek hogy tudja az ember kideríteni, hogy ténylegesen milyen gyártású az autója?

Szerző:  poles [ csüt. júl. 01, 2010 7:28 pm ]
Hozzászólás témája: 

Ha azt "hallaná" valaki h megcsúszik/átugrik a lánc, akkor már régen rossz. Akkor utána nem is indulna. Ha volna előjele, akkor jobb lenne, de sajnos nincs.


dc0066 írta:
Csabaa írta:
dc0066 írta:
Akkor szerinted ne cseréltessem? Csak mert kicsit beparáztattak, mivel mondták a szervizben, hogy bármikor szétvághatja a motort, és akkor 200E-ről indul a javítás.

Szerző:  dc0066 [ csüt. júl. 01, 2010 2:17 pm ]
Hozzászólás témája: 

Csabaa írta:
dc0066 írta:
Akkor szerinted ne cseréltessem? Csak mert kicsit beparáztattak, mivel mondták a szervizben, hogy bármikor szétvághatja a motort, és akkor 200E-ről indul a javítás.


Néhány példánynál fordult elő ,hogy leállításkor a kopott feszítő enged a láncon és áturik. Menet közben nincs gond vele, max. a következő indításkor nem indul a kocsi.
szerintem nem kell cserélni. A tiéd már nem az első széria..
válság van a szakszervízekben is kell a meló nekik..


Hát igen. Én is gondolkodtam ezen, hogy a laikusokat (engem) bármivel meg lehet sajnos etetni a szervizekben. És az igazság az, hogy ha a párommal nem állnánk most úgy anyagilag ahogy, akkor nem is gondolkodnék a cserén. De így... Egyedül tényleg csak az gondolkodtatott el, hogy ha csak rosszabb lesz, akkor egy 200ezres költség egyenlő azzal, hogy nem lesz autó. Amúgy így már tényleg nem tudom, hogy miről beszéltek, mert azt mondták, hogy indításkor lehet hallani, ahogy megcsúszik a lánc. Arról egy szót nem szóltak, hogy leállításnál is hallatszódna. És bár írtam nektek, hogy én semmit nem hallottam, de kutyalánccsörgés jellegű és erősségű hangot pláne nem.
Szóval sajnos tényleg úgy fest, hogy át akartak vágni a palánkon. :(
De akkor most nem csúsztatok át nekik 60E Ft-ot. :)
Köszönöm a segítségeteket!

Szerző:  Csabaa [ csüt. júl. 01, 2010 11:17 am ]
Hozzászólás témája: 

dc0066 írta:
Akkor szerinted ne cseréltessem? Csak mert kicsit beparáztattak, mivel mondták a szervizben, hogy bármikor szétvághatja a motort, és akkor 200E-ről indul a javítás.


Néhány példánynál fordult elő ,hogy leállításkor a kopott feszítő enged a láncon és áturik. Menet közben nincs gond vele, max. a következő indításkor nem indul a kocsi.
szerintem nem kell cserélni. A tiéd már nem az első széria..
válság van a szakszervízekben is kell a meló nekik..

Szerző:  goes [ csüt. júl. 01, 2010 11:14 am ]
Hozzászólás témája: 

5000 az 1.4 MPI lánca, az neked kicsit rövid lesz. :)

fabia1.2 írta:
sziasztok! az lenne a kérdésem miért van hogy itt a neten találtam vezérmű szettet 5ezeréert is és 35ezerért is..
bele merjem tetetni az olcsóbbat?
Mi a különbség? vásárolt vagy rakott be már valaki az olcsóból?

Szerző:  goes [ csüt. júl. 01, 2010 11:14 am ]
Hozzászólás témája: 

Szia!

2004. 11. hóban már javított láncfeszítő lett beszerelve. Nem kell cserélned, hacsak valóban nem hibásodott meg, de ez már nem gyári hibás.

dc0066 írta:
Most olvasgattam vissza a hozzászólásokat, és azt írták, hogy mindenképp gyárit javasolnak, mert az utángyártott 10Ekm után már csörög.

Viszont én is kérdeznék. Tegnap elvittem egy szakszervizbe átvizsgáltatni a Fabiamat (2004.11. AZQ, BME 65.000 km), és azt mondták, hogy sürgősen cserélni kell a láncot, mert ez gyárihibás sorozat, és indításkor lehet hallani, hogy ugrik, és bármikor szétverheti a motort. (Mondjuk én nem hallom, de nem is vagyok szerelő. :) ) A kérdésem az lenne, hogy tényleg ilyen tragikus a helyzet? Annak a 60E Ft-os költségnek nagyon lenne most máshol is helye.

fabia1.2 írta:
sziasztok! az lenne a kérdésem miért van hogy itt a neten találtam vezérmű szettet 5ezeréert is és 35ezerért is..
bele merjem tetetni az olcsóbbat?
Mi a különbség? vásárolt vagy rakott be már valaki az olcsóból?

Szerző:  dc0066 [ csüt. júl. 01, 2010 11:12 am ]
Hozzászólás témája: 

Csabaa írta:
dc0066 írta:
Most olvasgattam vissza a hozzászólásokat, és azt írták, hogy mindenképp gyárit javasolnak, mert az utángyártott 10Ekm után már csörög.

Viszont én is kérdeznék. Tegnap elvittem egy szakszervizbe átvizsgáltatni a Fabiamat (2004.11. AZQ, BME 65.000 km), és azt mondták, hogy sürgősen cserélni kell a láncot, mert ez gyárihibás sorozat, és indításkor lehet hallani, hogy ugrik, és bármikor szétverheti a motort. (Mondjuk én nem hallom, de nem is vagyok szerelő. :) ) A kérdésem az lenne, hogy tényleg ilyen tragikus a helyzet? Annak a 60E Ft-os költségnek nagyon lenne most máshol is helye.


szia
Ha átugorna akkor elmászna a vezérlés és nem menne a motor a következő inditáskor. Menet közben nem ugrik az sehová.. A csörgést hallani, olyan mintha egy kutyaláncot huznál az aszfalton végig.
Amire gondoltak az a 2003-as tipushibája de a tiéd már a következő modelév.
Nekem még a gázos 2003-as szériából való a kocsi, de nem volt gondom vele, 87e-nél járok..


Akkor szerinted ne cseréltessem? Csak mert kicsit beparáztattak, mivel mondták a szervizben, hogy bármikor szétvághatja a motort, és akkor 200E-ről indul a javítás.

Szerző:  Csabaa [ csüt. júl. 01, 2010 11:09 am ]
Hozzászólás témája: 

dc0066 írta:
Most olvasgattam vissza a hozzászólásokat, és azt írták, hogy mindenképp gyárit javasolnak, mert az utángyártott 10Ekm után már csörög.

Viszont én is kérdeznék. Tegnap elvittem egy szakszervizbe átvizsgáltatni a Fabiamat (2004.11. AZQ, BME 65.000 km), és azt mondták, hogy sürgősen cserélni kell a láncot, mert ez gyárihibás sorozat, és indításkor lehet hallani, hogy ugrik, és bármikor szétverheti a motort. (Mondjuk én nem hallom, de nem is vagyok szerelő. :) ) A kérdésem az lenne, hogy tényleg ilyen tragikus a helyzet? Annak a 60E Ft-os költségnek nagyon lenne most máshol is helye.


szia
Ha átugorna akkor elmászna a vezérlés és nem menne a motor a következő inditáskor. Menet közben nem ugrik az sehová.. A csörgést hallani, olyan mintha egy kutyaláncot huznál az aszfalton végig.
Amire gondoltak az a 2003-as tipushibája de a tiéd már a következő modelév.
Nekem még a gázos 2003-as szériából való a kocsi, de nem volt gondom vele, 87e-nél járok..

Szerző:  dc0066 [ csüt. júl. 01, 2010 11:00 am ]
Hozzászólás témája: 

Most olvasgattam vissza a hozzászólásokat, és azt írták, hogy mindenképp gyárit javasolnak, mert az utángyártott 10Ekm után már csörög.

Viszont én is kérdeznék. Tegnap elvittem egy szakszervizbe átvizsgáltatni a Fabiamat (2004.11. AZQ, BME 65.000 km), és azt mondták, hogy sürgősen cserélni kell a láncot, mert ez gyárihibás sorozat, és indításkor lehet hallani, hogy ugrik, és bármikor szétverheti a motort. (Mondjuk én nem hallom, de nem is vagyok szerelő. :) ) A kérdésem az lenne, hogy tényleg ilyen tragikus a helyzet? Annak a 60E Ft-os költségnek nagyon lenne most máshol is helye.

fabia1.2 írta:
sziasztok! az lenne a kérdésem miért van hogy itt a neten találtam vezérmű szettet 5ezeréert is és 35ezerért is..
bele merjem tetetni az olcsóbbat?
Mi a különbség? vásárolt vagy rakott be már valaki az olcsóból?

Szerző:  fabia1.2 [ csüt. júl. 01, 2010 9:16 am ]
Hozzászólás témája: 

sziasztok! az lenne a kérdésem miért van hogy itt a neten találtam vezérmű szettet 5ezeréert is és 35ezerért is..
bele merjem tetetni az olcsóbbat?
Mi a különbség? vásárolt vagy rakott be már valaki az olcsóból?

Szerző:  xjoex [ pén. jún. 18, 2010 10:09 pm ]
Hozzászólás témája: 

Igen, 1.4 Mpi, AZE motorkód.
A cserével nem lenne gondom... csak kíváncsi voltam, hogy tényleg tönkreteheti-e a motort. :)

Köszi a válaszokat!

Oldal: 52 / 55 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/