Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 9:23 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: kormányzás
HozzászólásElküldve: szer. okt. 14, 2015 2:10 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. okt. 14, 2015 2:04 pm
Hozzászólások: 2
Autó: Fabia 1.4 mpi
Sziasztok!
Egy számomra eddig ismeretlen jelenségre szeretnék általatok válaszra találni.

Tehát: menet közben, függetlenül a sebességtől, útviszonyoktól, és csak gázadás, sebesség tartás közben, tehát sima gurulás közben nem, tapasztalok egy olyat, hogy az autó elkezd húzni valamilyen irányba. Nem folyamatosan, váratlanul, inkább ilyesztően...
Vélemények, tanácsok??

Nagyon köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kormányzás
HozzászólásElküldve: szer. feb. 11, 2015 10:12 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
fabia2001 elegance írta:
.... a remegésre egy szerelő ismerős azt mondta lehet féltengely belső csukló ... de ropogás vagy hangja nincs ,, ezt h tudom legkönnyebben ellenőrizni h jó e ?

szia
Felemeled az egyik oldalt, és a kereket hátra és felfelé hirtelen megrántod, ha kottyan
akkor valószínű a belső kormányösszekötő.
Kép
jaaa, féltengely csukló, félre olvastam, azt nem igazán.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kormányzás
HozzászólásElküldve: szer. feb. 11, 2015 7:30 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 31, 2013 6:22 pm
Hozzászólások: 56
Tartózkodási hely: Bp
Csabaa írta:
mumo írta:
Helló!
Szerintem mindenképpen vizsgáltasd meg a kerekek kiegyensúlyozottságát! Szerintem centrírozni kell a kerekeket. Mindenképp kérdezz rá arra, hogy oldalirányban nincs e ütése a felninek. Előfordul,hogy a centrírozás sikeres, de az oldalirányú "ütése" megmarad a guminak.
A gumikat szálszakadás szempontjából is ajánlott átvizsgálni!

sziasztok
Meg a futófelület is okozhat ilyet. Maci fórumtárs esete jut eszembe. Volt egy bal oldali
csatja. Megcsinálták a kocsit becsülettel ,de mivel a külső kormányösszekötő is eltört elvitte
futóműveshez. Nem igazán sikerült belőni ,mindig marad egy kis kormányremegés bizonyos fordulatnál. Kiderült a gumi nem szálszakadt volt, hanem a futófelület volt gyárilag 2mm-el félre vulkanizálva. Gyártói vizsgálat, igazat adtak, de kibújtak a garancia alól, mert hibahatáron belül volt, az hogy ráz nem szempont. Érdekes módon előtte nem jött elő a hiba, csak a baleset után.



Sziasztok ! Megfogadtam a tanácsotokat így hát Érd ről haza fele megálltam a gumis barátaimnál nulláson meg nézték a kerekeket földobták centirozni a régi súlyokat le dobták tettek föl ujjakat minimál is egyik re 10 g ment másikra 5 gumik tökéletesek ninc le fékezve nem áll egy helyben az autó sokat minden nap használom nincs szálszakadva és oldal irányú ütése sincs sem a felninek sem a guminak ( 1 szezont futtottak goodyear ug 8) centírozás után tovább pályán minimális javulás tapasztalható ... de a kormány vibrálás érezhető maradt fékek már ugye eszterga után nem ütnek... de 110 fölött érdekes a kormányzásom még mindig egyenesen haladva bele mozdítok egy picit olyan mintha lógna vagy holt játékom lenne a kormányon csak jobbra mozdításra ott érezni is h könnyű a kormány de még is mozdul rá a kocsi és utána hogy vissza engedem középre kovájog az eleje.. de alig egy centit kell mozdítani ehhez a kormányon ... és még érdekes számomra ez a kézben történő kormány rángatás jobbra illetve balra egyenesen haladva de ezt idáig 2 x produkálta elég meglepő dolog tud lenni .... a remegésre egy szerelő ismerős azt mondta lehet féltengely belső csukló ... de ropogás vagy hangja nincs ,, ezt h tudom legkönnyebben ellenőrizni h jó e ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kormányzás
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 09, 2015 6:29 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
mumo írta:
Helló!
Szerintem mindenképpen vizsgáltasd meg a kerekek kiegyensúlyozottságát! Szerintem centrírozni kell a kerekeket. Mindenképp kérdezz rá arra, hogy oldalirányban nincs e ütése a felninek. Előfordul,hogy a centrírozás sikeres, de az oldalirányú "ütése" megmarad a guminak.
A gumikat szálszakadás szempontjából is ajánlott átvizsgálni!

sziasztok
Meg a futófelület is okozhat ilyet. Maci fórumtárs esete jut eszembe. Volt egy bal oldali
csatja. Megcsinálták a kocsit becsülettel ,de mivel a külső kormányösszekötő is eltört elvitte
futóműveshez. Nem igazán sikerült belőni ,mindig marad egy kis kormányremegés bizonyos fordulatnál. Kiderült a gumi nem szálszakadt volt, hanem a futófelület volt gyárilag 2mm-el félre vulkanizálva. Gyártói vizsgálat, igazat adtak, de kibújtak a garancia alól, mert hibahatáron belül volt, az hogy ráz nem szempont. Érdekes módon előtte nem jött elő a hiba, csak a baleset után.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: kormányzás
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 09, 2015 5:49 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: vas. szept. 18, 2011 6:28 pm
Hozzászólások: 622
Tartózkodási hely: Zala megye
Autó: Skoda Fabia Kombi Elegance 1.4 16V 74kW
fabia2001 elegance írta:
Hello !
Segitséget szeretnék kérni ,korrábban írtam ,az autóm hibájával kapcsolatosan ráz az eleje 80 km/h felett fékezésnél ez erösödött,illetve kopogott a stabrúd..voltam egy állapott felméresen fekpadon azt mondtak h utnek a tárcsak ..at rángaták az autó elejét hatulját.. nem találtak semmi kopogást. Szilent nincs kiszakadva ... tarcsa kapot szabályzást plusz betétett, stabrúd pedig két szilentett , kutya csontott is cseréltem.. de vmi hibázik ma autopályan. 120 folott vibraciot érzek a kormányon és magan az egesz auton fékezeskor nem remeg illetve ha el veszem a gazt akkor is minimalizálodik. A kormányzás kozéppontban olyan minta lógna holtjateka lenne de minden kis mozdulatra reagál még is olyan mintha lobogna a kocsi [egyenes futassal nincs gond] és ami boszant még h meg jártam ma fót érd utvonalat a nulláson majd vissza érve fotra csinált egy olyat minta vmi kis rántást éreztem és jobbra huzott az auto de minimálisan és ezek utan egyenesen haladva a kormány el kezdet ide ida járni a kezembe de leginkább balra és ez már olyan volt mintha vki egy negyed fordulatott forgatna a kormányon,fekezes és kanyarodas. Kozben is ide oda járt a kormány. De korigálhato volt végig majd a pályarol le érve. Megszunt a hibajelenseg de ezt már másodjára játsza el ezert is voltam állapott felméresen ahol semmi hibát nem találtak , a tarcsak utesen kivul .,bocs h ennyit irtam de ha vki tud segitsen mert már nem tudom mi okozhatja ezt,olvastam olyat is h szervo hibánál ra segithet vmekyik oldalra esetleg teljesen de ez fugetlen a kormány valos elfordulástol? Vagy ez vmi más?


Helló!
Szerintem mindenképpen vizsgáltasd meg a kerekek kiegyensúlyozottságát! Szerintem centrírozni kell a kerekeket. Mindenképp kérdezz rá arra, hogy oldalirányban nincs e ütése a felninek. Előfordul,hogy a centrírozás sikeres, de az oldalirányú "ütése" megmarad a guminak.
A gumikat szálszakadás szempontjából is ajánlott átvizsgálni!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: kormányzás
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 09, 2015 4:12 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. máj. 31, 2013 6:22 pm
Hozzászólások: 56
Tartózkodási hely: Bp
Hello !
Segitséget szeretnék kérni ,korrábban írtam ,az autóm hibájával kapcsolatosan ráz az eleje 80 km/h felett fékezésnél ez erösödött,illetve kopogott a stabrúd..voltam egy állapott felméresen fekpadon azt mondtak h utnek a tárcsak ..at rángaták az autó elejét hatulját.. nem találtak semmi kopogást. Szilent nincs kiszakadva ... tarcsa kapot szabályzást plusz betétett, stabrúd pedig két szilentett , kutya csontott is cseréltem.. de vmi hibázik ma autopályan. 120 folott vibraciot érzek a kormányon és magan az egesz auton fékezeskor nem remeg illetve ha el veszem a gazt akkor is minimalizálodik. A kormányzás kozéppontban olyan minta lógna holtjateka lenne de minden kis mozdulatra reagál még is olyan mintha lobogna a kocsi [egyenes futassal nincs gond] és ami boszant még h meg jártam ma fót érd utvonalat a nulláson majd vissza érve fotra csinált egy olyat minta vmi kis rántást éreztem és jobbra huzott az auto de minimálisan és ezek utan egyenesen haladva a kormány el kezdet ide ida járni a kezembe de leginkább balra és ez már olyan volt mintha vki egy negyed fordulatott forgatna a kormányon,fekezes és kanyarodas. Kozben is ide oda járt a kormány. De korigálhato volt végig majd a pályarol le érve. Megszunt a hibajelenseg de ezt már másodjára játsza el ezert is voltam állapott felméresen ahol semmi hibát nem találtak , a tarcsak utesen kivul .,bocs h ennyit irtam de ha vki tud segitsen mert már nem tudom mi okozhatja ezt,olvastam olyat is h szervo hibánál ra segithet vmekyik oldalra esetleg teljesen de ez fugetlen a kormány valos elfordulástol? Vagy ez vmi más?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség