Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. júl. 08, 2020 6:15 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 24, 2020 2:56 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 412
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
sso003 írta:
feketete írta:
rángasd meg a futómüvet a trapéz hátsó szilentjének szakadása tipushiba
nem lehet hogy az ABS dolgozik be az " rángat"

A szilenteket is cseréltük pár éve, teli lemförder van most benne a gyári helyett. Elvileg ez már szinte örök.
Nem hinném hogy ABS, annak más "recsegése" van. Esetleg a hátsó fékdob "zavar" be? Az még gyári. De attól miért megy tönkre az első tárcsa? És miért volt jó pár hónapig?


a tárcsa attól megy tönkre mikor tulmelegszik , néha izzik , mikor szorul a fék vagy sokat fékeznek vele mondjuk hegyről lefele és hirtelen lehül
az első kerekek hibáját ugy tudod megnézni , hogy elől nagyon jól felbakolod az autót sebeségben megpörgeted a kereket és nagyon ovatosan ráfékezel ( a szervó miatt a fék könnyen bekap)folyamatos gázadással , sebeségtartással minmálisat fékezel és ha ügyes vagy és hibás a tárcsa érezned kell a lüktetést .

vagy felemelt kocsinál leszeded a kerekeket szintén motorral megpörgeted a kereket eegy fix ponttól pl féknyereg egy nagygyobb szöggle ovatosan kozelítesz a forgó tárcsához hamindenhol karcolja a tárcsát akkor jó ha csak néha ér hozzá akkor üt a tárcsa.

a hátsó dob is ilyen körülmények között mehet tönkre. azt leszerelve esztergával lehet megpörgetni és ellenőrizni. hátsó dobnál , tárcsánál a behuzva maradt kézifék is okoz ilyen hibát ( az ismerősöm Balatonról jött haza behuzott kézifékkel)

a futómüvet ráz meg a kormányösszekötő külső és beső gömbfejét a belsőt telgelyirányba mozgasd meg , torny csapágy talp gömb fej.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 23, 2020 8:09 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 283
Autó: 2007 1.4 16v BXW
feketete írta:
rángasd meg a futómüvet a trapéz hátsó szilentjének szakadása tipushiba
nem lehet hogy az ABS dolgozik be az " rángat"

A szilenteket is cseréltük pár éve, teli lemförder van most benne a gyári helyett. Elvileg ez már szinte örök.
Nem hinném hogy ABS, annak más "recsegése" van. Esetleg a hátsó fékdob "zavar" be? Az még gyári. De attól miért megy tönkre az első tárcsa? És miért volt jó pár hónapig?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 23, 2020 7:51 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 412
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
sso003 írta:
Sziasztok!
Tavaly nyáron cseréltem első féktárcsákat, betéteket, csúszócsapokat. kellett, mert remegett a kormány fékezéskor, és "pulzáló" volt a fékpedál. Eleinte minden jó is lett! Mindent rendesen megcsináltam, megtisztítottam, megkentem amit kell, vadiúj Zimmermann fékek, betétek, (az előző Ferodo volt). És most alig pár ezer km után újra előjött a remegés, pulzálás! Látszólag semmi baja sem a tárcsáknak, sem a betéteknek ( a régi már gatya volt), és mégis! A kerékcsapágy nem lóg, gömbfejek, féltengely rendben, fékdugattyúk szépen járnak nem szorulnak, a féknyereg sem. Ja és a fékcsere után volt műszakin,tökéletes volt az első fék!
Havi szinten mindössze pár száz km-t megy az autó, mi a fene baja lehet? Hol keressem a hibát? Már a második garnitúra tárcsa kezd remegni. Kicsit luxus 2-3 évente tárcsát cserélni, évi pár ezer km után?
Hogyan tovább?
Köszi, ha van ötlet!


rángasd meg a futómüvet a trapéz hátsó szilentjének szakadása tipushiba
nem lehet hogy az ABS dolgozik be az " rángat"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 23, 2020 7:21 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 31, 2011 4:38 pm
Hozzászólások: 283
Autó: 2007 1.4 16v BXW
Sziasztok!
Tavaly nyáron cseréltem első féktárcsákat, betéteket, csúszócsapokat. kellett, mert remegett a kormány fékezéskor, és "pulzáló" volt a fékpedál. Eleinte minden jó is lett! Mindent rendesen megcsináltam, megtisztítottam, megkentem amit kell, vadiúj Zimmermann fékek, betétek, (az előző Ferodo volt). És most alig pár ezer km után újra előjött a remegés, pulzálás! Látszólag semmi baja sem a tárcsáknak, sem a betéteknek ( a régi már gatya volt), és mégis! A kerékcsapágy nem lóg, gömbfejek, féltengely rendben, fékdugattyúk szépen járnak nem szorulnak, a féknyereg sem. Ja és a fékcsere után volt műszakin,tökéletes volt az első fék!
Havi szinten mindössze pár száz km-t megy az autó, mi a fene baja lehet? Hol keressem a hibát? Már a második garnitúra tárcsa kezd remegni. Kicsit luxus 2-3 évente tárcsát cserélni, évi pár ezer km után?
Hogyan tovább?
Köszi, ha van ötlet!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 27, 2018 6:02 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1027
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
hubo44 írta:
vitamin101 írta:
Sziasztok! Első lengőkar hátsó szilent cseréjéhez ajánljátok-e a teli szilenteket? A gyári ugye két ponton volt felfogatva kuka lett. Tettünk bele négy ponton rögzítettet, de az is megadta magát két év után. Ha belerakható teli szilent, akkor milyen fajtát vegyek, ami nem gagyi? Köszi előre is!


Job jene a X-eš mind a teli.
Gyárit ami bele való.Az már 4 ágú,mert módosított rajta a gyár és 6-8 évet elmegy vele.5-6000 ft nem egy nagy összeg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 27, 2018 1:57 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1588
vitamin101 írta:
Sziasztok! Első lengőkar hátsó szilent cseréjéhez ajánljátok-e a teli szilenteket? A gyári ugye két ponton volt felfogatva kuka lett. Tettünk bele négy ponton rögzítettet, de az is megadta magát két év után. Ha belerakható teli szilent, akkor milyen fajtát vegyek, ami nem gagyi? Köszi előre is!


Job jene a X-eš mind a teli.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 27, 2018 10:09 am 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2014 12:10 pm
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: Nyíradony
Autó: Skoda Fabia 1.4 Ambiente BUD
Sziasztok! Első lengőkar hátsó szilent cseréjéhez ajánljátok-e a teli szilenteket? A gyári ugye két ponton volt felfogatva kuka lett. Tettünk bele négy ponton rögzítettet, de az is megadta magát két év után. Ha belerakható teli szilent, akkor milyen fajtát vegyek, ami nem gagyi? Köszi előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 05, 2012 12:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
lengőkar hátsó szilentek már nagyon halálukon vannak
Na itt a válasz....Nekem is fékezéskor beremegett a kormány szilentcsere után minden rendben van.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 04, 2012 7:34 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 03, 2012 1:28 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Kistarcsa - 2003 1.2 12V BEST AZQ
A kerekek cserélgetésén már túl vagyok, így a kerékkiegyenlítetlenség kizárva. A hang nem morgás, inkább ütemes kopogás, mint ha kavics lenne a gumiban. A kerék felemelve nem lötyög függőlegesen, akármerre forgatva sem, így a csapágyhiba sem magától értetődő.
A kocsi megy elengedett kormánnyal is nyílegyenesen, de azt tudom, hogy a lengőkar hátsó szilentek már nagyon halálukon vannak, viszont az általad emített dolgokat nem érzem rajtuk.
A héten lesz rajta féktárcsa/betét is cserélve, mert már elkoptak.
Apropó, a tárcsák szélei el vannak rozsdásodva, kisebb darabok is lemorzsolódtak belőle. Ettől lehet annyira kiegyensúlyozatlan, hogy a tüneteket okozza?
Persze egymás után mindent meg fogok rajta csinálni/csináltatni, de a hiba előre kitalálását jó agytornának találom, és kíváncsi voltam, hogy műkedvelő fejjel jó irányban tapogatózom-e?

TiB írta:
Ha gyengülnek a szilentek, akkor a kormányzás kezd el egyre inkább késleltetve reagálni (nyúlóssá válik), főleg kis mozdításokra a kormányon az autó nem pontosan követi a kormányzást, hanem oldalirányba hintázik. Később, ha teljesen elszakadt legalább az egyik, akkor kormányzás pontossága teljességgel megszűnik és hol jobbra hol balra húz az autó, állandó korrekciót kíván a kormányon.

Ami hibás, azt javítani kell. Ha javítás után is fennáll a hiba, akkor lehet tovább keresni, addig kár találgatni.

A kormány remegésének elsődleges oka az első kerekek kiegyenlítetlensége. Fékezéskor ennek a hatása is fokozódik. Egy centrírozás segít, és egyben ez a legolcsóbban kizárható hibaforrás.

TomPka írta:
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 03, 2012 7:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2017 Fabia Combi 1.0 TSI Monte Carlo
Ha gyengülnek a szilentek, akkor a kormányzás kezd el egyre inkább késleltetve reagálni (nyúlóssá válik), főleg kis mozdításokra a kormányon az autó nem pontosan követi a kormányzást, hanem oldalirányba hintázik. Később, ha teljesen elszakadt legalább az egyik, akkor kormányzás pontossága teljességgel megszűnik és hol jobbra hol balra húz az autó, állandó korrekciót kíván a kormányon.

Ami hibás, azt javítani kell. Ha javítás után is fennáll a hiba, akkor lehet tovább keresni, addig kár találgatni.

A kormány remegésének elsődleges oka az első kerekek kiegyenlítetlensége. Fékezéskor ennek a hatása is fokozódik. Egy centrírozás segít, és egyben ez a legolcsóbban kizárható hibaforrás.

TomPka írta:
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 03, 2012 4:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1304
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
TomPka írta:
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?

helló
zúgni-búgni a kerékcsapágy szokott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 03, 2012 1:36 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 03, 2012 1:28 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Kistarcsa - 2003 1.2 12V BEST AZQ
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 30, 2012 1:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hát, ahogy írtam. Egyre jobban nyomod a pedált és ha megszűnik, akkor a nyereg van beszorulva. Ugyanis ha a tárcsa üt, akkor nyomhatod akárhogy, továbbra is ütni fog.

Gabesz írta:
goes írta:
Ha a fékerő nővelésével gyengül a remegés, akkor valószínüleg csak a féknyereg van beszorulva. Át kell mozgatni és fékzsírral megkenni a csúszó felületeket. A szilentket mindenképp ellenőrizni kell, szabad szemmel szépen látható, hogy szakadt-e.


Hogyan állapítható meg ez a féknyereg beszorulás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 30, 2012 10:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 875
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
goes írta:
Ha a fékerő nővelésével gyengül a remegés, akkor valószínüleg csak a féknyereg van beszorulva. Át kell mozgatni és fékzsírral megkenni a csúszó felületeket. A szilentket mindenképp ellenőrizni kell, szabad szemmel szépen látható, hogy szakadt-e.


Hogyan állapítható meg ez a féknyereg beszorulás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 26, 2012 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 06, 2011 5:28 pm
Hozzászólások: 1
Szakiii89 írta:
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mitől lehet az , hogy beremeg a kormányom (kicsit ráz) mikor nagyobb sebességről fékezem le az autót..
Gumiknak is lehet köze ehhez, mert az első 2ö még elég jó állapotban van .. (91000km van az autóban )
Válaszotokat előre is köszönöm!

Leírásod alapján meggyőződésem hogy a tárcsák elvannak kopva. Az igaz hogy függ a gumiktól is, de ha a gumiknak baja volna, akkor gyorsításnál, vagy nagy sebességnél is rázná a kormányt. De még a kopott szilentek is okozhatják. Komolyabb autószerelővel kell megnézetni. Jelekből ítélve 80-90% hogy tárcsák és fékbetétek csere.
Na persze ha még esedékes! 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ]  Oldal 1, 2  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség