Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 9:24 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1913 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: szer. márc. 17, 2010 10:03 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
175 e km felett már simán kopghatnak a gátlók, a toronycsapágyak, a talpas gömbfejek, az axiálcsuklók, a kormánygömbfejek. Modellezni kell a helyzetet amikor kopog és hallgatózni. Ez 2-3 emberes munka, de igazából ez a legcélravezetőbb. A gumisokat meg hagyd a fenébe, én is elvégeztem még kis csíra koromban egy 20 órás gumiszerelő tanfolyamot, ahol 3 órában "megtanítottak" a futóműbeállításra is. Szerinted meg tudnám csinálni most? :) Normális autószerelőre bízd a dolgot. Vannak itt a fórumon ajánlott szervizek. pl. www.kobetuning.hu, valaki ajánlotta az Unicar-t is.

bekilaca írta:
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára goes szer. márc. 17, 2010 4:31 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: szer. márc. 17, 2010 9:27 am 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!
Ahogy írtam a szilentek, a kereszstabilizátor szilentjei, és a jobb oldali "kutyacsont ki lett cserélve. Ennek ellenére KOPOG!

tib-bee írta:
bekilaca írta:
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Valószínűleg az első lengőkar szilentei. Az szokott kopogni. A stabilizátor rúd meg nyikorogni szokott miután szétment a szilent.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 16, 2010 7:17 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. jan. 08, 2007 7:14 pm
Hozzászólások: 132
bekilaca írta:
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Valószínűleg az első lengőkar szilentei. Az szokott kopogni. A stabilizátor rúd meg nyikorogni szokott miután szétment a szilent.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 16, 2010 5:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 10:08 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Elkészült a gép, egyelőre működik a fék. Sajnos nehezen jön vissza a bizalom, minden pillanatban azt várom, mikor esik be megint a pedál.
Azért megkérdeztem, mibe került volna, ha nem garanciális, azt mondta a srác, hogy kb. hetvenezerbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 12:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 707
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Simán lehetséges nálunk van egy autógyár, ahol motorokat szerelnek össze, az ott dolgozok mondják, hogy a gyár is cseréli folyamatosan a beszállítóit a legolcsóbbra! Ebből következik, hogy ez a minőség rovására is megy hiába esetleg gyári emblémás az a cucc amit beépítettek az autóba. Valószínűleg ez minden autógyárnál hasonlóan van, minél olcsóbban előállítani.
Egyes esetekben nem lehet teljes körűen minőségileg letesztelni, hogy a termék két évet, vagy húszat fog kibírni, mert nagyon sokféle hatás érheti ami az élettartalmát befolyásolja. Egyébként meg ezért van a garancia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 12:29 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Sziasztok. Részeredményekről tudok beszámolni: reggel leadtam a szervízbe, ismertetve a tüneteket. Most szóltak, hogy végig néztek mindent, sehol nincs folyás, miután a fékhatás ugyanúgy visszajött, mint előtte volt, így leszűkítették a hibaforrást a főfékhengerre. Délutánra kicserélik, garanciában.
Ez normális egyébbként egy ennyire új autónál? Most futotta meg a húszezret. Augusztusban volt már toronycsapágy csere, mert nyekergett nagyon alászedett kormánynál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 10:56 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 6932
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Levegős a fékrendszer. Súlyos baleset lehet belőle. Azonnal szervízbe kell vinni!


Goes szerintem a fék servoval lehet valami gond..
Ha levegős akkor mindig gumi a pedál. Szervíz azért kell ha nem maga nézi végig a féket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Hm, nem érzem rajta, hogy ruganyosabb lenne. A jelenség óta ugyanolyan határozottan fog a fék, mint eddig. Minden esetre reggel szervizbe viszem. Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 8:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Levegős a fékrendszer. Súlyos baleset lehet belőle. Azonnal szervízbe kell vinni!

duck írta:
sziasztok!
Már egy éve használok egy 1,4 16V kombit, ami null kilométeres kora óta nálam van. Ma olyat produkált, amit autónál még nem tapasztaltam: minden előzmény nélkül egyik fékezésről a másikra padlóig koppant a fékpedál. Második motorleállítás után - álló motornál - újra fel tudtam pumpálni keményre a pedált és azóta mintha semmi nem történt volna, ugyanúgy fékez mint előtte. Fékfolyadék szintje oké.
Mi okozhatta ezt? Ha tudtok válaszolni, köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
sziasztok!
Már egy éve használok egy 1,4 16V kombit, ami null kilométeres kora óta nálam van. Ma olyat produkált, amit autónál még nem tapasztaltam: minden előzmény nélkül egyik fékezésről a másikra padlóig koppant a fékpedál. Második motorleállítás után - álló motornál - újra fel tudtam pumpálni keményre a pedált és azóta mintha semmi nem történt volna, ugyanúgy fékez mint előtte. Fékfolyadék szintje oké.
Mi okozhatta ezt? Ha tudtok válaszolni, köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 8:28 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Akkor nem kell állítani a futóművet a szilent cseréje után, ha még a gyári beállításai voltak. /ugyanúgy fog állni a futómű, mint amikor kijött gyárból/ Ha még nem volt sem futómű beállítás , sem másféle beavatkozás a futóművön.
A sajátomon megnézettem a szilentcsere után a futóművet, de semmit sem kellett állítani.

poles írta:
Jobban akkor eszi, ha valaki nagy széllel nekiszalad, kicseréli a szilentet, a futóműbeállítást meg meghagyja az utókornak. Nyilván egy új, feszes szilenttel máshogy áll a futómű, ezért csere után be kell állítani, de ez minden szilentre igaz.

Tibibá666 írta:
Semmi probléma a tömör szilentekkel. A gumit semmivel sem eszi jobban, mint a gyári. A kocsinak attól nem lesz baja, hogy stabilabb a futómű, nem ész nélkül szerelik ezzel gyárilag az Ibiza Cuprákat. ;) Akkor eszi jobban a gumit, ha kihasználjuk az új szilenttel kapott nagyobb kanyarstabilitást. Normál használatnál semmi hátránya sincs!!! Nekem az elején jobban beszűrődött a motor rezonanciája az utastérbe, de kb 1000 Km után ez a probléma is megszűnt. :)
Bátran ajánlom mindenkinek a tömör szilentet!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 7:00 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
Köszönöm a hasznos infókat mindeninek.
Igen erre a futóműállításra én is gondoltam és valóban amióta kicseréltem mind a két oldali szilentet ( a jobb oldalinál a motortartó bakot fel kellett szabadítani és a motort megemelni mert nem jött ki a lengőkar csavarja enélkül ) megszűntek az addigi fura menettulajdonságok amiket a kissé rosszul elkopott gumikra akartam fogni. Mert a drága Skoda szakbarbárszervíz nem szólt volna amikor rendszeresen cserélték a náluk tárolt téli-nyári kerekeinket hogy valami baj lehet a futóművel mert kicsit rosszul kezdenek kopni az abroncsok. Mi pedig nem is nézegettük és a rengeteg kb 15 eddigi szinte roncsautónk után ez az új skoda nekünk felért egy luxusautóval. Amivel nem volt semmi baj az elmúlt 6 évben. Az előző műszakira csak le kellett mosni hogy szép legyen mert nem volt vele semmi gáz. Azt a futóműállítást kivéve amire miután egy defekt után ( mert a gumisnak feltűnt a gumikopás ) elvittem a kocsit és ott azt mondta a mester hogy ezeknek a kocsiknak a futóműve terhelésre teljesen más adatokat mutat ezért maximumra rá kell állítani és utána jó lesz. Mert szerinte ezeket terhelés nélkül állítják be gyárilag és amikor 3-4 személy beleül akkor már teljesen elmászik és rosszul koptatja a gumikat. Mondjuk erre nem tudtam neki mit mondani, azután amikor beállította utána már nem eszegette a gumit tovább. Mi annak idején még a forgózsámolyos- vetítős műszeres beállítást tanultuk a suliban, de gondolom ez már azóta sokat fejlődött és ezt itthoni körülmények között nem tudom megoldani úgyhogy ezt biztos szerelőhöz kell majd vinnem. De már csak a műszaki vizsga után mert szombaton lejárt és nem tanácsos vele így autókázni mert inkább amit a rendőr kérne ráköltöm a kocsira :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 8:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Jobban akkor eszi, ha valaki nagy széllel nekiszalad, kicseréli a szilentet, a futóműbeállítást meg meghagyja az utókornak. Nyilván egy új, feszes szilenttel máshogy áll a futómű, ezért csere után be kell állítani, de ez minden szilentre igaz.

Tibibá666 írta:
Semmi probléma a tömör szilentekkel. A gumit semmivel sem eszi jobban, mint a gyári. A kocsinak attól nem lesz baja, hogy stabilabb a futómű, nem ész nélkül szerelik ezzel gyárilag az Ibiza Cuprákat. ;) Akkor eszi jobban a gumit, ha kihasználjuk az új szilenttel kapott nagyobb kanyarstabilitást. Normál használatnál semmi hátránya sincs!!! Nekem az elején jobban beszűrődött a motor rezonanciája az utastérbe, de kb 1000 Km után ez a probléma is megszűnt. :)
Bátran ajánlom mindenkinek a tömör szilentet!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Semmi probléma a tömör szilentekkel. A gumit semmivel sem eszi jobban, mint a gyári. A kocsinak attól nem lesz baja, hogy stabilabb a futómű, nem ész nélkül szerelik ezzel gyárilag az Ibiza Cuprákat. ;) Akkor eszi jobban a gumit, ha kihasználjuk az új szilenttel kapott nagyobb kanyarstabilitást. Normál használatnál semmi hátránya sincs!!! Nekem az elején jobban beszűrődött a motor rezonanciája az utastérbe, de kb 1000 Km után ez a probléma is megszűnt. :)
Bátran ajánlom mindenkinek a tömör szilentet!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1913 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség