Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szer. ápr. 14, 2021 10:13 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2136 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 143  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 11, 2021 5:03 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd okt. 24, 2017 10:18 am
Hozzászólások: 11
Autó: Fabia Classic 1.4 MPI 44 kW AZF
Gabesz írta:
Mit ajánlotok márkában fékszettre? Tárcsa+köcölékek előre. Hátul dobos van a pofa ahogy látom Ferodo gyárilag? Várnék ajánlásokat! Kösz!


Szia, nyáron készülök cserélni én is, elsőt, hátsót egyszerre, úgyhogy apránként már gyűjtöm hozzá a dolgokat, hátulra (dobos nekem is) hosszas fejtörés után Ferodo Premier betét fog kerülni, FTE fékhengerekkel és német gyártású rugókészlettel. Gondolkoztam a gyárin, ami már elő is van gyártva, de végül elvettettem, amugy is utánanézegettem és a gyári pofán is Ferodo feliratot találtam egy képen, szóval szerintem majdnem ugyanaz. Előre pedig TRW tárcsák vannak tervbe ugyanolyan betétekkel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 05, 2021 12:23 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8016
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
feketete írta:
Csabaa írta:
Gabesz írta:
Mit ajánlotok márkában fékszettre? Tárcsa+köcölékek előre. Hátul dobos van a pofa ahogy látom Ferodo gyárilag? Várnék ajánlásokat! Kösz!

Szia
Nekem most ferodo tárcsa és Zimmerman betét vsn. Jól harap, mérsékelten kopik.
A betét puhább, de nem szokott nyikorogni. Ferodo tárcsa,betét párossal jártam már így.
Hátul a dob talán mindegy, Meyle dobot és Trw betétet raktam, a ferodo helyett.

Szia
Ha a fékpofán a kézifék kar be van állva, akkor a két bowdent is cseréld.
A pofa és a kar szecselve van, ha ez összeáll, akkor a bowden fog nyúlni..
Ha az egyik bowden hosszabb, nem lesz egyforma a két keréknél.
Már az is beszédes, hogy sok fábiánál szinte 90 fokba áll a kar..
3-4 kattra már fogni kell a kereket..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 05, 2021 11:45 am 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 670
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Csabaa írta:
Gabesz írta:
Mit ajánlotok márkában fékszettre? Tárcsa+köcölékek előre. Hátul dobos van a pofa ahogy látom Ferodo gyárilag? Várnék ajánlásokat! Kösz!

Szia
Nekem most ferodo tárcsa és Zimmerman betét vsn. Jól harap, mérsékelten kopik.
A betét puhább, de nem szokott nyikorogni. Ferodo tárcsa,betét párossal jártam már így.
Hátul a dob talán mindegy, Meyle dobot és Trw betétet raktam, a ferodo helyett.



Most újítom föl a hátsó féket.
ABE dob, betét , SAMKO 2 db munkahenger , szerelvénykészlet, fékolaj.
31 ezer forintból kijött.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 05, 2021 7:41 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 8016
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Gabesz írta:
Mit ajánlotok márkában fékszettre? Tárcsa+köcölékek előre. Hátul dobos van a pofa ahogy látom Ferodo gyárilag? Várnék ajánlásokat! Kösz!

Szia
Nekem most ferodo tárcsa és Zimmerman betét vsn. Jól harap, mérsékelten kopik.
A betét puhább, de nem szokott nyikorogni. Ferodo tárcsa,betét párossal jártam már így.
Hátul a dob talán mindegy, Meyle dobot és Trw betétet raktam, a ferodo helyett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 04, 2021 10:03 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 892
Autó: 2005. 1.4 16V BBZ
Mit ajánlotok márkában fékszettre? Tárcsa+köcölékek előre. Hátul dobos van a pofa ahogy látom Ferodo gyárilag? Várnék ajánlásokat! Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 28, 2021 11:19 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 26, 2009 6:34 pm
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Jászárokszállás 2001 1.4mpi AME
Badzinga írta:

Sziasztok,

szétszedtem a jobb oldali féket. Először nem vettem észre semmi különöset. Megtisztítottam, a csúszó részeket rézpasztával bekentem. Miután a fékcsapokat visszatekertem azt láttam, hogy az alsó elforog a menetes furatban és nem lehet meghúzni. A menet teljesen ki volt koptatva:

https://kepkuldes.com/images/3b452acd4b ... adb41c.jpg

A fékcsapon találtam meg a belső menetből származó forgácsot:

https://kepkuldes.com/images/b9fc25dba7 ... 99e232.jpg

A megoldás az lett, hogy faterom levágta a fékcsap menetes részét és esztergált illetve vágott rá nagyobb méretű menetet. A furatot is nagyobb méretre vágtuk. Így a rögzítés most rendben van. Ha minden igaz, akkor ez volt a csattogás oka. A pulzálás megmaradt, talán egy kicsit mérséklődött. Majd még tesztelem hosszabb távon.

Sziasztok.

szia , ha nem vágtok új menetet rá akkor létezett volna javítókészlet hozzá. simán lehet hogy majd a fékbetét rendesen hozzákopik és elmúlik a pulzálás.
viszont ha a tárcsa vetemedett akkor cserés vagy eszterga ahogy írták.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. feb. 24, 2021 7:24 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
feketete írta:
Badzinga írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

1.4 16v BBZ autómnál vettem észre azt, hogy a fékpedál egyenletes benyomásakor az autó pulzálva lassul. A másik dolog, hogy kb 5-6 fokos lejtőn lefelé haladva egy kicsit hirtelen beletaposva a fékbe csattogó hangot hallok. Megnéztem a féktárcsákat és a fékbetéteket elől. Van itt róla két kép:

A féktárcsák szélessége mindkét oldalon nagyjából azonos, 20.3 és 20.4 cm. Viszont a fékbetétek szerintem nem ugyanúgy koptak, mert a jobb oldalon a külső kb. 8 mmm széles a bal oldalon viszont kb 6.5 mm.

Mi lehet a pulzálás és csattogás oka? Cseréljek mindkét oldalon tárcsát és betéteket?

Köszönöm.
Sziasztok.


Sziasztok,

szétszedtem a jobb oldali féket. Először nem vettem észre semmi különöset. Megtisztítottam, a csúszó részeket rézpasztával bekentem. Miután a fékcsapokat visszatekertem azt láttam, hogy az alsó elforog a menetes furatban és nem lehet meghúzni. A menet teljesen ki volt koptatva:

https://kepkuldes.com/images/3b452acd4b ... adb41c.jpg

A fékcsapon találtam meg a belső menetből származó forgácsot:

https://kepkuldes.com/images/b9fc25dba7 ... 99e232.jpg

A megoldás az lett, hogy faterom levágta a fékcsap menetes részét és esztergált illetve vágott rá nagyobb méretű menetet. A furatot is nagyobb méretre vágtuk. Így a rögzítés most rendben van. Ha minden igaz, akkor ez volt a csattogás oka. A pulzálás megmaradt, talán egy kicsit mérséklődött. Majd még tesztelem hosszabb távon.

Sziasztok.


Ha édesapád tud esztergálni , akkor a féktárcsát szabályozza föl, Csak épp annyit vegyen le ami az ütős részt eltünteti.


A helyzet az, hogy jó sok mindent kellene javítani (pl. vezérléscsere, generátorcsapágy, kipufogó-katalizátor). Májusban műszakis lesz, és addig a kipufogó csövet+ katalizátort mindenképp cserélem, mert hibát jelez és eléggé szagol a füstgáz. Ha ezek meglesznek, visszatérünk a tárcsára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 20, 2021 6:34 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 670
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
Badzinga írta:
Sziasztok,

1.4 16v BBZ autómnál vettem észre azt, hogy a fékpedál egyenletes benyomásakor az autó pulzálva lassul. A másik dolog, hogy kb 5-6 fokos lejtőn lefelé haladva egy kicsit hirtelen beletaposva a fékbe csattogó hangot hallok. Megnéztem a féktárcsákat és a fékbetéteket elől. Van itt róla két kép:

A féktárcsák szélessége mindkét oldalon nagyjából azonos, 20.3 és 20.4 cm. Viszont a fékbetétek szerintem nem ugyanúgy koptak, mert a jobb oldalon a külső kb. 8 mmm széles a bal oldalon viszont kb 6.5 mm.

Mi lehet a pulzálás és csattogás oka? Cseréljek mindkét oldalon tárcsát és betéteket?

Köszönöm.
Sziasztok.


Sziasztok,

szétszedtem a jobb oldali féket. Először nem vettem észre semmi különöset. Megtisztítottam, a csúszó részeket rézpasztával bekentem. Miután a fékcsapokat visszatekertem azt láttam, hogy az alsó elforog a menetes furatban és nem lehet meghúzni. A menet teljesen ki volt koptatva:

https://kepkuldes.com/images/3b452acd4b ... adb41c.jpg

A fékcsapon találtam meg a belső menetből származó forgácsot:

https://kepkuldes.com/images/b9fc25dba7 ... 99e232.jpg

A megoldás az lett, hogy faterom levágta a fékcsap menetes részét és esztergált illetve vágott rá nagyobb méretű menetet. A furatot is nagyobb méretre vágtuk. Így a rögzítés most rendben van. Ha minden igaz, akkor ez volt a csattogás oka. A pulzálás megmaradt, talán egy kicsit mérséklődött. Majd még tesztelem hosszabb távon.

Sziasztok.


Ha édesapád tud esztergálni , akkor a féktárcsát szabályozza föl, Csak épp annyit vegyen le ami az ütős részt eltünteti.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 20, 2021 4:38 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Badzinga írta:
Sziasztok,

1.4 16v BBZ autómnál vettem észre azt, hogy a fékpedál egyenletes benyomásakor az autó pulzálva lassul. A másik dolog, hogy kb 5-6 fokos lejtőn lefelé haladva egy kicsit hirtelen beletaposva a fékbe csattogó hangot hallok. Megnéztem a féktárcsákat és a fékbetéteket elől. Van itt róla két kép:

A féktárcsák szélessége mindkét oldalon nagyjából azonos, 20.3 és 20.4 cm. Viszont a fékbetétek szerintem nem ugyanúgy koptak, mert a jobb oldalon a külső kb. 8 mmm széles a bal oldalon viszont kb 6.5 mm.

Mi lehet a pulzálás és csattogás oka? Cseréljek mindkét oldalon tárcsát és betéteket?

Köszönöm.
Sziasztok.


Sziasztok,

szétszedtem a jobb oldali féket. Először nem vettem észre semmi különöset. Megtisztítottam, a csúszó részeket rézpasztával bekentem. Miután a fékcsapokat visszatekertem azt láttam, hogy az alsó elforog a menetes furatban és nem lehet meghúzni. A menet teljesen ki volt koptatva:

https://kepkuldes.com/images/3b452acd4b ... adb41c.jpg

A fékcsapon találtam meg a belső menetből származó forgácsot:

https://kepkuldes.com/images/b9fc25dba7 ... 99e232.jpg

A megoldás az lett, hogy faterom levágta a fékcsap menetes részét és esztergált illetve vágott rá nagyobb méretű menetet. A furatot is nagyobb méretre vágtuk. Így a rögzítés most rendben van. Ha minden igaz, akkor ez volt a csattogás oka. A pulzálás megmaradt, talán egy kicsit mérséklődött. Majd még tesztelem hosszabb távon.

Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2021 7:36 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 11
Tartózkodási hely: Verőce
Autó: Fabia I 1,2 BME 2005
Badzinga írta:
Sziasztok,

1.4 16v BBZ autómnál vettem észre azt, hogy a fékpedál egyenletes benyomásakor az autó pulzálva lassul. A másik dolog, hogy kb 5-6 fokos lejtőn lefelé haladva egy kicsit hirtelen beletaposva a fékbe csattogó hangot hallok. Megnéztem a féktárcsákat és a fékbetéteket elől. Van itt róla két kép:

A féktárcsák szélessége mindkét oldalon nagyjából azonos, 20.3 és 20.4 cm. Viszont a fékbetétek szerintem nem ugyanúgy koptak, mert a jobb oldalon a külső kb. 8 mmm széles a bal oldalon viszont kb 6.5 mm.

Mi lehet a pulzálás és csattogás oka? Cseréljek mindkét oldalon tárcsát és betéteket?

Köszönöm.
Sziasztok.


Szia, a "pulzálás" oka lehet néhány intenzívebb fékezés, ami után - a keletkező hő hatására - picit megvetemednek a tárcsák és elkezdenek ütni. Pár tized, század mm-nyi vetemedésről beszélünk, de ezt a pedálon már megérezni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jan. 31, 2021 12:54 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 670
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
Badzinga írta:
Sziasztok,

1.4 16v BBZ autómnál vettem észre azt, hogy a fékpedál egyenletes benyomásakor az autó pulzálva lassul. A másik dolog, hogy kb 5-6 fokos lejtőn lefelé haladva egy kicsit hirtelen beletaposva a fékbe csattogó hangot hallok. Megnéztem a féktárcsákat és a fékbetéteket elől. Van itt róla két kép:

Kép

Kép

A féktárcsák szélessége mindkét oldalon nagyjából azonos, 20.3 és 20.4 cm. Viszont a fékbetétek szerintem nem ugyanúgy koptak, mert a jobb oldalon a külső kb. 8 mmm széles a bal oldalon viszont kb 6.5 mm.

Mi lehet a pulzálás és csattogás oka? Cseréljek mindkét oldalon tárcsát és betéteket?

Köszönöm.
Sziasztok.


meg kéne nézni a belső betétek vastagságát és a tárcsa belső oldalát. Egy féktisztítás ráférne. A féknyerget leszedni . Elég csak a munkahenger részét kiszedni . Az összes csúszó részt megtisztítani megkenni . Kiszedni a belső betétet és megnézni hogyan mozog a munkahenger. Valakinek nyomkodni kell a féket meg nézni hogyan mozog. vigyázni kell nehogy kinyomja a munkahengert érdemes egy vastagabb villáskulcsot, fogót betenni a tárcsa és a munkahenger közé . A munkahengert visszanyomni . Ha könnyen meg akkor jó, ha nem meg kell járatni . A munkahenger porvédő gumija alá fújjál be csavarlazítót. Érdemes megnézni a fék lap és a tárcsa közé bekerülhet valami.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. jan. 31, 2021 11:40 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 20, 2017 7:23 am
Hozzászólások: 78
Autó: Skoda Fabia Sedan 1.2 AZQ/ 1.4 16V BBZ
Sziasztok,

1.4 16v BBZ autómnál vettem észre azt, hogy a fékpedál egyenletes benyomásakor az autó pulzálva lassul. A másik dolog, hogy kb 5-6 fokos lejtőn lefelé haladva egy kicsit hirtelen beletaposva a fékbe csattogó hangot hallok. Megnéztem a féktárcsákat és a fékbetéteket elől. Van itt róla két kép:

Kép

Kép

A féktárcsák szélessége mindkét oldalon nagyjából azonos, 20.3 és 20.4 cm. Viszont a fékbetétek szerintem nem ugyanúgy koptak, mert a jobb oldalon a külső kb. 8 mmm széles a bal oldalon viszont kb 6.5 mm.

Mi lehet a pulzálás és csattogás oka? Cseréljek mindkét oldalon tárcsát és betéteket?

Köszönöm.
Sziasztok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd nov. 03, 2020 7:29 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 29, 2016 11:50 am
Hozzászólások: 47
Autó: Skoda Fabia 1.4 16V 55KW, 6Y2, 2006, BKY
Sziasztok

Kérdésem, hogy milyen első lengéscsillapítót ajánlotok az adatlapomon szereplő Fabia-hoz?
Hátul a megfáradt gyári Sachs márkájúra lett kicserélve, kiválóan működik.
Megfelelő lenne előre is, vagy van jobb? Gázost, vagy hagyományos olajost érdemes?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 17, 2020 8:48 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 670
Autó: Fábia I 1,2 BME 2006
SAttika írta:
feketete írta:
SAttika írta:
Sziasztok!

Műszaki vizsgán derült ki,hogy a jobb hátsó üzemi fékem gyengén fog.
Kézi fék rendben.
Nagyon bosszant a dolog,mert kb. kettő éve volt kicseréltetve kompletten a fékdobok+fékpofák.
Műszaki vizsga előtt fékfolyadékot is cseréltem (Ate)
Régi Suzukimon,mikor kompletten ki lettek cserélve a hátsó dobfék alkatrészek,beleértve a fék munkahengert is, szintén a fenti hibajelenség állt elő. Kézi fék jó üzemi fék szar.
A hibajelenséget csak a hátsó fékerőszabályzó cseréje oldotta meg.
Kérdésem az lenne,hogy találkoztatok már ezzel a hibajelenséggel?
Skoda Fábiára is jellemző a fékerőszabályzó meghibásodása,vagy mi lehet még a probléma a fékkel?


A fékerőszabályzó úgy müködik, hogy a kocsi terhelésétől függően több vagy kevesebb fékerőt ad a hátsó tengelyre. Ha lenne egy fékpadod az alap fékmérés után leterhelve a hátulját nő a fékerő jó a fékszabályzó.
Nézd meg a fékerőszabályzót nem hiányzik róla valami, vagy nincs rajta sérülés. Könnyen mozog. Az is fontos hogy a gyári beállítás szerint legyen beszerelve. Sajnos ezt nem tudom. Ha más hiba lenne akkor csak az egyik oldallal lenne gond, mert a két oldal külön fékkörön van.


Köszönöm a segítséget!

Csak az egyik oldallal van gond,ezért vagyok tanácstalan.
A bal hátsó jól fog,a jobb hátsó pedig jóval gyengébben.


Próbálj hátul egy légtelenítést. Szedd szét nézd meg nincs-e valami mechanikai sérülés, helytelen összeszerelés, nézz a munkahenger gumisapkája alá nincs olaj folyás ,. mozognak-e a fékdugattyúk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 17, 2020 8:41 am 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 12, 2019 4:57 pm
Hozzászólások: 11
Autó: Skoda Fábia 1.2
feketete írta:
SAttika írta:
Sziasztok!

Műszaki vizsgán derült ki,hogy a jobb hátsó üzemi fékem gyengén fog.
Kézi fék rendben.
Nagyon bosszant a dolog,mert kb. kettő éve volt kicseréltetve kompletten a fékdobok+fékpofák.
Műszaki vizsga előtt fékfolyadékot is cseréltem (Ate)
Régi Suzukimon,mikor kompletten ki lettek cserélve a hátsó dobfék alkatrészek,beleértve a fék munkahengert is, szintén a fenti hibajelenség állt elő. Kézi fék jó üzemi fék szar.
A hibajelenséget csak a hátsó fékerőszabályzó cseréje oldotta meg.
Kérdésem az lenne,hogy találkoztatok már ezzel a hibajelenséggel?
Skoda Fábiára is jellemző a fékerőszabályzó meghibásodása,vagy mi lehet még a probléma a fékkel?


A fékerőszabályzó úgy müködik, hogy a kocsi terhelésétől függően több vagy kevesebb fékerőt ad a hátsó tengelyre. Ha lenne egy fékpadod az alap fékmérés után leterhelve a hátulját nő a fékerő jó a fékszabályzó.
Nézd meg a fékerőszabályzót nem hiányzik róla valami, vagy nincs rajta sérülés. Könnyen mozog. Az is fontos hogy a gyári beállítás szerint legyen beszerelve. Sajnos ezt nem tudom. Ha más hiba lenne akkor csak az egyik oldallal lenne gond, mert a két oldal külön fékkörön van.


Köszönöm a segítséget!

Csak az egyik oldallal van gond,ezért vagyok tanácstalan.
A bal hátsó jól fog,a jobb hátsó pedig jóval gyengébben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2136 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 143  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség