Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: csüt. jún. 20, 2019 3:18 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2074 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 139  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: kedd máj. 28, 2019 7:53 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
hubo44 írta:
a betet nem fog hoza alakulni 1-2ezer km utan plane ha a tarča iš edenletlenul van meg kopva.
tanačoš volna a čere tarča+betet eš parba.

Zsír új a betét és a tárcsa is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 27, 2019 4:38 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. ápr. 10, 2009 2:46 pm
Hozzászólások: 1427
a betet nem fog hoza alakulni 1-2ezer km utan plane ha a tarča iš edenletlenul van meg kopva.
tanačoš volna a čere tarča+betet eš parba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 27, 2019 3:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Csabaa írta:
RWD írta:
RWD írta:
Sziasztok
Olyat láttatok már, hogy a hátsó féktárcsa külső felületének belső "kerülete" nem akar bekopni? Valamiért a külső betét nem ér hozzá rendesen, "eláll". Csak a bal hátsó fék ilyen. Csúszkák rendben vannak, minden okésnak tűnik, és mégis. :roll:
Köszi szépen előre is!


Sziasztok!
Van esetleg ötletetek?

Szia
A csapágy lógása miatt a tárcsa nem üt!?

Szia
Nem, és ráadásul teljesen "szabályosan" nem fog a teljes felületen. Tehát totál fixen el lehet határolni a fogó és nem fogó felületet. Olyan mintha a külső betét felülete "ferde" lenne gyárilag. Viszont érdekes módon hiába cseréltem meg őket, akkor is ugyanez volt a jelenség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 27, 2019 9:31 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
RWD írta:
RWD írta:
Sziasztok
Olyat láttatok már, hogy a hátsó féktárcsa külső felületének belső "kerülete" nem akar bekopni? Valamiért a külső betét nem ér hozzá rendesen, "eláll". Csak a bal hátsó fék ilyen. Csúszkák rendben vannak, minden okésnak tűnik, és mégis. :roll:
Köszi szépen előre is!


Sziasztok!
Van esetleg ötletetek?

Szia
A csapágy lógása miatt a tárcsa nem üt!?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 27, 2019 7:37 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
RWD írta:
Sziasztok
Olyat láttatok már, hogy a hátsó féktárcsa külső felületének belső "kerülete" nem akar bekopni? Valamiért a külső betét nem ér hozzá rendesen, "eláll". Csak a bal hátsó fék ilyen. Csúszkák rendben vannak, minden okésnak tűnik, és mégis. :roll:
Köszi szépen előre is!


Sziasztok!
Van esetleg ötletetek?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: pén. máj. 10, 2019 6:35 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 24, 2009 11:20 pm
Hozzászólások: 129
Sziasztok
Olyat láttatok már, hogy a hátsó féktárcsa külső felületének belső "kerülete" nem akar bekopni? Valamiért a külső betét nem ér hozzá rendesen, "eláll". Csak a bal hátsó fék ilyen. Csúszkák rendben vannak, minden okésnak tűnik, és mégis. :roll:
Köszi szépen előre is!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 30, 2019 2:21 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 55
Autó: Best, 2003 BBZ
Köszönöm!
Azóta előkerestem egy két évvel ezelőttit (másik hely, másik gép) azon is voltak ugyanígy hibás értékek, bár különösebben azzal sem foglalkoztam. Gondoltam, 'jóvanazúgy'. Gumik nem kopnak, az autó egyenesen fut.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 30, 2019 9:56 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
ayala írta:
üdv,
futómű állítás után, már itthon nézegettem a papírt, és ennek az értelmezéséhez szeretnék némi segítséget kérni. igazából az érdekelne csak, hogy mi jelentősége van annak, hogy zöld és piros színnel tüntetik fel az értékeket. azt gondolnám, hogy a zöld az jó, a piros pedig rossz érték. ha ez így van, akkor viszont a jelenlegi beállítások sem jók. ez azért furcsa lenne. :roll:

Szia
Beállították elöl az összetartást. A kerékdőlést nem lehet állítani, az maradt is. Oka lehet egy már kicsit logó csapágy..
A hátsó kerekeknél megint nincs mit állítani, az maradt is ugyanaz ,mint az első mérésnél.
Jó ez, ha nem kopik szélsőségesen a gumik széle, akkor szerintem nem érdemes vele foglalkozni.
Idővel elhasználódik minden, kompromisszumokat kell kötni. Ha nagyon zavar ki lehet cserélni a jobb hátsó csapágyat ~15e.
Egy 20 perces művelet az egész.

Nekem a bal hátsó csapágy lógás abból derült ki, hogy a kéziféket hiába állítottam be rendesen, behúzás és kiengedés után, az egyik pofa
hozzáért egy picit a dobhoz, néhány fordulatig.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 29, 2019 4:00 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. szept. 07, 2017 7:12 am
Hozzászólások: 55
Autó: Best, 2003 BBZ
üdv,
futómű állítás után, már itthon nézegettem a papírt, és ennek az értelmezéséhez szeretnék némi segítséget kérni. igazából az érdekelne csak, hogy mi jelentősége van annak, hogy zöld és piros színnel tüntetik fel az értékeket. azt gondolnám, hogy a zöld az jó, a piros pedig rossz érték. ha ez így van, akkor viszont a jelenlegi beállítások sem jók. ez azért furcsa lenne. :roll:

Csatolmány:
futomu_adatok.jpg


Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 10, 2019 7:08 am 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7650
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Harcos88 írta:
Sziasztok!

Adott egy Skoda Fabia 1. 1.2 auto. Azt szeretném megkéredzni hogy hogyan tudnék benne kézifék kötelet cserélni? Nagyon szorul a jobb kötél,de párban kéne illene cserélni. Valaki letudná írni pontosan a menetét esetleg képekkel illusztrálva,vagy videóval ha valaki csinált már ilyet.

Köszönöm előre is. Üdv: Tomo

Szia
Nem a bowden szokott szorulni, hanem a fékpofa. A bowden egy karba van beakasztva ami össze van szegecselve az egyik pofával.
Ennél a pontnál szokott összerohadni, és nem mozdul. A bowden a gyengébb ezért megnyúlik.
Ha a dobban a pofákat kivetted, hátrafelé ki lehet húzni a bowdent.

Érdemes lenne csere előtt levenni a dobot és megnézni mennyit koptak a pofák illetve a dob.
Az új pofákon 4-5 mm a kopó réteg, a dob 200mm-es és maximum 2 mm-t kophat a teljes átmérőben.
Kérdés mennyit futott a kocsi, lehet érdemes mindent cserélni..

Ha csak a bowdent cseréled, akkor a kart jól át kell mozgatni az adott pofán. Nekem csak annyira volt beállva, hogy kalapáccsal
ráütve sem mozdult meg..
https://mega.nz/#F!boYTjLCL!_P5Hd3-awoCV3ZGgfV0dpQ


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 09, 2019 5:25 pm 
Offline

Csatlakozott: kedd dec. 04, 2018 7:41 pm
Hozzászólások: 21
Autó: Skoad Fabia 1.2 6V AWY
Sziasztok!

Adott egy Skoda Fabia 1. 1.2 auto. Azt szeretném megkéredzni hogy hogyan tudnék benne kézifék kötelet cserélni? Nagyon szorul a jobb kötél,de párban kéne illene cserélni. Valaki letudná írni pontosan a menetét esetleg képekkel illusztrálva,vagy videóval ha valaki csinált már ilyet.

Köszönöm előre is. Üdv: Tomo


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 27, 2019 10:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 86
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
feketete írta:
Fabia 1,4 írta:
Nekem müanyag volt rajta pedig! Èn törtem el amikor vissza akartam kocogtatni a lelazitott szilent alà! A màsik oldali meg sehol se volt màr. Nèztem rendelhető hozzà olyan stab rùd amin eleve egy perem van felcsìpve a szilent helye mellè, de az 100- felett volt àrban a deviltuning oldalàn... èn nem tenném fel a sima cső bilincset inkàbb egy a rùdra csavarozhatò bilincsre gondoltam ami közèpen el van vàgva ès a 2 vègèt pedig összehuzatnàm a helyèn. Ez kìmèletesebb azèrt mint a cső bilincs a szilent miatt mondom!


peremes stabilizátor barátibb áron

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekList ... egnNr=3716


Az ott fèm peremes?[/quote]

igen HANS_PRIES és a VAG is[/quote]

Szuper! Köszönöm a segitsèget! Ès a bölcső szètbontàsa nèlkül kilehet cserèlni valami trükkhöz folyamodva, vagy azt csak ha leveszem a futòműt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 27, 2019 8:50 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 98
Autó: Fábia I 1,2
Fabia 1,4 írta:
Nekem müanyag volt rajta pedig! Èn törtem el amikor vissza akartam kocogtatni a lelazitott szilent alà! A màsik oldali meg sehol se volt màr. Nèztem rendelhető hozzà olyan stab rùd amin eleve egy perem van felcsìpve a szilent helye mellè, de az 100- felett volt àrban a deviltuning oldalàn... èn nem tenném fel a sima cső bilincset inkàbb egy a rùdra csavarozhatò bilincsre gondoltam ami közèpen el van vàgva ès a 2 vègèt pedig összehuzatnàm a helyèn. Ez kìmèletesebb azèrt mint a cső bilincs a szilent miatt mondom!


peremes stabilizátor barátibb áron

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekList ... egnNr=3716[/quote]

Az ott fèm peremes?[/quote]

igen HANS_PRIES és a VAG is


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: szer. márc. 27, 2019 6:27 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 19, 2017 2:26 am
Hozzászólások: 86
Autó: Skoda Fabia 1,4 classic
Nekem müanyag volt rajta pedig! Èn törtem el amikor vissza akartam kocogtatni a lelazitott szilent alà! A màsik oldali meg sehol se volt màr. Nèztem rendelhető hozzà olyan stab rùd amin eleve egy perem van felcsìpve a szilent helye mellè, de az 100- felett volt àrban a deviltuning oldalàn... èn nem tenném fel a sima cső bilincset inkàbb egy a rùdra csavarozhatò bilincsre gondoltam ami közèpen el van vàgva ès a 2 vègèt pedig összehuzatnàm a helyèn. Ez kìmèletesebb azèrt mint a cső bilincs a szilent miatt mondom![/quote]

peremes stabilizátor barátibb áron

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekList ... egnNr=3716[/quote]

Az ott fèm peremes?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: vas. márc. 24, 2019 4:41 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. jan. 06, 2019 5:50 pm
Hozzászólások: 98
Autó: Fábia I 1,2
Fabia 1,4 írta:
Csabaa írta:
Fabia 1,4 írta:
Sziasztok! Ès ami van a szilent mellett müanyag gyűrü azt honnan lehet pòtolni? Nekem azok nincsenek meg sajnos

Szia
A stabilizátor rúdon az nem műanyag az fémből van. Az akadályozza meg
,hogy oldalirányba csússzon a rúd. Az első néhány évben a fabiaknál még sima stabrúd volt, utána jelent meg ez a másik változat.
Ha csőbilincset raksz a két szilent külső oldalára már pótoltad is.
https://szerelvenybolt.hu/awabbilincs-16-279-1980

Nekem müanyag volt rajta pedig! Èn törtem el amikor vissza akartam kocogtatni a lelazitott szilent alà! A màsik oldali meg sehol se volt màr. Nèztem rendelhető hozzà olyan stab rùd amin eleve egy perem van felcsìpve a szilent helye mellè, de az 100- felett volt àrban a deviltuning oldalàn... èn nem tenném fel a sima cső bilincset inkàbb egy a rùdra csavarozhatò bilincsre gondoltam ami közèpen el van vàgva ès a 2 vègèt pedig összehuzatnàm a helyèn. Ez kìmèletesebb azèrt mint a cső bilincs a szilent miatt mondom!


peremes stabilizátor barátibb áron

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekList ... egnNr=3716


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2074 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 139  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség