Skoda Fabia Club fórum http://skodafabiaclub.com/forum/ |
|
Trapéz gömbfej http://skodafabiaclub.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=2588 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | Csabaa [ szer. jún. 10, 2020 5:19 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Trapéz gömbfej |
duck írta: Egyéb okok miatt - nem állt egyenesen a kormány és picit jobbra is húzott - elmentem tegnap, és a futóműves megerősítette azt a halvány sejtésem, hogy ilyen első futóművön már nem tudunk sem dőlést, sem utánfutást állítani, csak kerékösszetartást. A futóműgeometria adott gyárilag, azon már nem tudunk változtatni, mint a régebbi járműveknél. De érzésre is elég szorosan illeszkedtek a trapézgömbfej csavarjai a helyükre, nincs sajnos bennük állítási lehetőség. Viszont ha kormányösszekötőt cserél az ember, mindenképp javasolt a futóműves, ahány gyártő, annyiféle méretű alkatrész létezik, itt már nem játszik az, hogy leszámolom a menetet és úgy rakom össze. Érdekesség képpen a vizsgálat eredménye: https://photos.app.goo.gl/e1NfYyQsyHdhykyv5 Szia Nem is a menetet érdemes számolni, hanem megmérni a csavarig a kiállást. Cseréltem már belső összekötőt és nem változott semmi. |
Szerző: | duck [ kedd jún. 09, 2020 7:34 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Trapéz gömbfej |
Egyéb okok miatt - nem állt egyenesen a kormány és picit jobbra is húzott - elmentem tegnap, és a futóműves megerősítette azt a halvány sejtésem, hogy ilyen első futóművön már nem tudunk sem dőlést, sem utánfutást állítani, csak kerékösszetartást. A futóműgeometria adott gyárilag, azon már nem tudunk változtatni, mint a régebbi járműveknél. De érzésre is elég szorosan illeszkedtek a trapézgömbfej csavarjai a helyükre, nincs sajnos bennük állítási lehetőség. Viszont ha kormányösszekötőt cserél az ember, mindenképp javasolt a futóműves, ahány gyártő, annyiféle méretű alkatrész létezik, itt már nem játszik az, hogy leszámolom a menetet és úgy rakom össze. Érdekesség képpen a vizsgálat eredménye: https://photos.app.goo.gl/e1NfYyQsyHdhykyv5 |
Szerző: | feketete [ pén. máj. 29, 2020 2:54 am ] |
Hozzászólás témája: | Re: Trapéz gömbfej |
duck írta: Szia, alapvetően nem nagy macera. Szerszám igény: 36-os 12 hegyű dugókulcs, 18 vagy 19-es, 13-as csillagkulcs, kerékkulcs, emelő, kalapácsok. Kerékcsavarokat, féltengelyanyát lelazítod (36-os kulcs), autót felemeled, kerék le. A három nyolcas csavart (13-as kulcs) kitekered alul a lengőkarból. A talpas tetején az önzáró anyát letekered (18 v 19-es kulcs). A féltengelyanyát letekered, kerékagyat lehúzod a féltengely végéről (leesni nem fog, tartja a stabpálca), így már ki fogod tudni venni a talpast. Egykilós kalapáccsal megtámasztod a hátulját az öntvénynek, egy kisebbel pedig párszor ráütsz előröl, amíg ki nem pattan a helyéről a talpas kúpja. Összerakni fordított sorrendben: kúpos végét be a kerékagyba, önzáró anyát meghúzni, a talpas alsó részét visszaigazgatni a lengőkarba (egyidejűleg a féltengely vissza a kerékagyba), három nyolcas csavar a helyére, féltengelyre felkapatni az új anyát. Kerék fel, autó leenged, féltengely anyát készre húzni. Kb. egy óra alatt megvagy, ha először csinálod. Jelöld be a trapézon a gömbfej helyét és ugyanoda tudod visszarakni a gömbfejet ( itt állítják be a kerékdőlést) megúszhatsz egy futómű állítást |
Szerző: | duck [ csüt. máj. 28, 2020 8:31 pm ] |
Hozzászólás témája: | Re: Trapéz gömbfej |
Szia, alapvetően nem nagy macera. Szerszám igény: 36-os 12 hegyű dugókulcs, 18 vagy 19-es, 13-as csillagkulcs, kerékkulcs, emelő, kalapácsok. Kerékcsavarokat, féltengelyanyát lelazítod (36-os kulcs), autót felemeled, kerék le. A három nyolcas csavart (13-as kulcs) kitekered alul a lengőkarból. A talpas tetején az önzáró anyát letekered (18 v 19-es kulcs). A féltengelyanyát letekered, kerékagyat lehúzod a féltengely végéről (leesni nem fog, tartja a stabpálca), így már ki fogod tudni venni a talpast. Egykilós kalapáccsal megtámasztod a hátulját az öntvénynek, egy kisebbel pedig párszor ráütsz előröl, amíg ki nem pattan a helyéről a talpas kúpja. Összerakni fordított sorrendben: kúpos végét be a kerékagyba, önzáró anyát meghúzni, a talpas alsó részét visszaigazgatni a lengőkarba (egyidejűleg a féltengely vissza a kerékagyba), három nyolcas csavar a helyére, féltengelyre felkapatni az új anyát. Kerék fel, autó leenged, féltengely anyát készre húzni. Kb. egy óra alatt megvagy, ha először csinálod. |
Szerző: | Joco [ szer. máj. 27, 2020 6:12 am ] |
Hozzászólás témája: | Trapéz gömbfej |
Hello tegnap vettem észre hogy a talpas gömbfej gumija ki van szakadva gondolom csere kérdés cserélt már valaki magán menyire nehéz mire kell figyelni? |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |