Én egy jó darabig jártam úgy vele hogy ragadt hol nem a fék. A gyári hátsó betét jobb oldalon ahol szegecselve van a kézifék karjával ott szépen összerohadt és ennek okaként a jobb hátsó betétek hátsó fele eléggé megkopott. Hol fogott a fék hol nem, volt úgy h úgy beragadt, hogy rükverc és nagy kattanás, majd gurult. Na addig csinálta beidegeltem magam, és jött a kopácsolás! De hiába ha kiengedett kéziféknél is szétnyitott állapotban volt a fékpofa és kézifék kengyel, így fogott ha kell ha nem. Lényeg, aki szerelni akarja, forgassa a dobot úgy, hogy az egyik csavar lyuk nézzen az első ajtó kilincsével egy vonalban, vagy kissé feljebb. Tessék bevilágítani a lyukon, kicsit forgatni feljebb lentebb, majd megtalálni egy ék alakú fém darabot amit lefelé húz egy rugó!!!! Tessék kézzel ráfogni a dobra, egy csavarhúzóval benyúlni és dob lyukon megtámasztva a csavarhúzóval a fém ék alját felfelé pöckölni. Ha nagy kattanással felugrik az ék, akkor a mechanika összeugrik benne, és a fékpofák átmérője kisebb lesz, tehát "könnyebben" és így lehet levenni a dobot. Ellenkező esetben lehet kalapálni ezerrel, nem lesz nyerő. Másik hogy a fék a dob belső részét koptatja, de az túlnyúlik a fékpofákon, tehát lesz belülről egy válla körben, ami miatt be fog akadni a fékpofákba a dob és így nem lehet levenni. Ha így is akad vagy szorul persze mindezt kiengedett kézifékkel, akkor bizony a mechanika fékező állapotban tartja és valami meg van szorulva benne.
Még egy jó tanács fék esetében. Ügyeljetek ha bármi tisztító spray-vel fújjátok a mechanikát, mert hajlamos a kerékagycsapágy szimeringjén át beszivárogni a csapágyba, ott kocsonyássá teszi vagy kioldja a csapágy kenőzsírját és bizony tönkre teheti a belső csapágyat. Hozzáteszem a szimering kivehető, tisztítás, lehet kapni autósboltban kifejezetten csapágyzsírt, ami nagy igénybevétel esetén nem megy tönkre, hőálló, akár kék színű legtöbbször és egy tubus kb. 1000 ft és bőven elég lesz, és tessék megkenni akkor mert az állagmegóvás még mindig kifizetődőbb mint egy újat venni kisipari gyártásból. Ja és ne túl sokat a csapágyba, mert akkor fékező hatással jár ami hőtermelést okozhat. És ami fontos, sokan nem tudják, normál forgó csapágyba nem teszünk grafitos zsírt, mert megszáradhat és tapadhat benne a grafit. Sem perselyes sem golyóscsapágyba nem teszünk csak normál zsírt. A grafitos olyan helyre való mint a féltengely csuklója, ahol a csukló rész miatt a két tengelydarab egyszerre forog, és csalóka hogy forog, de egymáshoz képest nem forognak, így a csukló csak csuklik

és ott a hajlást keni nem a fogást!!! No még jó h fékről van szó ebben a topic-ban
