Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 9:24 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: recsegő,ropogó hang
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 23, 2015 8:59 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. jan. 01, 2014 10:54 pm
Hozzászólások: 58
Tartózkodási hely: Békés megye
Autó: 2004. 1.4 TDI AMF
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy menet közben hallható pici kopogó hang.
Nem fémes, hanem műanyag szerű. A jobb első lengéscsillapítót nyomkodva álló motornál is lehet hallani.
Valaki találkozott ilyen problémával?
Semmit nem találtam idáig ami rossz lenne.

1.4pdtdi 2004-es évjárat.

Köszönöm


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 10, 2013 2:42 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Csaba!Ez is kész...:)))))
Bár nem volt 5 perces meló..:))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 10, 2013 7:12 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
djjosy írta:
Csaba!
Ezeket már én is tapasztaltam régebben amiket leirtál.De a fura az hogy csak meleg állapotban,azt is csak úgy ha nem jár a motor,nyöszörgés jön a váltónál lévő munkahenger felől.A pedál darabos mozgása is észrevehető mint ahogy irtad de ez nem olyan drasztikus szinte centiméterenként érezni a pedálon.Ha ezeket a képeket felülről készitetted az gáz,mert nekem felette az akksi van ki kell szednem hozzá de megnézem én is....:))))) Hőálló zsir is megfelel?Az van kéznél...:)

szia
Az első kép alján az aksi tartó széle látszik. Igen eléggé el van dugva.
A hőálló is jó.
A régi gumi alkatrészek nem szerették a szénhidrogén alapú zsírokat. Megdagadtak tőle. A mostaniak már nem kényesek szinte mindennek ellenállnak.

A szilikon teljesen mesterséges anyag, teljesen semleges. Egy nagyon jó tulajdonsága van, viszkoelasztikus. Ha a két felület lassan mozdul el egymáson akkor folyadékként viselkedik , ha gyors az elmozdulás, akkor rugalmas, gumiszerű.
Ezért jobb a "csúsztató" képessége bármilyen anyag között.
A nagyon magas hőt nem bírja (folyékony lesz) , de ajtóhatárolóra, zárra, szilentekre tökéletes.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 09, 2013 11:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Csaba!
Ezeket már én is tapasztaltam régebben amiket leirtál.De a fura az hogy csak meleg állapotban,azt is csak úgy ha nem jár a motor,nyöszörgés jön a váltónál lévő munkahenger felől.A pedál darabos mozgása is észrevehető mint ahogy irtad de ez nem olyan drasztikus szinte centiméterenként érezni a pedálon.Ha ezeket a képeket felülről készitetted az gáz,mert nekem felette az akksi van ki kell szednem hozzá de megnézem én is....:))))) Hőálló zsir is megfelel?Az van kéznél...:)
Csabaa írta:
djjosy írta:
Erre még mindig nincs valakinek tippje mi lehet???

Kuplung pedál, vagy a két munkahenger közül valamelyik
szorul. Fékolaj csere volt már?
Vagy egyszerüen a kis kupak szorul a munkahenger tengelyén. Vagy a munkahenger rugója...
Kép Kép Kép Kép

Nekem a munkahenger belsejében a rugó adott ilyen szoruló hangot. A fém kupakot levettem, alatta és műanyag tengelyt is végig kentem szilikonzsírral.
Megint elkezdte néhány nap múlva..
Újra szétszedtem, a belsejében van egy rugó. Ez abból derült ki ,hogy a tengelyt benyomtam és visszafelé akadozott. Jobban nem szedtem szét a munkahengert,
de a tengelyt meg lehet tekerni. Kerestem egy olyan pontot ahol benyomás után szorulás nélkül jött vissza.

Nem is igazán szorulás ez, inkább a rugó nem engedi folyamatosan vissza. Összenyomva a rugó végei tekerednek.

A pedál egész lassú lenyomásánál érezni lehetett ezt a "darabos" mozgást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 09, 2013 4:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Alsó bak csere kész,koppanás megszűnt...:)))


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 04, 2013 8:36 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Ez 1.4 bxw 16v.Induláskor,illetve tolatáskor hallani hidegen,főleg télen koppant sokáig.Egyszerűen vagy elfáradt,vagy németben megette a só.Kanyarban nem csinálta,de terhelés alatt télen kb az első 5-10 percben,most melegben meg csak pár száz méterig.
Alapjáraton lehet látni előre hátra remeg a motor picit,berázza néha a kasznit is(minimálisan)Fordulatszámmérő meg se mozdul,az stabil.Csakis az alsó bak a felelős az ilyen remegésért,koppanásért.Csere aztán leirom mi változott.
zolika31 írta:
ugrál a moci? ne foglalkozz vele, sztem akkor cserélj csak bakot, ha pl. belemész egy adott kanyarba, gázadásra morog, elveszed abbahagyja, olyan mintha csapágy hang lenne, de nem az, hanem a bak. balos kanyar morog gázadásra, akkor jobbos bak, asszem legalábbis. és fordítva. a 3 hengeres motoroknak amugy is van egy kis járása alapjáraton is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 04, 2013 8:30 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 01, 2010 9:11 pm
Hozzászólások: 166
Tartózkodási hely: tatabánya
ugrál a moci? ne foglalkozz vele, sztem akkor cserélj csak bakot, ha pl. belemész egy adott kanyarba, gázadásra morog, elveszed abbahagyja, olyan mintha csapágy hang lenne, de nem az, hanem a bak. balos kanyar morog gázadásra, akkor jobbos bak, asszem legalábbis. és fordítva. a 3 hengeres motoroknak amugy is van egy kis járása alapjáraton is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 04, 2013 11:58 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Most rendeltem meg az alsó motortartó bakot,jövőhéten megcsináljuk,gyárit rendeltem 12 ropi.Utána beszámolok.Muszály lesz cserélni mert elég nagyot mozdul a motor is már előre hátra amikor gázt adok,pláne amikor elindulok terhelés alatt.
BAL-IMI írta:
djjosy írta:
Na ez engem is érdekelne,mert nekem is hidegben csinálja jobban,vagy ha pár órát áll a kocsi.Viszont ha elmegyek vele pár kilométert megállok indulok aztán semmi.Futóművet átnézettem,kézzel nyomkodtam a motorháztetőt hátha lengéscsillapitó de semmi.Lengőkar hátsó szilentek is voltak már nemrég cserélve de nem ezért.Itt egy video amin jól hallható a dolog,legfőképp kuplung ráengedéskor,amikor terhelés alá kerül a motor és váltó ilyenkor nagyobbat tud mozogni ha pl az alsó motortartó bak odavan mégha nem is látszik.22 másodperctől hallani többször is kb 3x engedtem rá a kuplungot.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=POLVrEs0f7A


Nekem ez új kora óta meg van!
Szerintem valami konstrukciós hiba lehet, amikor bevittem garis szervízbe nem találtak semmit, azóta nem is foglalkoztam vele(9-éve)! Nekem csak akkor csinálja ha hátramenetbe durvábban engedem fel a kuplungot, akkor olyan mintha ugrálna benne a motor, nem erősödik a hang és nem is hallom sokszor, így nem foglalkozom vele :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 04, 2013 7:47 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 25, 2010 3:51 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Szeged 1.2 HTP 12v 2004 AZQ
djjosy írta:
Na ez engem is érdekelne,mert nekem is hidegben csinálja jobban,vagy ha pár órát áll a kocsi.Viszont ha elmegyek vele pár kilométert megállok indulok aztán semmi.Futóművet átnézettem,kézzel nyomkodtam a motorháztetőt hátha lengéscsillapitó de semmi.Lengőkar hátsó szilentek is voltak már nemrég cserélve de nem ezért.Itt egy video amin jól hallható a dolog,legfőképp kuplung ráengedéskor,amikor terhelés alá kerül a motor és váltó ilyenkor nagyobbat tud mozogni ha pl az alsó motortartó bak odavan mégha nem is látszik.22 másodperctől hallani többször is kb 3x engedtem rá a kuplungot.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=POLVrEs0f7A


Nekem ez új kora óta meg van!
Szerintem valami konstrukciós hiba lehet, amikor bevittem garis szervízbe nem találtak semmit, azóta nem is foglalkoztam vele(9-éve)! Nekem csak akkor csinálja ha hátramenetbe durvábban engedem fel a kuplungot, akkor olyan mintha ugrálna benne a motor, nem erősödik a hang és nem is hallom sokszor, így nem foglalkozom vele :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: recsegő,ropogó hang
HozzászólásElküldve: pén. máj. 03, 2013 9:11 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Megoldódott a probléma?Nekem akkor is csinálja hidegen a koppanást ha pl 3-asban odalépek,illetve leveszem a lábam a gázról,főleg télen sokáig.Most a nagy melegben csak addig amig kiállok a garázsból.Alsó motortartó bakra tippelnek sokan,de nem látszik hogy baja lenne.Elfáradt volna?Németben télen jártam vele sokat,lehet hogy az a kinti műsó megette volna?Mert az pont alul van és semmi nem védi meg...
Ezt olvastam egy fórumon,és pont ezt hallom:
Nos: 200K fölött a motortartó gumibak elveszi rugalmasságát, ezt a hirtelen motor-terhelésváltásoknál lehet érezni-hallani egy koppanás kiséretében.
nováklaci írta:
sziasztok, télen jelentkezett egy olyan problémám hogy iszonyat idegesítő recsegő ropogó hang jön a motortér felől mikor mozog az autó ( gödrös úton, néha kikuplongolásnál stb) (nem a motorból jön) minta a motortartó gumibakokkal lenne valami vagy valami hasonló kis gumi valami :D a kasztninál, gőzöm sincs mi az, kérlek benneteket aki tud segítsen, előre is köszi


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2013 10:38 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Csaba.Nézd meg a videót.Mikor a kocsi megmoccan előre vagy hátra akkor csinálja.De mint irtam csak pár óra állás után.1-2 km után abbahaggy.Akkor is hallottam koppanást 1-2km-en belül amikor nem is kuplungoltam.Pl:3-asban huzatom és leveszem a lábam a gázról,motorfék "beindul" kocsi bólint előre és hallom kopp.De mint mondom csak pár óra állás után és csak 1-2km-en keresztül.Télen keményebb hangja volt,és több km után hagyta abba.Tehát kuplung nélkül is van ez a hang a kocsi "bólintásakor"
Csabaa írta:
djjosy írta:
A rugók nem adhatnak ilyen hangot?Azt láttam a jobb oldalin 4piros 1 kék pötty,bal oldalin 3piros 2 kék.Mit jelent ez?A bal oldal cserés volt gólyalábastól mindenestől....

Szia
Ahoz össze kéne nyomni a rugót ,hogy a végei elforduljanak.
Ott a toronycsapágy zenélhetne..
De ez kuplung játék szerintem...

Ha tengelyenként nem egyforma az érdekes...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2013 8:16 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
djjosy írta:
A rugók nem adhatnak ilyen hangot?Azt láttam a jobb oldalin 4piros 1 kék pötty,bal oldalin 3piros 2 kék.Mit jelent ez?A bal oldal cserés volt gólyalábastól mindenestől....

Szia
Ahoz össze kéne nyomni a rugót ,hogy a végei elforduljanak.
Ott a toronycsapágy zenélhetne..
De ez kuplung játék szerintem...

Ha tengelyenként nem egyforma az érdekes...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2013 6:43 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
A rugók nem adhatnak ilyen hangot?Azt láttam a jobb oldalin 4piros 1 kék pötty,bal oldalin 3piros 2 kék.Mit jelent ez?A bal oldal cserés volt gólyalábastól mindenestől....


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 19, 2013 5:13 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 13, 2011 6:22 pm
Hozzászólások: 138
Szia.Benyomáskor semmit nem lehet észrevenni,csak amikor felfele engedem a kuplungot és azt is csak hidegen.Bemelegedve pár km után nincs ez a hang.Ha nagyon lassan engedem(hidegen) akkor alig hallatszik.Menet közben 4-esből 3-asba visszarakva ráengedem a kuplungot,olyankor van egy "rántás" előrefele a kocsin akkor koppan.Télen nagyon hidegben később múlt el ez a hang,most 1-2km után sem hallom váltáskor.Ha nem jár a motor és csak a kuplunggal játszom nem hallani semmit.A kocsi megmozdulásakor jön ez a kopogás.Remélem igy érthetőbb.
Csabaa írta:
djjosy írta:
Erre még mindig nincs valakinek tippje mi lehet???

Kuplung pedál, vagy a két munkahenger közül valamelyik
szorul. Fékolaj csere volt már?
Vagy egyszerüen a kis kupak szorul a munkahenger tengelyén. Vagy a munkahenger rugója...
Kép Kép Kép Kép

Nekem a munkahenger belsejében a rugó adott ilyen szoruló hangot. A fém kupakot levettem, alatta és műanyag tengelyt is végig kentem szilikonzsírral.
Megint elkezdte néhány nap múlva..
Újra szétszedtem, a belsejében van egy rugó. Ez abból derült ki ,hogy a tengelyt benyomtam és visszafelé akadozott. Jobban nem szedtem szét a munkahengert,
de a tengelyt meg lehet tekerni. Kerestem egy olyan pontot ahol benyomás után szorulás nélkül jött vissza.

Nem is igazán szorulás ez, inkább a rugó nem engedi folyamatosan vissza. Összenyomva a rugó végei tekerednek.

A pedál egész lassú lenyomásánál érezni lehetett ezt a "darabos" mozgást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 19, 2013 6:14 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
djjosy írta:
Erre még mindig nincs valakinek tippje mi lehet???

Kuplung pedál, vagy a két munkahenger közül valamelyik
szorul. Fékolaj csere volt már?
Vagy egyszerüen a kis kupak szorul a munkahenger tengelyén. Vagy a munkahenger rugója...
Kép Kép Kép Kép

Nekem a munkahenger belsejében a rugó adott ilyen szoruló hangot. A fém kupakot levettem, alatta és műanyag tengelyt is végig kentem szilikonzsírral.
Megint elkezdte néhány nap múlva..
Újra szétszedtem, a belsejében van egy rugó. Ez abból derült ki ,hogy a tengelyt benyomtam és visszafelé akadozott. Jobban nem szedtem szét a munkahengert,
de a tengelyt meg lehet tekerni. Kerestem egy olyan pontot ahol benyomás után szorulás nélkül jött vissza.

Nem is igazán szorulás ez, inkább a rugó nem engedi folyamatosan vissza. Összenyomva a rugó végei tekerednek.

A pedál egész lassú lenyomásánál érezni lehetett ezt a "darabos" mozgást.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 43 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség