Skoda Fabia Club fórum
http://skodafabiaclub.com/forum/

lambdaszonda
http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=749
Oldal: 3 / 24

Szerző:  hubo44 [ hétf. jan. 22, 2018 12:10 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

szergej írta:
Elég érdekes ez a Fabia. Lent voltunk apóséknál és most minden hiba eltűnt, kivéve a túl dús keverék üzenet. Viszont néha felgyullad az akku töltés visszajelző. Ha 3000 föle pörög a motor eltűnik és utána nem jön elő. Az alapjarat ingadozik erősen. A 2 lambda szondát cseréltem. Katalizátor hiba lehet?


Erdekeš a Fabiad az ok de inkab mien motoral van mert ha 47/51KW akor a ôn gerjestešt 3000nel DF sakadaš sokta okozni.

Szerző:  szergej [ hétf. jan. 22, 2018 11:16 am ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Elég érdekes ez a Fabia. Lent voltunk apóséknál és most minden hiba eltűnt, kivéve a túl dús keverék üzenet. Viszont néha felgyullad az akku töltés visszajelző. Ha 3000 föle pörög a motor eltűnik és utána nem jön elő. Az alapjarat ingadozik erősen. A 2 lambda szondát cseréltem. Katalizátor hiba lehet?

Szerző:  zanetti78 [ szomb. jan. 13, 2018 9:33 am ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

hubo44 írta:
zanetti78 írta:
Sziasztok!

A következő hibakódokat olvasta ki a szerelő:

16556- Üzemanyag optimalizáló rendszer túl dús
16514-Lambda érzékelő B1 S1 működési hiba az áramkörben

Szerinte mindenképp cserélni kell a lambdaszondát...
Ez biztos?

Köszönöm

Elôsôr vezetek sakadašt kerešnek a sonda konektor kôrul ôregeb kočikna dakori. Astan a sonda.



Köszi.jövő héten nézi meg a szerelő :!:

Szerző:  hubo44 [ pén. jan. 12, 2018 2:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

zanetti78 írta:
Sziasztok!

A következő hibakódokat olvasta ki a szerelő:

16556- Üzemanyag optimalizáló rendszer túl dús
16514-Lambda érzékelő B1 S1 működési hiba az áramkörben

Szerinte mindenképp cserélni kell a lambdaszondát...
Ez biztos?

Köszönöm

Elôsôr vezetek sakadašt kerešnek a sonda konektor kôrul ôregeb kočikna dakori. Astan a sonda.

Szerző:  zanetti78 [ pén. jan. 12, 2018 10:13 am ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Sziasztok!

A következő hibakódokat olvasta ki a szerelő:

16556- Üzemanyag optimalizáló rendszer túl dús
16514-Lambda érzékelő B1 S1 működési hiba az áramkörben

Szerinte mindenképp cserélni kell a lambdaszondát...
Ez biztos?

Köszönöm

Szerző:  Mariusz77 [ szer. dec. 27, 2017 8:09 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Csabaa írta:
Mariusz77 írta:
Csabaa :Na ha ezt lefordítod nekem úgy hogy megértsem is akkor nagyon király lesz (bocsi de a szak sulit nem magyarul csináltam ) Sokszor töprengenem kell azon hogy miről is van szó :D a lényeg van egy OBD II kis kézi teszterem ami mutatja a főbb funkciókat a motornál ott meg tudom nézni hogy hogyan működnek a szondák és változnak az értékek ,Na ott mit figyeljek ? amit latok a skála ahogyan működik és az értékek fel le ??!!

Szia
Elég a lambda működését megnézni.
A motorvezérlő 30-as csoportjában lehet látni a két lambda szondát.
Ha üzem meleg a motor (min. 80°C), akkor a 30-as csoport
első oszlopában ezt kell látnod: 111
A második oszlopban: 110

Első oszlop, ez az első szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx1 = lambda-szabályozás aktív

Második oszlop, ez a második szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx0 = nem használt

Hat én ebben a műszerben semmilyen 30 csoportot nem latok de majd rá teszem VAG ra aztán majd ott is megnézem :D de koszi az infót :)

Szerző:  Csabaa [ szer. dec. 27, 2017 7:22 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

szergej írta:
Köszi. Akkor most a vadiúj első lamda szondánál kell hibát keresnem. A respons too slow hibaüzenet megszűnt, csak a másik maradt. Illetve a Readness-nel mindnek zöld (passed) értéket kellene mutatnia. Ezeket a vcds-ben melyik mezőkön és hogyan tudom tesztelni? Volt olyan teszt (talán a katalizátore) ami elindult de 840 fokig felfutott és nem állt meg a teszt.

Szia
Te is nézd meg először a 30-as csoportot, ott is az első szondát az első oszlopban.
Ha megvan az 111 akkor a szondának van fűtése,működik, és a lambda szabályzás is jó.
Tehát a szonda teljesen rendben van és a
16556 - fuel trim Bank
p0172-35-00-system too rich
dús keverék hibakódot, nem a szonda hibája okozza.

A szonda mérése alapján jön a hibakód, ezért kell először azt eldönteni, hogy a szonda rossz, vagy valóban a keverék nem megfelelő.

Mivel a második szonda hibakódja a túl lassú válasz (respons too slow) eltűnt, nem érdemes vele foglalkozni. Ez a szonda, ahogy írtam csak a katalizátort figyeli.

Szerző:  Csabaa [ szer. dec. 27, 2017 7:13 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Mariusz77 írta:
Csabaa :Na ha ezt lefordítod nekem úgy hogy megértsem is akkor nagyon király lesz (bocsi de a szak sulit nem magyarul csináltam ) Sokszor töprengenem kell azon hogy miről is van szó :D a lényeg van egy OBD II kis kézi teszterem ami mutatja a főbb funkciókat a motornál ott meg tudom nézni hogy hogyan működnek a szondák és változnak az értékek ,Na ott mit figyeljek ? amit latok a skála ahogyan működik és az értékek fel le ??!!

Szia
Elég a lambda működését megnézni.
A motorvezérlő 30-as csoportjában lehet látni a két lambda szondát.
Ha üzem meleg a motor (min. 80°C), akkor a 30-as csoport
első oszlopában ezt kell látnod: 111
A második oszlopban: 110

Első oszlop, ez az első szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx1 = lambda-szabályozás aktív

Második oszlop, ez a második szonda:
1xx = lambda szonda fűtés
x1x = lambda szonda működésre kész
xx0 = nem használt

Szerző:  Mariusz77 [ szer. dec. 27, 2017 6:04 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Csabaa :Na ha ezt lefordítod nekem úgy hogy megértsem is akkor nagyon király lesz (bocsi de a szak sulit nem magyarul csináltam ) Sokszor töprengenem kell azon hogy miről is van szó :D a lényeg van egy OBD II kis kézi teszterem ami mutatja a főbb funkciókat a motornál ott meg tudom nézni hogy hogyan működnek a szondák és változnak az értékek ,Na ott mit figyeljek ? amit latok a skála ahogyan működik és az értékek fel le ??!!

Szerző:  szergej [ szer. dec. 27, 2017 3:06 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Köszi. Akkor most a vadiúj első lamda szondánál kell hibát keresnem. A respons too slow hibaüzenet megszűnt, csak a másik maradt. Illetve a Readness-nel mindnek zöld (passed) értéket kellene mutatnia. Ezeket a vcds-ben melyik mezőkön és hogyan tudom tesztelni? Volt olyan teszt (talán a katalizátore) ami elindult de 840 fokig felfutott és nem állt meg a teszt.

Szerző:  Csabaa [ kedd dec. 26, 2017 5:28 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Mariusz77 írta:
hubo44 írta:
Mariusz77 írta:
En is kicsereltem a nyaron a hatsot az enyem is denso, es nekem is elojon ez a hibakod ,hogy tul dus a keverek(muszerfal nem jelzi ) ,mi az hogy 1 red lines testet ? Ra kell kotni egy test szalat a piros szalra ?



VAGal de nem tudom le irni hod erthetô leden it van 1pelda: http://supervag.com/0-videonavod-cteni- ... ness-kodu/

Ertem majd unnepek utan le tesztelem koszi

Sziasztok
A motorvezérlőknél vannak a különféle állapotokra csak státuszt jelző zászlók.
Itt nincs változó adat, csak ha az adott feltétel teljesül ,akkor 0-ról 1-re vált az érték.
Ezeket hívják readiness kódoknak, Hubo erre gondolt.
MPI-nél a két labda szondánál ez így néz ki:
Kép
Ha egy állapot teljesül , akkor 1-nek kell lennie.
Szonda fűtés, lambda szabályzás. Ha üzem meleg motornál ezek nem jók, már el lehet valamerre indulni..

Az első szondánál: fűtés, működés, szabályzás. (szabályzás csak üzem meleg motornál van)
második szonda: fűtés, működés. Ez a szonda nem szabályoz, csak a katalizátor hatékonyságát figyeli.

Amíg az első szonda nem tökéletes, (állandó dús keverék) nem érdemes a második szonda jelével illetve a katalizátorral foglalkozni.

Szerző:  Mariusz77 [ vas. dec. 24, 2017 6:48 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

hubo44 írta:
Mariusz77 írta:
En is kicsereltem a nyaron a hatsot az enyem is denso, es nekem is elojon ez a hibakod ,hogy tul dus a keverek(muszerfal nem jelzi ) ,mi az hogy 1 red lines testet ? Ra kell kotni egy test szalat a piros szalra ?



VAGal de nem tudom le irni hod erthetô leden it van 1pelda: http://supervag.com/0-videonavod-cteni- ... ness-kodu/

Ertem majd unnepek utan le tesztelem koszi

Szerző:  hubo44 [ vas. dec. 24, 2017 6:34 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

Mariusz77 írta:
En is kicsereltem a nyaron a hatsot az enyem is denso, es nekem is elojon ez a hibakod ,hogy tul dus a keverek(muszerfal nem jelzi ) ,mi az hogy 1 red lines testet ? Ra kell kotni egy test szalat a piros szalra ?



VAGal de nem tudom le irni hod erthetô leden it van 1pelda: http://supervag.com/0-videonavod-cteni- ... ness-kodu/

Szerző:  Mariusz77 [ vas. dec. 24, 2017 5:20 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

En is kicsereltem a nyaron a hatsot az enyem is denso, es nekem is elojon ez a hibakod ,hogy tul dus a keverek(muszerfal nem jelzi ) ,mi az hogy 1 red lines testet ? Ra kell kotni egy test szalat a piros szalra ?

Szerző:  hubo44 [ vas. dec. 24, 2017 4:47 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: lambdaszonda

szergej írta:
hubo44 írta:
szergej írta:
Csatolmány:
img20171224_132242.jpg


Kicseréltem mindkét Lambda szondát. Most ezt látom illetve két hibakodot még mindig dob a kocsi.

16556 - fuel trim Bank
p0172-35-00-system too rich

16523 - Oxygen sensor b1 s2
P0139 - 35 - 00 - response too slow


a sondak original vad utan dartot let bele rakva.


Az első Vika típusú, a hátsó Denso.

a hatšonal ninč/e vezetek šeruleš/sakadaš ha ninč akor 1 red lines testet.

Oldal: 3 / 24 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/