Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. feb. 21, 2019 11:50 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 364 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 12:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ennek a motornak nem szokott tönkre menni az olajpumpája, két sima fogaskerékből áll. Egyébként az olajgomba helyére a szerelő be tud csavarni egy manométert és azonnal látszik, hogy mekkora a nyomás. Sajnos az ócska olaj használata miatt tönkre szoktak menni a hidrotőkék, lerakódik bennük az olajsár.

venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:56 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
TiB írta:
venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


A hidrotőkében van két szelep. Ha ezek elszennyeződtek, akkor nehezen töltődik fel olajjal, főleg hidegen, amikor az olaj viszkozitása még nagy. Ha a szelepek kikoptak és eresztenek, akkor pedig a meleg, hígabb olajat könnyen kieresztik. Ilyenkor szinte mindig hallatszik egy kis szelephang, főleg hirtelen fordulatszám változásokkor.

Ha az olajpumpa nem szállít eleget, akkor előbb-utóbb az olajnyomás figyelmeztető lámpája világítani fog.


ÁÁ értem , akkor ha szennyeződés lenne benne akkor gondolom a hidrotőke tisztító adalék már kiszedte volna. Akkor nem marad más mint a csere. Már nézegettem és 1.600 ft/db-áron találtam utángyártottat. Érdemes utángyártottal foglalkozni vagy maradjak a gyárinál ? Mondjuk az elég húzós 200 euro szlovákiában a 8db. Itthon mégtöbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:39 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


A hidrotőkében van két szelep. Ha ezek elszennyeződtek, akkor nehezen töltődik fel olajjal, főleg hidegen, amikor az olaj viszkozitása még nagy. Ha a szelepek kikoptak és eresztenek, akkor pedig a meleg, hígabb olajat könnyen kieresztik. Ilyenkor szinte mindig hallatszik egy kis szelephang, főleg hirtelen fordulatszám változásokkor.

Ha az olajpumpa nem szállít eleget, akkor előbb-utóbb az olajnyomás figyelmeztető lámpája világítani fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:22 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:07 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:01 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
nem , azt kicseréltettem amikor megvettem a kocsit


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 10:46 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7558
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Nem a láncot hallod? az szokott csörögni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 10:38 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 29, 2012 4:51 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Hello!
Kb. 2 másodpercig halható, de inkább csak a nagy hidegekbe. Castrol Magnatech 10W-40 volt sokáig az autóba, ott sokkal tovább volt hallható, és még hideg sem kellett hozzá. Én most is azt mondom nem egy autóba van rakva a családba, illetve haveri körbe évek óta a Q8 5w40, de nem volt egyikkel sem gond. Nemsokára olajcserés lesz megint az autóm, akkor megpróbálom én is Totalt Quartz 9000-est.
Egyébként én ismerek olyat is aki az EDGE-t csapta ki az autóból, hogy sz@r.!
Na mind1, kinek mi jött be!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
dombi7 írta:
hevy26 írta:
mumo írta:
hevy26 írta:
Hát nem tudom én lehet hogy pont a Castrol olajra fognám. Ugyanis nekem az után kezdett el hidegen szólni iután két olajcsere Castrol EDGE volt, majd kapott másik fajtát és nem csörög azóta :-)

Melyik olajra tértél át?


Ha jól emlékszem akkor a TOTAL Kvarc 9000 10/40
Vagy a Liqui Moly -nak van egy gtafit adalékosa az elég jó volt. Viszont a Liqui Moly -nak van motor tisztító folyadék amit olajcsere előtt kell betölteni és hagyni dolgozni. Nagyod brutális anyag!!!


Egyébként a Total Quartz 9000 nem 5W-40-es?
Szerintem a 7000-es a10W40-es.

Egyébként kinek mi jött be, én évek óta 5W40 Q8-at használok és hidegbe sem hallom csörögni a hidrotőkékek, csak amíg felépül a normális olajnyomás.
10w-40-nél sokkal tovább hallottam, nem is értem miért erőltette annak idején a szakszerviz. Kollégának is az "öreg" szaki a 10W40-es erőltette, egy ideig próbálkoztam neki megmagyarázni, hogy tovább kéne lépni, de aztán inkább ráhagytam. :)


Lehet hogy igazad van a 9000 illetően nem tudom rég volt :-)
Viszont a Q8 pont az a szar amit egyszer raktam bele és kb 3-4000 km után ki is ..... amilyen messzire csak tudtam. Nem tom nálad menyi idő amég fel nem épül az olajnyomás , de azt tudom hogy nálam most nem csörömpöl az első pillanattól kezdve :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
dombi7 írta:
hevy26 írta:
mumo írta:
hevy26 írta:
Hát nem tudom én lehet hogy pont a Castrol olajra fognám. Ugyanis nekem az után kezdett el hidegen szólni iután két olajcsere Castrol EDGE volt, majd kapott másik fajtát és nem csörög azóta :-)

Melyik olajra tértél át?


Ha jól emlékszem akkor a TOTAL Kvarc 9000 10/40
Vagy a Liqui Moly -nak van egy gtafit adalékosa az elég jó volt. Viszont a Liqui Moly -nak van motor tisztító folyadék amit olajcsere előtt kell betölteni és hagyni dolgozni. Nagyod brutális anyag!!!


Egyébként a Total Quartz 9000 nem 5W-40-es?
Szerintem a 7000-es a10W40-es.

Egyébként kinek mi jött be, én évek óta 5W40 Q8-at használok és hidegbe sem hallom csörögni a hidrotőkékek, csak amíg felépül a normális olajnyomás.
10w-40-nél sokkal tovább hallottam, nem is értem miért erőltette annak idején a szakszerviz. Kollégának is az "öreg" szaki a 10W40-es erőltette, egy ideig próbálkoztam neki megmagyarázni, hogy tovább kéne lépni, de aztán inkább ráhagytam. :)


Lehet hogy igazad van a 9000 illetően nem tudom rég volt :-)
Viszont a Q8 pont az a szar amit egyszer raktam bele és kb 3-4000 km után ki is ..... amilyen messzire csak tudtam. Nem tom nálad menyi idő amég fel nem épül az olajnyomás , de azt tudom hogy nálam most nem csörömpöl az első pillanattól kezdve :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 2:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
hevy26 írta:
mumo írta:
hevy26 írta:
Hát nem tudom én lehet hogy pont a Castrol olajra fognám. Ugyanis nekem az után kezdett el hidegen szólni iután két olajcsere Castrol EDGE volt, majd kapott másik fajtát és nem csörög azóta :-)

Melyik olajra tértél át?


Ha jól emlékszem akkor a TOTAL Kvarc 9000 10/40
Vagy a Liqui Moly -nak van egy gtafit adalékosa az elég jó volt. Viszont a Liqui Moly -nak van motor tisztító folyadék amit olajcsere előtt kell betölteni és hagyni dolgozni. Nagyod brutális anyag!!!


Egyébként a Total Quartz 9000 nem 5W-40-es?
Szerintem a 7000-es a10W40-es.

Egyébként kinek mi jött be, én évek óta 5W40 Q8-at használok és hidegbe sem hallom csörögni a hidrotőkékek, csak amíg felépül a normális olajnyomás.
10w-40-nél sokkal tovább hallottam, nem is értem miért erőltette annak idején a szakszerviz. Kollégának is az "öreg" szaki a 10W40-es erőltette, egy ideig próbálkoztam neki megmagyarázni, hogy tovább kéne lépni, de aztán inkább ráhagytam. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 2:15 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Igen, ez a motor a pörgést szereti. Városi használatra a 75 lovas sokkal alkalmasabb, már csak a nyomatékgörbéje miatt is.

djboris írta:
Azt is mesélte, ha hamarabb találkoztok lebeszéled a 100 lóról... :)
A városi használat miatt?

goes írta:
Volt szegény... Na nekem ez az EGR dolog már sok. Nem mintha nem érteném a működését, de itt vissza kell követni a dolgokat a szerelőig, aki elvileg kicserélte egy új darabra. Nem voltam meggyőződve róla, hogy új példány került bele, bár sötétben, elemlámpával semmi sem biztos. Egyébként a motor gyönyörűen ketyeg, egy alapos fojtószelep tisztítás kell majd, mert a felső része is vastagon koszos. Egy gyújtáskábel volt végül is gyenge, szerencsére kockatrafós a kocsija, nem ezek a gyönge Eldor-ok vannak benne.

djboris írta:
Anngie említette... megközelítöleg... :)
Mesélte, hogy volt nálad a fekete paripával...

goes írta:
Alig 37 vagyok.... :)

djboris írta:
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 2:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Azt is mesélte, ha hamarabb találkoztok lebeszéled a 100 lóról... :)
A városi használat miatt?

goes írta:
Volt szegény... Na nekem ez az EGR dolog már sok. Nem mintha nem érteném a működését, de itt vissza kell követni a dolgokat a szerelőig, aki elvileg kicserélte egy új darabra. Nem voltam meggyőződve róla, hogy új példány került bele, bár sötétben, elemlámpával semmi sem biztos. Egyébként a motor gyönyörűen ketyeg, egy alapos fojtószelep tisztítás kell majd, mert a felső része is vastagon koszos. Egy gyújtáskábel volt végül is gyenge, szerencsére kockatrafós a kocsija, nem ezek a gyönge Eldor-ok vannak benne.

djboris írta:
Anngie említette... megközelítöleg... :)
Mesélte, hogy volt nálad a fekete paripával...

goes írta:
Alig 37 vagyok.... :)

djboris írta:
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 1:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
Gyula köszi ez jó kis " anyag" ki is nyomtattam és megmutatom a szerelő havernak :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 364 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség