Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. júl. 22, 2018 1:19 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 356 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 09, 2011 1:43 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 18, 2010 5:40 pm
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Mos Eisley
Autó: 1.2 HTP 6V AWY (2003)
Szia!
Akkor te még nem láttad ezt :idea: !

http://www.youtube.com/watch?v=UmatL75dO3c

Várom már a kiforott és megfizethető, minnél egyszerűbb felépítésű elektromos járgányokat


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 09, 2011 10:16 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat.

A kocsimban két szonda van, egyik a vezérlőszonda nagyon elöl a motorban/-nál lévő katalizátornál, másik a diagnosztikai szonda a padló alatt a "nagy" katalizátor mögött.

"Hegesztés" alatt természetesen nem forrasztást értettem, hanem össze lett tekerve az új vezeték a levágott régi csatlakozó vezetékével (nem én csináltam), nem emlékszem hogy krimpelve is lett-e, védő zsugorcső van rajta.

Amikor először kijelezte a lamdbaszonda hibát az ECU, akkor egy 60-70e Ft-os árral elvették a "kedvem" a cseréjétől, mentem vagy egy évet így vele (ez soknak számít?), aztán kiégett a katalizátor (csörgött,zörgött), ezért cserélni kellett. Már akkor is felmerült a szondán kívül további hiba lehetősége, ami nyomozást igényel.


A megadott linken is a kontakt- vagy feszültséghibát említik, és a légtömegmérőt, mint hibalehetőségeket.
Egyéb hibás elektromos eszköz bezavarhat szerintetek?
Szonda hibakód nélkül is volt korábban a dadogás/rángatás kis fordulatszámon, ekkor a fojtószelep-tisztítás megoldotta a dolgot.
Egyébként a klíma sem kapcsol be most, de ez a hiba később keletkezett, mint a lambdaszenzor hibakód, a kompresszor 3éve fel lett újítva és nem volt gondja mostanáig.

off: Kicsit szomorú vagyok, hogy évszázadok alatt eljutottunk a szekértől a mai verdákig, úgy hogy az etetésük jóval többe kerül és túl sok a meghibásodási lehetőségük, szvsz túl sok alkatrész van bennük, ez egyfelől jó annak aki ebből él (alkatrészbolt,szervíz), nekem mint sofőrnek már nem annyira. Kezdem érteni miért szokás -ha van rá anyagi lehetőség- 3-5 év után lecserélni. Várom már a kiforott és megfizethető, minnél egyszerűbb felépítésű elektromos járgányokat.
on:

Nézem akkor a kontaktokat....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 09, 2011 8:04 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 25, 2011 11:35 am
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: Kalocsa
Üdv! A beleheggesztés nem jó megoldás, főleg egy lambda szonda esetében. A másik, az injektortisztító biztos hogy nem árt, az csak adalékanyag. A működése lényegében annyi, hogy a lerakódott "koszt" feloldja és kijuttatja a rendszerből. Ha E85-t tankol az ember, akkor az azonnal lemarja a "koszt" de nem oldja fel, ezért kell annál a benszinszűrő csere. Szóval az adalék biztos nem árt, max a lerakódás, de az sem valószínű, mert lassan távozik a rendszerből. Amit googliban elsőre találtam :
http://www.justanswer.com/car/0vy5s-having-problem-vw-golf-2001-1-6l-car-sometimes.html
Csekkold le, kábeleket is végig, aztán próba szerencse...én személy szerint MAP szenzorra tippeltem volna, de aztán kitudja :)

DDani írta:
Mit érdemes ilyenkor ellenőrizni, mérni? Mi lehet még hibás, ha nem a szonda?

kb. 100e KM van benne, STP injektortisztító-adalék árthat a szondának?

köszönöm előre is a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 09, 2011 7:55 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Szórványosan értelmezhetetlen referenciafeszültség és szórványos szakadás: Kontakthibának tűnik.

Remélem a vezeték "hegesztése" alatt nem forrasztást kell érteni. A forrasztás az autóban, főleg a lambdaszonda környékén erősen kerülendő megoldás. Itt kezdeném a hibakeresést. Hozzá kell tenni, hogy az univerzális szondák sajnos nem túl megbízhatóak.

A másik, ami gyanús, hogy a lambdaszonda hibája miatt a katalizátor még nem szokott tönkre menni, csupán nem működik olyan hatékonyan. Nagyon sokat kell ritka keverékkel menni ahhoz, hogy a kat. tönkre menjen tőle.

Az injektor-tisztító és egyéb üzemanyagadalékokról nekem nincs jó véleményem. Első sorban felesleges pénzkidobásnak tartom, mert ha pl. egy injektor eldugult, akkor azt nem fogja kitisztítani, másrészt felesleges adalék az üzemanyagban csak ártani tud. Ahogy Csaba fórumtárs találóan kifejtette a fosszilis tüzelőanyagban benne van a mocsári élővilág színe-java. Most gondolj bele, hogy teszel az üzemanyaba valami szert, ami feloldja a lerakódásokat, azok hova kerülnek? A motorba, ott megégnek, aztán a kipufogóba ahol ismét lerakódnak az érzékelőkre, a katalizátorba, vagy jobb esetben csak a kipufogócső keresztmetszetét csökkentik. Megéri?

DDani írta:
üdv a Fórumtársaknak!

Nem vagyok Fábiás, de VAG-os igen, a hasonlóság és az itt olvasott szakértelem láttán szeretnék tanácsot kérni.

A járgányom egy benzines 2002-es Toledo 1M2 1.6 16V AZD motorral és MARELLI 4MV motorvezérlővel.

1 éve volt cserélve vezérlő szonda BOSCH 5 vezetékesre, valószínűleg univerzálisra, mert a régi eredeti csatlakozót rá kellett "hegeszteni".
Azelőtt sokáig rossz szondával mentem, ennek a katalizátor látta kárát, ki lett cserélve a szondával együtt az is.
Most megint kijelzi az alábbi hibákat, illetve indulásnál eltérő mértékben jelentkezik rángás, volt hogy le is állt, de újraindítás után már jobb lett a helyzet.

Sporadic fault : 17598 (P1190) - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Implausible

Sporadic fault : 17586 (P1178) - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit


Ezek a tárolt hibakódok, törlés után is pár másodperc múlva újra előjöttek, a második nem mindig, a Reference Voltage-s mindig.

Mit érdemes ilyenkor ellenőrizni, mérni? Mi lehet még hibás, ha nem a szonda?

kb. 100e KM van benne, STP injektortisztító-adalék árthat a szondának?

köszönöm előre is a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 09, 2011 7:43 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Első körben ellenőrizném a "hegesztett" csatlakozót, kontaktot tisztítanék. Nem ismerem ezt a motort, egy vagy két szondád van?

DDani írta:
üdv a Fórumtársaknak!

Nem vagyok Fábiás, de VAG-os igen, a hasonlóság és az itt olvasott szakértelem láttán szeretnék tanácsot kérni.

A járgányom egy benzines 2002-es Toledo 1M2 1.6 16V AZD motorral és MARELLI 4MV motorvezérlővel.

1 éve volt cserélve vezérlő szonda BOSCH 5 vezetékesre, valószínűleg univerzálisra, mert a régi eredeti csatlakozót rá kellett "hegeszteni".
Azelőtt sokáig rossz szondával mentem, ennek a katalizátor látta kárát, ki lett cserélve a szondával együtt az is.
Most megint kijelzi az alábbi hibákat, illetve indulásnál eltérő mértékben jelentkezik rángás, volt hogy le is állt, de újraindítás után már jobb lett a helyzet.

Sporadic fault : 17598 (P1190) - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Implausible

Sporadic fault : 17586 (P1178) - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit


Ezek a tárolt hibakódok, törlés után is pár másodperc múlva újra előjöttek, a második nem mindig, a Reference Voltage-s mindig.

Mit érdemes ilyenkor ellenőrizni, mérni? Mi lehet még hibás, ha nem a szonda?

kb. 100e KM van benne, STP injektortisztító-adalék árthat a szondának?

köszönöm előre is a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 09, 2011 12:12 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 69
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
üdv a Fórumtársaknak!

Nem vagyok Fábiás, de VAG-os igen, a hasonlóság és az itt olvasott szakértelem láttán szeretnék tanácsot kérni.

A járgányom egy benzines 2002-es Toledo 1M2 1.6 16V AZD motorral és MARELLI 4MV motorvezérlővel.

1 éve volt cserélve vezérlő szonda BOSCH 5 vezetékesre, valószínűleg univerzálisra, mert a régi eredeti csatlakozót rá kellett "hegeszteni".
Azelőtt sokáig rossz szondával mentem, ennek a katalizátor látta kárát, ki lett cserélve a szondával együtt az is.
Most megint kijelzi az alábbi hibákat, illetve indulásnál eltérő mértékben jelentkezik rángás, volt hogy le is állt, de újraindítás után már jobb lett a helyzet.

Sporadic fault : 17598 (P1190) - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Implausible

Sporadic fault : 17586 (P1178) - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit


Ezek a tárolt hibakódok, törlés után is pár másodperc múlva újra előjöttek, a második nem mindig, a Reference Voltage-s mindig.

Mit érdemes ilyenkor ellenőrizni, mérni? Mi lehet még hibás, ha nem a szonda?

kb. 100e KM van benne, STP injektortisztító-adalék árthat a szondának?

köszönöm előre is a segítséget


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 03, 2011 1:37 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 25, 2011 11:35 am
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: Kalocsa
üdv!
2002 1.4MPi Fabia (AZE/AZF)-ba lambda szonda és trafó csere előtt állok...mielőtt kikapnám gondoltam megkérdem hatha valaki tudja tutira, hogy milyen lambda szonda való bele. hány vezetékes? ajanlott tipus? előre is köszi
üdv :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2011 2:17 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 21, 2011 3:15 pm
Hozzászólások: 3
Köszi a válaszod ;)
goes írta:
Vannak uni. szondák, de sosem fognak igazán jól működni.


lzprince írta:
Szia!
Katalizátor előttit. A link alapján 1.2-eshez való igen, viszont azt írja, hogy univerzális, ilyen lehetséges?
goes írta:
Katalizátor előtti vagy utáni szondát keresel?

Első szonda: BOSCH 0258003819
Hátsó szonda: BOSCH 0258986507

A linken lévő infók alapján 1.2-eshez való.

lzprince írta:
Sziasztok!
Előrebocsájtanám, hogy (sajnos) nem értek az autókhoz mélyrehatóbban, ezért fordulok hozzátok, és remélem, hogy tudtok segíteni. 2001-es Fabiam van, 1.4-es motor, 16 szelep. Lassan 2 hónapja világít a Check the Engine lámpa a műszerfalon, a szerelőm hibatőrlések, kimérések és egyéb dolgok után arra jutott, hogy a lambda szonda a hibás. A kérdésem a következő lenne: szerintetek az alábbi linken található Bosch szonda, ami univerzálisként van feltűntetve, működne az én autómmal? Válaszotokat előre is köszönöm, és nagyra értékelem :)
A link:
Kód:
http://www.onauto.ro/sonda-lambda-bosch_1035822/skoda-fabia-combi-12-benzina-combi-awy-bmd_19270


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2011 7:11 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Vannak uni. szondák, de sosem fognak igazán jól működni.


lzprince írta:
Szia!
Katalizátor előttit. A link alapján 1.2-eshez való igen, viszont azt írja, hogy univerzális, ilyen lehetséges?
goes írta:
Katalizátor előtti vagy utáni szondát keresel?

Első szonda: BOSCH 0258003819
Hátsó szonda: BOSCH 0258986507

A linken lévő infók alapján 1.2-eshez való.

lzprince írta:
Sziasztok!
Előrebocsájtanám, hogy (sajnos) nem értek az autókhoz mélyrehatóbban, ezért fordulok hozzátok, és remélem, hogy tudtok segíteni. 2001-es Fabiam van, 1.4-es motor, 16 szelep. Lassan 2 hónapja világít a Check the Engine lámpa a műszerfalon, a szerelőm hibatőrlések, kimérések és egyéb dolgok után arra jutott, hogy a lambda szonda a hibás. A kérdésem a következő lenne: szerintetek az alábbi linken található Bosch szonda, ami univerzálisként van feltűntetve, működne az én autómmal? Válaszotokat előre is köszönöm, és nagyra értékelem :)
A link:
Kód:
http://www.onauto.ro/sonda-lambda-bosch_1035822/skoda-fabia-combi-12-benzina-combi-awy-bmd_19270


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2011 10:50 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 21, 2011 3:15 pm
Hozzászólások: 3
Szia!
Katalizátor előttit. A link alapján 1.2-eshez való igen, viszont azt írja, hogy univerzális, ilyen lehetséges?
goes írta:
Katalizátor előtti vagy utáni szondát keresel?

Első szonda: BOSCH 0258003819
Hátsó szonda: BOSCH 0258986507

A linken lévő infók alapján 1.2-eshez való.

lzprince írta:
Sziasztok!
Előrebocsájtanám, hogy (sajnos) nem értek az autókhoz mélyrehatóbban, ezért fordulok hozzátok, és remélem, hogy tudtok segíteni. 2001-es Fabiam van, 1.4-es motor, 16 szelep. Lassan 2 hónapja világít a Check the Engine lámpa a műszerfalon, a szerelőm hibatőrlések, kimérések és egyéb dolgok után arra jutott, hogy a lambda szonda a hibás. A kérdésem a következő lenne: szerintetek az alábbi linken található Bosch szonda, ami univerzálisként van feltűntetve, működne az én autómmal? Válaszotokat előre is köszönöm, és nagyra értékelem :)
A link:
Kód:
http://www.onauto.ro/sonda-lambda-bosch_1035822/skoda-fabia-combi-12-benzina-combi-awy-bmd_19270


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2011 8:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Katalizátor előtti vagy utáni szondát keresel?

Első szonda: BOSCH 0258003819
Hátsó szonda: BOSCH 0258986507

A linken lévő infók alapján 1.2-eshez való.

lzprince írta:
Sziasztok!
Előrebocsájtanám, hogy (sajnos) nem értek az autókhoz mélyrehatóbban, ezért fordulok hozzátok, és remélem, hogy tudtok segíteni. 2001-es Fabiam van, 1.4-es motor, 16 szelep. Lassan 2 hónapja világít a Check the Engine lámpa a műszerfalon, a szerelőm hibatőrlések, kimérések és egyéb dolgok után arra jutott, hogy a lambda szonda a hibás. A kérdésem a következő lenne: szerintetek az alábbi linken található Bosch szonda, ami univerzálisként van feltűntetve, működne az én autómmal? Válaszotokat előre is köszönöm, és nagyra értékelem :)
A link:
Kód:
http://www.onauto.ro/sonda-lambda-bosch_1035822/skoda-fabia-combi-12-benzina-combi-awy-bmd_19270


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2011 3:22 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. júl. 21, 2011 3:15 pm
Hozzászólások: 3
Sziasztok!
Előrebocsájtanám, hogy (sajnos) nem értek az autókhoz mélyrehatóbban, ezért fordulok hozzátok, és remélem, hogy tudtok segíteni. 2001-es Fabiam van, 1.4-es motor, 16 szelep. Lassan 2 hónapja világít a Check the Engine lámpa a műszerfalon, a szerelőm hibatőrlések, kimérések és egyéb dolgok után arra jutott, hogy a lambda szonda a hibás. A kérdésem a következő lenne: szerintetek az alábbi linken található Bosch szonda, ami univerzálisként van feltűntetve, működne az én autómmal? Válaszotokat előre is köszönöm, és nagyra értékelem :)
A link:
Kód:
http://www.onauto.ro/sonda-lambda-bosch_1035822/skoda-fabia-combi-12-benzina-combi-awy-bmd_19270


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 24, 2011 10:59 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
A két szonda egyenértékű, de nem biztos, hogy helyettesíthető. A különbség, hogy az AJ végű 580mm hosszú (mindennel együtt), míg az F végű 750mm. Ezen kívül az AJ-s nyakán van egy hővédő huzat. Praktikusan ha F-es való a kocsiba nem biztos, hogy az AJ-s kábele elér. Fordított helyzetben csak arra kell vigyázni, hogy a fölös kábel ne lógjon / akadjon be valamibe.

Mivel kérdezted, a Bosch többféle technológiával gyárt lambda-szondákat, az LS a régebbi "gyűszű" típusú szondára utal. Az LSF szondák korszerűbbek, lemeztechnológiával készülnek, robosztusabbak és gyorsabban érzékelik a változásokat. Az említett szondák egyébként diagnosztikai szondák, tehát a motor vezérlésében nem vesznek részt, csupán ellenőrzik a katalizátor működését, ami nem igényel nagy gyorsaságot.

András írta:
Sziasztok!
Képben van valaki a lambda szondák lelki világával? :)
Kérdés: lambda szonda beazonosításánál a Bosch oldalán találtam használati számot: LS 6257, LSF-4-21 - ezek a számok mit jelentenek, mire utalnak?
Lehet ezek alapján helyettesíteni a szondákat, pl. OE-számok alapján a 06A 906 262 AJ és 06A 906 262 F szondáknak más a helyettesítőjük, de mindkettőnél szerepel használati számként a LSF-4-21.
Minden hozzászólást előre is köszönök!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 10, 2011 9:47 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7327
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Jó jó de a 72ben benne van a titkárnő koromlakkjának ára ,a főnök sítábora stb...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 10, 2011 9:43 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Csabaa írta:
Gabesz írta:
Csaba ez: http://skodaalkatresz.unas.hu/spd/036906262D/Skoda_Fabia_Roomster_lambda_szonda_14_16V_hatso kicsit olcsó lenne ahhoz, hogy gyári legyen ugye jól gondolom? Kíváncsiságból mi a gyári száma a katalizátor mögötti szondának? BBZ Köszi!

szia
036906262D AUA,BBY,BKY,AUB,BBZ


Azért nem semmi! A szalonban csak a szonda 72 rongy! Jó, hogy lehet kapni! Remélem nem adja meg magát a következő 100 évben! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 356 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség