Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: kedd jún. 19, 2018 11:03 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 356 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 17, 2011 12:20 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Küzdök még az ablaktörlővel keményen. A leírás szerint próbálom, csavarlazítót fújtám rá, utána sikerült csak az anyákat lecsavarni, de tovább nem akar lejönni. Van ennek valami trükkje, vagy ezek 10 év alatt "összenőttek".

:cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 16, 2011 4:57 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 14, 2011 8:29 pm
Hozzászólások: 113
Tartózkodási hely: Érd
Sziasztok
A fönököm most szivta meg a szakszervizt ahol kicserélték az EGR szelepet és rá két hétre megint megállt az auto ekkor azt mondta a szerviz hogy nem rendeltetésszerü használat és ujra cserélni akarták, inkább elvitte egy sufniba ahol kiderült hogy az AC pumpa retkes és megromlott. Ezekután a porsche buda-át nem biztos hogy szerviznek lehet nevezni inkább troger lehuzos tema. Akit csak lehet ezekután lebeszélek a szervizröl.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 16, 2011 1:53 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Köszi.

Igen szervízben 70e-s költséggel riogattak anno. 1 évig mentem inkább rossz szondával, a katalizátor bánta mert szétégett. Aztán kata csere, szonda csere (olcsóbb Bosch utángyártott, de lehet nem is kellett volna). Ez volt 1 éve.

Kb. 10 éves a járgányom, csomagtartófedélben kábelköteget már kellett cserélnem, mert ott a földvezeték volt szakadt a sok csiki-csukitól.

Holnap reggel nekiesek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 16, 2011 9:33 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Szükségprogramon a motorvezérlő 0-ás lambda fuel-trim -en működteti a motort, amitől az tök jól megy, csak teljesítmény- és nyomatékveszteséggel valamint a katalizátor hatásfokán csökkenésével jár.

A kábelezés amiben a hibát kell keresni nem megy az utasétrbe, csak a motorvezérlőig (fényes alu-doboz a tűzfalon bal oldalt).

Mivel szakadt a mérőfesz. ellátás, én nem a szonda hibájára következtetnék. Szerintem a szondacserét jó eséllyel megúszhatod.

Csak az a fontos, hogy szervízbe ne vidd, mert ott előbb szondacsere, és csak ha ez nem oldotta meg, akkor javítják az eredeti hibát. Használt szondát pedig nem vesznek vissza (elvégre ők fizetik).

DDani írta:
Lekötve a szondát csodaszépen jár a motor, nincs semmi dadogás lefulladás induláskor, gondolom egyből felismeri, hogy nincs szonda csatlakoztatva és valami alapbeállítást használ. Átnézem majd az összes vezetéket, de ha jól látom ehhez az ablaktörlőket is le kell szerelnem, csak ne essen az eső....

Remélem megúszom a költséges szondacserét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 15, 2011 8:57 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7292
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Akkor ha javasolják a beindítást télen, hogy átolajozza a tömítéseket akkor ezek szerint nem csinál semmit? Bocs az értetlenségért! :?:

Nem, sokszor van 0 fok felett amikor meg tudod járatni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 15, 2011 8:21 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
Csabaa írta:
Gabesz írta:
DDani írta:
A klímát nem lehet +5 fok alatt beindítani.


Ez most, hogy értendő? Nem indul el? :?: :?: :?:

szia
5 fok alatt tiltja ,hogy ne fagyjon el.


Akkor ha javasolják a beindítást télen, hogy átolajozza a tömítéseket akkor ezek szerint nem csinál semmit? Bocs az értetlenségért! :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 15, 2011 6:56 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7292
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
DDani írta:
A klímát nem lehet +5 fok alatt beindítani.


Ez most, hogy értendő? Nem indul el? :?: :?: :?:

szia
5 fok alatt tiltja ,hogy ne fagyjon el.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 14, 2011 4:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 819
DDani írta:
A klímát nem lehet +5 fok alatt beindítani.


Ez most, hogy értendő? Nem indul el? :?: :?: :?:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. aug. 14, 2011 3:59 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Lekötve a szondát csodaszépen jár a motor, nincs semmi dadogás lefulladás induláskor, gondolom egyből felismeri, hogy nincs szonda csatlakoztatva és valami alapbeállítást használ. Átnézem majd az összes vezetéket, de ha jól látom ehhez az ablaktörlőket is le kell szerelnem, csak ne essen az eső....

Remélem megúszom a költséges szondacserét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 13, 2011 11:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
DDani írta:
30-as csoportban az 1-es mezőben a leírás szerint 111 az elvárt, nekem itt mindig 000 volt, a 2-es mezőben 110.

Tehát nem működik a lambda szabályozás. Ez jó, mert innen tudjuk mit kell keresni. A katalizátor teszt emiatt nem indult be.

DDani írta:
A motorvezérlőhöz menő 6pólusú csatin bekapcsolt gyújtásnál nincs meg az elvárt 0,40..0,50V a 3+4-es érintkezőkön.

Ez szakadásra utal a kábelkorbácsban. Ez sajnos nem meglepő. A Fabia kábelezése olyan mintha hentes csinálta volna :(

DDani írta:
Cseréljek szondát szerinted vagy előbb még nézem meg újra a relét és a vezetékezést?

Egy szonda nem 2 Ft és van egy hiba, ami a szonda működését akadályozza. Előbb a vezetékelést kell rendbe hozni.

DDani írta:
Egyébként a klímám nem kapcsol be, nem tudom lehet-e köze ehhez, ha valami kontakt hiba van mégis.
köszi előre is

A külső hőmérsékletet a műszerfalon kiírja rendesen? Valahol ott van a külső hőmérő is, ahol a lambdaszonda csatlakozója. A klímát nem lehet +5 fok alatt beindítani. Ha a kábelkorbács sérült, akkor lehet összefüggés.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 13, 2011 2:01 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
TiB:

köszönöm a segítséget.

- gyújtáskihagyás ellenőrzése: VAG-COM-ban 01 (Engine), 08 (Meas.block), 014-es csoport, "Go". Ilyenkor a 4-es mezőben "activated" szöveg van, így kell elvinni az autót próbaútra. A teszt eredményeként a 3-as mezőben (gyújtáskihagyások száma) 0-át várunk.

Itt a várt 0-t kaptam. Az elején ott volt az Activated (enabled), de menet közben már disabled-et láttam.

- katalizátor teszt: a kipufogón nem lehet tömítetlenség a hengerfej és a katalizátor közti szakaszon! Tesztelés üzemmeleg motornál, VAG-COM-ban 01 (Engine), 04 (basic settings), 034-es csoport, "GO". A csoport 1-es mezőjében a fordulatszám, 2-es a kat. hőmérséklet, 3-as a szabályozás periódusideje, 4-es a teszt státusz. A teszt beindulásának feltétele, hogy a kat.hőm. min. 300 fok C, a szabályozás periódusa pedig 1 s alatt legyen. Ekkor kétszer fel kell pörgetni a motort 5000-es fordulat fölé, majd 1500-3900 -as fordulat között tartani amíg a 4-es mezőben "Test ON" látszik. A teszt végén a 4-es mezőben a "B1-S1 O.K." szöveget várjuk.

ezt a tesztet nem sikerült megcsinálnom. a kat. 300 fokot elérte, periódus 1s alatt volt (ha jól emlékszem 0).
Kétszer felpörgettem 5e fölé majd 2e körül tartottam (nem tudom mennyire kell stabilan, pedállal nem tudtam hajszál pontosan állandóan tartani), de a TEST ON nem jelent meg kb. 1 percen belül sem.

További tapasztalataim:
08-as mérési értékek blokkban motor üzemi hőfoknál
30-as csoportban az 1-es mezőben a leírás szerint 111 az elvárt, nekem itt mindig 000 volt, a 2-es mezőben 110.

33-as csoportban 1-es mezőben mindig 0,0% van, a 2-es mezőben 0,0947V néha bevillan valami 0,1 vagy 1,0 de nagyon ritkán és max. 1 másodpercig.

A motorvezérlőhöz menő 6pólusú csatin bekapcsolt gyújtásnál nincs meg az elvárt 0,40..0,50V a 3+4-es érintkezőkön.
Kikapcsolt gyújtásnál a 2+4-es érintkezők között kb.1900ohm mérhető, a 2+3 között pedig kb.500ohm. Gondolom akkor itt nincs zárlat.

Cseréljek szondát szerinted vagy előbb még nézem meg újra a relét és a vezetékezést?
Egyébként a klímám nem kapcsol be, nem tudom lehet-e köze ehhez, ha valami kontakt hiba van mégis.

köszi előre is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lamda szonda
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 11, 2011 3:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
A 4-es relé a relétartón. Azt pedig a biztosítékok mögött találod.
giorgio írta:
Tib a benzinszivatyú relét hol találom?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: lamda szonda
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 11, 2011 1:44 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 07, 2009 8:30 pm
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: miskolc
Tib a benzinszivatyú relét hol találom?
TiB írta:
A szondafűtés ellenállása szobahőmérsékleten 1 és 5 Ohm között normális. A szabályozószonda fűtését üzem közben kapcsolgatja a vezérlő. A teszt előfeltéle, hogy a 3-as és 9-es biztosítékok rendben legyenek, legalább 11.5V akku.fesz. legyen és az üz.a.szivattyú reléje rendben legyen. Ha az üz.a. sziv. relé kontakt hibás, nem jár rendesen a szivattyú, akkor nincs meg az előírt nyomás a befecskendezéshez és ritka lesz a keverék.

Lényegében a szabályozószondát és annak fűtését letesztelted. Bár az eredmények alapján rendben látszik, egy kontakthiba azért még nem teljesen kizárt.

A WSMan szerint a következőket kell a 17598-as DTC kapcsán ellenőrizni:

- katalizátor teszt: a kipufogón nem lehet tömítetlenség a hengerfej és a katalizátor közti szakaszon! Tesztelés üzemmeleg motornál, VAG-COM-ban 01 (Engine), 04 (basic settings), 034-es csoport, "GO". A csoport 1-es mezőjében a fordulatszám, 2-es a kat. hőmérséklet, 3-as a szabályozás periódusideje, 4-es a teszt státusz. A teszt beindulásának feltétele, hogy a kat.hőm. min. 300 fok C, a szabályozás periódusa pedig 1 s alatt legyen. Ekkor kétszer fel kell pörgetni a motort 5000-es fordulat fölé, majd 1500-3900 -as fordulat között tartani amíg a 4-es mezőben "Test ON" látszik. A teszt végén a 4-es mezőben a "B1-S1 O.K." szöveget várjuk.

- gyújtás és gyertyák ellenőrzése: az 52-es biztosíték rendben legyen. Gyertyák tiszták legyenek. A gyújtótrafók hibáját külön DTC jelezné.

- gyújtáskihagyás ellenőrzése: VAG-COM-ban 01 (Engine), 08 (Meas.block), 014-es csoport, "Go". Ilyenkor a 4-es mezőben "activated" szöveg van, így kell elvinni az autót próbaútra. A teszt eredményeként a 3-as mezőben (gyújtáskihagyások száma) 0-át várunk.

Utóbbi kettő azért észrevehető lenne szerintem.

DDani írta:
Megmértem a szonda fűtőszál ellenállást: 3.4ohm.
VAG-COM-ban a motor 041-es csoportban, kikapcsolt motornál ezeket látom:
1: 0 ohm
2: off
3: 4 ohm
4: off
amikor beindítom a motort, akkor pedig ezt:
1: 0 ohm
2: ON (kb. 30-60sec-ig ON, aztán OFF és rögtön bekerül a 17598 Ref voltage implausible hibakód.
3: 14 ohm (ez kb. 7-ről indul és 14-15-ig megy fel)
4: ON

Lekötve a szondát az ECU felül jövő csatin a fűtőszálhoz megvan a 12V, és ilyenkor érthetően bekerült a Sensor Heating open circuit hibakód is. Ilyenkor a 2:-es cellában közbe-közbe ON-ról OFF-ra vált, de egyenlőre nem tudtam egyszerre nézni a laptopkijelzőt és a feszültségmérőt, hogy 0V-ra leesik-e ilyenkor, ahogy az ElsaWin leírásban is szerepel. Az üzemanyagpumpa reléjét is említik, gondolom onnan jön az áram ide.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 11, 2011 9:21 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
A szondafűtés ellenállása szobahőmérsékleten 1 és 5 Ohm között normális. A szabályozószonda fűtését üzem közben kapcsolgatja a vezérlő. A teszt előfeltéle, hogy a 3-as és 9-es biztosítékok rendben legyenek, legalább 11.5V akku.fesz. legyen és az üz.a.szivattyú reléje rendben legyen. Ha az üz.a. sziv. relé kontakt hibás, nem jár rendesen a szivattyú, akkor nincs meg az előírt nyomás a befecskendezéshez és ritka lesz a keverék.

Lényegében a szabályozószondát és annak fűtését letesztelted. Bár az eredmények alapján rendben látszik, egy kontakthiba azért még nem teljesen kizárt.

A WSMan szerint a következőket kell a 17598-as DTC kapcsán ellenőrizni:

- katalizátor teszt: a kipufogón nem lehet tömítetlenség a hengerfej és a katalizátor közti szakaszon! Tesztelés üzemmeleg motornál, VAG-COM-ban 01 (Engine), 04 (basic settings), 034-es csoport, "GO". A csoport 1-es mezőjében a fordulatszám, 2-es a kat. hőmérséklet, 3-as a szabályozás periódusideje, 4-es a teszt státusz. A teszt beindulásának feltétele, hogy a kat.hőm. min. 300 fok C, a szabályozás periódusa pedig 1 s alatt legyen. Ekkor kétszer fel kell pörgetni a motort 5000-es fordulat fölé, majd 1500-3900 -as fordulat között tartani amíg a 4-es mezőben "Test ON" látszik. A teszt végén a 4-es mezőben a "B1-S1 O.K." szöveget várjuk.

- gyújtás és gyertyák ellenőrzése: az 52-es biztosíték rendben legyen. Gyertyák tiszták legyenek. A gyújtótrafók hibáját külön DTC jelezné.

- gyújtáskihagyás ellenőrzése: VAG-COM-ban 01 (Engine), 08 (Meas.block), 014-es csoport, "Go". Ilyenkor a 4-es mezőben "activated" szöveg van, így kell elvinni az autót próbaútra. A teszt eredményeként a 3-as mezőben (gyújtáskihagyások száma) 0-át várunk.

Utóbbi kettő azért észrevehető lenne szerintem.

DDani írta:
Megmértem a szonda fűtőszál ellenállást: 3.4ohm.
VAG-COM-ban a motor 041-es csoportban, kikapcsolt motornál ezeket látom:
1: 0 ohm
2: off
3: 4 ohm
4: off
amikor beindítom a motort, akkor pedig ezt:
1: 0 ohm
2: ON (kb. 30-60sec-ig ON, aztán OFF és rögtön bekerül a 17598 Ref voltage implausible hibakód.
3: 14 ohm (ez kb. 7-ről indul és 14-15-ig megy fel)
4: ON

Lekötve a szondát az ECU felül jövő csatin a fűtőszálhoz megvan a 12V, és ilyenkor érthetően bekerült a Sensor Heating open circuit hibakód is. Ilyenkor a 2:-es cellában közbe-közbe ON-ról OFF-ra vált, de egyenlőre nem tudtam egyszerre nézni a laptopkijelzőt és a feszültségmérőt, hogy 0V-ra leesik-e ilyenkor, ahogy az ElsaWin leírásban is szerepel. Az üzemanyagpumpa reléjét is említik, gondolom onnan jön az áram ide.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 10, 2011 3:35 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. aug. 08, 2011 11:44 pm
Hozzászólások: 65
Tartózkodási hely: 2002 1.6 16V AZD
Megmértem a szonda fűtőszál ellenállást: 3.4ohm.
VAG-COM-ban a motor 041-es csoportban, kikapcsolt motornál ezeket látom:
1: 0 ohm
2: off
3: 4 ohm
4: off
amikor beindítom a motort, akkor pedig ezt:
1: 0 ohm
2: ON (kb. 30-60sec-ig ON, aztán OFF és rögtön bekerül a 17598 Ref voltage implausible hibakód.
3: 14 ohm (ez kb. 7-ről indul és 14-15-ig megy fel)
4: ON

Lekötve a szondát az ECU felül jövő csatin a fűtőszálhoz megvan a 12V, és ilyenkor érthetően bekerült a Sensor Heating open circuit hibakód is. Ilyenkor a 2:-es cellában közbe-közbe ON-ról OFF-ra vált, de egyenlőre nem tudtam egyszerre nézni a laptopkijelzőt és a feszültségmérőt, hogy 0V-ra leesik-e ilyenkor, ahogy az ElsaWin leírásban is szerepel. Az üzemanyagpumpa reléjét is említik, gondolom onnan jön az áram ide.

Nem tudom hogyan tovább. Dadogást, rángást ma nem tapasztaltam induláskor. Ma szeles idő van, tisztább lehet a levegő, lehetséges hogy nem is a szondával van a a bibi, hanem kicsit időjárásfüggő is a hiba. Fojtószelep, légtömegmérő lehet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 356 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség