Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 20, 2018 5:44 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 342 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2012 10:38 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. márc. 05, 2012 9:48 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok.

Nekem is hidrotőke problémám van ( Fabia 1.4Mpi 2002 )
Januárban vásároltam az autót egy kereskedésben. Az a baj , hogy melegen elkezdenek csörögni a tőkék. Hidegen nem csak melegen. Olyan igazi varrógép hangja van.
Raktam bele liqui molly hidrotőke tisztító adalékot , már mentem vele 300km de semmi változás. Total Qarcz 5W-40 olaj van benne. Nincs valakinek valami ötlete a problémára ? Ha rosszak lennének a tőkék akkor hidegen is csörögne(kopogna ) nem ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. feb. 29, 2012 4:51 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Hello!
Kb. 2 másodpercig halható, de inkább csak a nagy hidegekbe. Castrol Magnatech 10W-40 volt sokáig az autóba, ott sokkal tovább volt hallható, és még hideg sem kellett hozzá. Én most is azt mondom nem egy autóba van rakva a családba, illetve haveri körbe évek óta a Q8 5w40, de nem volt egyikkel sem gond. Nemsokára olajcserés lesz megint az autóm, akkor megpróbálom én is Totalt Quartz 9000-est.
Egyébként én ismerek olyat is aki az EDGE-t csapta ki az autóból, hogy sz@r.!
Na mind1, kinek mi jött be!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
dombi7 írta:
hevy26 írta:
mumo írta:
hevy26 írta:
Hát nem tudom én lehet hogy pont a Castrol olajra fognám. Ugyanis nekem az után kezdett el hidegen szólni iután két olajcsere Castrol EDGE volt, majd kapott másik fajtát és nem csörög azóta :-)

Melyik olajra tértél át?


Ha jól emlékszem akkor a TOTAL Kvarc 9000 10/40
Vagy a Liqui Moly -nak van egy gtafit adalékosa az elég jó volt. Viszont a Liqui Moly -nak van motor tisztító folyadék amit olajcsere előtt kell betölteni és hagyni dolgozni. Nagyod brutális anyag!!!


Egyébként a Total Quartz 9000 nem 5W-40-es?
Szerintem a 7000-es a10W40-es.

Egyébként kinek mi jött be, én évek óta 5W40 Q8-at használok és hidegbe sem hallom csörögni a hidrotőkékek, csak amíg felépül a normális olajnyomás.
10w-40-nél sokkal tovább hallottam, nem is értem miért erőltette annak idején a szakszerviz. Kollégának is az "öreg" szaki a 10W40-es erőltette, egy ideig próbálkoztam neki megmagyarázni, hogy tovább kéne lépni, de aztán inkább ráhagytam. :)


Lehet hogy igazad van a 9000 illetően nem tudom rég volt :-)
Viszont a Q8 pont az a szar amit egyszer raktam bele és kb 3-4000 km után ki is ..... amilyen messzire csak tudtam. Nem tom nálad menyi idő amég fel nem épül az olajnyomás , de azt tudom hogy nálam most nem csörömpöl az első pillanattól kezdve :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 4:46 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
dombi7 írta:
hevy26 írta:
mumo írta:
hevy26 írta:
Hát nem tudom én lehet hogy pont a Castrol olajra fognám. Ugyanis nekem az után kezdett el hidegen szólni iután két olajcsere Castrol EDGE volt, majd kapott másik fajtát és nem csörög azóta :-)

Melyik olajra tértél át?


Ha jól emlékszem akkor a TOTAL Kvarc 9000 10/40
Vagy a Liqui Moly -nak van egy gtafit adalékosa az elég jó volt. Viszont a Liqui Moly -nak van motor tisztító folyadék amit olajcsere előtt kell betölteni és hagyni dolgozni. Nagyod brutális anyag!!!


Egyébként a Total Quartz 9000 nem 5W-40-es?
Szerintem a 7000-es a10W40-es.

Egyébként kinek mi jött be, én évek óta 5W40 Q8-at használok és hidegbe sem hallom csörögni a hidrotőkékek, csak amíg felépül a normális olajnyomás.
10w-40-nél sokkal tovább hallottam, nem is értem miért erőltette annak idején a szakszerviz. Kollégának is az "öreg" szaki a 10W40-es erőltette, egy ideig próbálkoztam neki megmagyarázni, hogy tovább kéne lépni, de aztán inkább ráhagytam. :)


Lehet hogy igazad van a 9000 illetően nem tudom rég volt :-)
Viszont a Q8 pont az a szar amit egyszer raktam bele és kb 3-4000 km után ki is ..... amilyen messzire csak tudtam. Nem tom nálad menyi idő amég fel nem épül az olajnyomás , de azt tudom hogy nálam most nem csörömpöl az első pillanattól kezdve :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 2:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
hevy26 írta:
mumo írta:
hevy26 írta:
Hát nem tudom én lehet hogy pont a Castrol olajra fognám. Ugyanis nekem az után kezdett el hidegen szólni iután két olajcsere Castrol EDGE volt, majd kapott másik fajtát és nem csörög azóta :-)

Melyik olajra tértél át?


Ha jól emlékszem akkor a TOTAL Kvarc 9000 10/40
Vagy a Liqui Moly -nak van egy gtafit adalékosa az elég jó volt. Viszont a Liqui Moly -nak van motor tisztító folyadék amit olajcsere előtt kell betölteni és hagyni dolgozni. Nagyod brutális anyag!!!


Egyébként a Total Quartz 9000 nem 5W-40-es?
Szerintem a 7000-es a10W40-es.

Egyébként kinek mi jött be, én évek óta 5W40 Q8-at használok és hidegbe sem hallom csörögni a hidrotőkékek, csak amíg felépül a normális olajnyomás.
10w-40-nél sokkal tovább hallottam, nem is értem miért erőltette annak idején a szakszerviz. Kollégának is az "öreg" szaki a 10W40-es erőltette, egy ideig próbálkoztam neki megmagyarázni, hogy tovább kéne lépni, de aztán inkább ráhagytam. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 2:15 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Igen, ez a motor a pörgést szereti. Városi használatra a 75 lovas sokkal alkalmasabb, már csak a nyomatékgörbéje miatt is.

djboris írta:
Azt is mesélte, ha hamarabb találkoztok lebeszéled a 100 lóról... :)
A városi használat miatt?

goes írta:
Volt szegény... Na nekem ez az EGR dolog már sok. Nem mintha nem érteném a működését, de itt vissza kell követni a dolgokat a szerelőig, aki elvileg kicserélte egy új darabra. Nem voltam meggyőződve róla, hogy új példány került bele, bár sötétben, elemlámpával semmi sem biztos. Egyébként a motor gyönyörűen ketyeg, egy alapos fojtószelep tisztítás kell majd, mert a felső része is vastagon koszos. Egy gyújtáskábel volt végül is gyenge, szerencsére kockatrafós a kocsija, nem ezek a gyönge Eldor-ok vannak benne.

djboris írta:
Anngie említette... megközelítöleg... :)
Mesélte, hogy volt nálad a fekete paripával...

goes írta:
Alig 37 vagyok.... :)

djboris írta:
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 2:08 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Azt is mesélte, ha hamarabb találkoztok lebeszéled a 100 lóról... :)
A városi használat miatt?

goes írta:
Volt szegény... Na nekem ez az EGR dolog már sok. Nem mintha nem érteném a működését, de itt vissza kell követni a dolgokat a szerelőig, aki elvileg kicserélte egy új darabra. Nem voltam meggyőződve róla, hogy új példány került bele, bár sötétben, elemlámpával semmi sem biztos. Egyébként a motor gyönyörűen ketyeg, egy alapos fojtószelep tisztítás kell majd, mert a felső része is vastagon koszos. Egy gyújtáskábel volt végül is gyenge, szerencsére kockatrafós a kocsija, nem ezek a gyönge Eldor-ok vannak benne.

djboris írta:
Anngie említette... megközelítöleg... :)
Mesélte, hogy volt nálad a fekete paripával...

goes írta:
Alig 37 vagyok.... :)

djboris írta:
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 1:43 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 27, 2008 8:36 pm
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Baranya megye Pécs
Gyula köszi ez jó kis " anyag" ki is nyomtattam és megmutatom a szerelő havernak :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 1:41 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Volt szegény... Na nekem ez az EGR dolog már sok. Nem mintha nem érteném a működését, de itt vissza kell követni a dolgokat a szerelőig, aki elvileg kicserélte egy új darabra. Nem voltam meggyőződve róla, hogy új példány került bele, bár sötétben, elemlámpával semmi sem biztos. Egyébként a motor gyönyörűen ketyeg, egy alapos fojtószelep tisztítás kell majd, mert a felső része is vastagon koszos. Egy gyújtáskábel volt végül is gyenge, szerencsére kockatrafós a kocsija, nem ezek a gyönge Eldor-ok vannak benne.

djboris írta:
Anngie említette... megközelítöleg... :)
Mesélte, hogy volt nálad a fekete paripával...

goes írta:
Alig 37 vagyok.... :)

djboris írta:
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 1:30 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Anngie említette... megközelítöleg... :)
Mesélte, hogy volt nálad a fekete paripával...

goes írta:
Alig 37 vagyok.... :)

djboris írta:
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 1:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Kiváló leírás, köszönjük!

gyula írta:
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 1:26 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Alig 37 vagyok.... :)

djboris írta:
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 1:09 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 522
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Hidrotőkével kapcsolatos egy-két dolog:
Fabia 1.4mpi motor, hodrotőkék ellenőrzése:
-indítsd be a motort és járasd addig amíg a hűtőventillátor bekapcsol majd leáll.
Ekkor emeld meg a motor ford. számot 2500-ra és tartsd ott 2 percig.
Amennyiben a tőkék továbbra is csattognak, a hibás tőkét a következő eljárással tudod beazonosítani.
Vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe,hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott" (mérlegállás) állapotba legyenek.
ekkor próbáld a hézagmérő 0.2 lapját az 1-s hengernél lévő szelepek és a himba közé helyezni.
Ha sikerült behelyezni a hézagmérőt és közben a tőke "ereszt" (azaz süllyed lefelé) cseréld ki azt a tőkét.
Amennyiben a fenti hézag csak aszelep és a himba közt mérhető (tőke és a pálca) nem mozdult, kell egy alap beállítást adni a tőkének.
Megjegyzések:
- Új tőkék behelyezése után a motort kb. 30 percig nem szabad beindítani, mivel a hidraulikus részeknek kell egy kis idő amíg "beállnak" megsüllyednek.
Ellenkező esetben a szelepek kitámaszthatnak.
a tőkét mindig komplett egységként kell cserélni, nem szedhető szét és nem szerelhető.( én szétszedtem, féktisztító sprével tisztítás és a 8db-ból 4 "jó lett" egy ideig.)
1.4Mpi hidrotőkék alapbeállítása:
aA hidrotőkés szelep vezérlés (alap esetben) teljesen gondozás mentesek, azaz aszelephézagot nem kell és nem is szabad állítani.
azonban a hengerfej és a himbasor levétele után, mindenképp be kell állítani a tőkék alaphelyzetét a következők alapján:
-vedd le a szelepfedelet, majd fordítsd a főtengelyt olyan helyzetbe, hogy a 4-s henger szelepei "összenyitott"állapotban legyenek. az 1-s hengernél lazítsd meg a kontra anyákat a himba állító csavarján, majd tekerd ki az állító csavarokat amíg hézag nem lesz a himba és a szelep között.
ezután tekerd vissza lassan/finoman a csavarokat mindkét himbán, amíg a szelepvezérlésben a hézag megszűnik, közben ellenőrizd a fokozatos hézag csökkenést a himbák mozgatásával.
A hézag-játék megszűnésével, pontosan behatárolható az a pont, mikor a két felület érintkezik.
Ettől a ponttól tekerd beljebb a csavarokat további két /2/ egész fordulattal (720fok).
biztosítsd a csavar helyzetét a kontra anyával.
a többi hengernél a gyújtási sorrend a mérvadó.
Talán sikerült ezen leírás alapján segíteni Nektek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 12:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
hevy26 írta:
Szóval elnézést mindenkitől de én már kételkedek a nagy szakikbe és inkább hiszek a fiatal havernak aki öreg szakikat megszégyenítő modon szerel fejből olyan dolgokat, motor vezérléseket amikhez a nagy szakik oldalakat nyomtatnak ki előtte és 5 percenként a rajzot nézik mi hol van. :-)


Szerintem "Goes" pont az ilyen "haladók" közé tartozik...
Legalábbis a hozzászólásai alapján nekem úgy tünt...
Biztos forrásból tudom hogy nem is túl "öreg" tehát olyan "hatalmas nagy öreg szaki" nem is lehet, akikröl beszélsz.

A lényeg nem feltétlenül koron múlik, hanem az érdeklödésen, és a motiváción, de ebbe ne menjünk most bele..
Bizonyos dolgokhoz tapasztalat kell, bizonyos dolgokhoz meg fiatalos lendület. A kettö kombinációja legjobb... :)

Nem csodálom, hogy nem bízol a szakikban, de az inkább a mai autószerelö világ problémája...
Nem termelödött még ki az a generáció aki tényleg a mai autószelésre hívatott...
Halkan megjegyzem lehet hogy az alap minimum egy technikusi végzettség kellene hogy legyen... (a minimum)... és utána jöhet a gyakorlat az iparban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: hidrotőke
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2012 12:34 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 522
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Szép napot.
Bizony Goes bácsi jól mondod, ezt dzsúvás dolgot.Nekem nagyon bejött az Aral High Tronic 5w40 olaj. Most készülök megint cserélni és nagyon jó áron kapom meg, 7700ft/4l.
goes írta:
Dzsuvás motorba tilos mindenféle tisztítókat tölteni, mert nagyobb kárt okoz, mint amennyit használ. A feloldott retek eltömheti az olajjáratokat. A modern szintetikus motorolajok (pl. EDGE) tisztán tartják a motort, nem képeznek olajsarat, mint a félszintetikus és ásványi olajak.

Azért szűnt meg a hidrotőke hang, mert most 10W/40-es olajat raktál bele a hígabb EDGE helyett. Ez annyit mutat, hogy a motorod (de lagalább is a hidrotőkék) már nincs a legjobb állapotban.

hevy26 írta:
mumo írta:
hevy26 írta:
Hát nem tudom én lehet hogy pont a Castrol olajra fognám. Ugyanis nekem az után kezdett el hidegen szólni iután két olajcsere Castrol EDGE volt, majd kapott másik fajtát és nem csörög azóta :-)

Melyik olajra tértél át?


Ha jól emlékszem akkor a TOTAL Kvarc 9000 10/40
Vagy a Liqui Moly -nak van egy gtafit adalékosa az elég jó volt. Viszont a Liqui Moly -nak van motor tisztító folyadék amit olajcsere előtt kell betölteni és hagyni dolgozni. Nagyod brutális anyag!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 342 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség