Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: vas. nov. 19, 2017 12:56 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 646 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2011 5:37 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Jelölés van rajta, de nincs ráírva, hogy min-max. Olyan, mintha a benyúló rész anyagából lenne kialakítva.

mercur írta:
Előző kérdésemhez:

goes: köszönöm a tanácsod, biztos, hogy ez lenne a következő lépés, de igazad van.

Lehet, hogy hülye kérdés lesz, de nem találtam a szervóolaj kupakján min. és max. jeleket ,így nem tudom mi a jó olajszínt. A kupak belenyúló részének a végétől kb 2-2,5 cm magasságig olajos. Ez megfelelő szintnek mondható? Ha bele nézek, ezt látom. A kis fém cuccot még ellepi az olaj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2011 4:12 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
goes írta:
Ha világít a szervójel, akkor van tárolt hiba is. Hol nézed a hibakódot?

sanya80 írta:
goes írta:
Ki kell olvasni a hibatárat és többet fogsz tudni. Kár tippelgetni.

mercur írta:
Sziasztok!

Volna egy kis problémám a Fabiám szervójával. Sajnos nem kapcsol be reggelente, csak egy 5 perc motorjáratás után, de meleg motornál már semmi gond. Gyújtás ráadásakor semmi probléma, de amikor beindítom a motort, a fedélzeti computer villogással visszajelezi a hőmérsékletet, ma -1,5 fokon villogott. Szóval, beindítás után, egy kis idő múlva kigyullad a szervó lámpa és elmegy a szervóm. Járattam a motort, leállítottam, ismét gyújtás, lámpa nem világít. Megtekergetem a kormányt álló helyzetben, és a szervó megint elment. Rövid távokra használom már manapság, ezért az akumulátorra gyanakodtam, hogy le van merülve. Most jöttem vele 150 km-t és elméletileg fel kellett hogy töltődjön, de ma reggel is ez volt a műsor. Találkozott már valaki ezzel a hibával?

Előre is köszönöm a segítségét.
Nekem is ez a tünet már 2-éve és hiba kód nincs.
Bocsi igazad van Goes én még nem is néztem a szervókormány hibatárát.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2011 3:42 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2011 6:03 pm
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Budapest
Előző kérdésemhez:

goes: köszönöm a tanácsod, biztos, hogy ez lenne a következő lépés, de igazad van.

Lehet, hogy hülye kérdés lesz, de nem találtam a szervóolaj kupakján min. és max. jeleket ,így nem tudom mi a jó olajszínt. A kupak belenyúló részének a végétől kb 2-2,5 cm magasságig olajos. Ez megfelelő szintnek mondható? Ha bele nézek, ezt látom. A kis fém cuccot még ellepi az olaj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2011 1:45 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ha világít a szervójel, akkor van tárolt hiba is. Hol nézed a hibakódot?

sanya80 írta:
goes írta:
Ki kell olvasni a hibatárat és többet fogsz tudni. Kár tippelgetni.

mercur írta:
Sziasztok!

Volna egy kis problémám a Fabiám szervójával. Sajnos nem kapcsol be reggelente, csak egy 5 perc motorjáratás után, de meleg motornál már semmi gond. Gyújtás ráadásakor semmi probléma, de amikor beindítom a motort, a fedélzeti computer villogással visszajelezi a hőmérsékletet, ma -1,5 fokon villogott. Szóval, beindítás után, egy kis idő múlva kigyullad a szervó lámpa és elmegy a szervóm. Járattam a motort, leállítottam, ismét gyújtás, lámpa nem világít. Megtekergetem a kormányt álló helyzetben, és a szervó megint elment. Rövid távokra használom már manapság, ezért az akumulátorra gyanakodtam, hogy le van merülve. Most jöttem vele 150 km-t és elméletileg fel kellett hogy töltődjön, de ma reggel is ez volt a műsor. Találkozott már valaki ezzel a hibával?

Előre is köszönöm a segítségét.
Nekem is ez a tünet már 2-éve és hiba kód nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2011 1:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 07, 2011 1:39 pm
Hozzászólások: 794
Tartózkodási hely: Tiszavasvári.2001 1.4 8v MPI AME
goes írta:
Ki kell olvasni a hibatárat és többet fogsz tudni. Kár tippelgetni.

mercur írta:
Sziasztok!

Volna egy kis problémám a Fabiám szervójával. Sajnos nem kapcsol be reggelente, csak egy 5 perc motorjáratás után, de meleg motornál már semmi gond. Gyújtás ráadásakor semmi probléma, de amikor beindítom a motort, a fedélzeti computer villogással visszajelezi a hőmérsékletet, ma -1,5 fokon villogott. Szóval, beindítás után, egy kis idő múlva kigyullad a szervó lámpa és elmegy a szervóm. Járattam a motort, leállítottam, ismét gyújtás, lámpa nem világít. Megtekergetem a kormányt álló helyzetben, és a szervó megint elment. Rövid távokra használom már manapság, ezért az akumulátorra gyanakodtam, hogy le van merülve. Most jöttem vele 150 km-t és elméletileg fel kellett hogy töltődjön, de ma reggel is ez volt a műsor. Találkozott már valaki ezzel a hibával?

Előre is köszönöm a segítségét.
Nekem is ez a tünet már 2-éve és hiba kód nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2011 12:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ki kell olvasni a hibatárat és többet fogsz tudni. Kár tippelgetni.

mercur írta:
Sziasztok!

Volna egy kis problémám a Fabiám szervójával. Sajnos nem kapcsol be reggelente, csak egy 5 perc motorjáratás után, de meleg motornál már semmi gond. Gyújtás ráadásakor semmi probléma, de amikor beindítom a motort, a fedélzeti computer villogással visszajelezi a hőmérsékletet, ma -1,5 fokon villogott. Szóval, beindítás után, egy kis idő múlva kigyullad a szervó lámpa és elmegy a szervóm. Járattam a motort, leállítottam, ismét gyújtás, lámpa nem világít. Megtekergetem a kormányt álló helyzetben, és a szervó megint elment. Rövid távokra használom már manapság, ezért az akumulátorra gyanakodtam, hogy le van merülve. Most jöttem vele 150 km-t és elméletileg fel kellett hogy töltődjön, de ma reggel is ez volt a műsor. Találkozott már valaki ezzel a hibával?

Előre is köszönöm a segítségét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 23, 2011 12:03 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jún. 27, 2011 6:03 pm
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Volna egy kis problémám a Fabiám szervójával. Sajnos nem kapcsol be reggelente, csak egy 5 perc motorjáratás után, de meleg motornál már semmi gond. Gyújtás ráadásakor semmi probléma, de amikor beindítom a motort, a fedélzeti computer villogással visszajelezi a hőmérsékletet, ma -1,5 fokon villogott. Szóval, beindítás után, egy kis idő múlva kigyullad a szervó lámpa és elmegy a szervóm. Járattam a motort, leállítottam, ismét gyújtás, lámpa nem világít. Megtekergetem a kormányt álló helyzetben, és a szervó megint elment. Rövid távokra használom már manapság, ezért az akumulátorra gyanakodtam, hogy le van merülve. Most jöttem vele 150 km-t és elméletileg fel kellett hogy töltődjön, de ma reggel is ez volt a műsor. Találkozott már valaki ezzel a hibával?

Előre is köszönöm a segítségét.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 05, 2011 6:05 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Pedig gondolj bele, hogy a szervó hidraulikának abban kell segítenie, amit csinálsz. Tehát ha fordítod a kormánykereket, akkor bekapcsol a pumpa és segít mozdítani a kormánygépet. Ha pedig tartod a kormányt, akkor áll a pumpa és segít ellenállni az ébredő erőknek.

Amúgy, amint a kormánykeréken mozdítasz egy kicsit, az ébredő feszültségtől a kormánygép (kormánymű, -trapéz, kereszttartó) rugalmasan enged és rögtön van elfordulás a kormányrúdon. A futómű beállítása (kerékösszetartás, tengelydőlés, stb.) miatt menet közben olyan erők hatnak a kormánygépre, amelyek egyenesbe állítják. A pumpa áramát a vezérlő a kormány-szögsebessége és a jármű sebessége alapján vezérli, hogy segítsen mozdítani, ha mozdítod, és megtartani ha tartod. Ezt nyomatékérzékelővel nem lehetne megcsinálni.

A fejlődés iránya egyébként a "drive-by-wire" koncepció BMW-s olvasata, miszerint nincs mechanikai erőátviteli lánc kormánykerék és kormánymű között. Van viszont erő-visszahatás, azaz, ha engeded kanyarban a kormány visszaforog egyenesbe. Ami viszont igazán nagy dobás benne, hogy nemcsak a rásegítő erő változik a jármű sebessége függvényében, hanem a kormányáttétel. Azaz, nagy sebességen viszonylag közvetlen, nagy áttétel van kis rásegítő-erő mellett, nagy visszahatással. Míg kis sebességen (pl. parkoláshoz) pedig nem kell "kicsavarni" a kormányt, viszont könnyen mozgathatod, szinte ellenállás nélkül.

djboris írta:
Sziasztok,

Ezt már sokszor akartam kérdezni, szögelforulás vagy nyomaték jeladó van a kormányban? Vagy mindkettö?
Már csak azért kérdezem mert én találtam valamit a VAG-COMban de az olyan mintha csak nyomaték jeladó lenne.
A kormány fordítás befejezése után, leesik az érték az alapra, kerék bedig az alaphoz képes nem 0 fokos szöget zár be.

Ha mechatronikai szempontból nézem nem is értem mi értelme a szögjeladónak, mert ha a szervó csak a szögelfordulás után kezd dolgozni az már rég késö...
A nyomaték pedig bizony már az elfordulás elött létre jön amikor elkezdem tekerni a kormányt... ennek hatására a szervó pedig rásegít... és a kerék könnyedén elfordul. Vagy tévedek? Biztos szükség van arra is, hogy a rendszer tudja merre áll a kerék, csak nem tudom mire kell...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 05, 2011 2:28 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
djboris írta:
Sziasztok,

Ezt már sokszor akartam kérdezni, szögelforulás vagy nyomaték jeladó van a kormányban? Vagy mindkettö?
Már csak azért kérdezem mert én találtam valamit a VAG-COMban de az olyan mintha csak nyomaték jeladó lenne.
A kormány fordítás befejezése után, leesik az érték az alapra, kerék bedig az alaphoz képes nem 0 fokos szöget zár be.

Ha mechatronikai szempontból nézem nem is értem mi értelme a szögjeladónak, mert ha a szervó csak a szögelfordulás után kezd dolgozni az már rég késö...
A nyomaték pedig bizony már az elfordulás elött létre jön amikor elkezdem tekerni a kormányt... ennek hatására a szervó pedig rásegít... és a kerék könnyedén elfordul. Vagy tévedek? Biztos szükség van arra is, hogy a rendszer tudja merre áll a kerék, csak nem tudom mire kell...

szia
Szögjeladó van benne. Csak az elfordulás szögét kell érzékelni a vezérlőnek, a nagyobb szögre nagyobb olaj nyomással reagál. A rásegítésnél még figyeli a kocsi aktuális sebbességét is.
A kormányzás hagyományos fogasléces, ezért a szervo csak a kényelem miatt erre segít rá. És jól csinálja mert nem veszed észre a "késést" :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 05, 2011 10:23 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
Sziasztok,

Ezt már sokszor akartam kérdezni, szögelforulás vagy nyomaték jeladó van a kormányban? Vagy mindkettö?
Már csak azért kérdezem mert én találtam valamit a VAG-COMban de az olyan mintha csak nyomaték jeladó lenne.
A kormány fordítás befejezése után, leesik az érték az alapra, kerék bedig az alaphoz képes nem 0 fokos szöget zár be.

Ha mechatronikai szempontból nézem nem is értem mi értelme a szögjeladónak, mert ha a szervó csak a szögelfordulás után kezd dolgozni az már rég késö...
A nyomaték pedig bizony már az elfordulás elött létre jön amikor elkezdem tekerni a kormányt... ennek hatására a szervó pedig rásegít... és a kerék könnyedén elfordul. Vagy tévedek? Biztos szükség van arra is, hogy a rendszer tudja merre áll a kerék, csak nem tudom mire kell...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2011 8:23 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. szept. 07, 2011 8:06 pm
Hozzászólások: 2
Szögelfordulás értékét ki lehet olvasni a vezérlőegységből így a jeladó működése ellenőrizhető.A szivattyú olykor 50-60 Ampert is képes felvenni,így próbalámpával mérni a feszültség ellátását nem biztos hogy pontos.
Testelésének tisztítása és akkun lemezbizti ellenőrzése javasolt.A feszültség hiba sajnos szivattyún belül is lehet.Korábbi karambol vagy beázásakor előfordulhat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: szervóhiba
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2011 3:43 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd máj. 24, 2011 8:48 pm
Hozzászólások: 4
Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni,hogy szervóhiba esetén ha a jeladó rossz,akkor a hibaolvasáskor ezt konkrétan kiírja-e,hogy a jeladó a hibás?30-as vonalat ír ki a hibakód olvasó.Ez mit jelent:szivattyú vagy jeladó probléma?Áram a szivattyúig van.Köszi a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 28, 2011 7:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. júl. 18, 2010 11:58 am
Hozzászólások: 34
Tartózkodási hely: Budapest
Megnézheted még a csatlakozókat is a szervópumpán. A kis fülek is eltörhetnek és akkor szétcsúszhat vagy bizonytalan kontaktus van. Nem tud elég ampert felvenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd máj. 24, 2011 9:24 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Az akkumulátor tetején lévő 3-as számú 50 A-es biztosíték látja el a szervó vezérlőegységet. Van egy másik biztosítéka is, ez a biztosítéktáblán (a vezetőoldali ajtó nyílásában) a 7-es számú.

Ahogy goes is írta közben, lehet még nagyon sok hiba ami miatt nem egy. Először persze érdemes a biztosítékokat és az akksit ellenőrizni. Azután viszont, diagnosztika nélkül tűt keresel a szalmakazalban. A VCDS vagy VWTool ki tudja olvasni a szervó vezérlőjének a hibakódját, ami kis szerencsével elárulja, hogy mi a hiba forrása.

szilo76 írta:
Sziasztok!Meg tudnátok határozni,hogy hol lehet a szervó biztosítéka,mert a tábla rajzán nem találtam.Ja 1.4-es 2000-es Fabiánk van.Lehet ez az oka,hogy nincs szervónk?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: szervóhiba
HozzászólásElküldve: kedd máj. 24, 2011 9:17 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Az akkumulátor dobozának a tetejében van, asszem egy 50 Amperes lemezbiztosíték. Nem hiszem, hogy ezért nincs szervód. Vagy a pumpa vagy a szögjeladó adta meg magát.

Ha ócska az akksi, akkor a szervót kapcsolja le először, hogy kímélje.

szilo76 írta:
Sziasztok!Meg tudnátok határozni,hogy hol lehet a szervó biztosítéka,mert a tábla rajzán nem találtam.Ja 1.4-es 2000-es Fabiánk van.Lehet ez az oka,hogy nincs szervónk?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 646 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség