Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 9:25 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2011 6:58 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 17, 2011 1:42 am
Hozzászólások: 73
Alex írta:
Sziasztok.Használtan vettem a Fabiamat,ami fél évet állt a garázsban.Persze hogy leragadtak a kerekek. mikor hazaértem vele tök forro volt a fékdob,az érthetö is. ütöttem vágtam de csak kicsit lazult meg,a következö fékezéskor ismét leragadt.Viszont egy vagon fékpor szóródott ki belöle,Kérdésem az lenne hogyan kell levenni a dobot? Köszi.


Gépjármű felemel, alábakol, kereket levesz, központosító körül megtakarít, lazítóspray, kis rögzítőcsavar kicsavar, dobot lehúz. Valószínűleg nehezen jön majd le. Szerintem érdemes végignézni mindet, nincs-e beragadva dugattyú, nincs-e megszorulva valahol (féloldalasan fog). Betéteket-pofákat ellenőrizni, takarítani, megcsiszolni kicsit. De biztos fog olyan is írni aki ért hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2011 6:32 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 24, 2011 9:05 pm
Hozzászólások: 522
Tartózkodási hely: Szlovákia-RS:chatback 2000. 1,4MPI 8v,50Kw.COMFORT.AME
Sziasztok.Használtan vettem a Fabiamat,ami fél évet állt a garázsban.Persze hogy leragadtak a kerekek. mikor hazaértem vele tök forro volt a fékdob,az érthetö is. ütöttem vágtam de csak kicsit lazult meg,a következö fékezéskor ismét leragadt.Viszont egy vagon fékpor szóródott ki belöle,Kérdésem az lenne hogyan kell levenni a dobot? Köszi.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: re
HozzászólásElküldve: pén. aug. 26, 2011 1:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 09, 2008 8:14 pm
Hozzászólások: 210
Érdemes lenne alaposan kitisztítani a dobfék belsejét, mert biztos hogy tömve van fékporral. Ecset, kefe, esetleg kompresszor ha van. A kombinál nálam is beregadt 1-2 nap állásután. Azóta kapott egy igen alapos tisztítást, és vagy 2 éve egyszer sem ragadt be ;-)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 7:28 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
A belső oldalon van egy lyuk (azt hiszem egy gumidugó is van benne) amin kereszül a fékbetét vastagságát lehet ellenőrizni. Na azon keresztül meg lehet ütni a fékbetétet közvetlenül is. Igaz, tengelyirányba kifelé, ami nem rendeltetésszerű mozgásiránya, úgyhogy nem a 25 kg-s kalapácsot kell megmutatni neki.

Valahogy meg kell indítani, ha nem megy szépszóval, akkor erőszakkal. Ha nem megy sérülésmentesen, akkor meg kell próbálni minél kisebb károkozással. Szerelők is ezt csinálják, csak neki mindegy, hogy te mennyit fizetsz a végén.

martonis írta:
Csak attól félek, hogy ha nagyon keményen odalépek neki, akkor esetleg leszakad valami, és még nagyobb kárt teszek a fékrendszerben...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 7:00 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. júl. 25, 2009 12:58 pm
Hozzászólások: 800
Tartózkodási hely: 2002, 1.4MPI AME
Sziasztok,

Nektek annyira beragad,hogy ennyire nehéz megmozditani az autót??? :o

Nekem is reggelente beszokott ragadni, de el engedem a kéziféket kicsit megindulok elöre és már megy is, esetleg egy pici gázt kell adni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 6:58 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 499
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Próbáld óvatosan,először hátra, aztán előre.Előbb-utóbb megindul.
Ha láttad volna azt amit a "márkakereskedő" csinált.Bátrabban próbálnád az biztos.Mert vagy 3-4 perc után csak megindult az a fránya kerék.De,ha ezzel az atóval csinálta volna (előttem) amit vettem,akkor menten ot hagytam volna.
Száz szónak is egy a vége:próbáld óvatosan mozgatni a szekeret.
martonis írta:
Csak attól félek, hogy ha nagyon keményen odalépek neki, akkor esetleg leszakad valami, és még nagyobb kárt teszek a fékrendszerben...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 6:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 12, 2011 2:38 pm
Hozzászólások: 5
Csak attól félek, hogy ha nagyon keményen odalépek neki, akkor esetleg leszakad valami, és még nagyobb kárt teszek a fékrendszerben...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 4:12 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Nekem néha mosás után egy 1 napos állás után is beragad. Kicsit erősebben kell megindulni hátra és elindul a gép.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 3:25 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A régi, kopott fékpofával nekem is beragadt, ha esett és utána több napig állt. Hátrafelé indulva mindig kiugrott. Ha nem akar, akkor jól meg kell püfölni kalapáccsal, nem kell annyira finomkodni. Persze azért ne verd szét.

martonis írta:
Ez tényleg elég egyszerűnek hangzik, de mi van akkor, ha a kerék pont úgy van beragadva, hogy nem látszik egyik csavarnyíláson át sem ez a bizonyos beállító vagy ék?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 3:17 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 499
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Csak úgy ide írom,ha már szóba került a kerék beragadás. Ezt a bizonyos kerék beragadást megakadályozandó,kéne mozgatni az autókat a kereskedésekben.(3 naponta)
Namár most amikor én vettem ezt az autót,(márkakereskedésben,hangsúlyozom márkakereskedésben) volt ott egy 1.2-s fábia azon be volt állva rendesen a fék(kerék).Az eladó amit művelt azzal az autóval,hogy megmozduljon az a kerék,már nekem fájt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 3:04 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 499
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Így jártam a jó múlkor én is a fábiával.Behúzott kézifékkel hagytam kb 2 hétig.Beregadtak (pontosabban össze oxidálódtak) a a fékbetétek a fékdobbal.Szerencsém volt,mert 2x-3x előre-hátra mozgatással magszűnt a hiba.Előre-hátra mentem szekérrel.
martonis írta:
Ez tényleg elég egyszerűnek hangzik, de mi van akkor, ha a kerék pont úgy van beragadva, hogy nem látszik egyik csavarnyíláson át sem ez a bizonyos beállító vagy ék?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 3:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Ez egy ravasz kérdés...
Szerintem én kocogtatnám kalapáccsal körbe-körbe. Nagyon meg kellett, hogy tépd, ha így beragadt...
Nyomass bele féktisztítót és ütügetés... Nekem nincs jobb ötlerem.

martonis írta:
Ez tényleg elég egyszerűnek hangzik, de mi van akkor, ha a kerék pont úgy van beragadva, hogy nem látszik egyik csavarnyíláson át sem ez a bizonyos beállító vagy ék?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 2:37 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 12, 2011 2:38 pm
Hozzászólások: 5
Ez tényleg elég egyszerűnek hangzik, de mi van akkor, ha a kerék pont úgy van beragadva, hogy nem látszik egyik csavarnyíláson át sem ez a bizonyos beállító vagy ék?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 1:35 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 06, 2010 8:24 pm
Hozzászólások: 700
Tartózkodási hely: 1.4 16V BUD ZEPPELIN 2006/11
Van!

Az egyik kerék csavar meneten csavarhúzóval benyúlva vissza lehet ugrasztani alap helyzetbe a beragadt fékeket.
http://imageshack.us/g/851/fekreset.jpg/
Sajnos a képnél jobban nem tudom korül írni, de nem egy ördöngősség! Nem kell hozzá szerlő!

Elvágni természetesen semmit sem kell! Neked van igazad, nem a bowden ratja feszítve a féket, hanem az önbeállója. Ahogy kopnak a pofák, egy kis rugós szerekezet megakadályozza, hogy a pofák mindíg csintra vissza ugorjanak, ugyanis idővel mindíg egyre nagyobbat kéne taposni a fékre, hogy fogjon. Így viszont, az önbeállónak hála, mindíg ugyan akkorát kell.

Te most erre téptél rá kézzel és beragadt. Valamint ezt az önbeállót tudod visszaugrasztani 0-ra csavarhúzóval. Ez azért is kell, mert ha nem is ragadt volna be a féked, akkor sem jönne már le a hátsó dobod, a pofák által kialakított vállak miatt.

Ha szét nem is kapod a fékeket, tetemes mennyiségű fétisztítót azért megérdemelnek! :wink:

martonis írta:
Sziasztok!

Az a problémám lenne, hogy valamelyik nap, amikor használni szerettem volna az autómat, egyszerűen nem mozdult semerre. Az igazság az, hogy sajnos 3 hétig állt egyhelyben, ráadásul behúzott kézifékkel (pedig csak 1-esben szoktam hagyni, de most valamiért sikerült így felejteni)!

Szóval se előre, se hátra nem mozdul meg. A kézifékkart ki lehet engedni, de a kerekek ugyanúgy blokkolnak. Próbáltam a kart ki-behúzni, semmi. Lábféket nyomkodni, semmi. Levettük a hátsó kerekeket, és végigkopogtattuk kalapáccsal a fékdobot, semmi.

A héten már csak hívtam egy szerelőt, megnézte, és azt mondta, hogy az egyetlen megoldás, hogy elvágják a két hátsó (kézi)fékbowdent, és úgy ki tudják szabadítani a kerekeket. Viszont én nem nagyon értettem, hogy a bowden elvágása mégis miben fog segíteni? A kéziféket alapból ki tudom engedni, és a bowden is laza volt, amikor megrángattam hátul.

Szóval ez ügyben kérném a tanácsotokat, segítségeteket, hogy mégis mit lehet ilyenkor tenni? Esetleg van még valami módszer, amivel házilag ki lehetne szabadítani a blokkolt kerekeket?

Mindenféle segítséget előre is köszönök!

István


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Beragadt hátsó kerekek
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2011 12:35 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jún. 12, 2011 2:38 pm
Hozzászólások: 5
Sziasztok!

Az a problémám lenne, hogy valamelyik nap, amikor használni szerettem volna az autómat, egyszerűen nem mozdult semerre. Az igazság az, hogy sajnos 3 hétig állt egyhelyben, ráadásul behúzott kézifékkel (pedig csak 1-esben szoktam hagyni, de most valamiért sikerült így felejteni)!

Szóval se előre, se hátra nem mozdul meg. A kézifékkart ki lehet engedni, de a kerekek ugyanúgy blokkolnak. Próbáltam a kart ki-behúzni, semmi. Lábféket nyomkodni, semmi. Levettük a hátsó kerekeket, és végigkopogtattuk kalapáccsal a fékdobot, semmi.

A héten már csak hívtam egy szerelőt, megnézte, és azt mondta, hogy az egyetlen megoldás, hogy elvágják a két hátsó (kézi)fékbowdent, és úgy ki tudják szabadítani a kerekeket. Viszont én nem nagyon értettem, hogy a bowden elvágása mégis miben fog segíteni? A kéziféket alapból ki tudom engedni, és a bowden is laza volt, amikor megrángattam hátul.

Szóval ez ügyben kérném a tanácsotokat, segítségeteket, hogy mégis mit lehet ilyenkor tenni? Esetleg van még valami módszer, amivel házilag ki lehetne szabadítani a blokkolt kerekeket?

Mindenféle segítséget előre is köszönök!

István


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 30 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség