Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. dec. 14, 2018 2:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2023 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 135  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. szept. 21, 2018 4:33 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 14, 2012 12:52 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Kartal
A tárcsa ütését az esztergályos állapította meg, megbízható szakibácsi, még régi, hagyományos mesterember, nem hirtelen sztár! Az alufelni mit csinálhat vele?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2018 8:35 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Tibcsi68 írta:
Ezt megcsináltam! A gyári után következőt én vettem, hivatalos helyről, számlával, és a felső kategóriából. Én tettem fel, de sajna, amint írtam is, ugyanúgy járt, mint a többi...

Szia
A tárcsa ütését is Te mérted ki!?
Nem az alufelni szorakozik Veled?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2018 8:51 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 14, 2012 12:52 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Kartal
Ezt megcsináltam! A gyári után következőt én vettem, hivatalos helyről, számlával, és a felső kategóriából. Én tettem fel, de sajna, amint írtam is, ugyanúgy járt, mint a többi...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 20, 2018 8:37 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. feb. 04, 2016 9:15 am
Hozzászólások: 204
Autó: 2007 2.0 8V BMM
T Tibcsi68!

"... nem tudom, mit csináljak ..."


TE vegyél féktárcsát. Számlával.
Legalább a közép mezőnyből.
TE szereld fel.
Vagy ha az nem megy, a szerelésnél legyél folyamatos szemkontaktusban a féktárcsával.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2018 5:10 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 14, 2012 12:52 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Kartal
Nincs dísztárcsa, ráadásul elég ritka küllős alufelni van rajta. A féktárcsa márkáját sajna, nem tudom, pedig mondta a szerelő, milyet tett rá, de már nem emlékszek rá. Mindegy, a következő lépés az lesz, hogy ismét elviszem az esztergályoshoz, de most megkérdem, hogy melyik oldali hullámos, mert ha esetleg csak egyik lesz az, akkor ott kellene keresni a hibát, de ha mindkettő hullámosodik, na akkor nem tudom, mit csináljak...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2018 4:53 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
Tibcsi68 írta:
Üdv, 2007-es Fabia 2-m van, és kb 2 éve kezdődött, hogy elkezdett rázni a kormány fékezéskor (még az eredeti féktárcsával). Féktárcsa levesz, esztergályossal felszabályoztat, visszatesz, örül, mert jó lett! Eltelik néhány hónap, néhány ezer km, jelenség ugyan az! A megoldás is, szabályozás.... Ugyanúgy rövid idő után újra rázás fékezéskor. Na, féktárcsa kihajít, új, illetve fékbetét beszerez, felrak, ismét jó, ismét néhány hónap/ ezer km-ig! :falbav:
Autószerelőnek probléma előad, az általuk favorizált féktárcsa/fékbetét felszereltet, egy darabig öröm, és bódottá, mert már ismét ráz a kormány! :csodalk:
Valakinek ötlet?
Nem lehet,hogy dísztárcsa van a kocsidon és emiatt túlmelegszik a féked?Ez főleg akkor nagy gond ha ráadásul nem a gyári dísztárcsát rakták a kocsira és eltakarja a felnin a szellőző nyílásokat.Milyen márkájú fék és tárcsa került a kocsidba?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. szept. 19, 2018 3:55 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 14, 2012 12:52 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Kartal
Üdv, 2007-es Fabia 2-m van, és kb 2 éve kezdődött, hogy elkezdett rázni a kormány fékezéskor (még az eredeti féktárcsával). Féktárcsa levesz, esztergályossal felszabályoztat, visszatesz, örül, mert jó lett! Eltelik néhány hónap, néhány ezer km, jelenség ugyan az! A megoldás is, szabályozás.... Ugyanúgy rövid idő után újra rázás fékezéskor. Na, féktárcsa kihajít, új, illetve fékbetét beszerez, felrak, ismét jó, ismét néhány hónap/ ezer km-ig! :falbav:
Autószerelőnek probléma előad, az általuk favorizált féktárcsa/fékbetét felszereltet, egy darabig öröm, és bódottá, mert már ismét ráz a kormány! :csodalk:
Valakinek ötlet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 13, 2018 7:12 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. márc. 09, 2012 9:16 am
Hozzászólások: 1013
Tartózkodási hely: 2003. 1.4 Mpi AQW
Autó: Fabia Best
ayala írta:
Köszönöm a tippeket, azt ugyan nem írtam, de a fékek alap tisztítása megtörtént, mire hazaértem, és beálltam a garázsba, a megállásnál már jött is a kellemes nyikorgás. Maximum ötször használtam a féket, jobbára akkor is csak lassításra, szóval nem gondolom, hogy felhalmozódott annyi fékpor, ami problémát okozna, valószínűleg lecserélem a betéteket... és akkor megejtem a nagytakarítást is.
Biztos Texar betétjeid vannak azért csikorognak,mert azt sok tárcsa nem tudja elviselni.Nekem is volt régebben és az is csikorgott új kora óta pedig gyári tárcsához lett rakva,de abba is méteres barázdákat karistolt míg ki nem Ba...am belőle.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. aug. 12, 2018 8:33 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 31
Autó: Best, 2003 BBZ
Köszönöm a tippeket, azt ugyan nem írtam, de a fékek alap tisztítása megtörtént, mire hazaértem, és beálltam a garázsba, a megállásnál már jött is a kellemes nyikorgás. Maximum ötször használtam a féket, jobbára akkor is csak lassításra, szóval nem gondolom, hogy felhalmozódott annyi fékpor, ami problémát okozna, valószínűleg lecserélem a betéteket... és akkor megejtem a nagytakarítást is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2018 9:00 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ayala írta:
Sziasztok!
Mennyire normális jelenség az, ha gyenge fékezéskor - például lejtőn, amikor épphogy a pedálon van a lábam, érezhetően fel-le mozog a pedál, miközben (az eleve gyenge) fékerő nem változik?
Nemrégiben cseréltek fékfolyadékot, elől-hátul a tárcsákra és a betétekre is azt mondták, szinte újszerű állapotban vannak. Intenzívebb fékezéskor semmi ilyen nem tapasztalható, ahogy más rendellenesség sem.

Még talán annyi, hogy ezt nagyjából azóta vettem észre, hogy az első fékbetéteim random módon visítanak, főleg, ha mondjuk parkolóban,
"óvatosan" állok meg. Ezt sem nagyon értem, hogy miért kezdte el, mert nem tűnik kopottnak, meg ahogy írtam is, a szervizben is jónak találták őket, minden szempontból.

Szia
Talán üt egy kicsit a tárcsa, ezért érzed a pedál hullámzást..
Ha mérni nem is tudod, érdemes lenne levenni és alaposan megtisztítani az agyat.
Elég néhány század rozsda középen , ez a tárcsa szélén elég nagy eltérést tud már okozni.

A nyekergés abból adódhat, hogy a lekopott fékpor nem tud távozni a betét alól..
Az előző ferodo betétem volt ilyen, amikor féktisztítóval alaposan lemostam
néhány napig nem csinálta. A gyakori slagos mosás is jót szokott tenni, persze csak
hideg tárcsánál, nehogy eldeformálódjon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2018 7:44 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 31
Autó: Best, 2003 BBZ
Sziasztok!
Mennyire normális jelenség az, ha gyenge fékezéskor - például lejtőn, amikor épphogy a pedálon van a lábam, érezhetően fel-le mozog a pedál, miközben (az eleve gyenge) fékerő nem változik?
Nemrégiben cseréltek fékfolyadékot, elől-hátul a tárcsákra és a betétekre is azt mondták, szinte újszerű állapotban vannak. Intenzívebb fékezéskor semmi ilyen nem tapasztalható, ahogy más rendellenesség sem.

Még talán annyi, hogy ezt nagyjából azóta vettem észre, hogy az első fékbetéteim random módon visítanak, főleg, ha mondjuk parkolóban,
"óvatosan" állok meg. Ezt sem nagyon értem, hogy miért kezdte el, mert nem tűnik kopottnak, meg ahogy írtam is, a szervizben is jónak találták őket, minden szempontból.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd júl. 31, 2018 1:03 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ferink írta:
Szia!

Szerintem nem lett. De azt meg tudom nézni, így hogy felhívtad rá a figyelmet látható a különbség a rugók között.

A pasztát a kopás ellen, vagy a rezgés miatt használod?

Nálad van a betéteknek játéka?

Nincs játéka a betéteknek. A rézpaszta hőálló és kenőanyagnak van ott.
Ha zörög akkor ott nem feszül neki rendesen a tárcsának a betét.
Az úszócsapokat is meg kellene nézni, jó vastagon bezsírozni.
Ha szerelő ezt látta es gondolom szétszedte ,akkir ezeken már túl van..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd júl. 31, 2018 11:44 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 19, 2015 8:08 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 1.4 16V, 2007 BKY
Szia!

Szerintem nem lett. De azt meg tudom nézni, így hogy felhívtad rá a figyelmet látható a különbség a rugók között.

A pasztát a kopás ellen, vagy a rezgés miatt használod?

Nálad van a betéteknek játéka?

Csabaa írta:
Ferink írta:
Sziasztok!

Nekem a következő a problémám: járt már úgy valaki első féktárcsa/betét pár csere után, hogy a betét (munkahenger oldali) lötyög a csonkállvány villáján?

10.000km-el ezelőtt volt a csere, a hang kb. félidőben kezdett el megjelenni. Jó minőségű úton nem hallom, de rossz útszakaszokon borzasztó kattogó, zörgő hangja van.

Két szerelővel beszéltem, az első meg is nézte:

1. A csonkállvány villája kopott, és másik betéttel sem lenne jobb a helyzet (nincs köztük annyi méretszórás) -> csonkállvány csere.

2. A második szerint lehet szórás a betétek között, próbáljuk meg a cserét + lehet hitvány minőségű a betéten lévő rugóacél lemez is ami szintén ront a helyzeten.

A kérdésem: a két csonkállvány kerékcsapágyastól (új) milyen összeg kb.? Boltban még nem kérdeztem, neten pedig nem találtam.

Illetve itt a fórumban egy képen látom, hogy az érintett rész az öntvényen be van kenve valamilyen sárga anyaggal, az mi és mi célból?

1.4 16V, BKY

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia
Buta kérdés a két betét nem lett felcserélve? A munkahenger felölinél nagyobb a rugó..
A rézpasztát láttad a képen.
A betéték vas részeinek széle is sorjás szokott lenni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd júl. 31, 2018 10:44 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7457
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Ferink írta:
Sziasztok!

Nekem a következő a problémám: járt már úgy valaki első féktárcsa/betét pár csere után, hogy a betét (munkahenger oldali) lötyög a csonkállvány villáján?

10.000km-el ezelőtt volt a csere, a hang kb. félidőben kezdett el megjelenni. Jó minőségű úton nem hallom, de rossz útszakaszokon borzasztó kattogó, zörgő hangja van.

Két szerelővel beszéltem, az első meg is nézte:

1. A csonkállvány villája kopott, és másik betéttel sem lenne jobb a helyzet (nincs köztük annyi méretszórás) -> csonkállvány csere.

2. A második szerint lehet szórás a betétek között, próbáljuk meg a cserét + lehet hitvány minőségű a betéten lévő rugóacél lemez is ami szintén ront a helyzeten.

A kérdésem: a két csonkállvány kerékcsapágyastól (új) milyen összeg kb.? Boltban még nem kérdeztem, neten pedig nem találtam.

Illetve itt a fórumban egy képen látom, hogy az érintett rész az öntvényen be van kenve valamilyen sárga anyaggal, az mi és mi célból?

1.4 16V, BKY

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia
Buta kérdés a két betét nem lett felcserélve? A munkahenger felölinél nagyobb a rugó..
A rézpasztát láttad a képen.
A betéték vas részeinek széle is sorjás szokott lenni..


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd júl. 31, 2018 7:39 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 19, 2015 8:08 pm
Hozzászólások: 19
Autó: Fabia 1.4 16V, 2007 BKY
Sziasztok!

Nekem a következő a problémám: járt már úgy valaki első féktárcsa/betét pár csere után, hogy a betét (munkahenger oldali) lötyög a csonkállvány villáján?

10.000km-el ezelőtt volt a csere, a hang kb. félidőben kezdett el megjelenni. Jó minőségű úton nem hallom, de rossz útszakaszokon borzasztó kattogó, zörgő hangja van.

Két szerelővel beszéltem, az első meg is nézte:

1. A csonkállvány villája kopott, és másik betéttel sem lenne jobb a helyzet (nincs köztük annyi méretszórás) -> csonkállvány csere.

2. A második szerint lehet szórás a betétek között, próbáljuk meg a cserét + lehet hitvány minőségű a betéten lévő rugóacél lemez is ami szintén ront a helyzeten.

A kérdésem: a két csonkállvány kerékcsapágyastól (új) milyen összeg kb.? Boltban még nem kérdeztem, neten pedig nem találtam.

Illetve itt a fórumban egy képen látom, hogy az érintett rész az öntvényen be van kenve valamilyen sárga anyaggal, az mi és mi célból?

1.4 16V, BKY

Előre is köszönöm a segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2023 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 135  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség