Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. jan. 20, 2018 11:47 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: vas. jan. 01, 2017 4:35 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 147
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T lacikaboy!

"... folytószelep ..."
Fojtószelep az.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: vas. jan. 01, 2017 4:02 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 15, 2009 9:18 am
Hozzászólások: 33
Sziasztok, fabia 1.2, 54le, 2005ös, 221.000km mostanában kiírja a p0420 hibát. Ha törlöm van,hogy két-három hetet elmegyek (napi 20-30km) úgy, hogy nem jelenik meg a motor jel. Szerintetek katalizátor hiba vagy lambdaszonda? (még nem volt cserélve)
Ha lambdaszoda, akkor melyiket kell vennem, szabályzó vagy diagnosztizáló? Kovács autóalkatrész oldalán elég sok lehetőség van típus, fajta ti melyiket ajánlanátok?

ui: gyertya, trafó, olaj cserélve márciusban folytószelep tisztítva márciusban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: kedd dec. 20, 2016 1:38 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 10, 2016 10:50 am
Hozzászólások: 3
Autó: VW Golf 4 1.6 16V AZD
tdunker írta:
Csabaa írta:
tdunker írta:
Sziasztok!

Egy VW Golf 4 1,6 16V AZD motorkód tulajdonosa vagyok, azért bátorkodok írni, mert ugyanez a motor előfordul a Fabiakban is. Az alábbi problémával állok szemben:

Nyáron cseréltem le a 200 e km-t futott gyári szondámat, sensor fűtés hiba miatt. E-bay-ről rendeltem Angliából utángyártott szondát. Minden rendben is működött kb múlt hónapig. Amikor is az alábbi hiba jelent meg, majd törlődött magától, majd újra és ezt ismételgette...

17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit

P1178 - 35-10 - - - Intermittent

Amit tudni kell, hogy ez egy 5 vezetékes szonda (kék, sárga, fekete, fehér, szürke). Ha jól tudom a hibát jelen esetben a fehér (lp output, pump current) vezetéken kell keresni. A probléma tényleg eseti, dobja a hibát a rendszer, és mire félreállok, hogy megmérjem multiméterrel már minden jó. Tettem egy próbautat ma, és a VAG-COM nem talált hibát. Már áthidaltam a gyári fehér vezetéket egészen az ECU-ig, de nem oldotta meg a problémát, így több mint valószínű, hogy nem szakadás okozza a hibát, hacsak nem a szonda belsejében van a gubanc. Tudnátok esetleg tanácsot adni a problémára? Mit érdemes még megnézni, a szondán kívül produkálhatja más is ezt a hibát?

Ui.: Egyetlen állandó hiba van az pedig az EGR szelep, amit levakolva használok, de nem hinném, hogy ez hatással van a fenti problémára.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,

Szia
Szakadás hibakód, de zárlat esetleg? Kibontanám a többi kábelét is...


Szia,

A zárlatnak külön hibakódja van tudtommal. Közben küldtek egy másik ugyanolyan szondát, és most még előbb 2-3 nap után jelentkezett ugyanez a hiba. Megpróbálom visszatenni a régi NTK szondát, annak fűtés hibája volt, ha annál is előjön ugyanez a hibakód, akkor tuti nem a szondánál keresendő a hiba.

Köszi



A régi NTK szondát visszatettem, a PUMP CURRENT hiba megszűnt. Szóval a lényeg, után gyártott lambdaszondát ne vegyetek...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. dec. 02, 2016 11:53 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 10, 2016 10:50 am
Hozzászólások: 3
Autó: VW Golf 4 1.6 16V AZD
Csabaa írta:
tdunker írta:
Sziasztok!

Egy VW Golf 4 1,6 16V AZD motorkód tulajdonosa vagyok, azért bátorkodok írni, mert ugyanez a motor előfordul a Fabiakban is. Az alábbi problémával állok szemben:

Nyáron cseréltem le a 200 e km-t futott gyári szondámat, sensor fűtés hiba miatt. E-bay-ről rendeltem Angliából utángyártott szondát. Minden rendben is működött kb múlt hónapig. Amikor is az alábbi hiba jelent meg, majd törlődött magától, majd újra és ezt ismételgette...

17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit

P1178 - 35-10 - - - Intermittent

Amit tudni kell, hogy ez egy 5 vezetékes szonda (kék, sárga, fekete, fehér, szürke). Ha jól tudom a hibát jelen esetben a fehér (lp output, pump current) vezetéken kell keresni. A probléma tényleg eseti, dobja a hibát a rendszer, és mire félreállok, hogy megmérjem multiméterrel már minden jó. Tettem egy próbautat ma, és a VAG-COM nem talált hibát. Már áthidaltam a gyári fehér vezetéket egészen az ECU-ig, de nem oldotta meg a problémát, így több mint valószínű, hogy nem szakadás okozza a hibát, hacsak nem a szonda belsejében van a gubanc. Tudnátok esetleg tanácsot adni a problémára? Mit érdemes még megnézni, a szondán kívül produkálhatja más is ezt a hibát?

Ui.: Egyetlen állandó hiba van az pedig az EGR szelep, amit levakolva használok, de nem hinném, hogy ez hatással van a fenti problémára.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,

Szia
Szakadás hibakód, de zárlat esetleg? Kibontanám a többi kábelét is...


Szia,

A zárlatnak külön hibakódja van tudtommal. Közben küldtek egy másik ugyanolyan szondát, és most még előbb 2-3 nap után jelentkezett ugyanez a hiba. Megpróbálom visszatenni a régi NTK szondát, annak fűtés hibája volt, ha annál is előjön ugyanez a hibakód, akkor tuti nem a szondánál keresendő a hiba.

Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: pén. nov. 11, 2016 1:47 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7028
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
tdunker írta:
Sziasztok!

Egy VW Golf 4 1,6 16V AZD motorkód tulajdonosa vagyok, azért bátorkodok írni, mert ugyanez a motor előfordul a Fabiakban is. Az alábbi problémával állok szemben:

Nyáron cseréltem le a 200 e km-t futott gyári szondámat, sensor fűtés hiba miatt. E-bay-ről rendeltem Angliából utángyártott szondát. Minden rendben is működött kb múlt hónapig. Amikor is az alábbi hiba jelent meg, majd törlődött magától, majd újra és ezt ismételgette...

17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit

P1178 - 35-10 - - - Intermittent

Amit tudni kell, hogy ez egy 5 vezetékes szonda (kék, sárga, fekete, fehér, szürke). Ha jól tudom a hibát jelen esetben a fehér (lp output, pump current) vezetéken kell keresni. A probléma tényleg eseti, dobja a hibát a rendszer, és mire félreállok, hogy megmérjem multiméterrel már minden jó. Tettem egy próbautat ma, és a VAG-COM nem talált hibát. Már áthidaltam a gyári fehér vezetéket egészen az ECU-ig, de nem oldotta meg a problémát, így több mint valószínű, hogy nem szakadás okozza a hibát, hacsak nem a szonda belsejében van a gubanc. Tudnátok esetleg tanácsot adni a problémára? Mit érdemes még megnézni, a szondán kívül produkálhatja más is ezt a hibát?

Ui.: Egyetlen állandó hiba van az pedig az EGR szelep, amit levakolva használok, de nem hinném, hogy ez hatással van a fenti problémára.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,

Szia
Szakadás hibakód, de zárlat esetleg? Kibontanám a többi kábelét is...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2016 11:17 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 10, 2016 10:50 am
Hozzászólások: 3
Autó: VW Golf 4 1.6 16V AZD
Sziasztok!

Egy VW Golf 4 1,6 16V AZD motorkód tulajdonosa vagyok, azért bátorkodok írni, mert ugyanez a motor előfordul a Fabiakban is. Az alábbi problémával állok szemben:

Nyáron cseréltem le a 200 e km-t futott gyári szondámat, sensor fűtés hiba miatt. E-bay-ről rendeltem Angliából utángyártott szondát. Minden rendben is működött kb múlt hónapig. Amikor is az alábbi hiba jelent meg, majd törlődött magától, majd újra és ezt ismételgette...

17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit

P1178 - 35-10 - - - Intermittent

Amit tudni kell, hogy ez egy 5 vezetékes szonda (kék, sárga, fekete, fehér, szürke). Ha jól tudom a hibát jelen esetben a fehér (lp output, pump current) vezetéken kell keresni. A probléma tényleg eseti, dobja a hibát a rendszer, és mire félreállok, hogy megmérjem multiméterrel már minden jó. Tettem egy próbautat ma, és a VAG-COM nem talált hibát. Már áthidaltam a gyári fehér vezetéket egészen az ECU-ig, de nem oldotta meg a problémát, így több mint valószínű, hogy nem szakadás okozza a hibát, hacsak nem a szonda belsejében van a gubanc. Tudnátok esetleg tanácsot adni a problémára? Mit érdemes még megnézni, a szondán kívül produkálhatja más is ezt a hibát?

Ui.: Egyetlen állandó hiba van az pedig az EGR szelep, amit levakolva használok, de nem hinném, hogy ez hatással van a fenti problémára.

Köszönöm a segítséget.

Üdv,


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: vas. okt. 16, 2016 9:08 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. okt. 10, 2016 4:39 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fábia 1.4 16v BBZ
Üdv: Olvasom a Lambda hibákat ill. a megfejtéseket szeretnék tanácsot kérni. A jármű Fábia 1,4 16v BBZ motorkód. Vag Commal rendelkezem már kezdem a hiba folytán tanulgatni a használatát. Elvégeztem az illesztéseket alap beállításokat a státuszok mindenhol OK rendben vannak. A motor erős húz megy és indul.Viszont hol 100km hol 600km megtételénél ez változó kirakja a MIL lámpát. Az egyedüli hiba a katalizátor utáni szonda szakadás ill.rövidzár a pozitívra.
Vpover 100 üzemanyaggal járok. A lámpa jelzésekor nincs semmi probléma a működésben. Természetesen csatlakozások toldások rendben a kipufogónál .Az első szonda gyári VW 1x a második szonda gyári VW 2x cserélve. Most fűztem ki és néztem át a kábeleket nem találok problémát .Üza nyomást mértem 3bár 15 prec után2,5bár. A katalizátor nem úgy működik,hogy egyszer jó aztán nem.Mégis olvasva újra az EOBD hibajelzésekről arra gondolok magával a gáz összetételével lehet rövid ideig hiba.Azt írják ha a határérték 1.5 szeresét meghaladja kirakja a MIL lámpát . Viszont ha meghatározott ideig rendben van akkor el kell aludni a lámpának. De nem teszi.Csak törléssel szűnik meg a jelzés. Egy kívül álló lehet ,hogy látja amire én nem gondolok. Szakszerviz segítségét is kértem .Túl van az elektronika a szoftver frissítésen teljesen átnézték az autót de a lámpa csak világít időnként. Elnézést a hosszú szöveg miatt.
Előre is köszönöm az ötleteket. :fejvak :fejvak:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: kedd szept. 27, 2016 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 892
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Hali.Lambda szondából én gyárit vennék a Skodapatikában biztos kapsz elfogadható áron.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: kedd szept. 27, 2016 2:55 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
Csabaa írta:
ip440 írta:
Közben megtaláltam és megmozgattam a kábelt de maradt a hiba. A rendellenesség kódja: P1196
Ebből lehet tudni, hogy melyik részével van gond?

szia
A szonda fűtése nincs meg. Vagy nem ér el a szondáig a négyszög feszültség, vagy a szondában a fűtőszál szakadt.
Ha a motorvezérlő 30-as csoportját megnyitod, az első oszlopban látod az első szonda működését.
Három darab egyest kellene látnod: 111
1xx = lambda szonda fűtés
X1x = lambda szonda működésre kész
Xx1 = lambda-szabályozás aktív

Ha nem tud rendesen felmelegedni (600-700 C ) akkor nem mér pontosan, a keverék képzés is elcsúszik. Ezért ad hibakódot.

Mivel meg lett mozgatva, és nem állt helyre, ezért jó eséllyel nem kontatos, hanem szakadt a fűtőszál. Azt a hibakódból (B1-S1) sikerült kitökölni, hogy ez a katalizátor előtti lambdaszonda lesz. Mivel még sose volt cserélve (a hátsó igen), ezért inkább kicserélem.
Szerintetek hol érdemes első lambdaszondát venni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 24, 2016 3:36 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. okt. 01, 2015 2:14 pm
Hozzászólások: 12
Autó: Skoda Octavia 1U
Sziasztok,

BBZ-s 1.4 16V 100Le motorelektronika folyamatosan világít. Szerelő kiolvasta a műszere 1-es Lambda szonda hibát jelez.
Visszaolvasva a fórumon írták Márkatársak, hogy érdemes a flexicsövet elsőre megnézni, még a szonda előtt.
Pontosan milyen cső ez, hol találom és ha hibás mit kell látni rajta?
Ebbe a motorba mi a gyári Lambda szonda típusa és hol érdemes megvenni? Otthon lehet ezt egyszerűen cserélni?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 22, 2016 9:55 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7028
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ip440 írta:
Közben megtaláltam és megmozgattam a kábelt de maradt a hiba. A rendellenesség kódja: P1196
Ebből lehet tudni, hogy melyik részével van gond?

szia
A szonda fűtése nincs meg. Vagy nem ér el a szondáig a négyszög feszültség, vagy a szondában a fűtőszál szakadt.
Ha a motorvezérlő 30-as csoportját megnyitod, az első oszlopban látod az első szonda működését.
Három darab egyest kellene látnod: 111
1xx = lambda szonda fűtés
X1x = lambda szonda működésre kész
Xx1 = lambda-szabályozás aktív

Ha nem tud rendesen felmelegedni (600-700 C ) akkor nem mér pontosan, a keverék képzés is elcsúszik. Ezért ad hibakódot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 22, 2016 9:20 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
knuckle írta:
ip440 írta:
knuckle írta:
törölted is a kódot, és visszajött?

Igen, szinte azonnal.


és milyen kúton tankolsz?
mert nekem pl nem kicsit hárklis erre a vas....MOL kút egy az egyben kizárva! meg minden ilyen elefántos, akármilyen kút...
Shell, OMV, Lukoil... ezek ebben a sorrendben....
múltkor pl sajna muszáj voltam tankolni Mol kúton, tudtam hogy nem fogja csipázni, ezért csak 1500-ért tettem bele, ami a következő kútig elég lesz...
mondanom sem kell, kb 2 km és villant a Mil lámpa....

Eleinte Shell, majd Lukoil, egy két éve már csak OMV :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 22, 2016 8:21 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
ip440 írta:
knuckle írta:
törölted is a kódot, és visszajött?

Igen, szinte azonnal.


és milyen kúton tankolsz?
mert nekem pl nem kicsit hárklis erre a vas....MOL kút egy az egyben kizárva! meg minden ilyen elefántos, akármilyen kút...
Shell, OMV, Lukoil... ezek ebben a sorrendben....
múltkor pl sajna muszáj voltam tankolni Mol kúton, tudtam hogy nem fogja csipázni, ezért csak 1500-ért tettem bele, ami a következő kútig elég lesz...
mondanom sem kell, kb 2 km és villant a Mil lámpa....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 22, 2016 8:17 am 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 27, 2012 12:28 pm
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: 2004, 1.4 16V BBY
knuckle írta:
törölted is a kódot, és visszajött?

Igen, szinte azonnal.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: lambdaszonda
HozzászólásElküldve: szer. szept. 21, 2016 3:26 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. márc. 13, 2014 4:09 pm
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Budapest
Autó: Skoda Fábia kombi 1,4 16V 74KW BBZ 2005
törölted is a kódot, és visszajött?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség