Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. okt. 22, 2020 7:10 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2123 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 17, 2020 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 496
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
SAttika írta:
feketete írta:
SAttika írta:
Sziasztok!

Műszaki vizsgán derült ki,hogy a jobb hátsó üzemi fékem gyengén fog.
Kézi fék rendben.
Nagyon bosszant a dolog,mert kb. kettő éve volt kicseréltetve kompletten a fékdobok+fékpofák.
Műszaki vizsga előtt fékfolyadékot is cseréltem (Ate)
Régi Suzukimon,mikor kompletten ki lettek cserélve a hátsó dobfék alkatrészek,beleértve a fék munkahengert is, szintén a fenti hibajelenség állt elő. Kézi fék jó üzemi fék szar.
A hibajelenséget csak a hátsó fékerőszabályzó cseréje oldotta meg.
Kérdésem az lenne,hogy találkoztatok már ezzel a hibajelenséggel?
Skoda Fábiára is jellemző a fékerőszabályzó meghibásodása,vagy mi lehet még a probléma a fékkel?


A fékerőszabályzó úgy müködik, hogy a kocsi terhelésétől függően több vagy kevesebb fékerőt ad a hátsó tengelyre. Ha lenne egy fékpadod az alap fékmérés után leterhelve a hátulját nő a fékerő jó a fékszabályzó.
Nézd meg a fékerőszabályzót nem hiányzik róla valami, vagy nincs rajta sérülés. Könnyen mozog. Az is fontos hogy a gyári beállítás szerint legyen beszerelve. Sajnos ezt nem tudom. Ha más hiba lenne akkor csak az egyik oldallal lenne gond, mert a két oldal külön fékkörön van.


Köszönöm a segítséget!

Csak az egyik oldallal van gond,ezért vagyok tanácstalan.
A bal hátsó jól fog,a jobb hátsó pedig jóval gyengébben.


Próbálj hátul egy légtelenítést. Szedd szét nézd meg nincs-e valami mechanikai sérülés, helytelen összeszerelés, nézz a munkahenger gumisapkája alá nincs olaj folyás ,. mozognak-e a fékdugattyúk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 17, 2020 8:41 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 12, 2019 4:57 pm
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda Fábia 1.2
feketete írta:
SAttika írta:
Sziasztok!

Műszaki vizsgán derült ki,hogy a jobb hátsó üzemi fékem gyengén fog.
Kézi fék rendben.
Nagyon bosszant a dolog,mert kb. kettő éve volt kicseréltetve kompletten a fékdobok+fékpofák.
Műszaki vizsga előtt fékfolyadékot is cseréltem (Ate)
Régi Suzukimon,mikor kompletten ki lettek cserélve a hátsó dobfék alkatrészek,beleértve a fék munkahengert is, szintén a fenti hibajelenség állt elő. Kézi fék jó üzemi fék szar.
A hibajelenséget csak a hátsó fékerőszabályzó cseréje oldotta meg.
Kérdésem az lenne,hogy találkoztatok már ezzel a hibajelenséggel?
Skoda Fábiára is jellemző a fékerőszabályzó meghibásodása,vagy mi lehet még a probléma a fékkel?


A fékerőszabályzó úgy müködik, hogy a kocsi terhelésétől függően több vagy kevesebb fékerőt ad a hátsó tengelyre. Ha lenne egy fékpadod az alap fékmérés után leterhelve a hátulját nő a fékerő jó a fékszabályzó.
Nézd meg a fékerőszabályzót nem hiányzik róla valami, vagy nincs rajta sérülés. Könnyen mozog. Az is fontos hogy a gyári beállítás szerint legyen beszerelve. Sajnos ezt nem tudom. Ha más hiba lenne akkor csak az egyik oldallal lenne gond, mert a két oldal külön fékkörön van.


Köszönöm a segítséget!

Csak az egyik oldallal van gond,ezért vagyok tanácstalan.
A bal hátsó jól fog,a jobb hátsó pedig jóval gyengébben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2020 9:16 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 496
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
SAttika írta:
Sziasztok!

Műszaki vizsgán derült ki,hogy a jobb hátsó üzemi fékem gyengén fog.
Kézi fék rendben.
Nagyon bosszant a dolog,mert kb. kettő éve volt kicseréltetve kompletten a fékdobok+fékpofák.
Műszaki vizsga előtt fékfolyadékot is cseréltem (Ate)
Régi Suzukimon,mikor kompletten ki lettek cserélve a hátsó dobfék alkatrészek,beleértve a fék munkahengert is, szintén a fenti hibajelenség állt elő. Kézi fék jó üzemi fék szar.
A hibajelenséget csak a hátsó fékerőszabályzó cseréje oldotta meg.
Kérdésem az lenne,hogy találkoztatok már ezzel a hibajelenséggel?
Skoda Fábiára is jellemző a fékerőszabályzó meghibásodása,vagy mi lehet még a probléma a fékkel?


A fékerőszabályzó úgy müködik, hogy a kocsi terhelésétől függően több vagy kevesebb fékerőt ad a hátsó tengelyre. Ha lenne egy fékpadod az alap fékmérés után leterhelve a hátulját nő a fékerő jó a fékszabályzó.
Nézd meg a fékerőszabályzót nem hiányzik róla valami, vagy nincs rajta sérülés. Könnyen mozog. Az is fontos hogy a gyári beállítás szerint legyen beszerelve. Sajnos ezt nem tudom. Ha más hiba lenne akkor csak az egyik oldallal lenne gond, mert a két oldal külön fékkörön van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 15, 2020 3:25 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 12, 2019 4:57 pm
Hozzászólások: 8
Autó: Skoda Fábia 1.2
Sziasztok!

Műszaki vizsgán derült ki,hogy a jobb hátsó üzemi fékem gyengén fog.
Kézi fék rendben.
Nagyon bosszant a dolog,mert kb. kettő éve volt kicseréltetve kompletten a fékdobok+fékpofák.
Műszaki vizsga előtt fékfolyadékot is cseréltem (Ate)
Régi Suzukimon,mikor kompletten ki lettek cserélve a hátsó dobfék alkatrészek,beleértve a fék munkahengert is, szintén a fenti hibajelenség állt elő. Kézi fék jó üzemi fék szar.
A hibajelenséget csak a hátsó fékerőszabályzó cseréje oldotta meg.
Kérdésem az lenne,hogy találkoztatok már ezzel a hibajelenséggel?
Skoda Fábiára is jellemző a fékerőszabályzó meghibásodása,vagy mi lehet még a probléma a fékkel?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. aug. 14, 2020 8:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 496
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Frodesz írta:
Próbáltam hintáztatni viszont áll mint a cövek nem nagyon akar hintázni. Ha nagyon erősen teljes súllyal lenyomom akkor van egy enyhe klattyanás és vissza áll alapra.

feketete írta:
a lökésgátló porvédője ment tönkre . érdemes cserélni, mert a lökésgátló porosodik és a tömítettsége megy tönkre . A hátsó futóműnél két dolog akadhat a hidat tartó szilent romlása miatt a híd a tartójához ér vagy a lökésgátló akad . Így tudod ellenőrizni , hogy a kocsi hátulján az egyik , majd a másik oldalt nyomkodod hintáztatod és érzed mennyire hintázik függőlegesen az autó. A lökésgátló sajátossága miatt asszimetrikus lefelé könnyen fölfelé lassabban nehezebben megy , de akadni nem akadhat .



Ha kevés a súlyod ültess valakit hátra a kocsiba .. kb 300 kg terhelés mehet hátulra . Újra próbáld hintáztatni a kocsi hátulját . Nem keményen felütve hanem rugalmasan ringva kell irányt váltani . Max terhelésnél a lökésgátló teteje üt fel ( az ami tönkrement).
A porvédőt érdemes cserélni akkor úgy is kezedbe veszed a lökésgátlót és tudod ellenőrizni.

a helyes guminyomás

Guminyomás elől 2.3 / 2.1 / 2.2bar
Guminyomás hátul 2.2 / 2.0 / 2.0bar

futóműállításnál erre az értékre állítják be hogy pontos értékeket kapjanak . ha nemed nem ennyi volt a nyomás az is kemény érezést okoz . A benzintank fedelébe is be van írva a helyes érték . A puha kerék nagyobb fogyasztást és rendellenes gumikopást okoz


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 13, 2020 7:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 25, 2019 11:24 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPi
Próbáltam hintáztatni viszont áll mint a cövek nem nagyon akar hintázni. Ha nagyon erősen teljes súllyal lenyomom akkor van egy enyhe klattyanás és vissza áll alapra.

feketete írta:
a lökésgátló porvédője ment tönkre . érdemes cserélni, mert a lökésgátló porosodik és a tömítettsége megy tönkre . A hátsó futóműnél két dolog akadhat a hidat tartó szilent romlása miatt a híd a tartójához ér vagy a lökésgátló akad . Így tudod ellenőrizni , hogy a kocsi hátulján az egyik , majd a másik oldalt nyomkodod hintáztatod és érzed mennyire hintázik függőlegesen az autó. A lökésgátló sajátossága miatt asszimetrikus lefelé könnyen fölfelé lassabban nehezebben megy , de akadni nem akadhat .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 13, 2020 5:56 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 496
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
a lökésgátló porvédője ment tönkre . érdemes cserélni, mert a lökésgátló porosodik és a tömítettsége megy tönkre . A hátsó futóműnél két dolog akadhat a hidat tartó szilent romlása miatt a híd a tartójához ér vagy a lökésgátló akad . Így tudod ellenőrizni , hogy a kocsi hátulján az egyik , majd a másik oldalt nyomkodod hintáztatod és érzed mennyire hintázik függőlegesen az autó. A lökésgátló sajátossága miatt asszimetrikus lefelé könnyen fölfelé lassabban nehezebben megy , de akadni nem akadhat .


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 13, 2020 7:17 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 25, 2019 11:24 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPi
Az nem valószínű mert azt már korábban cseréltem.
Tegnapi nap nem hagyott nyugodni a történet és megnézegettem jobban az autót. Nem találtam a lengőkar körül semmit ami cserére adhatna okot.
Rugók elől hátul rendben vannak.
Nos ezt találtam:
https://www.youtube.com/watch?v=Q9_LN_609hk
Ez lehet az oka az említett pattogásnak?
Illetve pár ember akit megkérdeztem a jelenségről még a lengéscsillapító beakadását mondták, hogy az emelésnél megeshet.
Köszi előre is!

feketete írta:
Csabaa írta:
Frodesz írta:
Sziasztok!
SOS segítségre lenne szükségem.
A jelenség az, hogy tegnap vittem az MK1-es fábiámat futómű állításra, ott hagytam egész napra a szervizbe az autót. Majd hívtak hogy nem tudják megcsinálni, mert a 2 első lengőkart cserélni kell (100 ezer Ft-ért) mert ahol találkozik a szilenttel ki van kopva. Ezek után én az autóért mentem és inkább elhoztam, hátha a szerelő nagyon maximalista.

Amikor elgurultam vele utána vettem észre, hogy nagyon kemény a rugózása az autónak, az utolsó útegyeletlenségen is már úgy pattog az autó ahogy előtte nem csinálta.

Az első gyanúm, hogy a kerék lett túlfújva, de néztem kúton és 2-re van fújva szóval nem az lehet az oka. Furcsa mert a pattogást a kocsi hátulján érzem.

Arra lennék kíváncsi hogy mit csinálhattak a szervizben hogy ez történhetett?

Köszi szépen előre is!

Szia
Csak a kerékösszetartást lehet állítani, a kormánymű külső gömbfejével. A hátsó tengelynél semmi állítási lehetőség nincs.


Hamarabb megy tönkre a szilent, mint elkopik a trapéz . nem a trapéz hátsó szilentje szakadt el ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 12, 2020 4:39 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 496
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Frodesz írta:
Sziasztok!
SOS segítségre lenne szükségem.
A jelenség az, hogy tegnap vittem az MK1-es fábiámat futómű állításra, ott hagytam egész napra a szervizbe az autót. Majd hívtak hogy nem tudják megcsinálni, mert a 2 első lengőkart cserélni kell (100 ezer Ft-ért) mert ahol találkozik a szilenttel ki van kopva. Ezek után én az autóért mentem és inkább elhoztam, hátha a szerelő nagyon maximalista.

Amikor elgurultam vele utána vettem észre, hogy nagyon kemény a rugózása az autónak, az utolsó útegyeletlenségen is már úgy pattog az autó ahogy előtte nem csinálta.

Az első gyanúm, hogy a kerék lett túlfújva, de néztem kúton és 2-re van fújva szóval nem az lehet az oka. Furcsa mert a pattogást a kocsi hátulján érzem.

Arra lennék kíváncsi hogy mit csinálhattak a szervizben hogy ez történhetett?

Köszi szépen előre is!

Szia
Csak a kerékösszetartást lehet állítani, a kormánymű külső gömbfejével. A hátsó tengelynél semmi állítási lehetőség nincs.


Hamarabb megy tönkre a szilent, mint elkopik a trapéz . nem a trapéz hátsó szilentje szakadt el ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 12, 2020 10:16 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7948
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Frodesz írta:
Sziasztok!
SOS segítségre lenne szükségem.
A jelenség az, hogy tegnap vittem az MK1-es fábiámat futómű állításra, ott hagytam egész napra a szervizbe az autót. Majd hívtak hogy nem tudják megcsinálni, mert a 2 első lengőkart cserélni kell (100 ezer Ft-ért) mert ahol találkozik a szilenttel ki van kopva. Ezek után én az autóért mentem és inkább elhoztam, hátha a szerelő nagyon maximalista.

Amikor elgurultam vele utána vettem észre, hogy nagyon kemény a rugózása az autónak, az utolsó útegyeletlenségen is már úgy pattog az autó ahogy előtte nem csinálta.

Az első gyanúm, hogy a kerék lett túlfújva, de néztem kúton és 2-re van fújva szóval nem az lehet az oka. Furcsa mert a pattogást a kocsi hátulján érzem.

Arra lennék kíváncsi hogy mit csinálhattak a szervizben hogy ez történhetett?

Köszi szépen előre is!

Szia
Csak a kerékösszetartást lehet állítani, a kormánymű külső gömbfejével. A hátsó tengelynél semmi állítási lehetőség nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. aug. 12, 2020 10:04 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 25, 2019 11:24 am
Hozzászólások: 18
Autó: Skoda Fabia 1.4 MPi
Sziasztok!
SOS segítségre lenne szükségem.
A jelenség az, hogy tegnap vittem az MK1-es fábiámat futómű állításra, ott hagytam egész napra a szervizbe az autót. Majd hívtak hogy nem tudják megcsinálni, mert a 2 első lengőkart cserélni kell (100 ezer Ft-ért) mert ahol találkozik a szilenttel ki van kopva. Ezek után én az autóért mentem és inkább elhoztam, hátha a szerelő nagyon maximalista.

Amikor elgurultam vele utána vettem észre, hogy nagyon kemény a rugózása az autónak, az utolsó útegyeletlenségen is már úgy pattog az autó ahogy előtte nem csinálta.

Az első gyanúm, hogy a kerék lett túlfújva, de néztem kúton és 2-re van fújva szóval nem az lehet az oka. Furcsa mert a pattogást a kocsi hátulján érzem.

Arra lennék kíváncsi hogy mit csinálhattak a szervizben hogy ez történhetett?

Köszi szépen előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 02, 2020 3:35 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 885
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
Nem használtam a kocsit sokáig! Most ha "megrugóztatom" az elejét akkor nyekeregnek a lengéscsillapítók meg menet közben kormányzáskor is nyöszörög! Mit lehet tenni? Tönkrevágódik több havi használat nélkül? Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 21, 2020 6:47 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 496
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
SlrRiki írta:
feketete írta:
SlrRiki írta:
Sziasztok!

A közelmúltban volt egy két hetes leállásom az autóval, nem használtam kint volt a nyílt parkolóban. Miután elindítottam és használni kívántam nem indult mert annyira beragadt a hátsó fékdob v. fékpofa, hogy alaposan meg kellett kalapálni.
3 éve használom az autót, eddig még csak a fékpofa volt benne hátul cserélve.
Mire lenne érdemes beruháznom, cserélnem? Esetleg márkák között mit ajánlanátok?

Üdvözlettel


akkor szed szét és rakd össze ujra . Fékezés után nem huzódik vissza a fékbetét. Ha megemeled a kocsit és megpörgeted a hibás kereket , ha érzed hogy szorul az a baj . Könnyen kéne forognia. Nézd meg hogy a kézifék bowden visszaenged-e. A betétnél a kézifék kar könnyen mozog-e.

A baj az, hogy nem szoktam behúzni, de máskor is tapadt már be úgy, hogy gázt kellett neki adni, hogy elinduljon. Mostanra ért el oda, hogy egyáltalán meg sem mozdult.

semmibe :)
ha lehet ne huzd be a kéziféket , néha előfordul hogy betapad


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 21, 2020 3:14 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 21, 2020 11:22 am
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia HTP 1.2 16v
feketete írta:
SlrRiki írta:
Sziasztok!

A közelmúltban volt egy két hetes leállásom az autóval, nem használtam kint volt a nyílt parkolóban. Miután elindítottam és használni kívántam nem indult mert annyira beragadt a hátsó fékdob v. fékpofa, hogy alaposan meg kellett kalapálni.
3 éve használom az autót, eddig még csak a fékpofa volt benne hátul cserélve.
Mire lenne érdemes beruháznom, cserélnem? Esetleg márkák között mit ajánlanátok?

Üdvözlettel



A baj az, hogy nem szoktam behúzni, de máskor is tapadt már be úgy, hogy gázt kellett neki adni, hogy elinduljon. Mostanra ért el oda, hogy egyáltalán meg sem mozdult.

semmibe :)
ha lehet ne huzd be a kéziféket , néha előfordul hogy betapad


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jún. 21, 2020 11:44 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 496
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
SlrRiki írta:
Sziasztok!

A közelmúltban volt egy két hetes leállásom az autóval, nem használtam kint volt a nyílt parkolóban. Miután elindítottam és használni kívántam nem indult mert annyira beragadt a hátsó fékdob v. fékpofa, hogy alaposan meg kellett kalapálni.
3 éve használom az autót, eddig még csak a fékpofa volt benne hátul cserélve.
Mire lenne érdemes beruháznom, cserélnem? Esetleg márkák között mit ajánlanátok?

Üdvözlettel


semmibe :)
ha lehet ne huzd be a kéziféket , néha előfordul hogy betapad


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2123 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 142  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség