Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. dec. 17, 2017 7:10 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 141 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 11:54 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 510
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
szétszedtem tegnap leszedtem a burkolatot, szivárgást keresve
járattam is vagy 10 percig a meleg motoron és néztem hol szivárog.
láttam nedves foltot a hengerfej fedél (vagy mi ez) sarkában illetve felette a nagy fekete imbuszcsavarnál is. de járómotornál nem nyomja ki.
egyértelműen még mindig nem tudom hol fogy a viz
akkor csak belül a hengerfej tömitésnél lehet ahol nem látom.
nemtom. :fejvak:


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 6:10 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 880
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Szevasztok.Vedd le a műanyag borítást ez jó ötlet és akkor jobban látod hol folyik el a víz.Ha a tartalék sapkát rádugod akkor akár így használhatod is nyugodtan,mert az elődökben is csak ez a sapka volt más nem!Lehet nem rendesen raktad rá a termosztátot és ott folyik valahol ezek szerint.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 28, 2017 6:26 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 510
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Csabikám ha látsz valahol, szóljál! :mrgreen:

ma a napsütésben megint megnéztem, van egy vékonyabb cső ami belemegy a hengerfejbe jobboldalt. mintha onnan indulna a folyás. húztam már a bilincsen amúgy.
úgy lenne jó kipróbálnom hogy leveszem a műanyag fedelet és járatom a motort
így lehet járatni? van az a másik olajsapka az kell addig rádugnom az olajbeöntö lukra ha jár a motor?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 28, 2017 5:30 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6972
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murray írta:
á, tegnap néztem egyértelmüen a hengerfej tömités alul folyik ki a viz. látom hogy fényes és alatta is nedves
megkeresem a szervizt valamikor. kérdés meddig bírja így a motor? ez a cseremotorom és egyben rakták be tehát a hengerfejhez nem nyúltak.
kb 130e km lehet benne

Szia
Ha kifelé folyik az a jobbik eset, akkor csak töltögetni kell utána, a szerelőig.
Ha az olajjal is keveredik, az már kevésbé, a viz elég rossz kenőanyag..

Tegnap reggel , láttalak a Huszti úton a körforgalomban. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 27, 2017 9:26 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 510
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
á, tegnap néztem egyértelmüen a hengerfej tömités alul folyik ki a viz. látom hogy fényes és alatta is nedves
megkeresem a szervizt valamikor. kérdés meddig bírja így a motor? ez a cseremotorom és egyben rakták be tehát a hengerfejhez nem nyúltak.
kb 130e km lehet benne


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 10:13 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 880
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Akkor a jeladó helyéről töltsd fel amíg meg nem telik a háza utána már mehet a többi víz a tartályba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 9:56 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 510
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Szesze írta:
Nem lehet,hogy mivel nagyon sok fagyálló fogy rendszeresen ellevegősödik a rendszered és azért hallasz csobogást???Szerintem ha semmi gyanúsat nem találsz akkor indítás előtt szedd ki a hőmérséklet jeladót és ott nézd meg,hogy van-e benn elég víz,mert az teli kell,hogy legyen ha nem levegős a rendszered.De ha a tartályba kifogy a víz akkor egyértelmű,hogy le tud levegősödni és akkor nem csodálkozz ha rotyog a motor.Ezzel jó lesz ha vigyázol,mert ha még nem ölted meg a hengerfej tömítést akkor a túlmelegedéssel könnyen tönkreteheted.


Szeszém, valami vákum vagy levegősődés van a hűtőben mert a tartály kupak úgy rászorul hogy fogóval tudom leszedni és nagy sziszegés hallatszik mikor lejön a kupak és levegőt kap a rendszer.
mikor utánatöltöm mindig megnyomkodom a csöveket.
kipróbálom ezt a hőm jeladót azt a múltkor kicseréltem.
a mutató nem mutat semmit. indulás után 10 perc beáll középre és ennyi. tovább nem megy.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 9:52 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 510
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
Csabaa írta:
Laptoppal nézd meg a hőfokot, 88°C nál kellene nyitnia a termonak, ilyenkor szépen esik a hőfok.

ezt hogy tudom megnézni? hazajövök a meleg motorral és ha rádugom a VAG-ot merre keressem? vagy induljak el a kocsival rádugott laptoppal?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 9:28 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 880
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Csabaa írta:
murray írta:
nem tudom CSabi.. de normális az hogy beinditom a hideg motort és vizcsorgás , csobogás hallatszik.. mondjuk a tartály üres , lehet hogy hiány van, alul sem látok már szivárgást..
végülis a termo a mindig nyitva állapotban a rossz , csak gyanús hogy dől a meleg a kocsiból
vagy dugulás? slagozzam át?

Ha valahol ereszt, akkor leállítás után el fogja idővel engedni a nyomást.
Ezért lehet "csobogás' újra indításnál.
Laptoppal nézd meg a hőfokot, 88°C nál kellene nyitnia a termonak, ilyenkor szépen esik a hőfok.
A komplett tartály elfolyása, elég sok az nem sima csöpögés..
Amikor nekem csöpögött a venti kapcsoló érzékelőnél, havonta kb 1-1,5 cm tünt el a tartályból.
Szevasztok.Igaza van Csabámnak.Egy tartálynyi víz eltűnése az abnormális.Akkor valahol folyásnak kell lenni vagy a motorba nyomja,de akkor meg az olaj szürkül be és habos lesz a betöltő nyílás kupakja is.Nem lehet,hogy mivel nagyon sok fagyálló fogy rendszeresen ellevegősödik a rendszered és azért hallasz csobogást???Szerintem ha semmi gyanúsat nem találsz akkor indítás előtt szedd ki a hőmérséklet jeladót és ott nézd meg,hogy van-e benn elég víz,mert az teli kell,hogy legyen ha nem levegős a rendszered.De ha a tartályba kifogy a víz akkor egyértelmű,hogy le tud levegősödni és akkor nem csodálkozz ha rotyog a motor.Ezzel jó lesz ha vigyázol,mert ha még nem ölted meg a hengerfej tömítést akkor a túlmelegedéssel könnyen tönkreteheted.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 25, 2017 8:14 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6972
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murray írta:
nem tudom CSabi.. de normális az hogy beinditom a hideg motort és vizcsorgás , csobogás hallatszik.. mondjuk a tartály üres , lehet hogy hiány van, alul sem látok már szivárgást..
végülis a termo a mindig nyitva állapotban a rossz , csak gyanús hogy dől a meleg a kocsiból
vagy dugulás? slagozzam át?

Ha valahol ereszt, akkor leállítás után el fogja idővel engedni a nyomást.
Ezért lehet "csobogás' újra indításnál.
Laptoppal nézd meg a hőfokot, 88°C nál kellene nyitnia a termonak, ilyenkor szépen esik a hőfok.
A komplett tartály elfolyása, elég sok az nem sima csöpögés..
Amikor nekem csöpögött a venti kapcsoló érzékelőnél, havonta kb 1-1,5 cm tünt el a tartályból.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 25, 2017 8:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 510
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
nem tudom CSabi.. de normális az hogy beinditom a hideg motort és vizcsorgás , csobogás hallatszik.. mondjuk a tartály üres , lehet hogy hiány van, alul sem látok már szivárgást..
végülis a termo a mindig nyitva állapotban a rossz , csak gyanús hogy dől a meleg a kocsiból
vagy dugulás? slagozzam át?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 25, 2017 7:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6972
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
murray írta:
vernet termo van a kocsiban.
lehet hogy 8-10 km után sem nyit , gyanúsan hamar van meleg a kocsiban és az alsó vastag vizcső nem melegszik , a felső vízcső pedig forró
lehet hogy nem nyit?

Szia Laci!
A fűtés kör, mindig megy, blokk-fűtés hőcserélő-kiegyenlítő tartály-vizpumpa.
A termo a felső vastag cső elött van, tehát ha meleg a cső, akkor nyit a termo.
Az alsó cső a hűtő után, a vizpumpához megy vissza. Mivel a hűtön keresztül a meleg
nagyrészét leadja, az mindig "hideg" marad.
A víz eltűnését nem találtad meg!?
Ha hengerfejes lenne, és beledolgozna a vizkörbe, az nagy túlnyomást csinálna.
A vizpumpa ~1,5 bar nyomást csinál, ha ennél nagyobbat mérsz akkor lehet gyanakodni.

A termot vaggal nézd, motorvezérlőben, látni a hőfokot, és azt,hogy mikor nyit a termo.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 25, 2017 7:33 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 29, 2011 7:20 am
Hozzászólások: 510
Tartózkodási hely: Combi cool AQW 3.ker
vernet termo van a kocsiban.
lehet hogy 8-10 km után sem nyit , gyanúsan hamar van meleg a kocsiban és az alsó vastag vizcső nem melegszik , a felső vízcső pedig forró
lehet hogy nem nyit?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 18, 2017 8:09 am 
Offline

Csatlakozott: szer. jún. 02, 2010 7:15 am
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Gyál 1.4 AZF
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPI junior
sziasztok,olvastam a vernet termosztátról itt,nekem most tört el már a második lengyel zégeres,úgyhogy kicseréltem.a ZSu-ban vettem nem egész 4500Ft-ért,egész más az egész kivitel,könnyű volt beszerelni is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. dec. 18, 2015 6:18 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 880
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Amit belinkeltél az biztos jó hozzá,mert ott a kép is stimmel.A beszerelés pofon egyszerű.Amit kapsz a termosztáthoz az egy hasított gumigyűrű.Azt kell ráhúznod a termo peremére utána a termot berakod a házba és mehet is össze.Ennyi az egész művelet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 141 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség