Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. márc. 25, 2019 7:46 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 364 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2012 7:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
http://www.webautoshop.hu/id/00185_Liqui-Moly_TOP_TEC_4100_5W-40_motorolaj__5_lit_%3CBR_%3E__MB_229_31__BMW_LL-04__


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 16, 2012 7:22 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Roomster 1.4 BXW 120.000km Castrol Magnatec 10w-40 került bele 9000km és a tüntetek hidrotőkére utalnak.
Olaj és szűrőcsere lesz azonnal.
Szűrő:Bosch
Olaj:Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
Remélem visszaáll a régi hang
Egyébként lehet szelephézagot állitani ennél a tipusnál?
Érdemes megnézni a nem múlik a hang?
Ja és csak pár percig amig egy kicsit nem melegszik be addig kopog szépen a fordulattal eggyütt....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 15, 2012 6:38 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7583
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
A gyár szerint nem 10W/40 olaj kell bele, hanem VW500.00/502.00 szabványú. Ezt teljesítik a 10W/40, 5W/40 és a 0W/40 viszkozitású olajok közül elég sokan.

2002 óta Castrol olajat használok, elégedett vagyok vele.

Nekem is megfelel ez a vacak castrol :)
Egyébként ha felnéztek a castrol oldalára már nem
ír 10w40-es olajat egyik motortipushoz sem..
http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7060757


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 14, 2012 10:19 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A gyár szerint nem 10W/40 olaj kell bele, hanem VW500.00/502.00 szabványú. Ezt teljesítik a 10W/40, 5W/40 és a 0W/40 viszkozitású olajok közül elég sokan.

2002 óta Castrol olajat használok, elégedett vagyok vele.

hevy26 írta:
gyula írta:
Hello.
Lehet,hogy egy olajcsere segítene, de nem biztos. (elvolt hanyagolva)
Én tavaly megjártam a hidrotőke csere pénzt nem kimélő útját. (2002. 1.4 MPI AZF)
Csak egyet mondok.
A hidrotőke tisztítót felejtsd el.Beletettem én is a mociba, 150km-t ment csöndesen és utána förtelmes hangja volt a motornak, talán rosszabb mint előtte.
Az AJUSA tőkéket felejtsd el szintén, azt vettem bele először. a 8db-ból 4db rossz volt.(beszerelés után derült ki). Utána 8db gyári bele (7500ft/db, AJUSA ugyan ennyi volt) azóta jó.
Látom írták már,hogy a gyárit vegyél,én is azt javaslom.
Nem érdemes az utángyártottakkal foglalkozni, mert csak a pénzt viszi el,és nem biztos egyszer sem,hogy jó is lesz.
Ami kelleni fog:
8db hidrotőke
új hengerfej csavarok (Viktor Reinz)
új hengerfej tömítés (Viktor Reinz) Remélem jól írtam a nevet.
Én ARAL HIGH TRONIC 5W40 olajat tettem bele.
Előtte Castrol Magnatec 10w40 volt benne.
De többet 10w40 olaj nem lesz beletöltve.
A másik dolog, most járok utána a hidrotőkék kiváltásával kapcsolatos dolgoknak.


hengerfej síkoltatás
venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?



Ezt én nem értem ha eleve a gyár szerint is 10W40 olaj kell bele akkor az5W40 túlzás nem? oké ártani nem árt neki de ezzel kapcsolatban voltak mindig is kétségeim.
Akárki akármit mond szerintem még mindig a Castrol olajok a bűnösek nagyrészt. Nekem csak rossz tapasztalatom van vele,és ha elmegyek 4 különböző helyre olyajat nézni az tuti hogy négyből három helyen az elméletileg ugyanolyan Castrol olajok között van különbség már eleve a cimkézésnél , gyártási hely ilyesmi.

A hidrotőke "kiiktatásról" a múltkor már olvastam valamit de anyira nem értek hozzá. Majd szd meg velünk az infókat. :-) Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 14, 2012 10:07 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
gyula írta:
Hello.
Lehet,hogy egy olajcsere segítene, de nem biztos. (elvolt hanyagolva)
Én tavaly megjártam a hidrotőke csere pénzt nem kimélő útját. (2002. 1.4 MPI AZF)
Csak egyet mondok.
A hidrotőke tisztítót felejtsd el.Beletettem én is a mociba, 150km-t ment csöndesen és utána förtelmes hangja volt a motornak, talán rosszabb mint előtte.
Az AJUSA tőkéket felejtsd el szintén, azt vettem bele először. a 8db-ból 4db rossz volt.(beszerelés után derült ki). Utána 8db gyári bele (7500ft/db, AJUSA ugyan ennyi volt) azóta jó.
Látom írták már,hogy a gyárit vegyél,én is azt javaslom.
Nem érdemes az utángyártottakkal foglalkozni, mert csak a pénzt viszi el,és nem biztos egyszer sem,hogy jó is lesz.
Ami kelleni fog:
8db hidrotőke
új hengerfej csavarok (Viktor Reinz)
új hengerfej tömítés (Viktor Reinz) Remélem jól írtam a nevet.
Én ARAL HIGH TRONIC 5W40 olajat tettem bele.
Előtte Castrol Magnatec 10w40 volt benne.
De többet 10w40 olaj nem lesz beletöltve.
A másik dolog, most járok utána a hidrotőkék kiváltásával kapcsolatos dolgoknak.


hengerfej síkoltatás
venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?



Ezt én nem értem ha eleve a gyár szerint is 10W40 olaj kell bele akkor az5W40 túlzás nem? oké ártani nem árt neki de ezzel kapcsolatban voltak mindig is kétségeim.
Akárki akármit mond szerintem még mindig a Castrol olajok a bűnösek nagyrészt. Nekem csak rossz tapasztalatom van vele,és ha elmegyek 4 különböző helyre olyajat nézni az tuti hogy négyből három helyen az elméletileg ugyanolyan Castrol olajok között van különbség már eleve a cimkézésnél , gyártási hely ilyesmi.

A hidrotőke "kiiktatásról" a múltkor már olvastam valamit de anyira nem értek hozzá. Majd szd meg velünk az infókat. :-) Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 14, 2012 9:50 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 535
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Figyu.
Próbáld meg, hogy "átmosatod" a motort.
Benne van a hidrotőke tisztító ugye?
Engedd le róla ezt az olajat, és tegyél bele egy occsó Tecso-s olajat és menjél vele 20-30 km-t.
Majd ezt is eresszed le, és tegyél rá egy jó fajta 5W40-s olajat, a szűrőt is most cseréd ki, hogy az is új legyen.
venom írta:
Asszem inkább gyüjtök egy kicsit és veszek gyárit - de az nem most lesz hanem kb két hónap. Ha addig így használom az károsíthatja a motort ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. márc. 14, 2012 9:43 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 535
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Hello.
Lehet,hogy egy olajcsere segítene, de nem biztos. (elvolt hanyagolva)
Én tavaly megjártam a hidrotőke csere pénzt nem kimélő útját. (2002. 1.4 MPI AZF)
Csak egyet mondok.
A hidrotőke tisztítót felejtsd el.Beletettem én is a mociba, 150km-t ment csöndesen és utána förtelmes hangja volt a motornak, talán rosszabb mint előtte.
Az AJUSA tőkéket felejtsd el szintén, azt vettem bele először. a 8db-ból 4db rossz volt.(beszerelés után derült ki). Utána 8db gyári bele (7500ft/db, AJUSA ugyan ennyi volt) azóta jó.
Látom írták már,hogy a gyárit vegyél,én is azt javaslom.
Nem érdemes az utángyártottakkal foglalkozni, mert csak a pénzt viszi el,és nem biztos egyszer sem,hogy jó is lesz.
Ami kelleni fog:
8db hidrotőke
új hengerfej csavarok (Viktor Reinz)
új hengerfej tömítés (Viktor Reinz) Remélem jól írtam a nevet.
Én ARAL HIGH TRONIC 5W40 olajat tettem bele.
Előtte Castrol Magnatec 10w40 volt benne.
De többet 10w40 olaj nem lesz beletöltve.
A másik dolog, most járok utána a hidrotőkék kiváltásával kapcsolatos dolgoknak.


hengerfej síkoltatás
venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 6:14 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Asszem inkább gyüjtök egy kicsit és veszek gyárit - de az nem most lesz hanem kb két hónap. Ha addig így használom az károsíthatja a motort ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
Inkább Ajusa, mint Vika. Gyárit én is tudok 7500-ért.

hevy26 írta:
venom írta:
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


És az Ajusát meg szabad venni?? A "Fikát" egyértelmű hogy nem de nekem az Ajut sem ajálották , amire azt mondták hogy jó az kb 8e/db és ugye 8db kellene belőle 1.4 Mpi be. nembeszélve az egyébb köcölékekről, tőcsavarok , tömítések, munkadíj , ....... aj jaj


Egyébként ezekkel az utángyártottakkal mi baj ? Berakom és ugyanúgy csörögni fog mint a régi ? Vagy nem megy el csak 30e km-t ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 5:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Inkább Ajusa, mint Vika. Gyárit én is tudok 7500-ért.

hevy26 írta:
venom írta:
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


És az Ajusát meg szabad venni?? A "Fikát" egyértelmű hogy nem de nekem az Ajut sem ajálották , amire azt mondták hogy jó az kb 8e/db és ugye 8db kellene belőle 1.4 Mpi be. nembeszélve az egyébb köcölékekről, tőcsavarok , tömítések, munkadíj , ....... aj jaj


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 4:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
venom írta:
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


És az Ajusát meg szabad venni?? A "Fikát" egyértelmű hogy nem de nekem az Ajut sem ajálották , amire azt mondták hogy jó az kb 8e/db és ugye 8db kellene belőle 1.4 Mpi be. nembeszélve az egyébb köcölékekről, tőcsavarok , tömítések, munkadíj , ....... aj jaj


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 2:02 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Köszönöm srácok. Akkor gyüjtök egy kis zsozsót. Addig felhangosítom a rádiót :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 1:49 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ajusát tudok 4500/db-ért. A Viká-t meg ne vedd!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 1:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
venom írta:
TiB írta:
venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


A hidrotőkében van két szelep. Ha ezek elszennyeződtek, akkor nehezen töltődik fel olajjal, főleg hidegen, amikor az olaj viszkozitása még nagy. Ha a szelepek kikoptak és eresztenek, akkor pedig a meleg, hígabb olajat könnyen kieresztik. Ilyenkor szinte mindig hallatszik egy kis szelephang, főleg hirtelen fordulatszám változásokkor.

Ha az olajpumpa nem szállít eleget, akkor előbb-utóbb az olajnyomás figyelmeztető lámpája világítani fog.


ÁÁ értem , akkor ha szennyeződés lenne benne akkor gondolom a hidrotőke tisztító adalék már kiszedte volna. Akkor nem marad más mint a csere.

Nem biztos, hogy a tisztító csodaszerek képesek kiszedni. Ráadásul megvan az a veszélye, hogy ha feloldja a lerakódott olajsarat, az másol okoz dugulást és nagyobb bajt. A csere nem feltétlenül az egyetlen alternatíva, meg lehet próbálni kiszedni őket és egyenként, benzinnel és "fogkefével" kitisztítani. Két esélyes dolog, ha ki van kopva, akkor a tisztítás még ronthat is rajta. Minden esetre olcsóbb, mint a csere vagy a "csodaadalék".
venom írta:
Már nézegettem és 1.600 ft/db-áron találtam utángyártottat. Érdemes utángyártottal foglalkozni vagy maradjak a gyárinál ? Mondjuk az elég húzós 200 euro szlovákiában a 8db. Itthon mégtöbb.

Ha már csere, akkor eredetit vennék belőle. A kiszerelés és összerakás sem kis munka, az 1600 Ft-os ár pedig nagyon alacsonynak tűnik. Ennyiért nem biztos, hogy tartós lesz. Egy 6-8000 Ft/db árat inkább tartok reálisnak, amit minőségi termékért elkérhetnek és gondos karbantartás mellett nem fog 100e km után ismét cserére szorulni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 12:22 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
goes írta:
Ennek a motornak nem szokott tönkre menni az olajpumpája, két sima fogaskerékből áll. Egyébként az olajgomba helyére a szerelő be tud csavarni egy manométert és azonnal látszik, hogy mekkora a nyomás. Sajnos az ócska olaj használata miatt tönkre szoktak menni a hidrotőkék, lerakódik bennük az olajsár.

Háát , hogy az előző tulaj milyen olajat rakott bele , meg hogy cserélte e rendesen azt nem tudom

venom írta:
goes írta:
A jó tőke hidegen csattoghat rövid ideig. A rossz melegen is csattog. Érdemes megpróbálkozni egy szelephézag beállítással először. Néhány hozzászólással lejjebb egy nagyon részletes leírás található róla, ha nem ért hozzá a szerelőd.

venom írta:
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


igen , olvastam. De volt szelephézag állítás is. Csak azt nem értem hogy hideg motornál miért nem csinálja. Az nem lehet hogy az olajpumpa kezdi megadni magát és nem jut elég olaj a hidrotőkékhez. Az baj hogy a kocsi fél évig állt a kereskedésben - ezért is probálkoztam a liqui molly-va.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 364 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség