Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 9:19 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1913 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 6:48 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 707
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
Hello Maddriver!
Nekem ahogy írtam Audi A2 tömör szilentje van az autóba. Én is olvastam a Skoda patikánál írtakat, de én (kop- kop) nem vettem észre, hogy enné a gumit.
Ahogy néztem elég hasonló az A2 első futóműve mégis tömör szilent van benne, pedig kicsit drágább gép. Na mind1 mindenkinek saját döntése, csak azt akartam leírni, hogy nem bántam meg most is azt raknám bele. További jó szerelést kívánok gépedhez!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2009 9:44 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
dombi7 írta:
maddriver írta:
Köszönöm mindenkinek a segítséget Istenek vagytok! Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan és ilyen pontos segítséget kapok. Azonnal neki is látok a munkának és remélem minden olyan könnyen fog menni mint ahogyan a leírásotokban olvastam.
Köszönöm még egyszer mindenkinek, üdv: maddriver :)


Hello!
Képekben egy kis segítség a lengőkar szilentek cseréjéhez, láttam ennél már egy kicsit jobbat is, de most csak ezt találtam:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=119886

Én a helyedbe nem gyári hátsó lengőkar szilentet vennék, hanem más fajtát (tömöret), mert a gyári 30-40ekm és újra lógni fog.
Nekem Audi A2-é van benne, melynek a gyáriszáma 8Z0 407 183. Van aki Seat-ét rakata bele annak a gyári száma 6LL 407 183.
http://skodaalkatresz.unas.hu/shop_artd ... =6LL407183
Futómű keményebb lesz tőle egy kicsit, de nem vészes, sőt talán jobb is.



Köszönöm a segítséget, tegnap az egyiket sikerült is kicserélni rendben ment minden csak mivel nincsen műhelyem egy kicsit rám sötétedett így a másikat ma fogom kicserélni. A két szilentet még pénteken megvettem ami nem gyári hanem utángyártott, igaz olyan kivitelű mint a gyári. Viszont azóta már olvastam olyat is hogy a tömör szilent állítólag nem igazán tesz jót sem a kocsinak sem padig a gumiabroncsoknak. Helyette inkább azt a fajta erősített kivitelűt ajánlják aminek a belsejében nem kettő hanem négy borda fogja a közepét. Mindenesetre ez a mostani csere a szombaton lejárt műszaki vizsga miatt derült csak ki és sürgős megoldás kellett mert itt az évvége és a vizsgaállomások sem dolgoznak a két ünnep között. Tavasszal amúgy is szét dúrom a kocsi több részét mert fék és kipufogó javítás lesz rajta. Mivel nektek köszönhetően tavaszra már profi leszek lengőkar szilent cserében addigra beszerzek két erősített kivitelt és gyártok hozzá egy ilyen speckó behúzót ( mert most egy generátor szíjtárcsa egy kifúrt laposvas és egy menetes szár két anyával és alátétekkel volt a célszerszám amivel egy kicsit fogni kellett amíg belekapott egyenesen a szilent de utána könnyedén bele tudtam tenni ) kicserélem őket ha addigra megadnák ezek magukat.
Üdv: maddriver :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 2:19 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Szia!

Itt a javításokhoz nagyon jó leírásokat találsz: http://translate.google.hu/translate?js ... l=ru&tl=en

Azért angolra fordíttatom, mert a gugli még nem jól fordítja magyarra az oroszt. De ha tudsz oroszul, akkor az eredetit is olvashatod.

maddriver írta:
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 2:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 707
Tartózkodási hely: Sztg. 1.4MPi 2002. (AQW), Octavia 1.6 (BFQ)
maddriver írta:
Köszönöm mindenkinek a segítséget Istenek vagytok! Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan és ilyen pontos segítséget kapok. Azonnal neki is látok a munkának és remélem minden olyan könnyen fog menni mint ahogyan a leírásotokban olvastam.
Köszönöm még egyszer mindenkinek, üdv: maddriver :)


Hello!
Képekben egy kis segítség a lengőkar szilentek cseréjéhez, láttam ennél már egy kicsit jobbat is, de most csak ezt találtam:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=119886

Én a helyedbe nem gyári hátsó lengőkar szilentet vennék, hanem más fajtát (tömöret), mert a gyári 30-40ekm és újra lógni fog.
Nekem Audi A2-é van benne, melynek a gyáriszáma 8Z0 407 183. Van aki Seat-ét rakata bele annak a gyári száma 6LL 407 183.
http://skodaalkatresz.unas.hu/shop_artd ... =6LL407183
Futómű keményebb lesz tőle egy kicsit, de nem vészes, sőt talán jobb is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 11:50 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
Köszönöm mindenkinek a segítséget Istenek vagytok! Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan és ilyen pontos segítséget kapok. Azonnal neki is látok a munkának és remélem minden olyan könnyen fog menni mint ahogyan a leírásotokban olvastam.
Köszönöm még egyszer mindenkinek, üdv: maddriver :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 10:36 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Üdv!

A szilent cseréje sem túl bonyolult.
A lengőkart ki se kell szedni, ha a hagyományos szilentet rakod bele. Kiveszed a lengőkar belső rögzítő csavarját és kihúzod a lengőkart a régi szilentből. Fűrészlappal meg kell vágni a régi szilentet és csavarhúzóval óvatosan ki is tudod feszíteni. Az új berakásához egy 20-25 cm hosszú 8 mm-es átmérőjű menetes szárra van szükség 2 db nagy alátétre ami nagyobb, mint a szilent átmérője és 2db a menetes szárra való anyára. Betolod az alukonzolba a menetes szár egyik végét, ráteszed az egyik alátétet és az egyik anyát. Ráhúzod a szilentet is a menetes szárra, ráteszed oda is az alátétet és az anyát és szépen lassan elkezded összehúzni az anyákat, közben pontosan beigazítva a szilentet. Így megspórolod a konzol kiszerelését!!!
Ha bent van a szilent, akkor betolod a lengőkart beteszed a lengőkar rögzítő csavarját és már kész is. Annyi hiba előfordulhat, hogy az 1,2-es motornál a jobb oldali lengőkar rögzítőcsavarját nem tudod kivenni az olajteknőtől. Ilyenkor fellazítod az ékszíj melletti motortartóbak felső rögzítő csavarját és megemeled a motort egy emelővel, célszerű valami fadarabot az olajteknő alá tenni, hogy ne horpadjon össze. Maximum 1 órás művelet ezzel a módszerrel a 2 oldalon. Ha kiveszed az alukonzolt, akkor akár 3 óra is lehet...


Ted Mosby írta:
Üdv!

A fékolaj csere 2 évente esedékes.
Kb. 4 dl kell bele, DOT4-es, bármilyen jó.

Nekem amikor cserélték, utána sokkal jobb lett a fékem.

A felütésgátló gumik cseréjéhez itt találsz esegítséget:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... _csere.php

maddriver írta:
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 9:07 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 19, 2008 6:29 pm
Hozzászólások: 1142
Tartózkodási hely: Fabia I Sedan (2004) 1.2 HTP 12V (AZQ) (Classic, AC, ABS)
Üdv!

A fékolaj csere 2 évente esedékes.
Kb. 4 dl kell bele, DOT4-es, bármilyen jó.

Nekem amikor cserélték, utána sokkal jobb lett a fékem.

A felütésgátló gumik cseréjéhez itt találsz esegítséget:
http://www.skodafabiaclub.com/technikai ... _csere.php

maddriver írta:
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 12, 2009 7:29 am 
Offline

Csatlakozott: szomb. dec. 12, 2009 7:04 am
Hozzászólások: 6
Sziasztok!

Kb. két napja találtam rá erre az oldalra ( sajnos ) mert ha korábban itt lehettem volna, akkor sok időt és pénzt megspórolhattam volna. Ezért döntöttem úgy hogy én is szeretnék ide tartozni közétek, mert itt sok hasznos információt olvastam a márkához hű, de a szakszervizekben keményen csalódott tulajdonosok írásaiban. Van egy idén hat éves Skoda Fábia 1.2 12V sedan Capriccio-nk. Most menne műszakira a kocsi és megállapították nála hogy az első lengőkarok hátsó szilentjei nagyon lógnak cserélni kellene őket, valamint a hátsó lengéscsillapítókon a porvédőt is tartó gumiszerű távtartókat is cserélni kell mert az egyik el van szakadva. Amíg a Skoda márka szervízben szervizelték a kocsinkat addig is sokszor lehúztak olyan tételekkel amiket el sem végeztek ezért amint lejárt róla a garancia azóta magam javítom a kocsit. Nem vagyok teljesen laikus a szerelésben, mert valaha szerelőnek tanultam csak közben eltelt jó pár év és ugye a technika nem várt meg a fejlődéssel.

A kérdésem a következő lenne. Mennyi fékolaj kellene a kocsiba? 0.5-1L? Milyen fajtát vegyek bele? Mert ezt valahogy mindig elfelejtették cserélni, bevizsgálták most legutóbb és a műszer keményen a piros értéket mutatta.
Kell-e valamire vigyázni a lengőkar szilent cseréjénél? Már meg van az új alkatrész és ez valami műanyag házba van a gumi belesütve. Valamint a hátsó lengéscsillapítók felső részét hogyan tudom kibontani hogy le tudjam cserélni a kérdéses alkatrészeket.
Üdv:maddriver


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1913 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 124, 125, 126, 127, 128

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség