Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 17, 2019 10:20 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 152 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 26, 2014 11:38 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1296
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
szpilu írta:
bundy87 írta:
sziasztok
a múlthéten sikeresen elhalálozott a termosztát. majdnem kibírta a 4 évet!
amit észrevettem:
1 túlfogyasztás!!!
2 nincs a fűtésnek olyan nagy hatásfoka
(amikor új volt emlékszem a gyufaszálat meggyújtotta volna olyan meleget fújt)
3 melegszik a nagy vízcső is
kiszerelést követően semmi extra látvány nem fogadott a termosz zárva volt!! teszteltem melegvízzel nyit és zár rendesen.
ettől függetlenül kicseréltem egy újra vissza raktam mindent nagy vízcső nem melegszik, fűtése olyan mint ha a saharában lennék :) .
tehát szerintem csak a rúgó adja meg magát "elfárad" ebben a termosztátban.



Szia, milyen került bele és a felső vagy az alsó cső melegedett? Boldog Karácsonyt.

hali
ugyan olyan ment bele mint amilyen volt. csak betétet cseréltem.
2 cső van egy kicsi és egy nagy
ami a termosztátos házból kijön a vastag cső melegedett. amikor beindítottam a kocsit kb 2 perc után már melegednie kell a víznek is csak a nagy csövet megfogva az is langyos volt tehát átengedett.
termosztátból volt itthon 1 amit anno apum hozott csak a ház enyhén mérethibás volt és lötyögött benne a termosztát(menet közben vissza hűlt a víz minimálisan) , ezt a betétet raktam át a kuzbis termoszba működik eddig. van itthon még 1 termosztát betét raktárra :D
az gyári számos 047121111a van a papíron.
ugyanilyen van most is benne kicsit furcsa mert a rugója olyan alumínium szürke. teszi a dolgát rendesen az a lényeg.
http://skodapatika.hu/spd/047121111A_B/ ... gyartott-t[/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 26, 2014 10:31 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 15, 2007 10:12 am
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: Veszprém 2001 1.4MPI AME
bundy87 írta:
sziasztok
a múlthéten sikeresen elhalálozott a termosztát. majdnem kibírta a 4 évet!
amit észrevettem:
1 túlfogyasztás!!!
2 nincs a fűtésnek olyan nagy hatásfoka
(amikor új volt emlékszem a gyufaszálat meggyújtotta volna olyan meleget fújt)
3 melegszik a nagy vízcső is
kiszerelést követően semmi extra látvány nem fogadott a termosz zárva volt!! teszteltem melegvízzel nyit és zár rendesen.
ettől függetlenül kicseréltem egy újra vissza raktam mindent nagy vízcső nem melegszik, fűtése olyan mint ha a saharában lennék :) .
tehát szerintem csak a rúgó adja meg magát "elfárad" ebben a termosztátban.



Szia, milyen került bele és a felső vagy az alsó cső melegedett? Boldog Karácsonyt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 16, 2014 11:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1296
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
sziasztok
a múlthéten sikeresen elhalálozott a termosztát. majdnem kibírta a 4 évet!
amit észrevettem:
1 túlfogyasztás!!!
2 nincs a fűtésnek olyan nagy hatásfoka
(amikor új volt emlékszem a gyufaszálat meggyújtotta volna olyan meleget fújt)
3 melegszik a nagy vízcső is
kiszerelést követően semmi extra látvány nem fogadott a termosz zárva volt!! teszteltem melegvízzel nyit és zár rendesen.
ettől függetlenül kicseréltem egy újra vissza raktam mindent nagy vízcső nem melegszik, fűtése olyan mint ha a saharában lennék :) .
tehát szerintem csak a rúgó adja meg magát "elfárad" ebben a termosztátban.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 20, 2014 12:52 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 18, 2014 2:47 pm
Hozzászólások: 2
Köszönöm a leírást Gyuri! Lehet, hogy inkább szerelőre bízom a dolgot:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 19, 2014 1:43 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 669
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Gaben írta:
Sziasztok!
Úgytűnik az 1.4mpi fabiamnál is előjöttek a termosztát hiba szokásos tünetei (nem melegszik fel a motor). Szeretném házilag kicserélni de a leírást tartalmazó honlap megadta magát (mulder82.atw.hu). Érdeklődni szeretnék, hogy nincs-e meg véletlenül valakinek lementve?


Szia Gaben!

A cikk szövege megvan (képek nélkül), bemásolom ide, ebbe a hozzászólásba:

**********************************

Fabia 1.4 MPI 68 LE termosztát csere
2007-10-24

Lassan melegszik be az autó? Viszonylag sokat fogyaszt? Ennek lehet okozója, például a Skoda Fabia 1.4-es MPI motoros csodába szerelt időzített termosztát. Miért írom, hogy időzített? Mert előbb-utóbb mindegyik tönkremegy (MPI motorról van szó!). Nekem pl. 2 telet húzott le az autó rossz termosztáttal. Elvben nem vettem észre semmit.

Mi a csuda az a termosztát?

Lényegében egy hő érzékelő "szelep", ami a motorban keringő és melegedő folyadék hatására bizonyos hőfok felett kinyit. Ekkor a meleg folyadék áthalad az autó hűtőjén, lehűl és kezdi körútját újra a motorban. Ennek az alkatrésznek tehát szabályzó hatása van, hogy viszonylag optimális hőmérsékleten tartsa a motort. Ez szükséges ugyanis az optimális működéshez.

Ha meghibásodik a termosztát, akkor két hiba léphet fel.

A "kellemesebb" ha folyamatosan nyitva marad. Úgy kell elképzelni a hűtőkört, hogy két részre oszlik. A "kis kör" útja: motor, utastérfűtés, termosztát, vissza a motorba. A "nagy kör": motor, utastérfűtés, termosztát, hűtő, vissza a motorba. Ha nyitva marad, akkor a nagy kör üzemel. Az autó lassan melegszik fel, jóval több üzemanyag kell a működéshez. Mást nem eredményez, akár világkörüli utat is tehetünk a gépjárművel. (A Fabia MPI motoros változatában ez egy tervezési hiba, mert ha tönkremegy a gyári termosztát, akkor folyamatosan nyitva marad.)

Ha zárva marad, akkor csak a kis körön keresztül áramlik a hűtőfolyadék és nagyon hamar felmelegszik. Túlmelegedhet a motor, ami kárt is okozhat.

Nos kitanultuk, hogy működik a hűtés, így a most következőkben nekiduráljuk magunkat, hogy kicseréljük a termosztátot.

Időigénye: Gyakorlott kéz 20 perc - fél óra alatt is végezhet, aki ismerkedik az autóval annak egy bő óra.

Spec. szerszámok.

A legspeciálisabb szerszám az a T25-ös torx csavarhúzó. Érdemes beszerezni egy készletet, mert az autón lévő kötőelemek fele ilyen.

Ezen túl még szükség van egy kisebb és egy nagyobb lapos fejű csavarhúzóra, egy vízpumpa fogóra, dugóskulcsból 8-as, 10-es méretűre. Célszerű keríteni egy 5L-es kis vödröt (a diszperzit-es vödör pont aláfér az autónak). Ha valami más kellene, akkor a cikkben megemlítem.

Tudni kell, hogy a gyári termosztát iszonyat drága. Márkaszervizben 15-20e Ft között. Mivel a háza törött, nem elég csak betétet cserélni, házastól kell az egészet. Én egy debreceni autósboltban (Pa-pa Bt.) vásároltam meg 4900 Ft-os áron a lengyel barátaink által utángyártott alkatrészt. Ennek az a roppant előnye, hogy a betét benne cserélhető, sosem megy tönkre a ház. Talán még variálni lehet a hőfokkal is (ha városban járunk sokat, akkor picit emelünk a hőfokon stb...).

Kiegészítés:
Az Index hírportál Skoda, orrmotor (Favorittól Fabiáig) fórumában Hubo a következő észrevételt tette, amely tapasztalatain alapul:

Előfordulhat, hogy a zégeres termosztát nem jól zár. Hideg időben öt perc alapjáraton történő melegítés után még nem lehet meleg a hűtőbe csatlakozó vastagabb cső. Ha mégis melegedne, akkor a benne lévő termosztát betétet ki kell cserélni a Favorit/Felicia (1995) alkatrészére.


Nos először is keressük meg az autót! :-) A cserét lehetőleg kihűlt motornál végezzük.

Azután az utastérben lévő karral nyissuk fel a motorháztetőt!

Ezután ne feledkezzünk meg, hogy ki kell húzni a biztosító kart ahhoz, hogy megemeljük a motorház tetejét!

Nos, ha minden igaz, akkor megpillantjuk a motorteret.

Ahogy a nagykönyvek ajánlják, - elvileg - célszerű lekötni az akkumulátort a javítás idejére! Aki nincs mindennel tisztában, hogy mit tesz, az szerelje le a negatív sarkát az akksinak! (viszont számítson arra, hogy a rádió esetleg kérni fogja a kódját, hibajelzések kerülnek a hibatárolóba, amiket töröltetni kell majd, egyes komfort funkciókat újra kell programozni - a szerk.)

Meg kell keresni, hogy hol fogjuk leengedni a hűtőfolyadékot. Nem ám tré módra levesszük a csövet, oszt' csordogáljon! NEM! Az alább látható képen lévő sárdarab a hűtőfolyadék leeresztő csap. Azon keresztül fogjuk leengedni!

A csaphoz csak úgy jutunk, ha az autó alján lévő "védő" lemezt (muhaha, műanyag sz*rt) leszereljük. Ehhez elővesszük a T25-öt és kicsavarjuk mind a 6 db torx csavart. A védőlemez kiszerelt képét nem véletlen hagytam teljes felbontáson, ott mindenki megtalálhatja a csavar helyeit!

Na most, hogy leszereltük az alját, bontsuk meg felül is! Ismerős a kép? Csak kicsit koszosabb? Hát istenem, én használom az autót nem a motorteret nézegetem! J

A Skoda jelvény alatt és egy másik kis takaró alatt leledző M6-os anyát kell kicsavarozni, hogy leemelhessük a motor borítását.

Ne feledjük kihúzni a nívópálcát. Ezek után a burkolat háta mögé nyúlva egy határozott mozdulattal fölfelé megindítjuk a műanyag elemet, aztán leemeljük!

Ne feledkezünk meg az olajbetöltő nyílás védelméről. Elméletben a motorborítás hátoldalán vagy egy erre a célra kifejlesztett sapka. Tessék csak használni! Ja és a nívópálcát is tegyük a helyére ideiglenesen!

Na itt a kis bűnös! Ő a termoőnagysága!

Vegyük le a kiegyenlítő tartály sapkáját!

Utána óvatosan távolítsuk el a hőmérséklet jeladó gombát. A feladat egyszerű, a műanyag nyelvecskét kifele kihúzva, felfelé kihúzható a gomba. Azért érdemes kihült motornál, és letekert kiegyenlítő tartály kupakkal végezni a műveletet, mert akkor nem jár úgy, mint a cikkíró. A megmaradt nyomás a gomba kihúzásakor befröcskölte a motorteret. Nagyon vigyázzunk a gomba "O" gyűrűjére! Tegyük el gondosan!

Nos, most már tényleg leengedhetjük a hűtőfolyadékot. A hűtő alsó részén elhelyezkedő csapot megnyitjuk, és utána kihúzzuk (csak ekkor nyit ki). Javaslom, hogy a teljes leengedés előtt célszerű elzárni (amikor már csak egy kicsit pisil). Ezt azért kell megtenni, mert előfordulhat, hogy a zár gumigyűrűje keresztbefordul és nem tömít. Ha nem engedjük ki teljesen a folyadékot, akkor elzárás után azonnal látjuk, hogy minden rendben van-e!

Ízlés szerint lehúzgáljuk a csöveket. Összesen kettővel kell bíbelődnünk, egy nagyobbal és egy kisebbel. A bilincseket érdemes a vízpumpafogóval összenyomni és könnyedén le lehet húzni őket.

Ha belesünk a hőmérséklet jeladó helyén, akkor már 100%-ra megállapítható, hogy mi van a termosztátunkkal. Ezen a képen látszik a hibás állapot.

Három csavar (M5) óvatos eltávolítása után leemelhető a termosztátház.

Nos, kiszerelve látható a hiba. Eltört a rugót előfeszítő fémlap tartófüle. Érdekes, arra nem gondoltak, hogy az folyamatos feszítés alatt lesz? L

Az új termosztáttal kapott "O" gyűrűt szilikon zsírral leápolom, hogy könnyedén a helyére csússzon (így teszek a hőmérséklet jeladó gomba tömítésével is).

Visszateszem a helyére a termosztát házat.

Utána a csavarokat óvatosan és lehetőség szerint egyenletesen, határozottan, de ne túl erősen húzzuk meg! Az egyenletesség azt jelenti, hogy az első csavart úgy húzzuk meg, hogy 2-3 mm látszódjon a házak találkozásánál, a másodikat már picit jobban, a harmadikat teljesen, és menjünk még két kört a további csavarokon, míg le nem húztuk őket.

Nekem ez a bilincs lepattan, ellenőrizzük, ha kell pattintsuk vissza.

Húzzuk vissza a csonkokra a csöveket, lehetőleg azonos pozícióba helyezzük fel a bilincseket. A bilincsekhez a vízpumpafogó megint használható.

A rendszer feltöltése. Eddig szándékosan nem szereltük vissza a jeladót. Addig kell tölteni a rendszert, amíg meg nem jelenik a házban a folyadék. Akkor óvatosan továbbtölteni, és ha már majdnem kifut a jeladó nyílásán, akkor bedugaszolni a jeladóval, és a biztosító műanyaggal rögzíteni. Tulajdonképpen ezzel légtelenítve is van a rendszer. Ilyenkor nagyon jó szolgálatot tehet egy kiürült ablakmosós flakon, aminek beöntő csonkja is van.

Ha minden rendben ment, akkor célszerű beindítani a motort (az akku negatív pólusát azért vissza kell előtte kötni - a szerk.), figyelni a rögzítéseket, ellenőrizni a csatlakozásokat tömítettség szempontjából. Visszaszerelés fordított sorrendben. Kihúzzuk az olajbeöntő sapkáját és a nívópálcát. Visszahelyezzük a burkolatot, a nívópálca bevezetőjét figyelmesen tesszük vissza. A két M6-os anyát visszacsavarozzuk, lehúzzuk. Sapkákat visszahelyezzük.

Ha szükséges, akkor hűtőfolyadékkal (G12 Plus) utántöltünk. kb.100 - 150 km-után ellenőrizzük a szintet!

Megérdemli, hogy esetlegesen lecsutakoljuk valamilyen szinten a motorteret. Legalább kultúrált lesz egy darabig!

Dreamer
/dreaming@freemail.hu/

**********************************


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 18, 2014 2:56 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd nov. 18, 2014 2:47 pm
Hozzászólások: 2
Sziasztok!
Úgytűnik az 1.4mpi fabiamnál is előjöttek a termosztát hiba szokásos tünetei (nem melegszik fel a motor). Szeretném házilag kicserélni de a leírást tartalmazó honlap megadta magát (mulder82.atw.hu). Érdeklődni szeretnék, hogy nincs-e meg véletlenül valakinek lementve?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 25, 2014 4:37 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Szia,tudom Csabaa,csak azt hittem hogy lehet ezen valamit manipulálni,nem csak én,de sok MPI-s örülne a kevesebb fogyasztásnak,ha legalább valamilyen trükkel az ECU mondjuk 50-foknál már 80 nak látná a vizet lehet hogy egy próbát meg érne! Mivel te értesz az elektronikához biztos tudnál erre valami orvoslást,talán ellenállás be iktatásával!
Csabaa írta:
Szia Sanya
88-nál már el kellene kezdenie, 103-nál
már teljesen nyitva kell lennie. De ez nálad kb. stimmel. Az első nyitásnál a nagyobb visszahűlés a nagykör miatt van. Ilyenkor nem csak a blokk, és utastér hőcserélőben, hanem már a hűtőben is elkezd keringeni a víz.

Rövid távon minden motor sokat eszik. Nekem az 1,2-es hétköznapi használatban
2x10km-t megy. Reggel több megállással.
7.8 most az átlag és még nincs tél. Ez fel fog menni 8,5re.

Hétvégén volt egy nagyobb túrám, pálya és főút. 630km nél sípolt és még írt 80at hátra.
6,3 as átlag jött ki. Ennyit számít a városi rövid és a hosszabb országúti menet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 24, 2014 4:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7765
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia Sanya
88-nál már el kellene kezdenie, 103-nál
már teljesen nyitva kell lennie. De ez nálad kb. stimmel. Az első nyitásnál a nagyobb visszahűlés a nagykör miatt van. Ilyenkor nem csak a blokk, és utastér hőcserélőben, hanem már a hűtőben is elkezd keringeni a víz.

Rövid távon minden motor sokat eszik. Nekem az 1,2-es hétköznapi használatban
2x10km-t megy. Reggel több megállással.
7.8 most az átlag és még nincs tél. Ez fel fog menni 8,5re.

Hétvégén volt egy nagyobb túrám, pálya és főút. 630km nél sípolt és még írt 80at hátra.
6,3 as átlag jött ki. Ennyit számít a városi rövid és a hosszabb országúti menet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 24, 2014 9:42 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Sziasztok,újabb vag-com vizsgálódást végeztem új gomba,és új termosztáttal,hiba kód nincs.(VERNET márka lett mind a kettő )A fogyasztásom még mindig sok,(11 liter)hideg állapotról az első termó nyitás 94 foknál vissza 76 ra le esik,majd csak a második termó nyitás ami már 82 fokig zuhan.Ekkorra már el érem a munka helyem,és le állítom az autót.Nejem 1.6 os fokus kombija is be éri 8 literrel ugyan ezen szakaszokon,Ötletem már csak valami szoftveres dolog lehetne,de ahhoz meg nem értek.Ötleteket,és tapasztalatokat előre is köszönök.
sanya80 írta:
Sziasztok,a napokban ki cseréltem a termosztátot.Vittem haza egy lengyel zégerest,de ki derült róla hogy át eresztett a termó lábainál is, elég jól. Vissza vittem,és hoztam el egy hasonlót de ebben már nincs zéger gyűrű 89 fokos ebben van egy 60 milliméteres termó (szerintem felícia termó),és van rá egy hornyos tömítés a termó széleire,itt csak a ház csavarjai szorítsák rá.Elég jónak tűnik,néztem vag al 91-94 között mozog.A márkája vernet. Kíváncsi leszek hogy javít e a fogyasztáson,mert a másik már 75 fokra is vissza esett az első termó nyitásnál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2014 7:07 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. dec. 04, 2013 1:23 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: 1.4 MPi Matrix HB. 8v 2002. AQW - Tolna
szpilu írta:
Fényképet kérhetnék róla? Köszi.


szia
ugyan ilyet tettem én is bele, lassan 1 éve használom teljes megelégedéssel. (11 évig volt benne a gyári rossz!!!)
valami francia gyártmány, a belső rugós rész szabványos, kivehető darab. 6.5 pénz volt.

balra gyári törött, jobbra az új

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2014 2:18 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Szia sajna képet nem tudok róla késziteni,de ha be ütöd a keresőbe a cikk számot ezt dobja ki egyből.TH6732.88J.
szpilu írta:
Fényképet kérhetnék róla? Köszi.

sanya80 írta:
Sziasztok,a napokban ki cseréltem a termosztátot.Vittem haza egy lengyel zégerest,de ki derült róla hogy át eresztett a termó lábainál is, elég jól. Vissza vittem,és hoztam el egy hasonlót de ebben már nincs zéger gyűrű 89 fokos ebben van egy 60 milliméteres termó (szerintem felícia termó),és van rá egy hornyos tömítés a termó széleire,itt csak a ház csavarjai szorítsák rá.Elég jónak tűnik,néztem vag al 91-94 között mozog.A márkája vernet. Kíváncsi leszek hogy javít e a fogyasztáson,mert a másik már 75 fokra is vissza esett az első termó nyitásnál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2014 2:06 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 15, 2007 10:12 am
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: Veszprém 2001 1.4MPI AME
Fényképet kérhetnék róla? Köszi.

sanya80 írta:
Sziasztok,a napokban ki cseréltem a termosztátot.Vittem haza egy lengyel zégerest,de ki derült róla hogy át eresztett a termó lábainál is, elég jól. Vissza vittem,és hoztam el egy hasonlót de ebben már nincs zéger gyűrű 89 fokos ebben van egy 60 milliméteres termó (szerintem felícia termó),és van rá egy hornyos tömítés a termó széleire,itt csak a ház csavarjai szorítsák rá.Elég jónak tűnik,néztem vag al 91-94 között mozog.A márkája vernet. Kíváncsi leszek hogy javít e a fogyasztáson,mert a másik már 75 fokra is vissza esett az első termó nyitásnál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2014 5:09 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
Sziasztok,a napokban ki cseréltem a termosztátot.Vittem haza egy lengyel zégerest,de ki derült róla hogy át eresztett a termó lábainál is, elég jól. Vissza vittem,és hoztam el egy hasonlót de ebben már nincs zéger gyűrű 89 fokos ebben van egy 60 milliméteres termó (szerintem felícia termó),és van rá egy hornyos tömítés a termó széleire,itt csak a ház csavarjai szorítsák rá.Elég jónak tűnik,néztem vag al 91-94 között mozog.A márkája vernet. Kíváncsi leszek hogy javít e a fogyasztáson,mert a másik már 75 fokra is vissza esett az első termó nyitásnál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 30, 2014 8:08 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
szadam írta:
Sziasztok!
1.2 12v-s 2004-es fabia kombim van és az a gond vele, hogy nem melegszik üzemi hőfokra a motor, pedig új termosztát van benne és a hőfokjeladó is nemrég volt cserélve. Az biztos, hogy korán nyit a termoszát kb 70 foknál. mivel lehet a gond?
Ahogy irtad valószinűleg a kettő közül valamelyik a ludas.Vagy rossz hőfokon nyitó termosztátot vettél vagy a hőfokjeladó küld fals adatot.Nyári melegben ezeknek a motoroknak azért pár perc alatt el kéne érni az üzemi hőfokot ha minden smakkol.Én biztos ezekkel kezdeném a keresgélést.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 30, 2014 7:52 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 30, 2014 7:37 pm
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
1.2 12v-s 2004-es fabia kombim van és az a gond vele, hogy nem melegszik üzemi hőfokra a motor, pedig új termosztát van benne és a hőfokjeladó is nemrég volt cserélve. Az biztos, hogy korán nyit a termoszát kb 70 foknál. mivel lehet a gond?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 152 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség