Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd nov. 21, 2017 10:02 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 305 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 08, 2017 11:51 am 
Offline

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2016 8:06 pm
Hozzászólások: 7
Autó: 2001 Fabia 1.4 MPI AME
Sziasztok!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 10, 2017 4:39 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Ha megállok es nyomom a feket kepes lefullasztani a motort is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 10, 2017 11:52 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Kis ideig van alapjarat ami közelít a normálishoz de nem az megsem aztán pedig teljesen ingadozik. Az egr tiszta megnéztem. Igazából a sajátomhoz próbálom hasonlítani es ahhoz kepest az auto gyengének tunik kb 3000 felett kezd el erőre kapni. Azt is tapasztaltam ma h ha pörgetem a motort, magyarul 3000es fordulaton közlekedek akkor nem jon elo a check engine lámpa. De ha szepen 50es tempónál berakom a 4. -et neki akkor hamarosan megjelenik a jelzés is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. jún. 09, 2017 6:39 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szergej írta:
Azt hiszem ez meghaladja a képességeimet. Ma kínoztam kicsit a kocsit, A 01. Engine 37. Csoportjaban ma azt irja b1-s1 not ok, viszont a b1-s2 ok... Es nem tudom a tesztekkel mit kezdeni. Elindul de csak pörgeti a motort, test on de nem all meg.

Szia
Az S1 az első szonda a szabályzó. Egy ideig van rendes nalapjárat, vagy már az elején
elkezd fulladozni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. jún. 09, 2017 10:43 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Azt hiszem ez meghaladja a képességeimet. Ma kínoztam kicsit a kocsit, A 01. Engine 37. Csoportjaban ma azt irja b1-s1 not ok, viszont a b1-s2 ok... Es nem tudom a tesztekkel mit kezdeni. Elindul de csak pörgeti a motort, test on de nem all meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 08, 2017 6:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Uzemmeleg motornál a motor hőmérséklet 93 fok. Ugyhogy ez is rendben van. Sajnos a többit nem tudtam megnézni ma de holnap itt vagyok egesz nap úgyhogy holnap lesz a napja.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 08, 2017 11:00 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Köszönöm gyors válaszod! Delutan ha visszaérek apósékhoz megnézem az általad javasolt dolgokat. A levegoszurot most cseréltem elvileg azt ki is zárhatom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 08, 2017 9:03 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szergej írta:
A system too rich hiba a B1 S2 Lambda szonda miatt van? Cserélni kell?
Előre is köszönöm a segítségeteket!

Szia
Nem, az S2 a második szondát jelöli, az a katalizátor mögött van, annak a hatékonyságát figyeli.
Az első szonda (S1) alapján szabályoz a motorvezérlő, a dús keverék hibakód többféle hibától is lehet.
Kevés levegő (pl. nagyon koszos levegőszűrő), túl sok benzin, magas benzinnyomás (a benzinszűrő nyomásszabályozójának hibája)
,egy "pisilő" injektor..

Kiolvasva a motor hőmérséklete rendben van? egy rossz hőmérséklet érzékelő is okozhat túldúsítást..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 08, 2017 8:54 am 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 17, 2014 10:21 am
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Apósomék is vásároltak egy 2006-os 1.2 Fabia-t. Az alapjárat ingadozik, szerintem alacsony és ha a fékre lépek le is tudja alapjáraton fullasztani. Így nekiálltam kiolvasni a hibákat.

Első körben ezek a hibák jöttek ki:

Kód:
01. Engine

2 Faults Found:
16556 - Fuel Trim; Bank 1
            P0172 - 35-00 - System Too Rich
16556 - Fuel Trim; Bank 1
            P0172 - 35-10 - System Too Rich - Intermittent

09. Central electric

1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

15. Airbags

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

--------------------------------------------------------

Töröltem és csináltam egy katalizátor és lambda szonda tesztet. Ezután már csak ezek a hibák jöttek:

Kód:
01. Engine

3 Faults Found:
16556 - Fuel Trim; Bank 1
            P0172 - 35-00 - System Too Rich
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
            P0139 - 35-00 - Response too Slow
16556 - Fuel Trim; Bank 1
            P0172 - 35-00 - System Too Rich


A system too rich hiba a B1 S2 Lambda szonda miatt van? Cserélni kell?
Előre is köszönöm a segítségeteket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 11, 2017 6:58 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 11, 2016 8:51 pm
Hozzászólások: 12
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V Kombi
Csabaa írta:
Gábor76 írta:
Sziasztok,

adódott egy kis probléma a Fabiaval ( 2004 1.4 16V BBZ kombi), kb. 3 hete világít a check engine lámpám és ez kezdett idegesíteni, ezért hirtelen felindulásból vásároltam egy hibakódkiolvasó kézi készüléket ami kiindulásnak elégségesnek bizonyult, az alábbi 3-4 hibakódot dobta ki :
P0135
P1178
P1180
P1181

a fórumot visszaolvasgatva a lambdaszonda illetve vezeték probléma amire utalna a hibakód ( ha mindent jól olvastam ), holnap megnézem a vezetékeket, csatlakozásokat. A biztiket már megnéztem, azok rendben vannak.
Ha mondjuk minden "rendben" van mit tanácsoltok merre induljak tovább? Érdemes-e törölnöm a hibakódokat?
az alábbi képernyőmentéseket csináltam a progiból:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=632fabia_failure_codes.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=195fabia_failure_codes_2.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=676fabia_failure_codes_3.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=387fabia_failure_codes_4.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=329fabia_failure_codes_5.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=484fabia_failure_codes_6.jpg
Előre is köszönöm a segítséget.
üdv:
Gábor

Szia
Mivel nincsen időpont tárolva a hibakódhoz, ezért mindig érdemes előbb törölni. Azokkal érdemes
foglalkozni ami visszatér. A lambda szondánál a kábelek és csatlakozások ellenőrzése a legcélravezetőbb..



Hát úgy tűnik ez sajnos nem jött be, kábeleket ellenőriztem, hibaüzenetet töröltem de visszajött viszont csak a P1178 és a P1181.
Okozhat ilyen hibát ( hibakódot ) elkoszolódás?
Ha mondjuk valami magasabb oktánszámú benzinnel teletankolom + valami injektortisztítót is adok hozzá aztán megjáratom egy hosszabb úton? Segíthet?
üdv:
Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re:
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 11, 2017 9:44 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gábor76 írta:
Sziasztok,

adódott egy kis probléma a Fabiaval ( 2004 1.4 16V BBZ kombi), kb. 3 hete világít a check engine lámpám és ez kezdett idegesíteni, ezért hirtelen felindulásból vásároltam egy hibakódkiolvasó kézi készüléket ami kiindulásnak elégségesnek bizonyult, az alábbi 3-4 hibakódot dobta ki :
P0135
P1178
P1180
P1181

a fórumot visszaolvasgatva a lambdaszonda illetve vezeték probléma amire utalna a hibakód ( ha mindent jól olvastam ), holnap megnézem a vezetékeket, csatlakozásokat. A biztiket már megnéztem, azok rendben vannak.
Ha mondjuk minden "rendben" van mit tanácsoltok merre induljak tovább? Érdemes-e törölnöm a hibakódokat?
az alábbi képernyőmentéseket csináltam a progiból:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=632fabia_failure_codes.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=195fabia_failure_codes_2.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=676fabia_failure_codes_3.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=387fabia_failure_codes_4.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=329fabia_failure_codes_5.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=484fabia_failure_codes_6.jpg
Előre is köszönöm a segítséget.
üdv:
Gábor

Szia
Mivel nincsen időpont tárolva a hibakódhoz, ezért mindig érdemes előbb törölni. Azokkal érdemes
foglalkozni ami visszatér. A lambda szondánál a kábelek és csatlakozások ellenőrzése a legcélravezetőbb..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 10, 2017 7:19 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. jún. 11, 2016 8:51 pm
Hozzászólások: 12
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V Kombi
Sziasztok,

adódott egy kis probléma a Fabiaval ( 2004 1.4 16V BBZ kombi), kb. 3 hete világít a check engine lámpám és ez kezdett idegesíteni, ezért hirtelen felindulásból vásároltam egy hibakódkiolvasó kézi készüléket ami kiindulásnak elégségesnek bizonyult, az alábbi 3-4 hibakódot dobta ki :
P0135
P1178
P1180
P1181

a fórumot visszaolvasgatva a lambdaszonda illetve vezeték probléma amire utalna a hibakód ( ha mindent jól olvastam ), holnap megnézem a vezetékeket, csatlakozásokat. A biztiket már megnéztem, azok rendben vannak.
Ha mondjuk minden "rendben" van mit tanácsoltok merre induljak tovább? Érdemes-e törölnöm a hibakódokat?
az alábbi képernyőmentéseket csináltam a progiból:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=632fabia_failure_codes.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=195fabia_failure_codes_2.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=676fabia_failure_codes_3.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=387fabia_failure_codes_4.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=329fabia_failure_codes_5.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=484fabia_failure_codes_6.jpg
Előre is köszönöm a segítséget.
üdv:
Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. márc. 24, 2017 11:05 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
scheimer írta:
Szia!

Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséged!

Ismét leolvastam a hibakódokat az autón. Most már csak ezt a kettőt adja ki:

    17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
    P1103 - 35-10 - - - Intermittent
    (17511 -- 1. hengersor, 1. szonda, fűtőáramkör Túl alacsony teljesítmény )

    16524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0140 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    (16524 -- 1. hengersor 2. szonda Nincs működés )

Ugye jól gondolom, hogy a hőfok-jeladó az az 5-össel jelölt cucc az előbbi képen (Hűtőfolyadék-hőmérséklet jeladó az ELSA szerint)? Ezzel szerintem nem lesz gond kicserélni. Amúgy ezt esetleg ki lehet mérni multiméterrel, vagy érdemes rögtön cserélni? Azt írják, úgy látom, hidegen 1500-2000 Ohm az ellenállása, melegen (80 fokon) pedig 275-375 Ohm-ra kell leesnie.

Szia
Amelyik kód nem jött vissza, (a tankszellőztető szelep) nem érdemes foglalkozni.
A hőfok jeladó igen az 5-össel jelölt, a termosztát műanyag házában van. Kimérni nem igazán lehet, mert nem lineárisan változik az
ellenállása a hőmérséklet függvényében. Nem különösebben drága alkatrész 2-3e ft. A gondot az szokta okozni,hogy melegen megnő az ellenállása és indításkor túldúsít a motorvezérlő... fulladozik a benzinben..

A lambda szondáknál a kocsi alatt, a katalizátor előtti és utáni kábelezését kellene végig bogarászni.
Az első szondánál a fűtésére panaszkodik, erre írtad ,hogy azt nem túl régen cserélték. Ezért kellene a kábelekkel kezdeni..

A második szonda aktivitásának a teljes hiánya, is kábel gyanús..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. márc. 22, 2017 3:24 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. okt. 14, 2016 5:37 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Debrecen
Autó: Skoda Fabia 1.4 Light AZF 2002
Szia!

Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséged!

Ismét leolvastam a hibakódokat az autón. Most már csak ezt a kettőt adja ki:

    17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
    P1103 - 35-10 - - - Intermittent
    (17511 -- 1. hengersor, 1. szonda, fűtőáramkör Túl alacsony teljesítmény )

    16524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0140 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    (16524 -- 1. hengersor 2. szonda Nincs működés )

Csabaa írta:
A szonda hibáknál érdemes a csatlakozóját és a kábelezését ellenőrizni.
(kontakt spray, esetleges szakadt kábel..)

A lambda-szondát ki lehet mérni multiméterrel kábelszakadásra? Vagy csak szemre nézzem meg? Kontakt-spray-jel megpróbálkozok, az nem árthat. Egyébként hol van pontosan a 2. lambda-szonda csatlakozója? Jól látom, hogy valahol az autó alján (ezt írja az ELSA)? Ezt a képet leltem róla:
https://yadi.sk/i/KSugZGU53GFNUc

Csabaa írta:
A mágnesszelepet kellene megnézned. Két eset lehet, vagy állandóan nyitva van, vagy a gumicsöve lukas. Ha a vezérlő nyitja a
szelepet, figyeli a szívósor nyomás változását. Nincs változás, a szelep körében gond van és hibakódot ír.
Ha a gumicsövét leveszed bele tudsz fújni..


Nem nagyon foglalatoskodtam még magam eddig az autószereléssel, ezért még sok dologgal nem vagyok tisztába. De remélem, sose késő elkezdeni :)
A mágnesszelep, amiről beszélsz és a gumicsöve, az a 11-es számmal ábrázolt dolog a következő képen? Jól gondolom?
https://yadi.sk/i/YPMVIqWy3GFN5m
Itt ugye csak a levegő áramlik, alapesteben ez a cső nincs nyomás alatt? És ha esetleg nem a csővel van baj, akkor ki kell cserélni a mágnesszelepet? Bár most már nem jött elő újra ez a hiba, igaz most csak gyújtás ráadásával néztem meg az autót, nem indítottam be. Lehet ezért.

Csabaa írta:
A meleg motornál nehézkes indulást a hőfok jeladó hibája szokta okozni.

Ugye jól gondolom, hogy a hőfok-jeladó az az 5-össel jelölt cucc az előbbi képen (Hűtőfolyadék-hőmérséklet jeladó az ELSA szerint)? Ezzel szerintem nem lesz gond kicserélni. Amúgy ezt esetleg ki lehet mérni multiméterrel, vagy érdemes rögtön cserélni? Azt írják, úgy látom, hidegen 1500-2000 Ohm az ellenállása, melegen (80 fokon) pedig 275-375 Ohm-ra kell leesnie.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. márc. 22, 2017 11:29 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
scheimer írta:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
(16514 -- 1. hengersor 1. szonda Elektromos hiba az áramkörben )

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent
(17511 -- 1. hengersor, 1. szonda, fűtőáramkör Túl alacsony teljesítmény )

16524 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0140 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
(16524 -- 1. hengersor 2. szonda Nincs működés )

A szonda hibáknál érdemes a csatlakozóját és a kábelezését ellenőrizni.
(kontakt spray, esetleges szakadt kábel..)
Idézet:
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
(17978 -- A motor vezérlőegység lezárt)

Egy alkalommal nem ismerte fel a kilométeróra az immo chipet a kulcsban és nem indult az autó.
Ezzel nem kell foglalkozni,csak törölni.
Idézet:
16825 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
(16825 -- Tartályszellőzés rendszer Átvezetés hibás )

A mágnesszelepet kellene megnézned. Két eset lehet, vagy állandóan nyitva van, vagy a gumicsöve lukas. Ha a vezérlő nyitja a
szelepet, figyeli a szívósor nyomás változását. Nincs változás, a szelep körében gond van és hibakódot ír.
Ha a gumicsövét leveszed bele tudsz fújni..

A meleg motornál nehézkes indulást a hőfok jeladó hibája szokta okozni.

Törlés után, most milyen hibakódok jöttek vissza!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 305 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség