Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. ápr. 12, 2021 8:42 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 396 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 12, 2021 8:14 am 
Online

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 11
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
https://www.youtube.com/watch?v=xfgBGyR3rVE
https://www.youtube.com/watch?v=rpKTNdKpCys[/quote]

Igen, ezeket már annyiszor láttam, hogyha lennének hozzá szerszámaim, lassan magam is megoldanám :D

https://www.youtube.com/watch?v=yg0NZM36x8w

Ez lenne a második kérdésem, hogy erről az alapjáratról mi a véleményed, mert enyém is pontosan így hangzik, üzemmelegen. Mintha rendetlenkedne a tőke még mindig... remélem az alapbeállítás ezt is megoldja majd...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 6:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Ricsi24 írta:
feketete írta:
Ricsi24 írta:
Sziasztok! Kicsivel több, mint két hete lettek cserélve hidrotőkék, veszettül csattogtak már, azóta van egy olyan - remélem csak - kisebb gondom, hogy hideg gyújtásnál kb. 30 másodpercig egyenetlenül, enyhén rángatózva jár a motor, de mindössze addig fél perc - 45 másodpercig, aztán szépen beáll az alapjárat. Mi lehet az ok? Én amennyire értek hozzá, talán utólagosan kell még állítani szelephézagot talán fent a himbáknál?

Segítségül egy kis videó (ez nem az enyém, de keresgélve rátaláltam és 99%-ban ugyanigy rángatgat nekem is, ugyanugy abahagyja egy idő után)

https://www.youtube.com/watch?v=LQaAkUtFd30

Előre is köszönöm tanácsotokat, véleményeteket!


egy alapbeállítás kéne a hidrótőkékre, Az alapbeállítással be kell állítani egy alap hézagot és majd a többit korrigálja a hidró.
Nálam öreg motorba 10 w 40 olajat tettem (240 ezer km) hogy a hengereknél jobban tömítsen. Olajat nem ette, de indításnál volt szelep hangja. Visszaálltam 5 W 40-re és indításnál min minimális a szelep hang. Az alapbeállítás lejeb le van írva valahol.


Köszönöm! Továbbá köszönet az olajjal kapcsolatos tanácsért is, nekem már évek óta 5W-40-essel üzemel, bár egy időben beszéltek nekem olyanokat, hogy 100 000 km után át kéne állni a 10W-40-esre (most vagyok 105 000-nél), de olvasván a hozzászólásodat ill. egy lejjebbi másik kommentet, maradunk az 5W-40-esnél, úgy döntöttem. Még egy ilyen dolog, ha ebben is tudnál segíteni esetleg, hogy üzzemmeleg alapjáraton, de csakis akkor még mindig hallani egy kis ketyegést. De biztos hogy nem 3 henger dolgozik és gázadásra szép tiszta hanggá válik. Remélem nem történt valami "orvosi műhiba" és sikerült művelet, mert az biztos hogy egy darabig nem vetetem le a hengerfejet megint; 340 Euro (120 000 Ft) eddig, és nyáron készülök komplett fékcserére, szeptemberben vár a műszaki... Ha kéred, tudok küldeni erről is példa-videót.


https://www.youtube.com/watch?v=xfgBGyR3rVE
https://www.youtube.com/watch?v=rpKTNdKpCys


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 4:16 pm 
Online

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 11
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
feketete írta:
Ricsi24 írta:
Sziasztok! Kicsivel több, mint két hete lettek cserélve hidrotőkék, veszettül csattogtak már, azóta van egy olyan - remélem csak - kisebb gondom, hogy hideg gyújtásnál kb. 30 másodpercig egyenetlenül, enyhén rángatózva jár a motor, de mindössze addig fél perc - 45 másodpercig, aztán szépen beáll az alapjárat. Mi lehet az ok? Én amennyire értek hozzá, talán utólagosan kell még állítani szelephézagot talán fent a himbáknál?

Segítségül egy kis videó (ez nem az enyém, de keresgélve rátaláltam és 99%-ban ugyanigy rángatgat nekem is, ugyanugy abahagyja egy idő után)

https://www.youtube.com/watch?v=LQaAkUtFd30

Előre is köszönöm tanácsotokat, véleményeteket!


egy alapbeállítás kéne a hidrótőkékre, Az alapbeállítással be kell állítani egy alap hézagot és majd a többit korrigálja a hidró.
Nálam öreg motorba 10 w 40 olajat tettem (240 ezer km) hogy a hengereknél jobban tömítsen. Olajat nem ette, de indításnál volt szelep hangja. Visszaálltam 5 W 40-re és indításnál min minimális a szelep hang. Az alapbeállítás lejeb le van írva valahol.


Köszönöm! Továbbá köszönet az olajjal kapcsolatos tanácsért is, nekem már évek óta 5W-40-essel üzemel, bár egy időben beszéltek nekem olyanokat, hogy 100 000 km után át kéne állni a 10W-40-esre (most vagyok 105 000-nél), de olvasván a hozzászólásodat ill. egy lejjebbi másik kommentet, maradunk az 5W-40-esnél, úgy döntöttem. Még egy ilyen dolog, ha ebben is tudnál segíteni esetleg, hogy üzzemmeleg alapjáraton, de csakis akkor még mindig hallani egy kis ketyegést. De biztos hogy nem 3 henger dolgozik és gázadásra szép tiszta hanggá válik. Remélem nem történt valami "orvosi műhiba" és sikerült művelet, mert az biztos hogy egy darabig nem vetetem le a hengerfejet megint; 340 Euro (120 000 Ft) eddig, és nyáron készülök komplett fékcserére, szeptemberben vár a műszaki... Ha kéred, tudok küldeni erről is példa-videót.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidro tőke
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 12:49 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Joco írta:
feketete írta:
Joco írta:
Hello tudna valaki segiteni 1éve lett cserélve hidro tőke a fábiában 1.4mpi de télen 1-2percig kopog valakinek valami ötlet friss olaj van benne motul 10w40 iletve még hallotam olyat hogy lehet az olajfuratok vanak eldugulva és később ér oda az olaj???



mi fel nem áll az olajnyomás addig kopog . Én is 10 w 40-et raktam bele kopogott most 5w 40 van benne és csak pár másodpercig kopog.


Az lesz hogy én is átállok 5w40 re

a 10w40 olajat el kell felejteni hidrotőkés motorba nem való. 5w40 csak is!!! télen meg pláne felejtős a 10w40 olyan sűrű hogy ne csodálkozz hogy csörömpöl.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 10, 2021 5:53 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Ricsi24 írta:
Sziasztok! Kicsivel több, mint két hete lettek cserélve hidrotőkék, veszettül csattogtak már, azóta van egy olyan - remélem csak - kisebb gondom, hogy hideg gyújtásnál kb. 30 másodpercig egyenetlenül, enyhén rángatózva jár a motor, de mindössze addig fél perc - 45 másodpercig, aztán szépen beáll az alapjárat. Mi lehet az ok? Én amennyire értek hozzá, talán utólagosan kell még állítani szelephézagot talán fent a himbáknál?

Segítségül egy kis videó (ez nem az enyém, de keresgélve rátaláltam és 99%-ban ugyanigy rángatgat nekem is, ugyanugy abahagyja egy idő után)

https://www.youtube.com/watch?v=LQaAkUtFd30

Előre is köszönöm tanácsotokat, véleményeteket!


egy alapbeállítás kéne a hidrótőkékre, Az alapbeállítással be kell állítani egy alap hézagot és majd a többit korrigálja a hidró.
Nálam öreg motorba 10 w 40 olajat tettem (240 ezer km) hogy a hengereknél jobban tömítsen. Olajat nem ette, de indításnál volt szelep hangja. Visszaálltam 5 W 40-re és indításnál min minimális a szelep hang. Az alapbeállítás lejeb le van írva valahol.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 10, 2021 5:14 pm 
Online

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 11
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Sziasztok! Kicsivel több, mint két hete lettek cserélve hidrotőkék, veszettül csattogtak már, azóta van egy olyan - remélem csak - kisebb gondom, hogy hideg gyújtásnál kb. 30 másodpercig egyenetlenül, enyhén rángatózva jár a motor, de mindössze addig fél perc - 45 másodpercig, aztán szépen beáll az alapjárat. Mi lehet az ok? Én amennyire értek hozzá, talán utólagosan kell még állítani szelephézagot talán fent a himbáknál?

Segítségül egy kis videó (ez nem az enyém, de keresgélve rátaláltam és 99%-ban ugyanigy rángatgat nekem is, ugyanugy abahagyja egy idő után)

https://www.youtube.com/watch?v=LQaAkUtFd30

Előre is köszönöm tanácsotokat, véleményeteket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidro tőke
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 15, 2021 9:56 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 07, 2019 6:24 pm
Hozzászólások: 90
Autó: Skoda fábia 1.4mpi AQW
feketete írta:
Joco írta:
Hello tudna valaki segiteni 1éve lett cserélve hidro tőke a fábiában 1.4mpi de télen 1-2percig kopog valakinek valami ötlet friss olaj van benne motul 10w40 iletve még hallotam olyat hogy lehet az olajfuratok vanak eldugulva és később ér oda az olaj???



mi fel nem áll az olajnyomás addig kopog . Én is 10 w 40-et raktam bele kopogott most 5w 40 van benne és csak pár másodpercig kopog.


Az lesz hogy én is átállok 5w40 re


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidro tőke
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 15, 2021 9:34 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Joco írta:
Hello tudna valaki segiteni 1éve lett cserélve hidro tőke a fábiában 1.4mpi de télen 1-2percig kopog valakinek valami ötlet friss olaj van benne motul 10w40 iletve még hallotam olyat hogy lehet az olajfuratok vanak eldugulva és később ér oda az olaj???



mi fel nem áll az olajnyomás addig kopog . Én is 10 w 40-et raktam bele kopogott most 5w 40 van benne és csak pár másodpercig kopog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Hidro tőke
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 15, 2021 9:25 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 07, 2019 6:24 pm
Hozzászólások: 90
Autó: Skoda fábia 1.4mpi AQW
Hello tudna valaki segiteni 1éve lett cserélve hidro tőke a fábiában 1.4mpi de télen 1-2percig kopog valakinek valami ötlet friss olaj van benne motul 10w40 iletve még hallotam olyat hogy lehet az olajfuratok vanak eldugulva és később ér oda az olaj???


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 11, 2021 2:12 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. jan. 27, 2011 1:31 pm
Hozzászólások: 8
Sziasztok!
A témában már elég sok hozzászólást olvastam, vissza lett állítva a szelephézag az alapbeállításra, viszont nem lett összenyomva a hidrotőke és csattog, egyeletlenül jár.
A kérdés az lenne hogy így milyen beállításra kell visszahozni, hogy jó legyen?
Valaki csinált már így szelephézag állítást?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: pén. máj. 01, 2020 8:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Fabia 1,4 írta:
Fabia 1,4 írta:
Urak aki esetleg màr alakitott àt fixesre hidrotőke kenő furatokkal variàlni kellene valamit? Szerelőm szerint nem lesz miattuk a "fix" tőkèkkel olajnyomàs, de màr összevesztem vele



Köszönöm a tippeket mindenkinek! Elkèszült vègre, ès akàrmennyire is meglepte a mester urat mèg inkàbb sokkal halkabb lett a motor, illetve ujra veszi egyszerre a lapot

szia, milyen szeleptőke ment bele feliciás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 26, 2020 8:34 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2016 8:06 pm
Hozzászólások: 12
Autó: 2001 Fabia 1.4 MPI AME
gyula írta:
murray írta:
Szia Gyula
én már nem szedetem még egyszer szét a motort kétszázért.
400at se ér, már belelapátoltam ötszáz ezret hogy életben maradjon.

Szia!
Nem kell szét szedni a motort az alapbeállítás elvégzéséhez. Mint Szesze is írta, csak a szelep deknit kell leszedni, és tisztában kell kell lenni a motor működésével, gyújtási sorrend, szelep nyitások-zárások, mérleg állás, stb. Nem sorolom fel mert hosszú lenne. Amúgy ezt egy szerelő (aki ért is hozzá) kb 1 óra alatt megoldja. Én megoldottam magamnak itthon mert az autószerelőt nem lehetett meggyőzni arról,hogy lehet a hidrotőkéknek alapbeállítást csinálni ezeknél az MPI motorknál. Lehet, van is leírás róla.
[/quote]

A egyszerre zárva levő két szelep (robbanás ) után jön a kipufogás ezért nyitni kell a kipufogó szelepnek . a zárva levő két szelep hengerénél a szimetrikus másodiknál egyszerre zár a kipufogó és nyit a szivó ( mérlegállás ) egybenyitás ( ez azért van mert így a gázok mozgása elősegíti a henger gázcseréjét . Minnél nagyobb az összenyitás annál nagyobb a fogyasztás mert a henger öblitésénél üzemanyag keverék kerül a kipufogoba. Ezért szoktak a versenyautók durogni.[/quote]

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 25, 2020 7:57 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 664
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Akoska írta:
Üdv Mindenkinek!

Valaki aki megcsinálta ezt az említett hidrotőke alapbeállítást mondhatna néhány szót, miként sikerült! Értem a lényeget, a szelepváltást, "kotyogást", stb. De! Én nekiláttam tegnap, és a leírtak szerint beállítva azt vettem észre, hogy az említett 2 fordulat kb 1/3 -nál járva már elkezdi kinyitni a szelepeket. És ugye az nem jó, totálisan egyenetlenül jár így a motor. Valamit elhibázhattam, de mit és hol? Ha valaki érdemi infót tudna, nagyon megköszönném.




gyula írta:
murray írta:
Szia Gyula
én már nem szedetem még egyszer szét a motort kétszázért.
400at se ér, már belelapátoltam ötszáz ezret hogy életben maradjon.

Szia!
Nem kell szét szedni a motort az alapbeállítás elvégzéséhez. Mint Szesze is írta, csak a szelep deknit kell leszedni, és tisztában kell kell lenni a motor működésével, gyújtási sorrend, szelep nyitások-zárások, mérleg állás, stb. Nem sorolom fel mert hosszú lenne. Amúgy ezt egy szerelő (aki ért is hozzá) kb 1 óra alatt megoldja. Én megoldottam magamnak itthon mert az autószerelőt nem lehetett meggyőzni arról,hogy lehet a hidrotőkéknek alapbeállítást csinálni ezeknél az MPI motorknál. Lehet, van is leírás róla.


A egyszerre zárva levő két szelep (robbanás ) után jön a kipufogás ezért nyitni kell a kipufogó szelepnek . a zárva levő két szelep hengerénél a szimetrikus másodiknál egyszerre zár a kipufogó és nyit a szivó ( mérlegállás ) egybenyitás ( ez azért van mert így a gázok mozgása elősegíti a henger gázcseréjét . Minnél nagyobb az összenyitás annál nagyobb a fogyasztás mert a henger öblitésénél üzemanyag keverék kerül a kipufogoba. Ezért szoktak a versenyautók durogni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 25, 2020 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2016 8:06 pm
Hozzászólások: 12
Autó: 2001 Fabia 1.4 MPI AME
Üdv Mindenkinek!

Valaki aki megcsinálta ezt az említett hidrotőke alapbeállítást mondhatna néhány szót, miként sikerült! Értem a lényeget, a szelepváltást, "kotyogást", stb. De! Én nekiláttam tegnap, és a leírtak szerint beállítva azt vettem észre, hogy az említett 2 fordulat kb 1/3 -nál járva már elkezdi kinyitni a szelepeket. És ugye az nem jó, totálisan egyenetlenül jár így a motor. Valamit elhibázhattam, de mit és hol? Ha valaki érdemi infót tudna, nagyon megköszönném.




gyula írta:
murray írta:
Szia Gyula
én már nem szedetem még egyszer szét a motort kétszázért.
400at se ér, már belelapátoltam ötszáz ezret hogy életben maradjon.

Szia!
Nem kell szét szedni a motort az alapbeállítás elvégzéséhez. Mint Szesze is írta, csak a szelep deknit kell leszedni, és tisztában kell kell lenni a motor működésével, gyújtási sorrend, szelep nyitások-zárások, mérleg állás, stb. Nem sorolom fel mert hosszú lenne. Amúgy ezt egy szerelő (aki ért is hozzá) kb 1 óra alatt megoldja. Én megoldottam magamnak itthon mert az autószerelőt nem lehetett meggyőzni arról,hogy lehet a hidrotőkéknek alapbeállítást csinálni ezeknél az MPI motorknál. Lehet, van is leírás róla.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hidrótőke probléma
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 07, 2019 7:36 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. szept. 07, 2019 6:24 pm
Hozzászólások: 90
Autó: Skoda fábia 1.4mpi AQW
feketete írta:
Joco írta:
Hello segítségeteket kérném lenne egy 1.4mpi aqw motoros 2002es 168000kmel rendelkező fábia hidrótőke csere lett de vanak napok mikor reggelente indításnál elkezd csorogni majd aba hagya elméletileg nem lenne szabad?.


pár motorfodulatig míg föláll az olajnyomás kopoghat a hidrotöke, de utánna hangtalannak kell lennie . ez nem hiba .


Oke köszi a választ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 396 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség