Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. okt. 19, 2018 11:55 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2017 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 135  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2010 6:32 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Jó, vagy akár Zimmermann a vateráról.

Szabyka írta:
Mester!
Meggyőztél :)
A ferodo márka jó lesz tárcsába ?

goes írta:
Szia Főnök!

Hűtött tárcsát nem nagyon illik szabályozni. Az ok egyszerű: amikor már megérett a szabályzásra egy tárcsa, akkor már alig van rajta annyi felesleg, hogy megérje. Valamint még a szabályzás is leszed oldalanként min. 0.5mm-t.

Egy esetben éri meg a szabályzás, ha felhevült tárcsával belehajtassz egy nagy pocsolyába és ettől kezd ütni egy viszonylag új tárcsa.

Szabyka írta:
Köszi!
Csabaa írta:
Szabyka írta:
Féktárcsa szabályzáskor mennyi az alsó megengedett méret ? A gyárilag ha jól tudom 22mm széles ...

hi
Kép Kép
Ha FS II akkor 15 mm
FS III akkor 19 mm a min. érték az 1,2-nél.

De jobban jársz ha egyszerre cseréled. Felszabályozott tárcsát már akkor cserélni kell amikor a vele együtt berakott betét még félig kopott. A tárcsa cserénél meg a betétet úgyis cserélni kell!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2010 5:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. okt. 15, 2010 4:46 pm
Hozzászólások: 214
Tartózkodási hely: KaposWAR
Mester!
Meggyőztél :)
A ferodo márka jó lesz tárcsába ?

goes írta:
Szia Főnök!

Hűtött tárcsát nem nagyon illik szabályozni. Az ok egyszerű: amikor már megérett a szabályzásra egy tárcsa, akkor már alig van rajta annyi felesleg, hogy megérje. Valamint még a szabályzás is leszed oldalanként min. 0.5mm-t.

Egy esetben éri meg a szabályzás, ha felhevült tárcsával belehajtassz egy nagy pocsolyába és ettől kezd ütni egy viszonylag új tárcsa.

Szabyka írta:
Köszi!
Csabaa írta:
Szabyka írta:
Féktárcsa szabályzáskor mennyi az alsó megengedett méret ? A gyárilag ha jól tudom 22mm széles ...

hi
Kép Kép
Ha FS II akkor 15 mm
FS III akkor 19 mm a min. érték az 1,2-nél.

De jobban jársz ha egyszerre cseréled. Felszabályozott tárcsát már akkor cserélni kell amikor a vele együtt berakott betét még félig kopott. A tárcsa cserénél meg a betétet úgyis cserélni kell!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2010 4:43 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia Főnök!

Hűtött tárcsát nem nagyon illik szabályozni. Az ok egyszerű: amikor már megérett a szabályzásra egy tárcsa, akkor már alig van rajta annyi felesleg, hogy megérje. Valamint még a szabályzás is leszed oldalanként min. 0.5mm-t.

Egy esetben éri meg a szabályzás, ha felhevült tárcsával belehajtassz egy nagy pocsolyába és ettől kezd ütni egy viszonylag új tárcsa.

Szabyka írta:
Köszi!
Csabaa írta:
Szabyka írta:
Féktárcsa szabályzáskor mennyi az alsó megengedett méret ? A gyárilag ha jól tudom 22mm széles ...

hi
Kép Kép
Ha FS II akkor 15 mm
FS III akkor 19 mm a min. érték az 1,2-nél.

De jobban jársz ha egyszerre cseréled. Felszabályozott tárcsát már akkor cserélni kell amikor a vele együtt berakott betét még félig kopott. A tárcsa cserénél meg a betétet úgyis cserélni kell!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2010 1:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. okt. 15, 2010 4:46 pm
Hozzászólások: 214
Tartózkodási hely: KaposWAR
Köszi!
Csabaa írta:
Szabyka írta:
Féktárcsa szabályzáskor mennyi az alsó megengedett méret ? A gyárilag ha jól tudom 22mm széles ...

hi
Kép Kép
Ha FS II akkor 15 mm
FS III akkor 19 mm a min. érték az 1,2-nél.

De jobban jársz ha egyszerre cseréled. Felszabályozott tárcsát már akkor cserélni kell amikor a vele együtt berakott betét még félig kopott. A tárcsa cserénél meg a betétet úgyis cserélni kell!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2010 12:54 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Szabyka írta:
Féktárcsa szabályzáskor mennyi az alsó megengedett méret ? A gyárilag ha jól tudom 22mm széles ...

hi
Kép Kép
Ha FS II akkor 15 mm
FS III akkor 19 mm a min. érték az 1,2-nél.

De jobban jársz ha egyszerre cseréled. Felszabályozott tárcsát már akkor cserélni kell amikor a vele együtt berakott betét még félig kopott. A tárcsa cserénél meg a betétet úgyis cserélni kell!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 20, 2010 12:24 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. okt. 15, 2010 4:46 pm
Hozzászólások: 214
Tartózkodási hely: KaposWAR
Féktárcsa szabályzáskor mennyi az alsó megengedett méret ? A gyárilag ha jól tudom 22mm széles ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 17, 2010 2:31 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 715
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Hello!
Típushiba a szilent, elég hamar tönkremegy főleg a gyári.
Ha cserélsz Audi A2-ére (tömör szilen) cseréltesd, vagy ilyenre
http://bolt.skodaradius.hu/product_info ... s_id=40211

Kicsit először keményebb a futómű, de majd beáll, hosszú ideig nem kell hozzányúlni.
Nekem A2-be való van nagyon jó!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 17, 2010 1:21 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 17, 2010 11:39 am
Hozzászólások: 11
Köszi az infót, holnap megemelik az autót és megnézem.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Szilent csere
HozzászólásElküldve: szer. nov. 17, 2010 1:14 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7411
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
hpecas írta:
Sziasztok!

Pár napja lettem remélhetőleg boldog tulaja egy 2004-es Fabia Kombi Comfort (1,2 12V) autónak. Vásárlás előtt márkaszervízben átnézettem, különösebb baja nem volt, annyit mondott a szervízes, hogy az alsó trapez szilent sos cserés. Elvittem szervízbe, felpakolva a szilentekkel. Sajnos nem tudtam az autó mellett maradni a meló miatt. Délután hívnak, hogy nem látják indokoltnak a cserét, nincs baja a szilentnek, pedig már az alkatrész is ott volt... Tanácstalan vagyok, honnan tudom megállapítani, hogy cserés a szilent, van annak valami hangja menet közben?

hi
Itt a szilent (a bekarikázott öntvénybe sajtolva):
Kép
Ha nagyon megnyult nem tartja középen a lengőkart vagy a piros nyilaknál szakadt akkor csere.
Kép
Nem kell leszedni a kereket elég ha alánézel.
Hangja nincs csak olyan "nyúlos" a kormányzáskor a kocsi eleje.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Szilent csere
HozzászólásElküldve: szer. nov. 17, 2010 12:32 pm 
Offline

Csatlakozott: szer. nov. 17, 2010 11:39 am
Hozzászólások: 11
Sziasztok!

Pár napja lettem remélhetőleg boldog tulaja egy 2004-es Fabia Kombi Comfort (1,2 12V) autónak. Vásárlás előtt márkaszervízben átnézettem, különösebb baja nem volt, annyit mondott a szervízes, hogy az alsó trapez szilent sos cserés. Elvittem szervízbe, felpakolva a szilentekkel. Sajnos nem tudtam az autó mellett maradni a meló miatt. Délután hívnak, hogy nem látják indokoltnak a cserét, nincs baja a szilentnek, pedig már az alkatrész is ott volt... Tanácstalan vagyok, honnan tudom megállapítani, hogy cserés a szilent, van annak valami hangja menet közben?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 26, 2010 6:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
Köszi a választ !

poles írta:
Olyan....kicsit nyúlósabb. 3-4 év és szétszakad.
A seaté kemény, az audié puhább. Mechanikailag ugyanaz, sőt ugyanazon a gépsoron, présformán készül, más az anyaga. Vagy van a gyárihoz hasonló, de 4 felfüggesztésű, asszem a radius weboldalán láttam.

gyurma írta:
Sziasztok!

Lassan eljön a lengőkar szilent cseréje.
A rossz utak miatt nem tennék bele Audi vagy Seat szilentet. A gyári milyen szerintetek?

Üdv Gyurma


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 25, 2010 10:47 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Olyan....kicsit nyúlósabb. 3-4 év és szétszakad.
A seaté kemény, az audié puhább. Mechanikailag ugyanaz, sőt ugyanazon a gépsoron, présformán készül, más az anyaga. Vagy van a gyárihoz hasonló, de 4 felfüggesztésű, asszem a radius weboldalán láttam.

gyurma írta:
Sziasztok!

Lassan eljön a lengőkar szilent cseréje.
A rossz utak miatt nem tennék bele Audi vagy Seat szilentet. A gyári milyen szerintetek?

Üdv Gyurma


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 25, 2010 9:48 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 14, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 123
Tartózkodási hely: Baranya AZQ 47 kw 2004 kombi
Sziasztok!

Lassan eljön a lengőkar szilent cseréje.
A rossz utak miatt nem tennék bele Audi vagy Seat szilentet. A gyári milyen szerintetek?

Üdv Gyurma


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2010 8:27 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 23, 2010 8:28 pm
Hozzászólások: 221
Tartózkodási hely: Tiszavasvári - 2003 1.2 12V HTP - AZQ
köszi szépen

[quote="goes"]Szia!

Csak ferodo és ha találsz, akkor a thermoquiet típust vedd. A csere tök egyszerű, otthon is. A lényeg, hogy az úszócsapokat félre ne kapasd és túl ne húzd, amikor visszarakod a féknyerget, mert akkor csonkállvány csere.

Segítség: http://www.sof.hu/?q=node/9/78

Ez ugyan Octavia, de 1:1-ben megegyezik a fék.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 23, 2010 8:16 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Csak ferodo és ha találsz, akkor a thermoquiet típust vedd. A csere tök egyszerű, otthon is. A lényeg, hogy az úszócsapokat félre ne kapasd és túl ne húzd, amikor visszarakod a féknyerget, mert akkor csonkállvány csere.

Segítség: http://www.sof.hu/?q=node/9/78

Ez ugyan Octavia, de 1:1-ben megegyezik a fék.


mpisti írta:
sziasztok, nekem is eljött a féktárcs/betét csere, visszább olvasgattam egy kicsit a fórumot, a Brembót olvastam, hogy jó, de drága, kaptam ajánlatot:
Első féktárcsa: 5920Ft/db (Ferodo)
8025Ft/db (Brembo)
6470Ft/db (Roadhouse)
Első fékbetét: 7923Ft (Roadhouse)
6055Ft (Master Sport)
9370Ft (Ferodo)
Féktárcsánál ezt a 8025 Ft/db-ot asszem nekem megérné a Brembo. Melyik fékbetétet ajánljátok hozzá? (ha jó lenne hozzá ez a Ferodo, akkor az a ti linketeken jobb ;))
Otthon magamnak bonyolult dolog ezt cserélni?!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2017 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 135  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség