Nem zártam le és nem alakítottam át a házat. Gyakorlatilag készítettem egy ugyanolyan betétet, mint az eredeti Lengyel volt. Nem igazán értem, hogy te mit csináltál.
goes írta:
Ma napon egy kis műtét volt a kocsimon. Mostanában úgy éreztem, hogy nem melegszik elég gyorsan motorom. Már nem a gyári vacak termo volt benne, hanem a megbízhatóbban működő Lengyel darab.
Leengedtem a hengerfejből a hűtőfolyadékot. Csak annyit kell, hogy a kiegyenlítő tartály éppen kiürüljön. Ekkor már a termosztátházban nem lesz víz, ez a vízhőfokjeladó kiszedése után bekukucskálva látható.
Szóval leszereltem a termosztátot, a részletekbe most nem megyek bele, mert van egy jó leírás már hozzá. Felvittem a lakásba, de szemrevételezéssel tökéletesen zárt állapotot mutatott. Ezután kivettem a betétet tartó zégert és egy lábasban elkezdtem főzni a betétet. Egy digitális tapintó hőmérőt beletettem a vízbe és figyeltem a nyitást. Meg is lett a hiba, 77 fokos víznél már hajszálnyira volt, viszont ezt csak 88 foknál szabadott volna megtennie.
Ha jól tudom, ehhez Lengyel cucchoz nem igazán lehet betétet kapni és szerettem volna bele valami minőségi darabot beépíteni ezért vettem egy Skoda Felicia 1.3-ba való Behr termosztátot. Két féle is van: 80°C-os és 90°C-os, nekem az utóbbira volt szükségem. Annyiban különbözik az eredetitől, hogy nagyobb a tányérja. Ezen segítettem egy köszörűvel, 46mm-es méretre kellett levenni a tányér méretét. Ezután már simán becuppant a helyére, zéger vissza, új o-ring, majd beszerelés.
Tökéletes lett, bár ma elég meleg volt, de lesz még hideg.
Szia ne es az én hibámba én is ki probáltam az eszergálás megoldást hamar föl ment a viz hő foka csak le zártam vele akör forgást a kieggyenlitő tartály felé,és engedett(spriccolt) a víz. de ahogy mondod te szabadon hagytad a visza áramlást.De ha neked jo lesz akkor én is ki problálom.Én aházat esztergáltam fel 600-ra.De már vissza csináltam mindent eredetire.