Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jan. 18, 2018 2:42 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1925 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 125, 126, 127, 128, 129  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Futómű kopogás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 16, 2010 5:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jan. 30, 2009 11:58 am
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek? '03-as kombi Fábia best. Mostanra már 175 e. km van benne. Fura kopogásokat hallottam az első/hátsó futómű felől. Megnéztem, és semmit nem találtam. volt olyan hang is, mintha kerékcsapágyas lenne?!
Elvittem a zengő gumihoz, hogy nézzék át a futóművet. A jobb első stab. száron kívűl semmit nem találtak. Ezt kicseréltem /hozzáteszem ezt nem hallottam/ de még mindíg kopog, és az őrületbe kerget.
Ha valakinek van megbízható futóműves szerelője Bp.-n légyszi segítsen!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 10:08 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Elkészült a gép, egyelőre működik a fék. Sajnos nehezen jön vissza a bizalom, minden pillanatban azt várom, mikor esik be megint a pedál.
Azért megkérdeztem, mibe került volna, ha nem garanciális, azt mondta a srác, hogy kb. hetvenezerbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 12:39 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 713
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Simán lehetséges nálunk van egy autógyár, ahol motorokat szerelnek össze, az ott dolgozok mondják, hogy a gyár is cseréli folyamatosan a beszállítóit a legolcsóbbra! Ebből következik, hogy ez a minőség rovására is megy hiába esetleg gyári emblémás az a cucc amit beépítettek az autóba. Valószínűleg ez minden autógyárnál hasonlóan van, minél olcsóbban előállítani.
Egyes esetekben nem lehet teljes körűen minőségileg letesztelni, hogy a termék két évet, vagy húszat fog kibírni, mert nagyon sokféle hatás érheti ami az élettartalmát befolyásolja. Egyébként meg ezért van a garancia.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd dec. 15, 2009 12:29 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Sziasztok. Részeredményekről tudok beszámolni: reggel leadtam a szervízbe, ismertetve a tüneteket. Most szóltak, hogy végig néztek mindent, sehol nincs folyás, miután a fékhatás ugyanúgy visszajött, mint előtte volt, így leszűkítették a hibaforrást a főfékhengerre. Délutánra kicserélik, garanciában.
Ez normális egyébbként egy ennyire új autónál? Most futotta meg a húszezret. Augusztusban volt már toronycsapágy csere, mert nyekergett nagyon alászedett kormánynál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 10:56 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7022
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
goes írta:
Levegős a fékrendszer. Súlyos baleset lehet belőle. Azonnal szervízbe kell vinni!


Goes szerintem a fék servoval lehet valami gond..
Ha levegős akkor mindig gumi a pedál. Szervíz azért kell ha nem maga nézi végig a féket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 9:00 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
Hm, nem érzem rajta, hogy ruganyosabb lenne. A jelenség óta ugyanolyan határozottan fog a fék, mint eddig. Minden esetre reggel szervizbe viszem. Köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 8:44 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Levegős a fékrendszer. Súlyos baleset lehet belőle. Azonnal szervízbe kell vinni!

duck írta:
sziasztok!
Már egy éve használok egy 1,4 16V kombit, ami null kilométeres kora óta nálam van. Ma olyat produkált, amit autónál még nem tapasztaltam: minden előzmény nélkül egyik fékezésről a másikra padlóig koppant a fékpedál. Második motorleállítás után - álló motornál - újra fel tudtam pumpálni keményre a pedált és azóta mintha semmi nem történt volna, ugyanúgy fékez mint előtte. Fékfolyadék szintje oké.
Mi okozhatta ezt? Ha tudtok válaszolni, köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 14, 2009 7:16 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Vác
sziasztok!
Már egy éve használok egy 1,4 16V kombit, ami null kilométeres kora óta nálam van. Ma olyat produkált, amit autónál még nem tapasztaltam: minden előzmény nélkül egyik fékezésről a másikra padlóig koppant a fékpedál. Második motorleállítás után - álló motornál - újra fel tudtam pumpálni keményre a pedált és azóta mintha semmi nem történt volna, ugyanúgy fékez mint előtte. Fékfolyadék szintje oké.
Mi okozhatta ezt? Ha tudtok válaszolni, köszönöm előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 8:28 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Akkor nem kell állítani a futóművet a szilent cseréje után, ha még a gyári beállításai voltak. /ugyanúgy fog állni a futómű, mint amikor kijött gyárból/ Ha még nem volt sem futómű beállítás , sem másféle beavatkozás a futóművön.
A sajátomon megnézettem a szilentcsere után a futóművet, de semmit sem kellett állítani.

poles írta:
Jobban akkor eszi, ha valaki nagy széllel nekiszalad, kicseréli a szilentet, a futóműbeállítást meg meghagyja az utókornak. Nyilván egy új, feszes szilenttel máshogy áll a futómű, ezért csere után be kell állítani, de ez minden szilentre igaz.

Tibibá666 írta:
Semmi probléma a tömör szilentekkel. A gumit semmivel sem eszi jobban, mint a gyári. A kocsinak attól nem lesz baja, hogy stabilabb a futómű, nem ész nélkül szerelik ezzel gyárilag az Ibiza Cuprákat. ;) Akkor eszi jobban a gumit, ha kihasználjuk az új szilenttel kapott nagyobb kanyarstabilitást. Normál használatnál semmi hátránya sincs!!! Nekem az elején jobban beszűrődött a motor rezonanciája az utastérbe, de kb 1000 Km után ez a probléma is megszűnt. :)
Bátran ajánlom mindenkinek a tömör szilentet!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 14, 2009 7:00 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
Köszönöm a hasznos infókat mindeninek.
Igen erre a futóműállításra én is gondoltam és valóban amióta kicseréltem mind a két oldali szilentet ( a jobb oldalinál a motortartó bakot fel kellett szabadítani és a motort megemelni mert nem jött ki a lengőkar csavarja enélkül ) megszűntek az addigi fura menettulajdonságok amiket a kissé rosszul elkopott gumikra akartam fogni. Mert a drága Skoda szakbarbárszervíz nem szólt volna amikor rendszeresen cserélték a náluk tárolt téli-nyári kerekeinket hogy valami baj lehet a futóművel mert kicsit rosszul kezdenek kopni az abroncsok. Mi pedig nem is nézegettük és a rengeteg kb 15 eddigi szinte roncsautónk után ez az új skoda nekünk felért egy luxusautóval. Amivel nem volt semmi baj az elmúlt 6 évben. Az előző műszakira csak le kellett mosni hogy szép legyen mert nem volt vele semmi gáz. Azt a futóműállítást kivéve amire miután egy defekt után ( mert a gumisnak feltűnt a gumikopás ) elvittem a kocsit és ott azt mondta a mester hogy ezeknek a kocsiknak a futóműve terhelésre teljesen más adatokat mutat ezért maximumra rá kell állítani és utána jó lesz. Mert szerinte ezeket terhelés nélkül állítják be gyárilag és amikor 3-4 személy beleül akkor már teljesen elmászik és rosszul koptatja a gumikat. Mondjuk erre nem tudtam neki mit mondani, azután amikor beállította utána már nem eszegette a gumit tovább. Mi annak idején még a forgózsámolyos- vetítős műszeres beállítást tanultuk a suliban, de gondolom ez már azóta sokat fejlődött és ezt itthoni körülmények között nem tudom megoldani úgyhogy ezt biztos szerelőhöz kell majd vinnem. De már csak a műszaki vizsga után mert szombaton lejárt és nem tanácsos vele így autókázni mert inkább amit a rendőr kérne ráköltöm a kocsira :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 8:29 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Jobban akkor eszi, ha valaki nagy széllel nekiszalad, kicseréli a szilentet, a futóműbeállítást meg meghagyja az utókornak. Nyilván egy új, feszes szilenttel máshogy áll a futómű, ezért csere után be kell állítani, de ez minden szilentre igaz.

Tibibá666 írta:
Semmi probléma a tömör szilentekkel. A gumit semmivel sem eszi jobban, mint a gyári. A kocsinak attól nem lesz baja, hogy stabilabb a futómű, nem ész nélkül szerelik ezzel gyárilag az Ibiza Cuprákat. ;) Akkor eszi jobban a gumit, ha kihasználjuk az új szilenttel kapott nagyobb kanyarstabilitást. Normál használatnál semmi hátránya sincs!!! Nekem az elején jobban beszűrődött a motor rezonanciája az utastérbe, de kb 1000 Km után ez a probléma is megszűnt. :)
Bátran ajánlom mindenkinek a tömör szilentet!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 7:28 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Semmi probléma a tömör szilentekkel. A gumit semmivel sem eszi jobban, mint a gyári. A kocsinak attól nem lesz baja, hogy stabilabb a futómű, nem ész nélkül szerelik ezzel gyárilag az Ibiza Cuprákat. ;) Akkor eszi jobban a gumit, ha kihasználjuk az új szilenttel kapott nagyobb kanyarstabilitást. Normál használatnál semmi hátránya sincs!!! Nekem az elején jobban beszűrődött a motor rezonanciája az utastérbe, de kb 1000 Km után ez a probléma is megszűnt. :)
Bátran ajánlom mindenkinek a tömör szilentet!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 6:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 713
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Hello Maddriver!
Nekem ahogy írtam Audi A2 tömör szilentje van az autóba. Én is olvastam a Skoda patikánál írtakat, de én (kop- kop) nem vettem észre, hogy enné a gumit.
Ahogy néztem elég hasonló az A2 első futóműve mégis tömör szilent van benne, pedig kicsit drágább gép. Na mind1 mindenkinek saját döntése, csak azt akartam leírni, hogy nem bántam meg most is azt raknám bele. További jó szerelést kívánok gépedhez!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 9:44 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
dombi7 írta:
maddriver írta:
Köszönöm mindenkinek a segítséget Istenek vagytok! Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan és ilyen pontos segítséget kapok. Azonnal neki is látok a munkának és remélem minden olyan könnyen fog menni mint ahogyan a leírásotokban olvastam.
Köszönöm még egyszer mindenkinek, üdv: maddriver :)


Hello!
Képekben egy kis segítség a lengőkar szilentek cseréjéhez, láttam ennél már egy kicsit jobbat is, de most csak ezt találtam:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=119886

Én a helyedbe nem gyári hátsó lengőkar szilentet vennék, hanem más fajtát (tömöret), mert a gyári 30-40ekm és újra lógni fog.
Nekem Audi A2-é van benne, melynek a gyáriszáma 8Z0 407 183. Van aki Seat-ét rakata bele annak a gyári száma 6LL 407 183.
http://skodaalkatresz.unas.hu/shop_artd ... =6LL407183
Futómű keményebb lesz tőle egy kicsit, de nem vészes, sőt talán jobb is.



Köszönöm a segítséget, tegnap az egyiket sikerült is kicserélni rendben ment minden csak mivel nincsen műhelyem egy kicsit rám sötétedett így a másikat ma fogom kicserélni. A két szilentet még pénteken megvettem ami nem gyári hanem utángyártott, igaz olyan kivitelű mint a gyári. Viszont azóta már olvastam olyat is hogy a tömör szilent állítólag nem igazán tesz jót sem a kocsinak sem padig a gumiabroncsoknak. Helyette inkább azt a fajta erősített kivitelűt ajánlják aminek a belsejében nem kettő hanem négy borda fogja a közepét. Mindenesetre ez a mostani csere a szombaton lejárt műszaki vizsga miatt derült csak ki és sürgős megoldás kellett mert itt az évvége és a vizsgaállomások sem dolgoznak a két ünnep között. Tavasszal amúgy is szét dúrom a kocsi több részét mert fék és kipufogó javítás lesz rajta. Mivel nektek köszönhetően tavaszra már profi leszek lengőkar szilent cserében addigra beszerzek két erősített kivitelt és gyártok hozzá egy ilyen speckó behúzót ( mert most egy generátor szíjtárcsa egy kifúrt laposvas és egy menetes szár két anyával és alátétekkel volt a célszerszám amivel egy kicsit fogni kellett amíg belekapott egyenesen a szilent de utána könnyedén bele tudtam tenni ) kicserélem őket ha addigra megadnák ezek magukat.
Üdv: maddriver :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 2:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Itt a javításokhoz nagyon jó leírásokat találsz: http://translate.google.hu/translate?js ... l=ru&tl=en

Azért angolra fordíttatom, mert a gugli még nem jól fordítja magyarra az oroszt. De ha tudsz oroszul, akkor az eredetit is olvashatod.

maddriver írta:
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1925 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 125, 126, 127, 128, 129  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség