Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 18, 2018 3:36 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 342 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 6:14 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Asszem inkább gyüjtök egy kicsit és veszek gyárit - de az nem most lesz hanem kb két hónap. Ha addig így használom az károsíthatja a motort ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
Inkább Ajusa, mint Vika. Gyárit én is tudok 7500-ért.

hevy26 írta:
venom írta:
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


És az Ajusát meg szabad venni?? A "Fikát" egyértelmű hogy nem de nekem az Ajut sem ajálották , amire azt mondták hogy jó az kb 8e/db és ugye 8db kellene belőle 1.4 Mpi be. nembeszélve az egyébb köcölékekről, tőcsavarok , tömítések, munkadíj , ....... aj jaj


Egyébként ezekkel az utángyártottakkal mi baj ? Berakom és ugyanúgy csörögni fog mint a régi ? Vagy nem megy el csak 30e km-t ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 5:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Inkább Ajusa, mint Vika. Gyárit én is tudok 7500-ért.

hevy26 írta:
venom írta:
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


És az Ajusát meg szabad venni?? A "Fikát" egyértelmű hogy nem de nekem az Ajut sem ajálották , amire azt mondták hogy jó az kb 8e/db és ugye 8db kellene belőle 1.4 Mpi be. nembeszélve az egyébb köcölékekről, tőcsavarok , tömítések, munkadíj , ....... aj jaj


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
venom írta:
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


És az Ajusát meg szabad venni?? A "Fikát" egyértelmű hogy nem de nekem az Ajut sem ajálották , amire azt mondták hogy jó az kb 8e/db és ugye 8db kellene belőle 1.4 Mpi be. nembeszélve az egyébb köcölékekről, tőcsavarok , tömítések, munkadíj , ....... aj jaj


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 1:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 1:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
venom írta:
TiB írta:
venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


A hidrotőkében van két szelep. Ha ezek elszennyeződtek, akkor nehezen töltődik fel olajjal, főleg hidegen, amikor az olaj viszkozitása még nagy. Ha a szelepek kikoptak és eresztenek, akkor pedig a meleg, hígabb olajat könnyen kieresztik. Ilyenkor szinte mindig hallatszik egy kis szelephang, főleg hirtelen fordulatszám változásokkor.

Ha az olajpumpa nem szállít eleget, akkor előbb-utóbb az olajnyomás figyelmeztető lámpája világítani fog.


ÁÁ értem , akkor ha szennyeződés lenne benne akkor gondolom a hidrotőke tisztító adalék már kiszedte volna. Akkor nem marad más mint a csere.

Nem biztos, hogy a tisztító csodaszerek képesek kiszedni. Ráadásul megvan az a veszélye, hogy ha feloldja a lerakódott olajsarat, az másol okoz dugulást és nagyobb bajt. A csere nem feltétlenül az egyetlen alternatíva, meg lehet próbálni kiszedni őket és egyenként, benzinnel és "fogkefével" kitisztítani. Két esélyes dolog, ha ki van kopva, akkor a tisztítás még ronthat is rajta. Minden esetre olcsóbb, mint a csere vagy a "csodaadalék".
venom írta:
Már nézegettem és 1.600 ft/db-áron találtam utángyártottat. Érdemes utángyártottal foglalkozni vagy maradjak a gyárinál ? Mondjuk az elég húzós 200 euro szlovákiában a 8db. Itthon mégtöbb.

Ha már csere, akkor eredetit vennék belőle. A kiszerelés és összerakás sem kis munka, az 1600 Ft-os ár pedig nagyon alacsonynak tűnik. Ennyiért nem biztos, hogy tartós lesz. Egy 6-8000 Ft/db árat inkább tartok reálisnak, amit minőségi termékért elkérhetnek és gondos karbantartás mellett nem fog 100e km után ismét cserére szorulni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 12:22 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
Ennek a motornak nem szokott tönkre menni az olajpumpája, két sima fogaskerékből áll. Egyébként az olajgomba helyére a szerelő be tud csavarni egy manométert és azonnal látszik, hogy mekkora a nyomás. Sajnos az ócska olaj használata miatt tönkre szoktak menni a hidrotőkék, lerakódik bennük az olajsár.

Háát , hogy az előző tulaj milyen olajat rakott bele , meg hogy cserélte e rendesen azt nem tudom

venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 12:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ennek a motornak nem szokott tönkre menni az olajpumpája, két sima fogaskerékből áll. Egyébként az olajgomba helyére a szerelő be tud csavarni egy manométert és azonnal látszik, hogy mekkora a nyomás. Sajnos az ócska olaj használata miatt tönkre szoktak menni a hidrotőkék, lerakódik bennük az olajsár.

venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:56 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
TiB írta:
venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


A hidrotőkében van két szelep. Ha ezek elszennyeződtek, akkor nehezen töltődik fel olajjal, főleg hidegen, amikor az olaj viszkozitása még nagy. Ha a szelepek kikoptak és eresztenek, akkor pedig a meleg, hígabb olajat könnyen kieresztik. Ilyenkor szinte mindig hallatszik egy kis szelephang, főleg hirtelen fordulatszám változásokkor.

Ha az olajpumpa nem szállít eleget, akkor előbb-utóbb az olajnyomás figyelmeztető lámpája világítani fog.


ÁÁ értem , akkor ha szennyeződés lenne benne akkor gondolom a hidrotőke tisztító adalék már kiszedte volna. Akkor nem marad más mint a csere. Már nézegettem és 1.600 ft/db-áron találtam utángyártottat. Érdemes utángyártottal foglalkozni vagy maradjak a gyárinál ? Mondjuk az elég húzós 200 euro szlovákiában a 8db. Itthon mégtöbb.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:39 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


A hidrotőkében van két szelep. Ha ezek elszennyeződtek, akkor nehezen töltődik fel olajjal, főleg hidegen, amikor az olaj viszkozitása még nagy. Ha a szelepek kikoptak és eresztenek, akkor pedig a meleg, hígabb olajat könnyen kieresztik. Ilyenkor szinte mindig hallatszik egy kis szelephang, főleg hirtelen fordulatszám változásokkor.

Ha az olajpumpa nem szállít eleget, akkor előbb-utóbb az olajnyomás figyelmeztető lámpája világítani fog.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:22 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:07 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 11:01 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
nem , azt kicseréltettem amikor megvettem a kocsit


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 10:46 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7433
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Nem a láncot hallod? az szokott csörögni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 342 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség