Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 9:20 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. szept. 05, 2012 12:17 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
lengőkar hátsó szilentek már nagyon halálukon vannak
Na itt a válasz....Nekem is fékezéskor beremegett a kormány szilentcsere után minden rendben van.....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd szept. 04, 2012 7:34 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 03, 2012 1:28 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Kistarcsa - 2003 1.2 12V BEST AZQ
A kerekek cserélgetésén már túl vagyok, így a kerékkiegyenlítetlenség kizárva. A hang nem morgás, inkább ütemes kopogás, mint ha kavics lenne a gumiban. A kerék felemelve nem lötyög függőlegesen, akármerre forgatva sem, így a csapágyhiba sem magától értetődő.
A kocsi megy elengedett kormánnyal is nyílegyenesen, de azt tudom, hogy a lengőkar hátsó szilentek már nagyon halálukon vannak, viszont az általad emített dolgokat nem érzem rajtuk.
A héten lesz rajta féktárcsa/betét is cserélve, mert már elkoptak.
Apropó, a tárcsák szélei el vannak rozsdásodva, kisebb darabok is lemorzsolódtak belőle. Ettől lehet annyira kiegyensúlyozatlan, hogy a tüneteket okozza?
Persze egymás után mindent meg fogok rajta csinálni/csináltatni, de a hiba előre kitalálását jó agytornának találom, és kíváncsi voltam, hogy műkedvelő fejjel jó irányban tapogatózom-e?

TiB írta:
Ha gyengülnek a szilentek, akkor a kormányzás kezd el egyre inkább késleltetve reagálni (nyúlóssá válik), főleg kis mozdításokra a kormányon az autó nem pontosan követi a kormányzást, hanem oldalirányba hintázik. Később, ha teljesen elszakadt legalább az egyik, akkor kormányzás pontossága teljességgel megszűnik és hol jobbra hol balra húz az autó, állandó korrekciót kíván a kormányon.

Ami hibás, azt javítani kell. Ha javítás után is fennáll a hiba, akkor lehet tovább keresni, addig kár találgatni.

A kormány remegésének elsődleges oka az első kerekek kiegyenlítetlensége. Fékezéskor ennek a hatása is fokozódik. Egy centrírozás segít, és egyben ez a legolcsóbban kizárható hibaforrás.

TomPka írta:
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 03, 2012 7:45 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Ha gyengülnek a szilentek, akkor a kormányzás kezd el egyre inkább késleltetve reagálni (nyúlóssá válik), főleg kis mozdításokra a kormányon az autó nem pontosan követi a kormányzást, hanem oldalirányba hintázik. Később, ha teljesen elszakadt legalább az egyik, akkor kormányzás pontossága teljességgel megszűnik és hol jobbra hol balra húz az autó, állandó korrekciót kíván a kormányon.

Ami hibás, azt javítani kell. Ha javítás után is fennáll a hiba, akkor lehet tovább keresni, addig kár találgatni.

A kormány remegésének elsődleges oka az első kerekek kiegyenlítetlensége. Fékezéskor ennek a hatása is fokozódik. Egy centrírozás segít, és egyben ez a legolcsóbban kizárható hibaforrás.

TomPka írta:
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 03, 2012 4:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1269
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
TomPka írta:
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?

helló
zúgni-búgni a kerékcsapágy szokott.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 03, 2012 1:36 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. szept. 03, 2012 1:28 pm
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Kistarcsa - 2003 1.2 12V BEST AZQ
TiB írta:
A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Szia!

Arra lennék kíváncsi, hogy a szakadt szilentek milyen jelenséget okoznak?
Nekem olyan problémám van, hogy sebességfüggően, zúgás és vibráció érkezik a kocsi eleje felől. Nem gumik, azt már kizártam, nem fék, mert nem csak fékezéskor érezni. Az első lengőkar hátsó szilentjei tropák, azt mindenképp cserélni fogom, csak a kíváncsiság hajt, hogy ez megoldhatja-e a bajomat?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 30, 2012 1:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Hát, ahogy írtam. Egyre jobban nyomod a pedált és ha megszűnik, akkor a nyereg van beszorulva. Ugyanis ha a tárcsa üt, akkor nyomhatod akárhogy, továbbra is ütni fog.

Gabesz írta:
goes írta:
Ha a fékerő nővelésével gyengül a remegés, akkor valószínüleg csak a féknyereg van beszorulva. Át kell mozgatni és fékzsírral megkenni a csúszó felületeket. A szilentket mindenképp ellenőrizni kell, szabad szemmel szépen látható, hogy szakadt-e.


Hogyan állapítható meg ez a féknyereg beszorulás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 30, 2012 10:28 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 805
goes írta:
Ha a fékerő nővelésével gyengül a remegés, akkor valószínüleg csak a féknyereg van beszorulva. Át kell mozgatni és fékzsírral megkenni a csúszó felületeket. A szilentket mindenképp ellenőrizni kell, szabad szemmel szépen látható, hogy szakadt-e.


Hogyan állapítható meg ez a féknyereg beszorulás?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 26, 2012 7:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 06, 2011 5:28 pm
Hozzászólások: 1
Szakiii89 írta:
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mitől lehet az , hogy beremeg a kormányom (kicsit ráz) mikor nagyobb sebességről fékezem le az autót..
Gumiknak is lehet köze ehhez, mert az első 2ö még elég jó állapotban van .. (91000km van az autóban )
Válaszotokat előre is köszönöm!

Leírásod alapján meggyőződésem hogy a tárcsák elvannak kopva. Az igaz hogy függ a gumiktól is, de ha a gumiknak baja volna, akkor gyorsításnál, vagy nagy sebességnél is rázná a kormányt. De még a kopott szilentek is okozhatják. Komolyabb autószerelővel kell megnézetni. Jelekből ítélve 80-90% hogy tárcsák és fékbetétek csere.
Na persze ha még esedékes! 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 29, 2011 2:07 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Ha a fékerő nővelésével gyengül a remegés, akkor valószínüleg csak a féknyereg van beszorulva. Át kell mozgatni és fékzsírral megkenni a csúszó felületeket. A szilentket mindenképp ellenőrizni kell, szabad szemmel szépen látható, hogy szakadt-e.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 29, 2011 1:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 04, 2011 10:01 am
Hozzászólások: 1209
Tartózkodási hely: Augsburg.de 2006 1.4 16V BBZ
Szakiii89 írta:
Köszi a segítséget!
Én is a szilentekre tippelek , mert a fék tárcsáim fél évesek , talán azokkal nem lehet még gond.


Ha csak fékezéskor jelentkezik, akkor fékhiba. Lehet a féktárcsa elvetemedése, vagy a féknyereg mozgásában akadály. Ha fékezéskor erősebb, de menet közben is érezhető, akkor a kerékre tippelnék, ami vagy szálszakadásos, vagy egyszerűen csak centírozás kell neki.

Sajnos az, hogy milyen régi a féktárcsa egyáltalán nem számít. Pillanatok alatt tönkre lehet tenni: elég ha hosszabb intenzív fékezés után belemész egy nagyobb pocsolyába. Ha a kerékagy nem volt a tárcsacsere alkalmával rendesen megtisztítva, akkor az új tárcsa is heteken belül elvetemedik.

A szilentek más jelenséget szoktak okozni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 29, 2011 10:40 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 13, 2011 8:08 am
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Zeg
Köszi a segítséget!
Én is a szilentekre tippelek , mert a fék tárcsáim fél évesek , talán azokkal nem lehet még gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2011 5:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 11, 2010 10:24 am
Hozzászólások: 1560
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós 1.4 16V BXW 2008 Ambiente
És az A2es teli szilentje tökéletes alternatíva, csere esetén.

Checkro írta:
Szakiii89 írta:
Sziasztok!
segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mitől lehet az , hogy beremeg a kormányom (kicsit ráz) mikor nagyobb sebességről fékezem le az autót..
Gumiknak is lehet köze ehhez, mert az első 2ö még elég jó állapotban van .. (91000km van az autóban )
Válaszotokat előre is köszönöm!


Szevasz!
Nem vagyok autószerelő, de két tippem lenne:
Az első a megvetemedett féktárcsa.
Második az első lengőkar szilentjei.
Nekem is volt ilyen gond a kocsimmal. Nekem az első lengőkar hátsó szilentje volt megrepedve - esetemben ennek cseréje megoldotta a problémát. Eléggé tipikus Fabia futómű betegség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2011 5:29 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. aug. 07, 2011 9:13 pm
Hozzászólások: 38
Tartózkodási hely: Győr, 2000 1.4 MPI 8V AME
Szakiii89 írta:
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mitől lehet az , hogy beremeg a kormányom (kicsit ráz) mikor nagyobb sebességről fékezem le az autót..
Gumiknak is lehet köze ehhez, mert az első 2ö még elég jó állapotban van .. (91000km van az autóban )
Válaszotokat előre is köszönöm!


Szevasz!
Nem vagyok autószerelő, de két tippem lenne:
Az első a megvetemedett féktárcsa.
Második az első lengőkar szilentjei.
Nekem is volt ilyen gond a kocsimmal. Nekem az első lengőkar hátsó szilentje volt megrepedve - esetemben ennek cseréje megoldotta a problémát. Eléggé tipikus Fabia futómű betegség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2011 11:12 am 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 13, 2011 8:08 am
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Zeg
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mitől lehet az , hogy beremeg a kormányom (kicsit ráz) mikor nagyobb sebességről fékezem le az autót..
Gumiknak is lehet köze ehhez, mert az első 2ö még elég jó állapotban van .. (91000km van az autóban )
Válaszotokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 14 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség