Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: hétf. jan. 21, 2019 10:05 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2028 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 136  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: milyen féktárcsa+betét BBZ-hez
HozzászólásElküldve: vas. szept. 19, 2010 10:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
FSL-Olcsó
FDB-Prémium
FQT-Csendes (quiet)

Zimmermann is jó minőség, sőt tárcsában is ok-s, bármelyiket választahatod.

Ha FS-III, akkor 256/22 tárcsa kell. Nem igényel spec. alkatrészt, mert az érzékelő a csapágy porvédőjében van.

vikman írta:
Sziasztok.

Már egyszer írtam, és választ is kaptam fékkel kapcsolatban, de kicsit elbizonytalanodtam.
Féktárcsát és betétet kell cserélnem (szerintem még tárcsa nem volt cserélve, betétek meg kopottak).
2003-as fabia BBZ motorkód. Eddigi tudásom szerint 256mm átmérőjű, 22mm vastag tárcsa kell, ha minden igaz FS-III fékrendszer. Szervó, ABS és kipörgésgátló van. ( nem tudom, hogy ez számít-e ezeknél az alkatrészeknél, igényelnek -e valamilyen speciális dolgot?)
Először Ferodo tárcsa + betétre gondoltam, de betétből 3 fajta is kapható FSL1094 (service line), FDB1094 és FQT1094 cikkszámok alatt. Az első kettő a skodapatikában is elérhető.
Hasonló áron találtam vaterán Zimmermann tárcsát+ betétet. Kérdésem, hogy melyiket érdemesebb megvenni, melyik megbízhatóbb, tartósabb, minőségibb?
És betétből zimmermann vagy a ferodo melyik fajtáját ajánljátok?
Szóval ferodo vagy zimmermann, és milyen betét?
Fontos a minőség és a biztonság, de a pénztárcám már nem engedi egy brembo vagy ate tárcsa megvételét pagid vagy textar betéttel. :(
Válaszokat előre is köszönöm, üdv: Vikman


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: milyen féktárcsa+betét BBZ-hez
HozzászólásElküldve: vas. szept. 19, 2010 5:59 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 19, 2010 4:58 pm
Hozzászólások: 5
vikman írta:
Sziasztok.

Már egyszer írtam, és választ is kaptam fékkel kapcsolatban, de kicsit elbizonytalanodtam.
Féktárcsát és betétet kell cserélnem (szerintem még tárcsa nem volt cserélve, betétek meg kopottak).
2003-as fabia BBZ motorkód. Eddigi tudásom szerint 256mm átmérőjű, 22mm vastag tárcsa kell, ha minden igaz FS-III fékrendszer. Szervó, ABS és kipörgésgátló van. ( nem tudom, hogy ez számít-e ezeknél az alkatrészeknél, igényelnek -e valamilyen speciális dolgot?)
Először Ferodo tárcsa + betétre gondoltam, de betétből 3 fajta is kapható FSL1094 (service line), FDB1094 és FQT1094 cikkszámok alatt. Az első kettő a skodapatikában is elérhető.
Hasonló áron találtam vaterán Zimmermann tárcsát+ betétet. Kérdésem, hogy melyiket érdemesebb megvenni, melyik megbízhatóbb, tartósabb, minőségibb?
És betétből zimmermann vagy a ferodo melyik fajtáját ajánljátok?
Szóval ferodo vagy zimmermann, és milyen betét?
Fontos a minőség és a biztonság, de a pénztárcám már nem engedi egy brembo vagy ate tárcsa megvételét pagid vagy textar betéttel. :(
Válaszokat előre is köszönöm, üdv: Vikman

Üdvözlet!
Az ABS miatt is nagyon számíit a minőség,az olcsóbbak puhábbak, (mint a szivacs) és nem lehet vele jól megállni. Azt is tudni kellene, hogy visszajelzős-e vagy sem. Több féle fékkel is szerelték ezeket az autókat...
De utánanézek szívesen.
Üdv: Jani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: milyen féktárcsa+betét BBZ-hez
HozzászólásElküldve: vas. szept. 19, 2010 5:00 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 12, 2010 5:28 pm
Hozzászólások: 232
Tartózkodási hely: Székesfehérvár 2003. 1.4 16V BBZ
Sziasztok.

Már egyszer írtam, és választ is kaptam fékkel kapcsolatban, de kicsit elbizonytalanodtam.
Féktárcsát és betétet kell cserélnem (szerintem még tárcsa nem volt cserélve, betétek meg kopottak).
2003-as fabia BBZ motorkód. Eddigi tudásom szerint 256mm átmérőjű, 22mm vastag tárcsa kell, ha minden igaz FS-III fékrendszer. Szervó, ABS és kipörgésgátló van. ( nem tudom, hogy ez számít-e ezeknél az alkatrészeknél, igényelnek -e valamilyen speciális dolgot?)
Először Ferodo tárcsa + betétre gondoltam, de betétből 3 fajta is kapható FSL1094 (service line), FDB1094 és FQT1094 cikkszámok alatt. Az első kettő a skodapatikában is elérhető.
Hasonló áron találtam vaterán Zimmermann tárcsát+ betétet. Kérdésem, hogy melyiket érdemesebb megvenni, melyik megbízhatóbb, tartósabb, minőségibb?
És betétből zimmermann vagy a ferodo melyik fajtáját ajánljátok?
Szóval ferodo vagy zimmermann, és milyen betét?
Fontos a minőség és a biztonság, de a pénztárcám már nem engedi egy brembo vagy ate tárcsa megvételét pagid vagy textar betéttel. :(
Válaszokat előre is köszönöm, üdv: Vikman


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 15, 2010 12:52 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Igen igen:) elírtam:)
Köszi a választ;)

Tibibá666 írta:
Szia!

A betét lehet kopásjelzős, a tárcsa nem.
Ha a betét kopásjelzős, akkor a fékcsövön kívül még egy kábel is fut a féknyereghez.

sookyg írta:
Hali!

Kérdésem volna, hogy hogy tudom ránézésre megállapítani, hogy kopásjelzős e vagy sem a tárcsa a kocsiban?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 15, 2010 12:21 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Szia!

A betét lehet kopásjelzős, a tárcsa nem.
Ha a betét kopásjelzős, akkor a fékcsövön kívül még egy kábel is fut a féknyereghez.

sookyg írta:
Hali!

Kérdésem volna, hogy hogy tudom ránézésre megállapítani, hogy kopásjelzős e vagy sem a tárcsa a kocsiban?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 15, 2010 12:11 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Hali!

Kérdésem volna, hogy hogy tudom ránézésre megállapítani, hogy kopásjelzős e vagy sem a tárcsa a kocsiban?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 14, 2010 4:02 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 10, 2009 8:46 pm
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar
goes írta:
A Ferodo betétek nem szoktak ilyet csinálni, mivel elég puhák, sajnos porolnak is rendesen. Ez esetben érdemes lenne a felületét is megcsiszolni és kicsit a sarkait is letörni. Bagatel kérdés, de a féktárcsáról a konzerváló olajréteg el lett távolítva féktisztítóval rendesen?

Démuth Ati írta:
goes írta:
Helló!

- Vagy nem kímélted a betétet az első pár száz kilométeren és felüvegesedett,
- vagy ha nem volt tárcsacsere és nem lett letörve a betétek sarka,
- szimplán szar minőségű betét lett belerakva.

Első megoldása a betétek kivétele és durva smirglivel a felüvegesedett felület eltávolítása, második esetben szintén kivétel és szélek letörése reszelővel, harmadik esetre szerintem te is tudod a megoldást. :)

Démuth Ati írta:
Sziasztok!

Nemrég volt cserélve az első féktárcsa és betét garnitúra az autón! néhány napja fékezéskor idegesítő sikító hangot ad fékezéskor, vagyis a fékezés utolsó fázisában amikor már éppen összeér a betét a tárcsával. Próbáltam féktisztítóval megoldani a gondot, de semmi változás! Adjatok valami ötletet, mit tegyek hogy megszűnjön! Előre is köszi!


Kedves Goes! Köszönöm a kimerítő választ!
A lehetőségeket végiggondolva valószínű a betét minősége okozza a gondot! A felüvegesedésre nem gondolnék, hisz jómagam és a család többi tagja is az óvatos fékezés híve. Nincs rövid féktáv, tövig nyomott fékkel, blokkolás határig, talán ezért is bírt a gyári tárcsa majd 120.000 km-t. Mostani cserekor a betét, és a tárcsa egyaránt cserélve lett biztosan, hisz ott álltam a szerelő mellett és végignéztem. A gyártmányuk mind a tárcsának mind a betéteknek FERODO ( remélem jól írom) . Szóval akkor marad a csiszolás, és ha nem segít akkor jön a harmadik megoldás???? vagyis a kuka-hadművelet??!! Úgy érzem erre gondoltál :wink:


Ma beszéltem a szerelőmmel, és ő is a csiszolás mellett döntött. A konzerváló olajréteget pedig würth-ös féktisztítóval pucoltok tárcsánként vagy 10-10 percig... :cry:
Köszi még egyszer a segítséget...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 14, 2010 9:58 am 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Köszi a választ goes!

Megrendeltem a tárcst és betétet! nekem is most lesz 80 000 a kocsiba, de én kímélem:) Most valami olasz cuccot rendeltem bele! Egyik ismerősöm ajánlotta! Mondta is, hogy rengeteg tárcsa és pofa nagyon keméyn és ezért panaszkodnak, hogy az utángyártott nyikorog mint az állat fékezéskor. Ez elvileg nem fog! kipróbálom, ha bejön akár megadhatom az elérhetőséget is ha vkit érdekel! Elvieleg 25 ből megvan a 2 tárcsa plusz a pofák!
Szervízben erre modntak 40-et...

goes írta:
Teljesen lábfüggő, nekem 70000-nél volt cserés, de volt még benne tartalék bőven. Én bpesti vagyok, lámpától lámpáig közlekedem. Így a fékem is kopik és sokat is fogyaszt sajnos.

A vaterán keress zimmermann betétet és tárcsát.

sookyg írta:
Sziasztok!

Nektek meddig bírja egy új féktárcsa és fékpofa? a kocsimba most van 79000km és durván elkopott... Kanyarba búgó hangot is eredményez a pereme.

Tud valaki egy olcsó beszállítót akitől lehet rendelni tárcsát és betétet?

Előre is köszi!

Fabia 4ever:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 13, 2010 8:46 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
A Ferodo betétek nem szoktak ilyet csinálni, mivel elég puhák, sajnos porolnak is rendesen. Ez esetben érdemes lenne a felületét is megcsiszolni és kicsit a sarkait is letörni. Bagatel kérdés, de a féktárcsáról a konzerváló olajréteg el lett távolítva féktisztítóval rendesen?

Démuth Ati írta:
goes írta:
Helló!

- Vagy nem kímélted a betétet az első pár száz kilométeren és felüvegesedett,
- vagy ha nem volt tárcsacsere és nem lett letörve a betétek sarka,
- szimplán szar minőségű betét lett belerakva.

Első megoldása a betétek kivétele és durva smirglivel a felüvegesedett felület eltávolítása, második esetben szintén kivétel és szélek letörése reszelővel, harmadik esetre szerintem te is tudod a megoldást. :)

Démuth Ati írta:
Sziasztok!

Nemrég volt cserélve az első féktárcsa és betét garnitúra az autón! néhány napja fékezéskor idegesítő sikító hangot ad fékezéskor, vagyis a fékezés utolsó fázisában amikor már éppen összeér a betét a tárcsával. Próbáltam féktisztítóval megoldani a gondot, de semmi változás! Adjatok valami ötletet, mit tegyek hogy megszűnjön! Előre is köszi!


Kedves Goes! Köszönöm a kimerítő választ!
A lehetőségeket végiggondolva valószínű a betét minősége okozza a gondot! A felüvegesedésre nem gondolnék, hisz jómagam és a család többi tagja is az óvatos fékezés híve. Nincs rövid féktáv, tövig nyomott fékkel, blokkolás határig, talán ezért is bírt a gyári tárcsa majd 120.000 km-t. Mostani cserekor a betét, és a tárcsa egyaránt cserélve lett biztosan, hisz ott álltam a szerelő mellett és végignéztem. A gyártmányuk mind a tárcsának mind a betéteknek FERODO ( remélem jól írom) . Szóval akkor marad a csiszolás, és ha nem segít akkor jön a harmadik megoldás???? vagyis a kuka-hadművelet??!! Úgy érzem erre gondoltál :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 13, 2010 7:19 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 10, 2009 8:46 pm
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar
goes írta:
Helló!

- Vagy nem kímélted a betétet az első pár száz kilométeren és felüvegesedett,
- vagy ha nem volt tárcsacsere és nem lett letörve a betétek sarka,
- szimplán szar minőségű betét lett belerakva.

Első megoldása a betétek kivétele és durva smirglivel a felüvegesedett felület eltávolítása, második esetben szintén kivétel és szélek letörése reszelővel, harmadik esetre szerintem te is tudod a megoldást. :)

Démuth Ati írta:
Sziasztok!

Nemrég volt cserélve az első féktárcsa és betét garnitúra az autón! néhány napja fékezéskor idegesítő sikító hangot ad fékezéskor, vagyis a fékezés utolsó fázisában amikor már éppen összeér a betét a tárcsával. Próbáltam féktisztítóval megoldani a gondot, de semmi változás! Adjatok valami ötletet, mit tegyek hogy megszűnjön! Előre is köszi!


Kedves Goes! Köszönöm a kimerítő választ!
A lehetőségeket végiggondolva valószínű a betét minősége okozza a gondot! A felüvegesedésre nem gondolnék, hisz jómagam és a család többi tagja is az óvatos fékezés híve. Nincs rövid féktáv, tövig nyomott fékkel, blokkolás határig, talán ezért is bírt a gyári tárcsa majd 120.000 km-t. Mostani cserekor a betét, és a tárcsa egyaránt cserélve lett biztosan, hisz ott álltam a szerelő mellett és végignéztem. A gyártmányuk mind a tárcsának mind a betéteknek FERODO ( remélem jól írom) . Szóval akkor marad a csiszolás, és ha nem segít akkor jön a harmadik megoldás???? vagyis a kuka-hadművelet??!! Úgy érzem erre gondoltál :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 13, 2010 5:50 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Helló!

- Vagy nem kímélted a betétet az első pár száz kilométeren és felüvegesedett,
- vagy ha nem volt tárcsacsere és nem lett letörve a betétek sarka,
- szimplán szar minőségű betét lett belerakva.

Első megoldása a betétek kivétele és durva smirglivel a felüvegesedett felület eltávolítása, második esetben szintén kivétel és szélek letörése reszelővel, harmadik esetre szerintem te is tudod a megoldást. :)

Démuth Ati írta:
Sziasztok!

Nemrég volt cserélve az első féktárcsa és betét garnitúra az autón! néhány napja fékezéskor idegesítő sikító hangot ad fékezéskor, vagyis a fékezés utolsó fázisában amikor már éppen összeér a betét a tárcsával. Próbáltam féktisztítóval megoldani a gondot, de semmi változás! Adjatok valami ötletet, mit tegyek hogy megszűnjön! Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 13, 2010 3:40 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 10, 2009 8:46 pm
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar
Sziasztok!

Nemrég volt cserélve az első féktárcsa és betét garnitúra az autón! néhány napja fékezéskor idegesítő sikító hangot ad fékezéskor, vagyis a fékezés utolsó fázisában amikor már éppen összeér a betét a tárcsával. Próbáltam féktisztítóval megoldani a gondot, de semmi változás! Adjatok valami ötletet, mit tegyek hogy megszűnjön! Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 13, 2010 1:51 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 31, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 5564
Tartózkodási hely: 2001. 1.4 MPI AQW
Teljesen lábfüggő, nekem 70000-nél volt cserés, de volt még benne tartalék bőven. Én bpesti vagyok, lámpától lámpáig közlekedem. Így a fékem is kopik és sokat is fogyaszt sajnos.

A vaterán keress zimmermann betétet és tárcsát.

sookyg írta:
Sziasztok!

Nektek meddig bírja egy új féktárcsa és fékpofa? a kocsimba most van 79000km és durván elkopott... Kanyarba búgó hangot is eredményez a pereme.

Tud valaki egy olcsó beszállítót akitől lehet rendelni tárcsát és betétet?

Előre is köszi!

Fabia 4ever:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 13, 2010 12:48 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Sziasztok!

Nektek meddig bírja egy új féktárcsa és fékpofa? a kocsimba most van 79000km és durván elkopott... Kanyarba búgó hangot is eredményez a pereme.

Tud valaki egy olcsó beszállítót akitől lehet rendelni tárcsát és betétet?

Előre is köszi!

Fabia 4ever:D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: fék,futómű,lengéscsillapító
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 11, 2010 6:03 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. márc. 07, 2009 4:47 pm
Hozzászólások: 529
Tartózkodási hely: Junior,1.4mpi, 8V, AZF,2002
Jó estét.Köszönöm.Jövő hétre ígérték a másik csillapítót hozzá. Így az is cserélve lesz. Üdv:gyula
goes írta:
Az Alko jó minőség, német gyártmány. Párban kell cserélni, mert más a karakterisztikája így a két oldalnak.

gyula írta:
Jó estét kívánok.
Kicseréltem a hátsó lengéscsillapító ütközőit mindkét oldalon.Természetesen a technikai segítség igénybe vételével. Kb 1.5 óra alatt a két oldalt.
A jobb oldalon sajnos kell lengés csillapítót cserélni.
Ez a típusa annak amit vettem: AL-KO top road gas.Német gyártmány,jó áron (10 K).Vélemény róla,ha valaki esetleg találkozott ezzel a típussal.
Üdv:Gyula


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2028 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 136  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség