Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 6:41 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 645 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 43  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 03, 2017 6:06 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 03, 2017 5:19 pm
Hozzászólások: 5
Autó: skoda fabia 1.4 16v
Hibaolvasás volt: Azt írta ki,hogy vezérlőegység kábel szakadás, a szervóra nem volt hibaüzenet. A szerelő azt mondta,hogy ezt a szakadást nem úgy kell értelmezni,hogy szakadás van,hanem valamilyen kontakt hiba lehet, illetve ezután nézte meg a generátort és nem volt töltés csak szakaszosan alapjáraton. Azt mondta,hogy a generátor biztosan nem jó, és őszintén megmondta hogy ezzel csak reméli,hogy a hiba megfog így oldodni.



Csabaa írta:
donathgyozo írta:
Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy 2005ös Skoda Fabia 1.4 16v személyautónk, és előjött nála egy olyan hiba amit nem tudok megfejteni. Az egész történet télen kezdődött amikor komoly mínuszok voltak. Olykor első elindításkor megjelent az Epc hiba illetve, hogy nincs szervo. Ezután viszont ha járattuk a motort egy idő után minden hiba eltűnt, és menet közben sem volt semmi probléma. (Ez a tél folyamán 4-5ször fordult elő.)Aztán kitavaszodott és a hiba március végén újra jelentkezett, de annyival kiegészítve,hogy volt hogy el sem indult a motor csak némi "próbálkozás" után. Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz aki megállapította,hogy a generátor induláskor hol tölt,hol nem és valószínűleg ez lehet a hiba. Most egy felújított generátor került bele, viszont ma már menet közben is elment a szervo, illetve utána el sem indult a motor csak 15 perc "pihenő" után.

Segítő válaszotokat előre is nagyon köszönöm.

Szia
Először egy hibakód olvasás kellene ,hogy legyen miből elindulni.
Így találgatni lehet. A nem indulás elég sok mindentől lehet:
-nincs elég benzin(alacsony benzinnyomás, a pumpa reléje hibás),
-a fő relé ami a központi feszültségeket adja hibás
-nincs gyújtás (trafó, esetleg gyertya)
- rossz hőfokgomba miatt nem megfelelő a keverék képzés (belefullad a benzinbe ill. éppen túl kevés benzin)

A generátornak ehez nem sok köze van, ha az aksi jó, és forgatja szépen az önindító a motort, akkor el kell indulnia.

Az "el sem indult" valószínű a többszöri indítózás miatt volt, annyi benzint kapott ,hogy belefulladt.
Tömítetlen szívósor miatt, a fals levegő is okozhat, nehézkes indulást..

A szervonál is a hibakód olvasás lenne jó, kiderülne ,hogy a kormányszög jeladó vagy a szivattyú vacakol.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 03, 2017 5:57 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
donathgyozo írta:
Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy 2005ös Skoda Fabia 1.4 16v személyautónk, és előjött nála egy olyan hiba amit nem tudok megfejteni. Az egész történet télen kezdődött amikor komoly mínuszok voltak. Olykor első elindításkor megjelent az Epc hiba illetve, hogy nincs szervo. Ezután viszont ha járattuk a motort egy idő után minden hiba eltűnt, és menet közben sem volt semmi probléma. (Ez a tél folyamán 4-5ször fordult elő.)Aztán kitavaszodott és a hiba március végén újra jelentkezett, de annyival kiegészítve,hogy volt hogy el sem indult a motor csak némi "próbálkozás" után. Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz aki megállapította,hogy a generátor induláskor hol tölt,hol nem és valószínűleg ez lehet a hiba. Most egy felújított generátor került bele, viszont ma már menet közben is elment a szervo, illetve utána el sem indult a motor csak 15 perc "pihenő" után.

Segítő válaszotokat előre is nagyon köszönöm.

Szia
Először egy hibakód olvasás kellene ,hogy legyen miből elindulni.
Így találgatni lehet. A nem indulás elég sok mindentől lehet:
-nincs elég benzin(alacsony benzinnyomás, a pumpa reléje hibás),
-a fő relé ami a központi feszültségeket adja hibás
-nincs gyújtás (trafó, esetleg gyertya)
- rossz hőfokgomba miatt nem megfelelő a keverék képzés (belefullad a benzinbe ill. éppen túl kevés benzin)

A generátornak ehez nem sok köze van, ha az aksi jó, és forgatja szépen az önindító a motort, akkor el kell indulnia.

Az "el sem indult" valószínű a többszöri indítózás miatt volt, annyi benzint kapott ,hogy belefulladt.
Tömítetlen szívósor miatt, a fals levegő is okozhat, nehézkes indulást..

A szervonál is a hibakód olvasás lenne jó, kiderülne ,hogy a kormányszög jeladó vagy a szivattyú vacakol.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 03, 2017 5:32 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 03, 2017 5:19 pm
Hozzászólások: 5
Autó: skoda fabia 1.4 16v
Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy 2005ös Skoda Fabia 1.4 16v személyautónk, és előjött nála egy olyan hiba amit nem tudok megfejteni. Az egész történet télen kezdődött amikor komoly mínuszok voltak. Olykor első elindításkor megjelent az Epc hiba illetve, hogy nincs szervo. Ezután viszont ha járattuk a motort egy idő után minden hiba eltűnt, és menet közben sem volt semmi probléma. (Ez a tél folyamán 4-5ször fordult elő.)Aztán kitavaszodott és a hiba március végén újra jelentkezett, de annyival kiegészítve,hogy volt hogy el sem indult a motor csak némi "próbálkozás" után. Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz aki megállapította,hogy a generátor induláskor hol tölt,hol nem és valószínűleg ez lehet a hiba. Most egy felújított generátor került bele, viszont ma már menet közben is elment a szervo, illetve utána el sem indult a motor csak 15 perc "pihenő" után.

Segítő válaszotokat előre is nagyon köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 03, 2017 11:35 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Vadász420 írta:
Lehet tudni nagyából mennyi olaj kell bele? :D

Szia
Kb. 0,8 liter.

G 004 000 M2-es olaj kell hozzá:
https://www.google.hu/webhp?sourceid=ch ... 4+000+M2&*


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 03, 2017 11:26 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 26, 2016 3:35 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Fabia
Lehet tudni nagyából mennyi olaj kell bele? :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 02, 2017 7:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Vadász420 írta:
Sziasztok!
Nem rég eldurrant a szervőcsövem kifolyt az összes olaj.
Jövőhetén meg csinálják a csövet vagy is remélem megtudják ( próbáltam én is de így inkább nem raktam össze :D
Az lenne a kérdésem h mi a módja a rendszer feltöltésének ?
:falbav: A tartály és a szervőszivattyú az akkumulátor alatt van :\ , ki kell szednem az aksit (aksi tartót) a légszűrőházat gondolom én?! majd fel töltöm a tartályt majd vissza minden motor beindít kormány ide oda kopig majd ezt ismételjem párszor ? :D mert még elnyeli az egy liter olajat párszor ki kell szednem az egész hobelebancot :D Esetleg nincs véletlenül ennek valami egyszerűbb trükkje ? :D

Szia
A tartály tetején tudod feltölteni. Mpi nél elég macera, ahogy írtad az aksi miatt.
Feltöltöd és használod, nincs semmi extra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 02, 2017 3:40 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 26, 2016 3:35 pm
Hozzászólások: 7
Autó: Fabia
Sziasztok!
Nem rég eldurrant a szervőcsövem kifolyt az összes olaj.
Jövőhetén meg csinálják a csövet vagy is remélem megtudják ( próbáltam én is de így inkább nem raktam össze :D Kép)
Az lenne a kérdésem h mi a módja a rendszer feltöltésének ?
:falbav: A tartály és a szervőszivattyú az akkumulátor alatt van :\ , ki kell szednem az aksit (aksi tartót) a légszűrőházat gondolom én?! majd fel töltöm a tartályt majd vissza minden motor beindít kormány ide oda kopig majd ezt ismételjem párszor ? :D mert még elnyeli az egy liter olajat párszor ki kell szednem az egész hobelebancot :D Esetleg nincs véletlenül ennek valami egyszerűbb trükkje ? :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 01, 2017 7:06 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
1stvan írta:
Sziasztok!

2007-es Fabia-nál TRW típusú szervónál az a jelenség, hogy minden reggel tökéletesen működik a szervó. Dél körül, mikor legközelebb használnám, akkor általában már nem működik. Vagy már induláskor sincs, vagy útközben kapcsol ki, vagy a következő induláskor nem kapcsol be, de reggelre eddig mindig helyrejött. Reggel még hideg van, délre felmelegszik a kocsi. (most ez a legújabb összefüggés amit találtam :) ) Az akksi 2015-ös, elvileg rendben van. A szervószivattyú és az akksi csatlakozásait ellenőrizte szerelő. Voltak kontakt hibák amiket orvosoltak. Hiányzott szervóolaj, amit pótoltak. Úgy nézett ki, hogy a probléma megoldódott, de csak kb. 5 méterig volt szervó, aztán megint kikapcsolt.
A kormányszög jeladó ahogy olvastam nem ilyen problémát produkál. A fura az hogy ha működik, akkor tökéletes, ha nem akkor pedig semennyire nem. Gondolom reggelre nem gyógyulnak meg az alkatrészek. :?: Nem értek az autókhoz, de nekem ez hihetetlennek tűnik, hogy egy alkatrész egyszer rossz, egyszer jó. Mechanikai hiba nem javulhat meg. Elektromos alkatarész pedig nem gyógyul meg ha már tönkrement. Szerintem...
Mielőtt egy kisebb vagyont költenék szervószivattyúra hátha valakinek van még ötlete hogy mi lehet még a gond, mit nézzek vagy nézessek meg vagy meg tudja erősíteni, hogy a fenti jelenségeket tényleg okozhatja rossz és reggelre meggyógyuló szervószivattyú.

Előre is köszi!

Szia
Az aksifedélben nincs megrepedve a szervo lemezbiztije!? 50 amperes, balról a harmadik..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: pén. márc. 31, 2017 12:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 31, 2017 12:39 pm
Hozzászólások: 1
Autó: Skoda Fabia
Sziasztok!

2007-es Fabia-nál TRW típusú szervónál az a jelenség, hogy minden reggel tökéletesen működik a szervó. Dél körül, mikor legközelebb használnám, akkor általában már nem működik. Vagy már induláskor sincs, vagy útközben kapcsol ki, vagy a következő induláskor nem kapcsol be, de reggelre eddig mindig helyrejött. Reggel még hideg van, délre felmelegszik a kocsi. (most ez a legújabb összefüggés amit találtam :) ) Az akksi 2015-ös, elvileg rendben van. A szervószivattyú és az akksi csatlakozásait ellenőrizte szerelő. Voltak kontakt hibák amiket orvosoltak. Hiányzott szervóolaj, amit pótoltak. Úgy nézett ki, hogy a probléma megoldódott, de csak kb. 5 méterig volt szervó, aztán megint kikapcsolt.
A kormányszög jeladó ahogy olvastam nem ilyen problémát produkál. A fura az hogy ha működik, akkor tökéletes, ha nem akkor pedig semennyire nem. Gondolom reggelre nem gyógyulnak meg az alkatrészek. :?: Nem értek az autókhoz, de nekem ez hihetetlennek tűnik, hogy egy alkatrész egyszer rossz, egyszer jó. Mechanikai hiba nem javulhat meg. Elektromos alkatarész pedig nem gyógyul meg ha már tönkrement. Szerintem...
Mielőtt egy kisebb vagyont költenék szervószivattyúra hátha valakinek van még ötlete hogy mi lehet még a gond, mit nézzek vagy nézessek meg vagy meg tudja erősíteni, hogy a fenti jelenségeket tényleg okozhatja rossz és reggelre meggyógyuló szervószivattyú.

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: pén. márc. 17, 2017 1:14 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 12, 2010 7:56 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Veszprém
Autó: 2003. Fabia Fashion 1.2 6v 40Kw AWY
Sziasztok!

Segítségetek kérném van egy 2003-as Fabiam 1.2 6v htp. 14 év után kormánymű felújításra kerül a kocsi.(folyik belőle az olaj előbb a jobb oldalon majd most elkezdte a bal is.
Problémám az hogy koyo márkájú a kormánymű ehhez keresek axiál csuklót mert mindkettő oda van stb. Megmértem 16mm a menet átmérő a csuklónál.Tanácsolták,hogy trw-t vegyek hozzá mert az minőségibb.Teljes hossza az axiál csuklómnak 320mm. Trw márkában ilyen hosszúságút és 16mm menet átmérőt nem találtam! Csak rövidebb és 14mm menet átmérőjűt.
Egyáltalán a Trw és a Koyo kormánymű között ilyen eltérés lenne? Mit tanácsoltok milyen axiál csuklót vegyek minőségit akarok a mostani ami benne volt az 2 évet meg 21-22000km bírt ki! Márkáját most fejből nem tudom de estére megnézem a szerviz papírok között.

Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 11, 2017 9:02 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Merlot írta:
Fabia Combim van. ( 2002-es évjárat, 1.4 16V 75Le)
Rendszertelen időközönként elmegy a szervó, ilyenkor kigyullad a visszajelző lámpa is.
Nem sokkal később visszaáll a könnyű kormány kezelés, és sokkal tovább tart - szerencsére , mint a hibás állapot.

Olvasgattam visszafelé, de elsősorban ktibi által írtakra figyeltem fel.
Ő is a fenti hibajelenséget írta le, és az alábbiakat is:

"Ma kiderült, hogy KOYO van az autómban. A szervószivattyún a három csatlakozó közül a középső tele volt vízzel. Kifújattuk, kiszárítottuk, azóta tökéletesen működik. Köszönöm a segítséget!"

Abszolút laikusként kérdezem:
- Honnan tudom megállapítani, hogy miylen típusú van az én Fabiámban? Vizuálisan lehet?
Ha igen, a motortérben hol találom?
Ennek kiszárítását egy hozzáértő szerelő meg tudja oldani, gondolom.
(Vagy az Autóklub, ha már évtizedek óta tag vagyok...)
Egyáltalán mit számít, hogy milyen típusú a szervo?

- Ha ez nem oldja meg a problémát, akkor mi?

Szia
A legegyszerűbben diagnosztikával ,ott egyből kiírja a vezérlőjénél.
Nekem a kormányműre egy matrica is van ragasztva.. A motor mögött, felülről
látni..
Az alapvető különbség, hogy másképpen, más fajta érzékelővel figyeli a kormányoszlop
elfordulását. A TRW kapacitást néz, a KOYO hall elemes (mágneses impulzusok).
https://mega.nz/#F!row3nQSR!c0OHLf9DsF0Z48h2gks0Hg

Ha simán beázás a gond, kiszárítani Te is tudod. A TRW-nél az érzékelőt a motor mögött, a kormányoszlopon, vagy a KOYO-nál a szivattyút a lökhárító mögött találod.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: pén. márc. 10, 2017 11:27 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 28, 2011 7:38 pm
Hozzászólások: 39
Tartózkodási hely: Budapest
Fabia Combim van. ( 2002-es évjárat, 1.4 16V 75Le)
Rendszertelen időközönként elmegy a szervó, ilyenkor kigyullad a visszajelző lámpa is.
Nem sokkal később visszaáll a könnyű kormány kezelés, és sokkal tovább tart - szerencsére , mint a hibás állapot.

Olvasgattam visszafelé, de elsősorban ktibi által írtakra figyeltem fel.
Ő is a fenti hibajelenséget írta le, és az alábbiakat is:

"Ma kiderült, hogy KOYO van az autómban. A szervószivattyún a három csatlakozó közül a középső tele volt vízzel. Kifújattuk, kiszárítottuk, azóta tökéletesen működik. Köszönöm a segítséget!"

Abszolút laikusként kérdezem:
- Honnan tudom megállapítani, hogy miylen típusú van az én Fabiámban? Vizuálisan lehet?
Ha igen, a motortérben hol találom?
Ennek kiszárítását egy hozzáértő szerelő meg tudja oldani, gondolom.
(Vagy az Autóklub, ha már évtizedek óta tag vagyok...)
Egyáltalán mit számít, hogy milyen típusú a szervo?

- Ha ez nem oldja meg a problémát, akkor mi?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd feb. 07, 2017 2:23 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 70
Köszönöm mindkettőtöknek a tanácsot!

Közben visszaadtam az autót. A jeladó téma bukott sajnos, de azt ugye korábban is írtam. A szivattyú már nem az Én hatásterületem lett a végén. Remélem sikerül megoldaniuk a problémát (kiszárítás, újra szigetelés, etc..).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 04, 2017 10:17 am 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 865
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
RWD írta:
Na elejétől végéig végig olvastam a topikot, gondolom a szivattyú kapott vizet. Szétszedem, remélem szárítható. Folyadékra van valami követelmény? Jó a "mezei" szervo folyadék?
Szevasztok.Én bármilyen folyadékkal nem próbálkoznék.Nem tudom hol vagy helyileg,de bemész valamelyik márkaszervizbe és ennyiért ott is kapsz gyári szervo olajat.Nemrég vettem én is ,de sajnos nem emlékszem az árára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: pén. feb. 03, 2017 2:43 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szia
A vezérlőjébe jó lenne belenézni.. az olajszint rendben?

Az olaj:
https://www.google.hu/#q=G++004+000+M2+


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 645 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 43  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], kzoo valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség