Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 6:25 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 30, 2017 3:09 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
Csabaa írta:
skdfb2008 írta:
Köszönöm mindkettőtöknek a választ!

Meyle-t nem látok a két nagy alkatrészkereskedő honlapján. Helyette van VAG Group és HANS-pries hasonló árban. Ezekről mi a véleményetek? A VAG group márkájúnak van valami köze a VAG Group-hoz? (nem filléreskedésből kérdezem, nem akarok a fékeken spórolni, csak rengeteg Skoda alkatrészt ők is gyártanak és kíváncsi vagyok a minőségükre). Fékfolyadékot mennyi időközönként kell cserélni?

szerk: oké, megvan. http://www.zsu.hu

Szia
Fékfolyadékot a gyári előírás szerint 2 évente kell cserélni.

En akor iš ajanlanam uj hengereket rakni eňi idô utan. Moš meg lesznek bojgatva el kezd valameik eresteni teli sívjak magukat a uj fek pofak olajal bani fogond mind a kuťa. šajnoš volt ra pelda. (2xhenger kb. 12€)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 30, 2017 2:24 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
skdfb2008 írta:
Köszönöm mindkettőtöknek a választ!

Meyle-t nem látok a két nagy alkatrészkereskedő honlapján. Helyette van VAG Group és HANS-pries hasonló árban. Ezekről mi a véleményetek? A VAG group márkájúnak van valami köze a VAG Group-hoz? (nem filléreskedésből kérdezem, nem akarok a fékeken spórolni, csak rengeteg Skoda alkatrészt ők is gyártanak és kíváncsi vagyok a minőségükre). Fékfolyadékot mennyi időközönként kell cserélni?

szerk: oké, megvan. http://www.zsu.hu

Szia
Fékfolyadékot a gyári előírás szerint 2 évente kell cserélni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 30, 2017 1:53 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 47
Autó: Skoda Fabia 2008
Köszönöm mindkettőtöknek a választ!

Meyle-t nem látok a két nagy alkatrészkereskedő honlapján. Helyette van VAG Group és HANS-pries hasonló árban. Ezekről mi a véleményetek? A VAG group márkájúnak van valami köze a VAG Group-hoz? (nem filléreskedésből kérdezem, nem akarok a fékeken spórolni, csak rengeteg Skoda alkatrészt ők is gyártanak és kíváncsi vagyok a minőségükre). Fékfolyadékot mennyi időközönként kell cserélni?

szerk: oké, megvan. www.zsu.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 30, 2017 7:27 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hubo44 írta:
skdfb2008 írta:
Sziasztok,

Ma nekem is leragadt a jobb hátsó kerék ebben az esős nyirkos időben, de úgy hogy se előre se hátra. Na kerék le és kalapálás... Végülis sikerült mozgathatóvá tenni a kocsit de lenne egy kérdésem: eléggé rozsdás a dob, le nem szedtem de gondolom belül is rozsdás lehet a fékpofa, mit kéne cseréljek, hogy üzembiztosabb legyen a rögzítőfék? Fékpofák, dob? Hosszabb utazásra készülünk, nem szeretném ha esetleg út közben megint ki kéne szabadítanom a kereket.

Ma/holnap 10 éveš ki čereltetnem komlet dobok, fek pofak, munka hengerek eš kôtelek.

Sziasztok
Nekem ereszteni kezdett az egyik munkahenger azért cseréltem. Szerintem ,ha
nincs baja azt nem cserélném. Viszont a többit amit Hubo írt igen.
A dobot értelmetlen felszabályoztatni mert túlméretes lesz.
Valószínű azért állt be a kereked, mert a fékbetét végén a kézifék kar szorul.
Ilyenkor a bowden is megnyúlik, és nem lesz egyforma a másik oldalival.
A fékpor sem tud kijönni a dobból, ezért 1-2évente érdemes levenni és kitakarítani.
Ha dobokat,pofát,bowdent cserélsz ~30e-ből meg van. Ha a munkahengereket is
akkor még 2x~4e.
Dobból Meylet, pofákból bowdenekből TRW-t vettem, olyan mint az eredeti Ferodo szett.
https://mega.nz/#F!boYTjLCL!_P5Hd3-awoCV3ZGgfV0dpQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: vas. okt. 29, 2017 9:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
skdfb2008 írta:
Sziasztok,

Ma nekem is leragadt a jobb hátsó kerék ebben az esős nyirkos időben, de úgy hogy se előre se hátra. Na kerék le és kalapálás... Végülis sikerült mozgathatóvá tenni a kocsit de lenne egy kérdésem: eléggé rozsdás a dob, le nem szedtem de gondolom belül is rozsdás lehet a fékpofa, mit kéne cseréljek, hogy üzembiztosabb legyen a rögzítőfék? Fékpofák, dob? Hosszabb utazásra készülünk, nem szeretném ha esetleg út közben megint ki kéne szabadítanom a kereket.

Ma/holnap 10 éveš ki čereltetnem komlet dobok, fek pofak, munka hengerek eš kôtelek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: vas. okt. 29, 2017 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 29, 2017 8:02 am
Hozzászólások: 47
Autó: Skoda Fabia 2008
Sziasztok,

Ma nekem is leragadt a jobb hátsó kerék ebben az esős nyirkos időben, de úgy hogy se előre se hátra. Na kerék le és kalapálás... Végülis sikerült mozgathatóvá tenni a kocsit de lenne egy kérdésem: eléggé rozsdás a dob, le nem szedtem de gondolom belül is rozsdás lehet a fékpofa, mit kéne cseréljek, hogy üzembiztosabb legyen a rögzítőfék? Fékpofák, dob? Hosszabb utazásra készülünk, nem szeretném ha esetleg út közben megint ki kéne szabadítanom a kereket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 20, 2017 10:06 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 19, 2017 10:26 am
Hozzászólások: 7
Autó: Fabia 1 AWY, 1.2 htp 6V
Én egy jó darabig jártam úgy vele hogy ragadt hol nem a fék. A gyári hátsó betét jobb oldalon ahol szegecselve van a kézifék karjával ott szépen összerohadt és ennek okaként a jobb hátsó betétek hátsó fele eléggé megkopott. Hol fogott a fék hol nem, volt úgy h úgy beragadt, hogy rükverc és nagy kattanás, majd gurult. Na addig csinálta beidegeltem magam, és jött a kopácsolás! De hiába ha kiengedett kéziféknél is szétnyitott állapotban volt a fékpofa és kézifék kengyel, így fogott ha kell ha nem. Lényeg, aki szerelni akarja, forgassa a dobot úgy, hogy az egyik csavar lyuk nézzen az első ajtó kilincsével egy vonalban, vagy kissé feljebb. Tessék bevilágítani a lyukon, kicsit forgatni feljebb lentebb, majd megtalálni egy ék alakú fém darabot amit lefelé húz egy rugó!!!! Tessék kézzel ráfogni a dobra, egy csavarhúzóval benyúlni és dob lyukon megtámasztva a csavarhúzóval a fém ék alját felfelé pöckölni. Ha nagy kattanással felugrik az ék, akkor a mechanika összeugrik benne, és a fékpofák átmérője kisebb lesz, tehát "könnyebben" és így lehet levenni a dobot. Ellenkező esetben lehet kalapálni ezerrel, nem lesz nyerő. Másik hogy a fék a dob belső részét koptatja, de az túlnyúlik a fékpofákon, tehát lesz belülről egy válla körben, ami miatt be fog akadni a fékpofákba a dob és így nem lehet levenni. Ha így is akad vagy szorul persze mindezt kiengedett kézifékkel, akkor bizony a mechanika fékező állapotban tartja és valami meg van szorulva benne.

Még egy jó tanács fék esetében. Ügyeljetek ha bármi tisztító spray-vel fújjátok a mechanikát, mert hajlamos a kerékagycsapágy szimeringjén át beszivárogni a csapágyba, ott kocsonyássá teszi vagy kioldja a csapágy kenőzsírját és bizony tönkre teheti a belső csapágyat. Hozzáteszem a szimering kivehető, tisztítás, lehet kapni autósboltban kifejezetten csapágyzsírt, ami nagy igénybevétel esetén nem megy tönkre, hőálló, akár kék színű legtöbbször és egy tubus kb. 1000 ft és bőven elég lesz, és tessék megkenni akkor mert az állagmegóvás még mindig kifizetődőbb mint egy újat venni kisipari gyártásból. Ja és ne túl sokat a csapágyba, mert akkor fékező hatással jár ami hőtermelést okozhat. És ami fontos, sokan nem tudják, normál forgó csapágyba nem teszünk grafitos zsírt, mert megszáradhat és tapadhat benne a grafit. Sem perselyes sem golyóscsapágyba nem teszünk csak normál zsírt. A grafitos olyan helyre való mint a féltengely csuklója, ahol a csukló rész miatt a két tengelydarab egyszerre forog, és csalóka hogy forog, de egymáshoz képest nem forognak, így a csukló csak csuklik :D és ott a hajlást keni nem a fogást!!! No még jó h fékről van szó ebben a topic-ban :P


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: kedd feb. 28, 2017 3:38 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 11, 2017 2:18 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2 (2008)
hubo44 írta:
Pistooli írta:
Várható volt, mert idén még nem mentem az autóval... beragadtak a fékek. :falbav:
Mit tudok tenni? Elolvastam amit itt írtatok, de nekem nem segített. Vagy csak nem voltam elég bátor?

Köszi

Rendešen kalapald kôrbe a fék dobokat.


Megtörtént. Gurul a gép. Köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 11, 2017 4:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 774
Pistooli írta:
Várható volt, mert idén még nem mentem az autóval... beragadtak a fékek. :falbav:
Mit tudok tenni? Elolvastam amit itt írtatok, de nekem nem segített. Vagy csak nem voltam elég bátor?

Köszi

Rendešen kalapald kôrbe a fék dobokat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 11, 2017 2:29 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. feb. 11, 2017 2:18 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.2 (2008)
Várható volt, mert idén még nem mentem az autóval... beragadtak a fékek. :falbav:
Mit tudok tenni? Elolvastam amit itt írtatok, de nekem nem segített. Vagy csak nem voltam elég bátor?

Köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 21, 2016 8:05 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Derrik írta:
Sziasztok!
...normál állapotban az első kerekeknek üresben mennyire könnyen kellene futniuk???
Mert a hátsó ugyan arra az erőre egy egészet fordul körbe az első meg kb. egy negyedet. És alkalmanként az az értésem hogy nem gurul az autó. Vagy lejtőn nem nő a sebesség pedig nagy lejtésű utcák vannak erre felé
Már olyat is csináltam, vagy 8 km távon mentem 110km/h majd fék és megnéztem a kezemmel a felniket de nem melegek

szia
Az első keréknél forog a féltengely, és a váltó. Ennek elég nagy a tehetetlensége.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 21, 2016 5:39 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. nov. 14, 2015 6:13 pm
Hozzászólások: 101
Tartózkodási hely: Miskolc
Autó: Skoda Fabia/2006 1.4 BBZ Sportline
Sziasztok!
...normál állapotban az első kerekeknek üresben mennyire könnyen kellene futniuk???
Mert a hátsó ugyan arra az erőre egy egészet fordul körbe az első meg kb. egy negyedet. És alkalmanként az az értésem hogy nem gurul az autó. Vagy lejtőn nem nő a sebesség pedig nagy lejtésű utcák vannak erre felé
Már olyat is csináltam, vagy 8 km távon mentem 110km/h majd fék és megnéztem a kezemmel a felniket de nem melegek


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 16, 2013 7:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 12, 2013 6:23 pm
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: 2000.10. 1.4 MPi
Nálam is ez történ kb. egy éve! Felemeltem, leszedtem a kereket, aztán óvatosan ütögetni kezdtem körbe-körbe, úgy hogy a kalapács és a vas közé egy vastagabb kocka fadarabot tettem, hogy tompítsam az ütést. Körbekocogtattam és bevált, egy kattanással visszaugrott a helyére.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2011 7:24 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2011 9:05 pm
Hozzászólások: 522
Tartózkodási hely: Szlovákia-RS:chatback 2000. 1,4MPI 8v,50Kw.COMFORT.AME
sziasztok. Köszi a segitséget, asszem ennyi a bajom az autoval amit eddig kérdezgettem, Remélem több baja nincs.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2011 7:19 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
szia
Az utánállító éket alaphelyzetbe kell állítani ahoz ,hogy könnyen le lehessen szedni a dobot.
Kép
A rugó felettti éket kell felfelé tolni hogy a pofák középre ugorjanak. Az egyik kerékcsavar helyén vakon kell kioldani..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség