Skoda Fabia Club fórum

Pontos idő: pén. ápr. 20, 2018 1:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1977 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: nyikorgó fék
HozzászólásElküldve: pén. aug. 13, 2010 5:36 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
Lábféknél a bowden nem nyikoroghat szerintem, hisz az nem bowdenes.
A dob alatt szokott nyikorogni minden VW fék.

sookyg írta:
Sziasztok!
A problémám a következő:
Lábfékezésnél és a kézifék behúzásánál is ugyan az az idegesítő nyikorgó hang jön a hátsó fékek felől. Nem a dob nyikorog, hanem a bovden valahol az autó közepén...leszedtem a kereket is aláfeküdtem a kocsinak is de nem tudom honnan jöhet...100% h nem a dobból jön hanem valahonnan a kézifék alól!
Légyszi segítsetek h mi lehet mert engem megőrjít!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: nyikorgó fék
HozzászólásElküldve: pén. aug. 13, 2010 3:13 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. aug. 13, 2010 3:10 pm
Hozzászólások: 65
Sziasztok!
A problémám a következő:
Lábfékezésnél és a kézifék behúzásánál is ugyan az az idegesítő nyikorgó hang jön a hátsó fékek felől. Nem a dob nyikorog, hanem a bovden valahol az autó közepén...leszedtem a kereket is aláfeküdtem a kocsinak is de nem tudom honnan jöhet...100% h nem a dobból jön hanem valahonnan a kézifék alól!
Légyszi segítsetek h mi lehet mert engem megőrjít!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 05, 2010 7:35 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. nov. 22, 2009 7:18 pm
Hozzászólások: 347
Tartózkodási hely: Csongrád megye 2001/1.4MPI.50KW/AME/
Azért nem volt egyszerű ez a két hátsó lengéscsillapító csere!Bár a leírást,ami a skoda orrmotor fan club-on olvastam 1xer azért nem ártott,mert nem vagyok autószerelő!Igaz oldalanként nem fél óra volt a ki és be szerelés hanem 1,5óra lett!Ez azért tartott ennyi ideig,mert 1szer nem otthon,hanem egy havernál szerelőaknán történt!Ez még könnyítés is,hiszen nem kellett aláfeküdnöm!A gondok ott kezdődtek,hogy nem vittem szerszámot,mivel a haver amatőr autóversenyző és elméletileg neki minden szerszáma meg van!Hát ez nem így sült el!Mindent úgy kellett elő vadászni és mindjárt ez tartott másfél óráig!A többi már tényleg nem volt nehéz csak elsőre időigényes!Azért két darab önzáró anyát nem árt még kicserélni,amik a lengéscsillapító alsó részét rögzítik!Ezt még a hétvégén megoldom és teljesen kész is lesz!Nem kockáztatom,hogy véletlenül is letekeredjen egy 1500km-es úton,amit az országhatáron belül követek el kirándulás illetve nyaralás címén!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 29, 2010 8:16 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7177
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
xjoex írta:
Sziasztok,
Lengőkar szilent csere is lesz a Fabiámon.
Olvastam itt a fórumon, hogy többen is a tömöret ajánljátok.

Kérdésem az lenne, hogy az alábbi szilent megfelelő-e a kocsiba, webshop megbízható-e:
http://www.sps-automobil.hu/webshop/ind ... ucts_id=95

Egy helyi üzletben érdeklődtem szilentek felől, az eladó tömöret 6700-ért ajánlott, gyárit meg 3500 körül... azt mondta, hogy a tömöret nem is kell majd cserélni, a másikat meg elég gyakran kell. A tömör örökéletű? :roll:


Jó lesz :)
Én is náluk vettem. A teli nem engedi a lengőkart oldalirányba mozogni ezért nem szakad. Hátrafelé mozgást meg a lengőkar első csavarja akadályozza meg.. majdnem örökéletű mert a gumi azért ídővel öregszik.
Nekem a régiek nem voltak szakadtak, csak megnyultak kicsit. Michelin szilent volt made in spain. (86.000 km-et azért kibirtak a gyáriak)
Legalább a gyenge francia láncszem kikerült a kocsiból.. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 29, 2010 7:59 pm 
Offline

Csatlakozott: szomb. ápr. 10, 2010 9:17 pm
Hozzászólások: 35
Sziasztok,
Lengőkar szilent csere is lesz a Fabiámon.
Olvastam itt a fórumon, hogy többen is a tömöret ajánljátok.

Kérdésem az lenne, hogy az alábbi szilent megfelelő-e a kocsiba, webshop megbízható-e:
http://www.sps-automobil.hu/webshop/ind ... ucts_id=95

Egy helyi üzletben érdeklődtem szilentek felől, az eladó tömöret 6700-ért ajánlott, gyárit meg 3500 körül... azt mondta, hogy a tömöret nem is kell majd cserélni, a másikat meg elég gyakran kell. A tömör örökéletű? :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 29, 2010 1:32 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
Az 1 liter elég lesz :)
Fék egységenként ( kerekenként ) 2dl a hivatalos mennyiség fékfolyadék cserénél.
( esetleg a kuplunghoz még 1dl, de az is belefér az 1 literbe : 4x2dl + 1x1dl ).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Fékfolyadék
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 29, 2010 1:03 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 18, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 815
Érdeklődnék, hogy mennyi fékfolyadék szükséges az autóhoz? 1 liter vagy több? (Fabia I BBZ 1.4 16V 74KW, ABS) Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 22, 2010 9:24 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. ápr. 01, 2010 1:49 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Baranya, 1.4 16V BBZ kombi
A hőmérséklet adatoknál talán félreértést okoz, hogy általában a féktárcsa hőmérsékleteket szokták megadni/mérni, és nem a féknyeregét.
A tárcsa F1 autóknál felmelegedhet 1.000 C fokra is, utcai autóknál 600 C fok környéke a felső határ ( 700-800 C foknál már vörösen izzik a tárcsa ).
A féknyereg hőmérséklete nyilván ez alatti érték...
De még a fékfolyadék is felmehet 150-170 C fokra ( nagyon durva esetben akár 200 közelébe ).
Tibibá666 és poles is maximális segítőkészséggel és jó szándékkal írt, ettől függetlenül egy tanács megfogadása sem kötelező :)
Kísérletezz bátran ezzel a féknyereg festés dologgal, aztán majd idővel kiderül, hogy bírja vagy sem :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 22, 2010 8:15 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Nekem semmi gondom vele tökéletesen megfelel ez is, és hőállóban ritka a szép színű arany, bár arra sincs ráírva kifejezettem hogy használható lenne a féknyeregre. Plusz nem kötekvésképpen de egy wrc autó féknyergének verseny hőmérséklete 350 fok egy F1 autó
400-800 fok szóval nehogy már a fabiáé melegedjen 300 felé.Úgyhogy szerintem a 100 fok is elég legfeljebb ritkábban fékezek legalább nem kopik :shock: De aki megteheti hogy egy féknyereg festékre kiad pl. arany színben 9000 ft-ot az persze fesse le azzal mivel hőálló gondolom a téli sós víz is tudja róla hogy nem szabad lemarni !8) Bár szerintem 1 évnél tovább még a hőállónak sem marad meg az igazi fénye ahogy a hőálló ezüst is fakul.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 21, 2010 8:52 pm 
Offline

Csatlakozott: pén. jún. 20, 2008 1:05 am
Hozzászólások: 1070
A keréktárcsa festék felnire, a hőálló festék meg fékre, dobra stb, nem mind1!

http://www.medikemia.hu/index.php?mid=20&prod=307
http://www.medikemia.hu/index.php?mid=20&prod=310


Petya23 írta:
Az nem gond hogy szerpentinen nem okés, ez mint alföldi gyereknek nem mérvadó. Nem igazán jellemző errefelé a szerpentin, sem a szakadék :D Ha kibír egy évet akkor is jó 1200 ft-ért a tél amúgy is megkezdte még a gyári festést is. Legfeljebb újra festem :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 21, 2010 8:30 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Az nem gond hogy szerpentinen nem okés, ez mint alföldi gyereknek nem mérvadó. Nem igazán jellemző errefelé a szerpentin, sem a szakadék :D Ha kibír egy évet akkor is jó 1200 ft-ért a tél amúgy is megkezdte még a gyári festést is. Legfeljebb újra festem :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 8:55 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. máj. 25, 2009 2:51 pm
Hozzászólások: 711
Tartózkodási hely: 2004; 1.2 12V AZQ
Nem szeretnélek elkeseríteni, de egy szerpentines úton a 100 Celsius fokot simán meghaladja a féknyereg hőmérséklete. A hosszú út nem mérvadó, mert ott megvan a megfelelő hűtés, de kanyargós úton lefelé ez hiányzik. Csak kifejezetten hőálló festéket / 600 C fokig simán bírják/ szabad felvinni a féknyeregre és dobokra.

Petya23 írta:
Lefestettem a féknyergeket és a dobféket prevent keréktárcsa festékkel arany színű. Nagyon jó kis cucc 100 fokig hőálló és benzin álló. Szerintem ez elég lesz rá mivel egy 100km -es út után megnéztem a féknyergeket és nem voltak túl melegek. Nagyon jól fed és annyira tapad hogy csak a csiszolópapír tudja eltávolítani rendesen :D , és kb. 5 perc alatt meg is száradt. Igaz hogy spray de ha nem akarsz mindent takargatni fújd ki egy üvegbe és kend fel ecsettel én így csináltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 20, 2010 8:13 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
Lefestettem a féknyergeket és a dobféket prevent keréktárcsa festékkel arany színű. Nagyon jó kis cucc 100 fokig hőálló és benzin álló. Szerintem ez elég lesz rá mivel egy 100km -es út után megnéztem a féknyergeket és nem voltak túl melegek. Nagyon jól fed és annyira tapad hogy csak a csiszolópapír tudja eltávolítani rendesen :D , és kb. 5 perc alatt meg is száradt. Igaz hogy spray de ha nem akarsz mindent takargatni fújd ki egy üvegbe és kend fel ecsettel én így csináltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 15, 2010 1:24 pm 
Offline
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 24, 2009 10:37 pm
Hozzászólások: 7177
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Autó: 2003. 1,2 12V AZQ
Petya23 írta:
A kalapácslak csak a magasabb fényt jelenti legalábbis a leírás alapján ami a dobozon szerepel ugyan az mint a mezei fényes festékük csak ennek állítólag plusz fénye van.
Minden esetre lehet hogy elmarad a dolog akkor mivel nem tudom hogy mekkora hőt bír a hammerite és hogy mennyi lehet egy üzemi hőfokú féknyereg hőmérséklete.


Ha megszárad lencseszerű mélyedések lesznek benne.
Az biztos ,hogy jól néz ki.
A lakkban sok a fémpor ezért lesz ilyen.
Pontosan ezért könnyen lepattan ha mechanikus behatás éri.
Most nézem ,hogy már van simában is arany.
Amikor én használtam csak a alapszinek voltak a simából.

Talán nézhetnél hőálló festéket azok bírják 500-600 fokig. Bár abból még nem láttam arany színt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 15, 2010 1:18 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. júl. 20, 2009 5:15 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Szolnok
A kalapácslak csak a magasabb fényt jelenti legalábbis a leírás alapján ami a dobozon szerepel ugyan az mint a mezei fényes festékük csak ennek állítólag plusz fénye van.
Minden esetre lehet hogy elmarad a dolog akkor mivel nem tudom hogy mekkora hőt bír a hammerite bár rákerestem féknyereg festékekre és egyikhez sem volt irva hogy hőálló lenne.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Petya23 csüt. júl. 15, 2010 1:26 pm-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1977 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség