Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 16, 2019 3:40 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 145 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 10, 2013 3:54 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 26, 2011 3:09 pm
Hozzászólások: 550
Tartózkodási hely: Erdély, 2003, 1.4 16V BBY
Én egy éve 550 euroert vettem, koplet motort, számlával, és félév garanciával bontottan, igaz ez 1.4 16v volt.

porter írta:
Köszi mindenkinek a segítséget :)
Elméletileg jövő hét végén jön a szaki a céleszközzel, akkor derül ki majd, hogy mi lesz a folytatás...
Amikor a mamáék megvették akkor volt a telepen egy fél évvel öregebb (egészen pontosan 2 éves volt) kb 45 ezerrel az órájában, de az 1.4 16v volt extrákkal és csak néhány százezerrel volt drágább, mert csöppet meg volt húzva az oldala... Inkább ezt vették, mert olcsóbb volt. Ebből kiindulva, most is a legolcsóbb megoldást választják majd.
Ha a motorcsere olcsóbb, akkor azt. Próbáltam utánanézni a neten, de vagy árat nem találta , vagy ilyet nem. Időm meg annyi vaj, hogy 2-3 napohta van kb egy órám ilyesmire. Azt nem tudjátok esetleg kegsaccolni, menjyibe kerülne egy komplett blokk? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 10, 2013 9:54 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. okt. 05, 2013 9:52 am
Hozzászólások: 5
Köszi mindenkinek a segítséget :)
Elméletileg jövő hét végén jön a szaki a céleszközzel, akkor derül ki majd, hogy mi lesz a folytatás...
Amikor a mamáék megvették akkor volt a telepen egy fél évvel öregebb (egészen pontosan 2 éves volt) kb 45 ezerrel az órájában, de az 1.4 16v volt extrákkal és csak néhány százezerrel volt drágább, mert csöppet meg volt húzva az oldala... Inkább ezt vették, mert olcsóbb volt. Ebből kiindulva, most is a legolcsóbb megoldást választják majd.
Ha a motorcsere olcsóbb, akkor azt. Próbáltam utánanézni a neten, de vagy árat nem találta , vagy ilyet nem. Időm meg annyi vaj, hogy 2-3 napohta van kb egy órám ilyesmire. Azt nem tudjátok esetleg kegsaccolni, menjyibe kerülne egy komplett blokk? :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2013 7:56 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hengerfej felújítás biztosan lesz, ha a dugókba is belevertek a szelepek, akkor meg motorcsere, mert lötyögni fognak a dugók, az meg elég izmos olajfogyasztást fog produkálni. Ezt a motort felújítani nem lehet.

porter írta:
Hát igen. Ha nem indokolt, a kézifék használatot mellőzöm, inkább sebességben hagyom. Nekem természetes, hogy csak úgy indítok, hogy a kuplungom meg a féken taposok, lehet, anyósom elfelejtette, hogy már ezerszer szóltam neki emiatt...

És ha esetleg valóban ez a baj, az úgy rendben van, hogy csak az olajlámpa jelez ki, meg sípol? Úgy értem nem kéne valami másnak is jeleznie valamit?

De mindegy is, elvileg a napokban jön Master Skoda és megnézi műszerrel.
Jó lenne ha max lánc meg feszítő csere lenne, no meg ugye az olaj szűrővel. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2013 3:51 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 07, 2010 11:55 am
Hozzászólások: 143
Tartózkodási hely: Budapest 17.ker
Nem semmi. Remélem az enyém jól fogja bírni... Mondjuk olajból 5W40 van benne és mindig csak márkás olajat veszek bele. Szigorúan 1évnél cserélem az olajat(kb 13000kmt megyek egy év alatt) meg a hozzá tartozó dolgokat. Idén még a motort is átmostam és úgy kapott friss olajat. Soha nincs sebességben hagyva.. Remélem megbecsüli a törődésem... :)

Am kipufogó dobot nem muszáj gyárit venni. Szerintem bontóba is vannak egész jó állapotúak,de van ez is:
http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=233-635&ktypnr=18149


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2013 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 18, 2013 9:57 pm
Hozzászólások: 25
Szia,
Mivel volt 2 ilyen szörnyetegem, leírom amit tudok róla.
Ez a motor nem csípi a sebességben hagyást, a kéziféket használni kell (nekem sem volt egyszerű megszokni).
Az olajnyomásos sípolás nem tilt semmit, 160-akat mentem visító-virító olajlámpával többezer km-en át, minden egyéb tünet nélkül. Kvázi ez nem lehet oka annak, hogy nem indul.
Viszont volt átugrott vezérlésű példányunk is (AZQ és a legendásan rövid és elkopós semmirevaló láncfeszítője ugye...), nah annál voltak költségek. Számold úgy hogy láncszett (BME motorhoz kérd, de asszem már csak ilyet lehet kapni), egy hengerfej felújítás (30-50eFt, attól függ, hány szelep lett szétverve, nálunk csak 2 ment el), hengerfejet mindenképp nézesd át (Benyák Szigetszentmiklós), mert ha gané olajat kapott akkor a szelepvezetők is odavannak. plusz még az alap sallang, tömítések, olaj, olajszűrű, fagyálló, stb. és persze a munkadíj. Szerintem 100-120-at vígan számolhatsz rá. És akkor már nem tétel a hátsódob egy 20-asért, de ha van csókod valamelyik kereskedőnél, akkor ez is csak a fele...
Ha a felújításhoz esetleg nincs a szakidnak vezérlésbeállító céleszköze, keress meg mailben, nekem már nem kell, épp eladó. meg egy csomó minden megmaradt fabia alkatrész is... mailcímem: dr.wackond kukac freemail.hu
Mielőtt beleesel abba a csapdába, mint én, hogy felújítasz egy ilyen motort, esetleg nézz utána mennyiért van kompletten, bontott. Lehet hogy olcsóbban megúszod. Nekem az egyik motorom 160-ban állt meg, sajna csak jöttek elő az újabb apróságok; ennyiből vígan meglett volna egy motorcsere is és gyorsabban a végére értünk volna...

porter írta:
Hát igen. Ha nem indokolt, a kézifék használatot mellőzöm, inkább sebességben hagyom. Nekem természetes, hogy csak úgy indítok, hogy a kuplungom meg a féken taposok, lehet, anyósom elfelejtette, hogy már ezerszer szóltam neki emiatt...

És ha esetleg valóban ez a baj, az úgy rendben van, hogy csak az olajlámpa jelez ki, meg sípol? Úgy értem nem kéne valami másnak is jeleznie valamit?

De mindegy is, elvileg a napokban jön Master Skoda és megnézi műszerrel.
Jó lenne ha max lánc meg feszítő csere lenne, no meg ugye az olaj szűrővel. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 06, 2013 7:01 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. okt. 05, 2013 9:52 am
Hozzászólások: 5
Hát igen. Ha nem indokolt, a kézifék használatot mellőzöm, inkább sebességben hagyom. Nekem természetes, hogy csak úgy indítok, hogy a kuplungom meg a féken taposok, lehet, anyósom elfelejtette, hogy már ezerszer szóltam neki emiatt...

És ha esetleg valóban ez a baj, az úgy rendben van, hogy csak az olajlámpa jelez ki, meg sípol? Úgy értem nem kéne valami másnak is jeleznie valamit?

De mindegy is, elvileg a napokban jön Master Skoda és megnézi műszerrel.
Jó lenne ha max lánc meg feszítő csere lenne, no meg ugye az olaj szűrővel. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 05, 2013 4:08 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7765
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A kipuffogótól nem. Egyszerű banális oka lehetett,
sebességbe volt parkolásnàl es állt a motor.
Egy kis emelkedő vagy lejtő az autó picit gurult, és lazult annyit a lánc,
hogy a következő indításnál "simult" csak ki, de már
néhány foggal alrébb...
Vagy nem cseréltek benne időben olajat,(vagy 10w-t kapott)
,ettől késöbb alakult ki az olajnyomás. A láncfeszítőt
a benne lévő rugón kivűl az olajnyomás is segíti. Elvileg ,a feszítő csapja csak kifelé mozoghat ,de itt ez is kevés..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 05, 2013 11:34 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. okt. 05, 2013 9:52 am
Hozzászólások: 5
Köszi a gyors válaszokat. :)


Hát erre nam gondoltam?.. Egyáltalán nem vágom a Skoda okosságokat. Láttam hogy láncos és rögtön el is felejtettem azt a területet... Tapostam én egy literes Micrát, annak is ugye láncos és háromszász fölött volt már benne, de a lánc még gyári volt.
Mindegy, akkor megy szerelőhöz.


Most jut eszembe, anyós mondta is, hogy mielőtt leállította, "furán" járt a motor...

Lehet hülye kérdés: Az esetleg besegíthetett ebbe, hogy szar a kipufogó? Úgy értem, olyankor a kisebb fojtás miatt változik a motorvezérlés és nagyobb terhelést kaptak az alkatrészek?


:roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 05, 2013 10:59 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szerintem is átugrott a lánc. Ne indítgatsd, mert annál jobban tönkre megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 05, 2013 10:41 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7765
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Könnyen lehet a lànc ugrott át. 1,2-es sajátossága.
Nem érdemes sokat köszörülni mert elkalapálja a szelepeket.
Hibakódot kell olvasni.. akkor kiderül a főtengely es a
vezérműtengely helyzete. Ez hibakódot is ad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 05, 2013 10:24 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. okt. 05, 2013 9:52 am
Hozzászólások: 5
Ja, bocs...
Előre is köszi az ötleteket :)


Porter


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 05, 2013 10:23 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. okt. 05, 2013 9:52 am
Hozzászólások: 5
Sziasztok,


Ebben apercben reggeltem, szóval üdv mindenkinek :)

Gyorsan bele is vágok, mert elég szűkre szabot időkerettel rendelkezem...



Tehát van ez a 1.2 HTP 2002-es évjárat 75 ezer km-vel az órában (valós), eddig tette a dolgát ahogy kellett, tegnaptól nem. Be lett indítva, kigurult a ház elé, ott le lett állítva, és ennyi. Azóta nem indul, csak tekeri meg tekeri az önindító... no meg a sípoló olajkanna. Ez eddig nem volt, ezért is írtam ebbe a topikba. Előforduhat, hogy zéró olajnyomásnál letilt az elektronika és nem ad gyújtást?

Olajszint megvan, a blokk oldalán is csak minimális szivárgás ami egyébként nem új keletű...
A kocsi nem az enyém (anyósé), így nem tudom milyen és mennyiolaj lett beleöntve az előző olajcserekor. Azt tudom, hogy a túltöltés abszolút káros, ez a szerelő meg erről híres, mármint hogy szereti jelzés főlé tölteni... De ha ez történt, akkor már korábban is visszaütött volna a dolog... Vagy nem, és azért is kezdett el szivárogni (jobban inkább a szíjtársánál, persze).

Szóval tanácstalan vagyok? Nem mintha annyira érdekelne a dolog, mert eddig tök fölöslegesen adtam bármilyen tanácsot is a mamának (a hátsó dobot pl négy hónapja nem cserélteti le, mert egyrészt pézbe kerül, no meg elmegy az úgy is , legfeljebb csöppet hangosabban), csak néha rákényszerülök, hogy használjam az autóját...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jún. 26, 2013 4:45 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 18, 2013 9:57 pm
Hozzászólások: 25
Eredeti témánkhoz visszatérve,
A szerelőm kibombázta az olajpumpát, hát azt amik egyben tartják csavarok, abból 1 hiányzott, illetve kicsit retkes volt belülről, de azt mondta, ennél sokkal xarabb állapotú pumpákat is látott már tisztességes olajnyomást prezentálni. Mondtam neki, hogy akkor talán rakja össze, lássuk a mackót.
Nyertünk pár tizedet, de még mindig elég gyík a nyomás.
Alapjáraton vígan tolja a 0,8 fölötti értéket, feljebb viszont még mindig csak épphogy 2 bar a max nyomás amit elérünk vele. Most még megnézi az olajszűrő környékét, nem-e ott van valami xarság...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jún. 26, 2013 4:40 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd jún. 18, 2013 9:57 pm
Hozzászólások: 25
Csabaa,

Csak annyi a bibi, hogy a másik fóbiával meg más hibák vannak, ugyanilyen motorral, szintén X aktás. De ott ugye még hátra van az AC és benzinszűrő cseréje..
A másik, ami a fóbia hibája, hogy tele van konstrukciós hibákkal, pl. világításkapcsoló nem egyszer szívatott már meg, ablakmechanikák, csomiajtó bowdenes nyitó mechanizmusa, stb...
Sok apróság, és itt a hangsúlyt nem az apróságra tenném, hanem a SOK szóra. A meghibásodó egységek többnyire nem-, vagy érdemben nem javíthatóak, tehát mindenből lehet újat (vagy kevésbé kopott bontottat) venni horror pénzekért. Összehasonlítási alapnak továbbra is F Astrát veszem, ami nem Zsiguli meg Trabant, hogy valóban filléresek legyenek az alkatrész-árai, de nem is dízelmerci, hogy 1,5millió km-t elmenjen 1 motorral. Az etalonhoz képest sokkal több a meghibásodás, hibalehetőség, és jóval magasabbak az alkatrész/javítási költségek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 20, 2013 9:39 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7765
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
Wackond mellé nyúlt. A felújításnál felületes volt
a szerelő... Az előző tulaj megölte a motort...
Ez miért lenne a fabia hibája!?
Ezen a kocsin lehetne bármilyen logo, akkor is ez lett
volna a vége...

Lehet 20 éves autot venni 300-400e km futással
aminek ezek tudatában mindent elnézünk.
Rozsdát,szivárgó olajat,lityi lötyi váltót...stb.

De azok sem kérnek/kértek kevesebb odafigyelést
karbantartást... Az igaz a fabiák hamarabb feladják,
azok meg kilogó olajat zabáló motorral is taposhatók
vastagon...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 145 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség